Code: Selecteer alles
Als wij samen de deur uitgaan (mijn vrouw en ik) dan ligt Gila te piepen. maar na een minuut of 5 houd ze gewoon op en gaat in het mandje liggen slapen, aan haar kluif beginnen, whatever, maar het piepen stopt in ieder geval. Dit hebben we getest door een portofoon aan te zetten vlak bij haar en buiten meeluisteren, net de straat uit. Dat weet zij dus niet

We waren al gewaarsdchuwd toen we haar meenamen dat ze verlatingsangst had, dus geen verrassing alles bij elkaar.
maar goed, ze kleerde al snel dat er niet zoveel was om je druk over te maken want we kwamen elke keer weer terug. Helemaal goed dus, zou je denken.
Maarrrr...........als wij gewoon in de kamer zitten, ligt ze vrij regelmatig ook te piepen/jengelen, maar dan gaat ze dus WEL veel langer door? Of we nu in de kamer zitten, boven achter de pc, in de tuin bezig zijn of ik voor met mijn auto bezig ben, het maakt niet uit, mevrouw blijft telkens geluid geven terwijl we thuis, en vlak bij haar zijn?? Ook als ik haar net uit gelaten heb, dus dat kan de reden zeker niet zijn.
Dat zal ze doen omdat ze bij ons wil zijn of zo, maar daar beginnen wij dus niet aan. Wij bepalen namelijk waar, en wanneer zij ergens bij mag zijn, en niet zij.
Het zal dus een combi zijn van ongenoegen en van erbij willen zijn gok ik?
Nu hebben we dat gepiep al een paar weken lopen negeren, maar dat lost niets op, want ze gaat gewoon door.
Nu zijn we dus bezig om met het commando S T I L haar stil te krijgen, er dus echt een apart commando van maken.
Desnoods met een opgestoken vingertje erbij, waarban zij begrijpt dat het serieus is. Als ik daar dan duidelijK, en wat harder L U I S T E R E N bij zeg, dan weet ze, nu is het helemaal serieus!!
Daarbij ga ik ook even vaker naar de mand om haar wat aandacht te geven, maar niet tijdens het piepen of vlak erna, om haar geen idee te geven dat ze door het jengelen mij of de aandacht als beloning krijgt. Ook beperken wij thuis het aandacht geven zoveel mogelijk tot het geven IN de mand, in de hoop dat die mand nog belangrijker voor haar word. Dat ze echt begrijpt, IN de mand, daar gebeurd het allemaal.
Of dit gaat werken, geen idee, we zijn er net mee begonnen, maar ALS dit het ook niet mocht zijn, wat dan?

Dan is mijn truckendoos wel een beetje leeg en het enige wat ik kan bedenken is wat ik niet wil, namelijk fysiek afstraffen. Dat wil ik dus echt niet, omdat ze al zo onzeker was in het begin, en net blij ben dat ze overheen aan het raken is.
Iemand enig idee hoe dit eventueel anders aan te pakken, want dat piepen en jengelen gaat op den duur wel een beetje op je zenuwen werken eerlijk gezegt.
Nog niet eens zo zeer bij mij, maar meer bij mijn vrouw.