Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik heb er twee met wat vacht problemen die krijgen zodra het echt hard regent en zodra het echt koud wordt hun jas aan.
Dan willen ze tenministe ook nog een stuk lopen anders willen ze niet eens de tuin uit.
Maar goed ik heb gewoon van die dekjes die nog het meeste op een paardendeken lijken. Superhandig snel op en af en makkelijk schoon te maken.
Beuk wil niet lopen als het heel koud is (dus beneden het vriespunt).
Dus dan krijgt hij zijn jas aan.
Ik wil alleen voor deze winter naar een warmere jas kijken die ook buik en hals bedekt.
Dan huppelt hij weer als een blij hertje rond
De hond van mijn zus (bejaarde boxer) heeft wel een jas voor de winter. Zij heeft er een van Hurrta en is er heel erg tevreden over. Hij krijgt hem ook voor de langere wandeling overdag om, maar dat is omdat hij spondylose heeft en veel last heeft van de kou. Zolang hij warm blijft heeft hij minder pijn en is minder stijf.
Hier géén jas nodig voor de dames . Die hebben het eerder warm dan koud. Maar als je hond kouwelijk is zal hij/ zij het heerlijk vinden, dus lekker doen zou ik zo zeggen
hier krijg rak als het echt koud is of met de sneeuw wel een jas aan. maar das hoofdzakelijk dan omdat
je bij hem ziet sinds dat hij ouder word echt last van de kou krijg. en chezz krijg er een aan als we
in de winter een wedstrijd hebben.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben, moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Mijn honden hebben een lekkere dubbele vacht (ondervacht die lekker wollig is en daaroverheen hun ruwharige bovenvacht) dus die hebben geen jas nodig in de winter.
Jamey heeft wel 2 jasjes: een gewoon dekje, en een fleecepak waar ook poten aanzitten, maar die gebruik ik eigenlijk alleen bij winterwedstrijden van behendigheid, verder niet.
Ik ben bewust Cara's vacht aan het laten groeien voor de winter, zodat ook zij het niet koud zal hebben.
Als het erg koud is krijgt Lara een jas aan,pup krijgt dit jaar een jas aan,daarna niet meer,moet kunnen met haar sneeuwvacht.
Pas nieuwe gekocht,voor Lara een rode houtje touwtje,met geruite mouwtjes en capuchon,voor kleine een oranje jas met bontrandje.
Foto's volgen nog,moet Lara's jas iets innemen,aangezien ik hem op de lengte van haar rug heb gekocht is hij wat te wijd.
Hier geen jassen, gewoon flink de pas erin en gaan met die banaan! Krijgen ze het vanzelf wel warm
Wat ik wel heb geleerd is dat Luke nooit los gaat in de regen... Zodra de riem los is vlucht meneer de stoere ( ) stafford onder dikke struik/geparkeerde auto/bankje (alles voldoet) om daar als een hoopje ellende te gaan zitten wachten tot het baasje weer terug keerd, je kapsel zou er maar van in de war raken
Als hij het echt koud heeft zou ik het gewoon doen, hij heeft nou eenmaal een dun vachtje en wij trekken ook meer aan als we het koud hebben.
Tallie heeft geen winterjas nodig maar ik heb wel een regenjas (meer een waterdicht dek, maar vooruit) voor haar gekocht (foto staat in de fotohoek). Gemak dient de mens in dit geval
ja hoor, mijn jack russell draagt een jas.
een waxregenjasje tegen de regen.
en een wax gevoerd jasje tegen de kou.
anders zitten we geheid met een darmontsteking.
Neeltje schreef:Hier ook geen jas. Ook nooit gedaan bij mijn Franse bulldog, dan lopen we wel wat harder door, maar never nooit een jas, het is een hond.
Ja.......en elke hond heeft bijv. dezelfde beharing/vacht...
Mijn honden krijgen geen lekkere dikke vacht in de winter, die buik blijft bloot en open.
En dan wil je zeggen dat ik harder moet lopen om die honden warm te krijgen....neu dat gaat hem niet worden.
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Neeltje schreef:Hier ook geen jas. Ook nooit gedaan bij mijn Franse bulldog, dan lopen we wel wat harder door, maar never nooit een jas, het is een hond.
Ja.......en elke hond heeft bijv. dezelfde beharing/vacht...
Mijn honden krijgen geen lekkere dikke vacht in de winter, die buik blijft bloot en open.
En dan wil je zeggen dat ik harder moet lopen om die honden warm te krijgen....neu dat gaat hem niet worden.
Bij Oscar ook, en die is ook nog lekker laag bij de grond.
Ik heb dus een jasje gekocht voor 'm, een hurtta pro teckelmaatje 33.
Ik ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden.
Ik zoek voor Jamie nog steeds een goed jasje. Als het regent is ze binnen een paar minuten drijfnat en dan heeft ze het koud. Haar kale buikje staat natuurlijk ook niet zo ver van de grond. Hij moet de buik bedekken en waterdicht zijn. Maar ze is zo mini en dan heb je alleen van die vreselijke jasjes. Ik wil gewoon een simpele rode of zwarte.
Denk dat ik is op zoek ga naar iemand die het op maat kan maken.
Sanner schreef:Ik zoek voor Jamie nog steeds een goed jasje. Als het regent is ze binnen een paar minuten drijfnat en dan heeft ze het koud. Haar kale buikje staat natuurlijk ook niet zo ver van de grond. Hij moet de buik bedekken en waterdicht zijn. Maar ze is zo mini en dan heb je alleen van die vreselijke jasjes. Ik wil gewoon een simpele rode of zwarte.
Sanner schreef:Ik zoek voor Jamie nog steeds een goed jasje. Als het regent is ze binnen een paar minuten drijfnat en dan heeft ze het koud. Haar kale buikje staat natuurlijk ook niet zo ver van de grond. Hij moet de buik bedekken en waterdicht zijn. Maar ze is zo mini en dan heb je alleen van die vreselijke jasjes. Ik wil gewoon een simpele rode of zwarte.
Thanks! Die vind ik wel mooi! En volgens mij moet het kleinste maatje wel passen, want Jamies ruglengte is net 24cm. Maar eerst even sparen want prijzig is ie wel.
Laatst gewijzigd door Sanner op 22 okt 2011 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier hebben ze alle 3 een jas,
maar die krijgen ze alleen om na een training zodat de spieren niet te snel afkoelen,
of als we gelopen hebben en ze moeten lang wachten voor de 2de ronde dan krijgen ze em ook even aan.
Maar gewoon bij het uitlaten enzo,hebben ze geen jas aan
Jentle showt even een van de jasjes :
En ja,Jentle kan echt skateborden
Laatst gewijzigd door **Nancy** op 22 okt 2011 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Thanks! Die vind ik wel mooi! En volgens mij moet het kleinste maatje wel passen. Want Jamies ruglengte is net 24cm. Maar eerst even sparen want prijzig is ie wel.
Mijn teckeltje heeft ruglengte 33, ik vind het echt mooi. En zelfs vriend durft er mee over straat.
Onze kortharige honden hebben ook allemaal een jas aan in de herfst en winter. Helemaal als ze aan de lijn moeten blijven hebben ze een jas aan als het koud of nat is.
Onze reu heeft al enkele operaties en ellende gehad en heeft bij nat en koud weer vrijwel altijd een jas aan.
Wij hebben verschillende jassen. Onder ander van Weather Beeta, Equi-Theme en R.G.. De R.G. dekens zijn met de hand op maat gemaakt in Italie en super fijn. De Weather Beeta's zijn voor als ze vies en nat worden en we hebben fleece voor als ze al nat zijn geregend en weer de auto in gaan.