Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

&%$$^ Vlooien

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

&%$$^ Vlooien

Ongelezen bericht door Judith »

Ik kwam net tot de ontdekking dat Dana en Diesel vlooien hebben, bij allebei heb ik er 1 zien lopen.
Ik heb ze allebei Advantage geven (Dana 1 pipetje tot 10 kilo en Diesel 2 pipetjes tot 10 kilo).
Nu alles gestofzuigd, de vloeren ingesprayd met omgevingsspray (gatverdamme wat meurt dat). Alle kussens ingesprayd en buiten gehangen en de hoezen en dekens gewassen.
Nu zat ik te kijken, en er staat bij Advantage dat het jeuken binnen 3-5 minuten moet stoppen en dat binnen het uur de vlooien dood moeten zijn.
Maar ik zie Dana toch echt nog steeds jeuken en net ging ik weer een keer kijken en ik zag toch echt een vlo lopen.

Klopt de omschrijving dan niet of werkt het niet bij Dana?

En even voor de mensen die zondag met mij gewandeld hebben, controleer even je hond(en) op vlooien :oeps:
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: &%$$^ Vlooien

Ongelezen bericht door *Esther »

Pak even een vlooienkammetje en even kammen allebei. Dan vang je vast nog wat.
Getver, krijg er de kriebels van. Succes!!!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Een van mijn katers heeft vlooienallergie en die heeft nog weken jeuk en vieze open plekken nadat hij gebeten is.
Misschien is Dana licht allergisch?
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Brrr wat naar! roxasect tegen alle kruipende ongedierte werk heel goed en direct..
ik geef de honden elke maand exil tick off en ze hebben gelukkig nooit vlooien en teken :ok:
ik ben allergisch voor vlooien, dus als ik ergens kom waar dieren zijn en hebben vlooien dan wordt ik er gek van en zeg ik er ook wat van :roll:

succes!! :ugh:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

een vlooienbeet kun je vergelijken met een muggenbult. Er bestaat geen middel die de jeuk kan stoppen op zulke termijn. Zelfs prednison heeft daar 24 uur voor nodig.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik heb er ook al weken last van en ik krijg ze niet weg. Omgevingsspray, pipetjes, alles zo vaak gewassen.... ze gaan gewoon niet weg. Ik gebruik ook Advantage pipetten. Mijn skunk en kat lijken er geen last meer van te hebben maar ik vind ze nog elke keer wel op Tallie :ugh:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hier ook Advantage gebruikt maar inderdaad, pas na een paar dagen stopte het krabben. Maar het werkt wel, hoewel ik Nilo na 3 weken nog een pipet heb gedaan tegen een nieuwe uitbraak van uitgekomen eitjes :schrik: Maar hier alles onder controle gekregen met Advantage!
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier een kat met niet alleen vlooien allergie , maar ook met een allergie voor antivlooien middelen.

Advantage is het enige wat ik kan opbrengen waar hij niet allergisch op reageert.
Bij hem werkt het goed, na een dag geen jeuk meer.

De katten krijgen dit elke maand, want ze zitten buiten in de kattenkennel en er is er eentje die steeds ontsnapt en dan onder de vlooien terugkomt ( en nog niet weten waarlangs ze gaat he :80: :denken: )

De honden hebben er gelukkig nog nooit last van gehad, maar die doe ik preventief wel insprayen met ecostyle spray
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

** Angela ** schreef: insprayen met ecostyle spray
Dat spul heeft hier ook machtig goed gewerkt, geen vlo meer te vinden. Wel een hele dag lang :blauwoog:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
disa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote Poedel

Ongelezen bericht door disa »

Hallo,

Denk je niet dat Dana al boven de 10 kg is? Lola is iig 12.5 kg. weet niet of dat veel zal uitmaken???
Ik geef Lola ook een pipetje in de nek wat zowel tegen de vlooien als tegelijk ontworming is, weet alleen zo niet hoe dat heet, ik vind dat echt ideaal hoef ik geen tablet of pasta meer te geven.
Zit niet zoveel op het forum, gaat het goed met Dana? Lola is 2 weken geleden naar de trimster geweest, heel anders gezicht. Verder gaat alles prima!!
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

hmm, ik heb zelf nog nergens last van, ik kan zelf niet zo goed tegen vlooien namelijk, geeft van die hele grote schijven, ik zal hem een controleren, van de week even een vlooienkam halen
Afbeelding
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

disa schreef:Hallo,

Denk je niet dat Dana al boven de 10 kg is? Lola is iig 12.5 kg. weet niet of dat veel zal uitmaken???
Ik geef Lola ook een pipetje in de nek wat zowel tegen de vlooien als tegelijk ontworming is, weet alleen zo niet hoe dat heet, ik vind dat echt ideaal hoef ik geen tablet of pasta meer te geven.
Zit niet zoveel op het forum, gaat het goed met Dana? Lola is 2 weken geleden naar de trimster geweest, heel anders gezicht. Verder gaat alles prima!!
Ik denk dat je stronghold bedoeld, let op als je dat gebruikt voor het ontwormen: stronghold werkt dus niet tegen alle wormen dus ben je alsnog niet helemaal ontwormd. Bij lint wormen werkt het bijvoorbeeld niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”