Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenjas bij arthrose?
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hondenjas bij arthrose?
Onze oudste heeft HD en spondylose met arthrose en ik zit me af te vragen of het voor haar niet lekkerder is om een jasje aan hebben als het straks echt koud gaat worden. Tenslotte hebben mensen met arthrose ook meer last van hun gewrichten met kou.
Wie heeft hier ervaring mee en is het idd een aanrader?
Als ik een jas ga aanschaffen moet het er eentje worden die ook goed over haar heupen valt, maar de meeste jassen liggen alleen als flap over de rug. Aanraders?
Als ik een jas ga aanschaffen moet het er eentje worden die ook goed over haar heupen valt, maar de meeste jassen liggen alleen als flap over de rug. Aanraders?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Hondenjas bij arthrose?
volgens mij de hurtta pro winterjassen voor zover ik op de plaatjes kan zien voldoen aan je beschrijving.
Ik denk ook dat het beter is voor een ouder wordende hond maar ik heb geen ervaring
Ik denk ook dat het beter is voor een ouder wordende hond maar ik heb geen ervaring

- dagmar88
- Zeer actief
Charlie heeft als pup een ontsteking in haar schouder gehad.Ody schreef:Onze oudste heeft HD en spondylose met arthrose en ik zit me af te vragen of het voor haar niet lekkerder is om een jasje aan hebben als het straks echt koud gaat worden. Tenslotte hebben mensen met arthrose ook meer last van hun gewrichten met kou.
Wanneer ze een jas aan krijgt nadat ze heeft gezwommen of wanneer het koud/regenachtig is mankt ze niet meer.
Zonder kan ik er de klok op zetten dat haar schoudergewricht binnen 12 uur stijf is.
Zou het dus zeker gaan proberen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik moet je even bedanken voor dit topic
Ik heb er nooit bij stilgestaan een van mijn honden een jas aan te trekken, die hebben ze normaal ook niet nodig met hun dikke vacht.
Maar nu Gina steeds vaker niet lekker is en haar rug ook weer op gaat spelen bij koud en nat weer lijkt het me voor haar een heel goede optie en ik heb net dan ook maar een hurtta winterjas voor haar besteld
Ik heb er nooit bij stilgestaan een van mijn honden een jas aan te trekken, die hebben ze normaal ook niet nodig met hun dikke vacht.
Maar nu Gina steeds vaker niet lekker is en haar rug ook weer op gaat spelen bij koud en nat weer lijkt het me voor haar een heel goede optie en ik heb net dan ook maar een hurtta winterjas voor haar besteld

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
lila660
- Zeer actief
Onze Piper heeft ook slechte heupen, artrose, enz. Voor hem gebruiken we wel een jas met echt koud weer.
Afgelopen jaar voor het eerst gedaan, maar merkte wel verschil. Wij hebben ook de Hurtta.
Afgelopen jaar voor het eerst gedaan, maar merkte wel verschil. Wij hebben ook de Hurtta.
Groetjes Linda
-
dogo4ever
- Zeer actief
Onze Fien had in haar laatste levensjaren last van Spondylose. Zodra het vochtig buiten werd en/of koud, deed ik haar een jas aan. Ik had er eentje waarbij haar rug helemaal bedenkt was en die je vast zette met een band om haar buik heen. Eigenlijk een hele simpele maar wel lekker gevoerd van binnen. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze er veel profijt van heeft gehad.
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb al onwijs veel hondenjassen verkocht voor hondjes met artrose e.d.. De baasjes merkten altijd duidelijk verschil!!
Wij hebben goede ervaringen met deze jassen van Weather Beeta:

http://www.marengosoutfit.nl/site/websh ... aterdicht/
Wij hebben goede ervaringen met deze jassen van Weather Beeta:

http://www.marengosoutfit.nl/site/websh ... aterdicht/
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
He wat goed, dit topic. Mijn oudste heeft ook zware artrose aan oa heupen en rug en voor haar had ik een jasje geleend vorige winter. Toch was dat niet je-van-het, want hij valt inderdaad niet over de heupen. Ik ga ook eens even snuffelen, zijn er mensen die toevallig beide jassen gebruikt hebben die in dit topic genoemd worden?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb die hurtta winterjas sinds een paar dagen en hoewel dat misschien ook komt omdat ik vrees dat ik hem een maatje te groot heb besteld valt die wel goed over haar heupen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Ody
- Zeer actief
Ik heb ook voor de hurrta winterjas gokozen en deze idd ruim besteld, zodat tie over de heupen valt. Ik hoop dat ze er baat bij gaat hebben 
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
- Tinker
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Er bestaan ook warmte jassen waar je head pax in doet klik (van die warmhouddingen die je vroeger in je handschoenen kon doen). Ziet er heerlijk warm uit, wil ik ook wel in mijn winterjas, brrrrrr