Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1001 manieren en inzichten over opvoeden volgens het forum.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

1001 manieren en inzichten over opvoeden volgens het forum.

Ongelezen bericht door ArCee »

Peeps, ik dacht dat ik wel een beetje verstand had van hondenopvoeding, maar met het volgende ben ik het spoor wat bijster aan het raken eerlijk gezegt.

Als wij samen de deur uitgaan (mijn vrouw en ik) dan ligt Gila te piepen. maar na een minuut of 5 houd ze gewoon op en gaat in het mandje liggen slapen, aan haar kluif beginnen, whatever, maar het piepen stopt in ieder geval. Dit hebben we getest door een portofoon aan te zetten vlak bij haar en buiten meeluisteren, net de straat uit. Dat weet zij dus niet :W:
We waren al gewaarsdchuwd toen we haar meenamen dat ze verlatingsangst had, dus geen verrassing alles bij elkaar.
maar goed, ze kleerde al snel dat er niet zoveel was om je druk over te maken want we kwamen elke keer weer terug. Helemaal goed dus, zou je denken.

Maarrrr...........als wij gewoon in de kamer zitten, ligt ze vrij regelmatig ook te piepen/jengelen, maar dan gaat ze dus WEL veel langer door? Of we nu in de kamer zitten, boven achter de pc, in de tuin bezig zijn of ik voor met mijn auto bezig ben, het maakt niet uit, mevrouw blijft telkens geluid geven terwijl we thuis, en vlak bij haar zijn?? Ook als ik haar net uit gelaten heb, dus dat kan de reden zeker niet zijn.
Dat zal ze doen omdat ze bij ons wil zijn of zo, maar daar beginnen wij dus niet aan. Wij bepalen namelijk waar, en wanneer zij ergens bij mag zijn, en niet zij.
Het zal dus een combi zijn van ongenoegen en van erbij willen zijn gok ik?

Nu hebben we dat gepiep al een paar weken lopen negeren, maar dat lost niets op, want ze gaat gewoon door.
Nu zijn we dus bezig om met het commando S T I L haar stil te krijgen, er dus echt een apart commando van maken.
Desnoods met een opgestoken vingertje erbij, waarban zij begrijpt dat het serieus is. Als ik daar dan duidelijK, en wat harder L U I S T E R E N bij zeg, dan weet ze, nu is het helemaal serieus!!
Daarbij ga ik ook even vaker naar de mand om haar wat aandacht te geven, maar niet tijdens het piepen of vlak erna, om haar geen idee te geven dat ze door het jengelen mij of de aandacht als beloning krijgt. Ook beperken wij thuis het aandacht geven zoveel mogelijk tot het geven IN de mand, in de hoop dat die mand nog belangrijker voor haar word. Dat ze echt begrijpt, IN de mand, daar gebeurd het allemaal.

Of dit gaat werken, geen idee, we zijn er net mee begonnen, maar ALS dit het ook niet mocht zijn, wat dan? :U:
Dan is mijn truckendoos wel een beetje leeg en het enige wat ik kan bedenken is wat ik niet wil, namelijk fysiek afstraffen. Dat wil ik dus echt niet, omdat ze al zo onzeker was in het begin, en net blij ben dat ze overheen aan het raken is.
Iemand enig idee hoe dit eventueel anders aan te pakken, want dat piepen en jengelen gaat op den duur wel een beetje op je zenuwen werken eerlijk gezegt.
Nog niet eens zo zeer bij mij, maar meer bij mijn vrouw.
Laatst gewijzigd door ArCee op 29 okt 2011 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Hoe krijg ik haar stil??

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik begrijp het misschien niet allemaal goed, maar moet ze dan altijd maar in die mand?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Laat die hond toch lekker bij je liggen :U: ?
Waaaarom mag ze niet ergens anders liggen dan in dr mand?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wanneer doet ze het dan? Net als Renee snap ik het niet helemaal, maar doet ze het dus als ze in de mand ligt/moet, of heeft ze gewoon duitse genen en doet ze het altijd. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Net als Budkes dacht ik al aan herdergenen maar dan Belgische :wink:

Naar mijn zeer bescheiden mening wil je echt teveel te snel.
Als Gila toch bij jullie wil zijn, wat is daar dan mis mee?

Het heeft bij ons met Cas denk ik wel een jaar geduurd voordat we echt konden
zeggen dat we aan elkaar gewend waren en het voor ons allemaal echt leuk begon
te worden.
En we hebben nooit enige druk op hem uitgeoefend :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik begrijp het ook niet denk ik.
Mag ze niet zelf beslissen waar ze ligt dan?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

tja, jullie hebben haar toch nog niet zo lang? lijkt me wel logisch dat ze bij jullie wil zijn. alleen aandacht voor een blokje om, is ook zoiets. . .
als ik hier buiten de ramen ga lappen ( :Q: ) mogen de honden mee hoor. waarom niet?
renee-uk
Zeer actief

Ook beperken wij thuis het aandacht geven zoveel mogelijk tot het geven IN de mand, in de hoop dat die mand nog belangrijker voor haar word. Dat ze echt begrijpt, IN de mand, daar gebeurd het allemaal.
dit springt er voor mij zo uit, ik moest er steeds aan denken terwijl ik met mijn honden liep.
want wat precies gebeurt er dan allemaal in die mand? dat beetje aandacht?
waarom zou je een hond niet een aai geven als die niet in zn mand ligt?

ik laat juist mijn honden met rust als ze in de mand of in de -altijd open- bench liggen; hún plekje met slechts bij heel hoge uitzondering een bemoeienis van mij.

ik lees ook in je hele post een enorme angst dat ze je boven je hoofd gaat groeien.
waarom ben je daar zo vreselijk bang voor eigenlijk?
en waarom wacht je niet gewoon af of ze dat ook inderdaad in zich heeft en pak je het dan niet gericht aan?
dat zal veel meer zoden aan de dijk zetten dan dit in mijn ogen ontzettend overdreven -en wie weet zelfs overbodige- machtsvertoon :?

ligt ze trouwens als julie thuis zijn ook vast in die mand?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Snap het ook niet zo heel erg goed eerlijk gezegd? Zoals ik het nu begrijp piept ze dus in de mand terwijl jullie in huis zijn????
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hmm, dat zinnetje blijft mij ook zo bezig houden Renee. Helemaal als ik hier rond kijk en Luca links voor me op de grond zie liggen en Dumas naast de bank hoor snurken. Hier hebben ze kleden om op te liggen maar vaak liggen ze ergens anders. Moeten ze toch lekker zelf weten? Ik stoor mijn honden trouwens nooit als ze slapen :)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hier liggen ze zelden in hun mand.
CC ligt meestal op mijn voeten, de rest op debank of op een plek (ze hebben er meerdere) en ook vaak midden in de kamer.
Ik vind het allemaal prima.

Überhaupt vraag ik me de zin van een vaste plek vaak af. Als ze in de weg liggen stuur ik ze weg, maar waar ze dan heengaan boeit niet, als ik maar niet mijn nek over ze breek.
En aangezien ze weten dat ze op hun eigen plaatsen niet worden weggestuurd, zoeken ze die over het algemeen op dan.

Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Machie schreef:Hmm, dat zinnetje blijft mij ook zo bezig houden Renee. Helemaal als ik hier rond kijk en Luca links voor me op de grond zie liggen en Dumas naast de bank hoor snurken. Hier hebben ze kleden om op te liggen maar vaak liggen ze ergens anders. Moeten ze toch lekker zelf weten? Ik stoor mijn honden trouwens nooit als ze slapen :)
jan gaat sowieso nooit in die mand, die ligt bij mij, waar ik dan ook ben :I:
alleen als ik stofzuig moet ie er in en hij heeft zich op de één of andere manier in zn hoofd gezet dat hij ook in die mand moet als we naar bed gaan, maar als ik dan soms na een minuut of 10 weer beneden kom ligt ie op het kleed of voor de deur :)

gina vindt de mand en/of de bench wel fijn, maar die kiest er ook zelf voor om daar in te gaan liggen en wisselt regelmatig van plek.

en ondanks dat ik me helemaal niet bezig hou met waar mijn honden liggen nemen ze hier echt de macht niet over hoor, denk alleen wel dat ze ook zouden piepen als ik steeds bezig was met uit te maken waar ze moesten gaan liggen en ze daar ook moesten blijven :U:
Afbeelding

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Marjoleine schreef:Hier liggen ze zelden in hun mand.
CC ligt meestal op mijn voeten, de rest op debank of op een plek (ze hebben er meerdere) en ook vaak midden in de kamer.
Ik vind het allemaal prima.

Überhaupt vraag ik me de zin van een vaste plek vaak af. Als ze in de weg liggen stuur ik ze weg, maar waar ze dan heengaan boeit niet, als ik maar niet mijn nek over ze breek.
En aangezien ze weten dat ze op hun eigen plaatsen niet worden weggestuurd, zoeken ze die over het algemeen op dan.

Hier ligt Nell afhankelijk van waar ik zit (bank/pc) in haar bench of in haar mand. Maar als er iets is waardoor ik haar op haar plek moet sturen is het " hokkie in" en dan gaat ze haar bench in. Dat is haar vaste plek om "af/weg" te gaan. Maar het zal mij aan mijn reet roesten waar ze verder ligt. Zolang ze maar niet in de weg ligt (keuken oid) :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die het weinig uitmaakt waar er gelegen wordt.
Suske ligt niet altijd bij me maar wel vrijwel altijd ergens waar ze me kan zien.

Arcee, er zit MH in Gila, misschien zou je daar wat meer rekening mee kunnen houden :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ook beperken wij thuis het aandacht geven zoveel mogelijk tot het geven IN de mand, in de hoop dat die mand nog belangrijker voor haar word. Dat ze echt begrijpt, IN de mand, daar gebeurd het allemaal.
Ik heb altijd begrepen dat het IN de mand juist helemaal niet gebeurt, dat is juist een rustplek. Verder mag mijn hond ook liggen waar hij wil.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

ik zou een beetje relaxter met haar om gaan en niet zo focussen op haar mand. Als je leider bent weet ze dat toch wel en hoef je het niet constant te bevestigen. Ik zou haar lekker haar gang laten gaan als jullie thuis zijn en zelf laten kiezen waar ze wil liggen. Mijn honden liggen meestal aan mijn voeten of gewoon ergens in de kamer waar ik bezig ben. Alleen bij visite stuur ik ze meestal naar hun mand omdat ze anders steeds bij de visite op schoot willen springen :F:

Geef haar dus lekker veel aandacht en oefen zo nu en dan door haar in haar mand te leggen en te laten blijven. Ze wil nu steeds bij jullie zijn. Als ze helemaal is ingeburgerd bij jullie zal dat vast wel minder worden. Dan zoekt ze zelf een plekje op waar ze zich rustig kan terugtrekken. Dan zal het piepen ook ophouden. Maar het heeft tijd nodig.

Succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem mag ook liggen waar hij wil. Meestal onder de eettafel. Z'n kleed ligt hij zelden op de slapen, dat wordt alleen gebruikt voor wat kluifwerk of als hij even aan de kant moet blijven :mrgreen:

Oliver heeft ons goed getraind: als er ergens zon schijnt blijft hij net zo lang heen en weer dribbelen door de woonkamer of in de tuin en je aanstaren totdat je z'n mand in de zon hebt gezet.
En zon op die oude botjes zal wel lekker aanvoelen dus daar trappen we dan maar in :wink:
En nee, Olivier zal het niet in z'n hoofd halen om 'de leiding' over te nemen. Als we geen zin hebben om onze nek te breken omdat het enige straaltje zon heel onhandig valt, dan heeft meneer pech. En dat weet hij ook!

Maar, het komt niet in mij op constant te gaan bepalen wat de hond moet doen in huis. Mijn oude teckel kon de laatste jaren ook wel een zeurkous zijn. Kwam uit onzekerheid door dementie denk ik. Negeren en wat opgewekt toespreken werkte altijd het beste.
Niet gaan lopen comanderen wat ze wel en niet mocht, dat maakt alleen alerter denk ik. En als je de hond alert maakt krijgt ze energie en die moet er dan uit: dmv piepen bijvoorbeeld.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Suske schreef: Arcee, er zit MH in Gila, misschien zou je daar wat meer rekening mee kunnen houden :wink:
Dat, en het feit dat ze verlatingangst heeft. Relax een beetje, ze is nog maar net bij jullie. Een herplaatser heeft gewoon de tijd nodig om te wennen in haar nieuwe huis. En als haar vorige baasjes wat steekjes hebben laten vallen, zul jij dat moeten rechtbreien.
Ik denk dat je dat het beste doet door veel met haar te ondernemen. Dat doe je al, als ik naar al die leuke wandelfoto's kijk! Laat haar haar energie op een goede manier kwijtraken en als jullie samen in de tuin bezig zijn zal ze als een goede herder betaamt dat in de gaten willen houden. En bij de baas willen zijn. Niets geks aan in mijn optiek, juist niet!
Ik weet nog dat mijn moeder in haar nieuwe relatie een DH erbij kado kreeg. Ze vond hem ontzettend lief maar was in haar hart een beetje bang van hem. En wat deed Lex, he nieuw vrouwtje: ga je plassen? Ik loop met je mee naar de hal! En dan deed ze die wcdeur open en daar lag die Herder alweer. Ze werd er een beetje nerveus van. Maar Lex was gewoon zo blij dat hij niet meer zoveel alleen hoefde te zijn en gezelschap had. Later werden ze echt dol op elkaar.
En dat gepiep in huis, ik denk echt dat je met negeren verder komt dan aandacht geven in de zin van STIL...
Geef haar de tijd!
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik denk dat je toch een stuk relaxter met haar om moet gaan en juist de aandacht geven wanneer ze níet in de mand ligt.
Gewoon laten lopen en verder negeer je haar als ze piept.
Misschien piept ze wel omdat ze niet de hele tijd in de mand wil?
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hier bepaal ik niet waar ze liggen. Als we uit zijn geweest ligt er 1 vaak onder de tafel aan mijn voeten en de ander daar waar hij me kan zien. Dan weer liggen ze bij elkaar, dan weer op de kussens of in de mand. Zolang ze me niet voor de voeten lopen of dusdanig in de weg liggen kan het me niet boeien. Ze liggen graag in mijn nabijheid. Ook ligt er 1 wel eens in de gang bij de voordeur :19:
Zou ik bewust gaan zeggen dat ze bij de voordeur moet gaan liggen en moet blijven liggen dan kan ik er donder op op zeggen dat ze gaat piepen omdat ze dan bij me willen zijn :19: (doe dit overigens wel in tijde van hoogloopsheid en ik dat gedonder en opletten in de woonkamer zat wordt, dan gaat er 1 op de gang. En kunnen ze prima de kop houden allebei.
Bluf heeft ook wel een handje ervan om te gaan piepen en tsjenken als ze opgewonden is, als we op het punt staan om wat te gaan doen (in de ochtend als ik me nog klaar maak om weg te gaan bijvoorbeeld) dan kan ze boven alvast vreselijk piepen en druk doen. Daar kan ik slecht tegen en roep dan ook "Klaar nu!" wat ook daadwerkelijk werkt.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef: Verstand van honden opvoeden hebben is een ding maar je in je hond verplaatsen is iets heel anders en dat heb je hier veel meer nodig dan gezag. Gezag ontspant niet.
Nee, precies.

Vertrouwen ontspant, en rust. Geborgenheid ervaren. Veiligheid.

Maar als die hond voortdurend alert is omdat je voortdurend misschien wel iets van haar verlangt, dan ontspant dat dus totaal niet. En dat moet eruit, en dan piept ze.
Laat haar gewoon eens lekker gaan dus. Ze wil graag, laat haar eens rustig tonen wát ze dan wil.
Nee zeggen kan altijd nog.

Afbeelding

stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik denk ook dat je veel te veel bezig bent bent dingen voor je hond te bepalen. Een beetje relaxen zou geen kwaad kunnen. :wink:
Hier mogen de honden liggen waar ze willen. Behalve als ik zit te eten. Als ik aan de eettafel zit, heb een open keuken, mogen de honden niet in de keuken komen. Als ik op de bank eet, is de enige 'eis' dat ze niet naast me staan te bedelen.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

In een ander topic las ik dat je Gila in haar mand vast legt aan de riem als ze er steeds uitkomt. Doe je dit nog steeds zo?
ArCee schreef:In haar mand houden doen we als volgt.
We wijzen haar 2 x haar plek (als ze er zelf uit komt), en zeggen "PLAATS" en wachten net zo lang tot ze erin kruipt en blijven dan op de mand wijzen zonder een spier te vertrekken.
je ziet haar dan een paar keer kijken terwijl ze naar de mand loopt en echt nadenken. Door te blijven wijzen op de mand heeft ze door, fok, ze menen het echt.
Zodra ze in de mand is dan krijgt het het commando B L I J F.
Als ze er dan voor de 3e keer uit komt, dan gaat ze vast aan de riem in haar mand. Dan weet het donders goed! Daar hoeven we niets bij te zeggen verder.
:

Dit lijkt mij hét recept om het te verpesten. Er kleven nu allerlei negatieve associaties aan die mand en jij zit met een hond die piept als ze erin moet :U: Iemand hierboven zei dat je de mand beter weg kon gooien. Ik ben het daar mee eens. Je zou opnieuw kunnen beginnen met aanleren op een kussen of een kleed ofzo maar doe het dan op een manier waar de hond voordeel bij heeft. Niet door haar fisiek te dwingen.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Gut hedentjemie, laat dat beest lekker hond zijn en een band met jullie opbouwen door lekker in de buurt te zijn. Waarom doe je zo spastisch over die mand? Laat dr lekker aan je voeten liggen, het is een hond, en geen robot!
Als ik straks op de bank tv lig te kijken, liggen er 7 mormels naast me en het reuzenmormel naast de bank...
Gezellig toch?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik ben oprecht benieuwd waarom ze in die mand moet ? waarom mag ze niet gewoon zelf bepalen waar ze gaat liggen ?
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

fes/lou schreef:Gut hedentjemie, laat dat beest lekker hond zijn en een band met jullie opbouwen door lekker in de buurt te zijn. Waarom doe je zo spastisch over die mand? Laat dr lekker aan je voeten liggen, het is een hond, en geen robot!
Als ik straks op de bank tv lig te kijken, liggen er 7 mormels naast me en het reuzenmormel naast de bank...
Gezellig toch?

Náást je op de bank?? :O: Dat kan gewoon niet goed gaan. Het is wel duidelijk wie hier onderaan de rangorde staat. :pffff: :mrgreen:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Niet naast me, bovenop me met zn allen, ik lig nl languit :D :D
En ik blijf de baas, zonder moeite... :pffff:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

lets have fun schreef:In een ander topic las ik dat je Gila in haar mand vast legt aan de riem als ze er steeds uitkomt. Doe je dit nog steeds zo?
We wijzen haar 2 x haar plek (als ze er zelf uit komt), en zeggen "PLAATS" en wachten net zo lang tot ze erin kruipt en blijven dan op de mand wijzen zonder een spier te vertrekken.
je ziet haar dan een paar keer kijken terwijl ze naar de mand loopt en echt nadenken. Door te blijven wijzen op de mand heeft ze door, fok, ze menen het echt.
Als ze er dan voor de 3e keer uit komt, dan gaat ze vast aan de riem in haar mand. Dan weet het donders goed! Daar hoeven we niets bij te zeggen verder.
:
Niet alleen dan, ook als ze alleen thuis is :ugh:
ArCee schreef:De oplossing is simpel, Gila ligt vast in haar mand aan een 2 meter riem aan de kachel als wij weg gaan. Jammer meisje. :lekkerpuh:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Och hemel :ugh:
Wil je alsjeblieft de tips van de kenners hier aannemen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Panna schreef:
lets have fun schreef:In een ander topic las ik dat je Gila in haar mand vast legt aan de riem als ze er steeds uitkomt. Doe je dit nog steeds zo?
:
Niet alleen dan, ook als ze alleen thuis is :ugh:
ArCee schreef:De oplossing is simpel, Gila ligt vast in haar mand aan een 2 meter riem aan de kachel als wij weg gaan. Jammer meisje. :lekkerpuh:

Ik ben echt verbaasd, waarom zou je dat willen ? :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”