Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik heb een leistenen vloer waarbij het leisteen goedkoper was dan parket (ongeveer 25 euro de m2)
Alleen de lijm maakte het duurder maar misschien dat goed shoppen het wat goedkoper maakt..
Mijn vloer komt bij Nubostone vandaan.
Omdat het een soort brokkelsteen is (dus niet glad) is het stroef en makkelijk schoon te houden.
Ik krijg na de verbouwing een marmersteentjes vloer met epoxylaag erover heen. Kost 59 euro per vierkante meter maar het ligt wel gelijk voor 30 jaar. Is niet glad en onverwoestbaar. Ik heb overigens wel gekozen voor de coating want in een zgn. 'open' vloer trekt het vuil erin.
Op dit moment ligt er vinyl, is ook handig maar wordt wel glad als het nat is. Goed vinyl is overigens even duur als goed tapijt.
Reny schreef:Ik heb een leistenen vloer waarbij het leisteen goedkoper was dan parket (ongeveer 25 euro de m2)
Alleen de lijm maakte het duurder maar misschien dat goed shoppen het wat goedkoper maakt..
Mijn vloer komt bij Nubostone vandaan.
Omdat het een soort brokkelsteen is (dus niet glad) is het stroef en makkelijk schoon te houden.
Bedankt voor je reactie.
Het klinkt inderdaad heel glad, maar dat is he begrijp ik niet? En gaat daar geen vuil tussen zitten (zoals ik van siergrind hoor)?
www.marengosoutfit.nl "Exclusief voor hond en paard"
lieke schreef:Ik krijg na de verbouwing een marmersteentjes vloer met epoxylaag erover heen. Kost 59 euro per vierkante meter maar het ligt wel gelijk voor 30 jaar. Is niet glad en onverwoestbaar. Ik heb overigens wel gekozen voor de coating want in een zgn. 'open' vloer trekt het vuil erin.
Op dit moment ligt er vinyl, is ook handig maar wordt wel glad als het nat is. Goed vinyl is overigens even duur als goed tapijt.
Helaas hebben we op dit moment echt geen geld om € 59,- per 4-kante meter te betalen .
lieke schreef:Ik krijg na de verbouwing een marmersteentjes vloer met epoxylaag erover heen. Kost 59 euro per vierkante meter maar het ligt wel gelijk voor 30 jaar. Is niet glad en onverwoestbaar. Ik heb overigens wel gekozen voor de coating want in een zgn. 'open' vloer trekt het vuil erin.
Helaas hebben we op dit moment echt geen geld om € 59,- per 4-kante meter te betalen .
Jammer, maar ik heb er ook jaren voor moeten sparen, hoor.
Maar ik vind het idee dat de vloer mij nog overleeft wel een geruststellend idee. En het is verschrikkelijk mooi. Ik heb drie kleuren uitgekozen, van crème tot terracotta. Zo tegen de kerst hoop ik met alles klaar te zijn.
Fijn dat je hem nu dan echt krijgt na lang sparen .
Wij hebben helaas al kaptitalen aan dierenartskosten gehad de laatste 1,5 jaar dus even rustig aan doen met de centjes . Vandaar zijn we op zoek naar een niet te dure vloer. Het gaat ook om best een groot oppervlakte dus het moet wel leuk blijven .
Hey mijn ouders hebben tegels (wit/gemarmerd, maar het is geen marmer) en laminaat. Die zijn alletwee eigenlijk wat glad. De hond kon er wel op lopen maar als ze zat, dan gleden de pootjes wel steeds weg.
Als je goedkoop maar toch stroef wil, zou ik voor een soort plastic gaan met textuur. Dat is makkelijk schoon te maken en daar zullen ze natuurlijk meer grip op hebben.
Echo schreef:Hey mijn ouders hebben tegels (wit/gemarmerd, maar het is geen marmer) en laminaat. Die zijn alletwee eigenlijk wat glad. De hond kon er wel op lopen maar als ze zat, dan gleden de pootjes wel steeds weg.
Als je goedkoop maar toch stroef wil, zou ik voor een soort plastic gaan met textuur. Dat is makkelijk schoon te maken en daar zullen ze natuurlijk meer grip op hebben.
Wij hebben nu laminaat en dat is echt te glad. Als er visite komt of je komt thuis rennen ze naar de achterdeur en glijden dan veel te veel. Onze reu heeft met zo'n slippartij op laminaat zijn kruisband gescheurd met alle gevolgen van dien. Daarom zijn we aan het rondkijken voor iets nieuws, hoewel deze vloer er nog maar dik 2 jaar in zit.........
minhie schreef:Wij hebben net pvc laten leggen. Ideaal wat mij betreft.
Oke, en is dat duur? En goed stroef?
Het is goed stroef ja. Er zit dan ook relief in. Wat is duur? Wat vind jij duur? Het is niet heel goedkoop en je moet het geloof ik laten leggen, maar dat is het echt waard. Onze vloer is van Mflor.
Edit: zie nu dat het vanaf 30 euro (tot heel veel) per vierkanter kost.
Hutsje schreef:ik ga straks voor vinyl, van minimaal 3 mm dik, met nerf erin. dat is niet glad, het dempt en isoleert goed en is niet al te duur.
Oke, dan kijken we daar ook even naar. Maar gaat in die nerven niet heel veel vuil zitten?
niet meer dan in elke andere vloer met nerf denk ik? in duitsland hadden we een planken houten vloer, daar moet het dan nog erger mee zijn, maar nooit problemen mee gehad.
Nanna schreef:Mijn ervaring met vinyl is dat het wel erg snel stukgaat. Zéker het dikkere vinyl, met dat dunne loopt dat nog wel los.
We hebben nu een tegelvloer, een verádeming.
volgens mij valt dat erg mee als je de dikkere neemt met de grootste slijtvastheid, daar geven ze 4 of 5 jaar garantie op ofzo.
Nanna schreef:Mijn ervaring met vinyl is dat het wel erg snel stukgaat. Zéker het dikkere vinyl, met dat dunne loopt dat nog wel los.
We hebben nu een tegelvloer, een verádeming.
Maar tegels zijn toch ook behoorlijk glad? Ik denk inderdaad wat betreft schoonmaken wel ideaal!!
minhie schreef:Wij hebben net pvc laten leggen. Ideaal wat mij betreft.
Oke, en is dat duur? En goed stroef?
Het is goed stroef ja. Er zit dan ook relief in. Wat is duur? Wat vind jij duur? Het is niet heel goedkoop en je moet het geloof ik laten leggen, maar dat is het echt waard. Onze vloer is van Mflor.
Edit: zie nu dat het vanaf 30 euro (tot heel veel) per vierkanter kost.
Ik denk dat we er ongeveer € 25,- tot € 30,- per vierkante meter voor vrij kunnen maken maar minder is natuurlijk altijd beter .
Sorry even niet opgelet:
Maar in mijn leistenen vloer zit dus ook relief wat het stroef maakt. Voordeel is ook dat als er iets hards valt de tegel niet stuk is maar er een scherf vanaf vliegt wat niet opvalt in het relief.
Ik heb dus geen strakke glimmende tegelvloer, maar 1 lekker onregelmatig.
ik wil straks eignelijk van dat stroeve laminaat, want de rest lijkt het niet te houden hier
en we hebben een houten ounder vloer dus iets van steen wordt een grote verbouwing, en dat wil ik niet
Wij hebben PVC-stroken met een hout structuur.
Het is keihard en stroef. Het ligt er nu 7 jaar in.
Wel oppassen dat je er geen water op laat liggen, want dan kunnen de stroken loslaten.
Hoe duur het was weet ik niet meer.
Wat ik ook ideaal vind is dat je er nauwelijks vuil op ziet.
Haren wel, maar hiervoor hadden we een witte tegelvloer en ik moest toen dagelijks dweilen.
Nu dweil ik hooguit 2 keer per week, maar meestal 1x.
wij hebben vinyl van novilon. ligt er nu al 13 jaar in en het is nog steeds mooi en heel ondanks de beestenbende hier in huis. gladheid vind ik wel mee vallen.
ellen
MissDorien schreef:Wij hebben van dat hele stroeve laminaat.
Is ideaal eigenlijk, makkelijk te leggen, mooi, makkelijk schoon te maken, en niet te glad.
Welke vloer hebben jullie erin liggen dan?
Wij hebben nu laminaat en dat is wel glad, in de volgende woning gaan we waarschijnlijk weer voor laminaat kiezen, maar wil graag stroever laminaat, was wel benieuwd welke jij dan hebt
MissDorien schreef:Wij hebben van dat hele stroeve laminaat.
Is ideaal eigenlijk, makkelijk te leggen, mooi, makkelijk schoon te maken, en niet te glad.
Welke vloer hebben jullie erin liggen dan?
Wij hebben nu laminaat en dat is wel glad, in de volgende woning gaan we waarschijnlijk weer voor laminaat kiezen, maar wil graag stroever laminaat, was wel benieuwd welke jij dan hebt
Deze, van Cando, ik weet alleen niet meer van welke serie:
Je kunt ook gewoon naar de bouwmarkt gaan en alle laminaat bevoelen
Wij hebben nu laminaat en dat is niet zo glad als bij de meeste anderen, maar wij vinden het toch niet prettig i.v.m. Dazzle zijn blessure.
Maar ik denk inderdaad dat we met deze tips in ons achterhoofd even langs wat winkels gaan om ook daadwerkelijk te voelen. Misschien hebben zij ook nog weer goede tips!