Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sinds 2,5 week aan de Lotgering, maar nu stinkende mond..

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jikke
Actief
Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)
Aantal honden: 2

Sinds 2,5 week aan de Lotgering, maar nu stinkende mond..

Ongelezen bericht door Jikke »

Sinds 2,5 week zit Jikke aan de Lotgering en op zich doet ze het er prima op, ze eet het graag, haar vacht is veel mooier, ontlasting meestal stuk beter (al is dat nog wel wat wisselend..) maar wel 1 probleem en dat is dat ze nu zo enorm uit haar mond stinkt en dan niet een beetje nee echt het is werkelijk onfris :(
Is iemand die dit herkend en hier wat op weet? Want wil echt niet meer terug naar brok, maar om nou bij elke knuffel misselijk te worden van haar mondgeur is ook niet echt geweldig ;)
Hopelijk hebben jullie tips.. (oh heb trouwens haar tanden goed nagekeken en die zijn helemaal schoon en superwit, ze is wel druk aan het wisselen, maar of dat er wat mee te maken heeft?)
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Re: Sinds 2,5 week aan de Lotgering, maar nu stinkende mond.

Ongelezen bericht door Terre »

Bij het wisselen kunnen ze ook wat meer uit de mond ruiken, maar ook bij de overstap van brok naar vers. Dus het zal vanzelf minder moeten worden.
Jikke
Actief

Ok dan gaan we maar hopen dat het gauw minder wordt, want heb een sterke maag, maar het is nu toch echt wel smerig :(
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: zo'n ijzerachtige putlucht?
Jikke
Actief

dagmar88 schreef::tongue: zo'n ijzerachtige putlucht?
Euhm tja net alsof hetgeen wat ze opgegeten heeft achterin haar keel ligt te vergaan zoiets.. Weet niet of je zo'n dooie muizenlucht kent? Nou ja zoiets.. :kotz:

Ze lijkt verder zo gezond als het maar zijn kan, mondje is schoon, tandjes stralend wit zonder maar een spotje aanslag, ontlasting goed maar alleen die pure putlucht inderdaad vanuit haar strot..

En dan komt ze heel lief met je kroelen en het liefst met haar tong even gezellig over ons gezicht.. vind ik nooit prettig, maar nu eventjes ronduit smerig :oeps:
Charell
Actief
Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Charell »

Klopt, onze hond stonk in het begin ook gigantisch uit haar bek. Dit was ook zo rond die tijd. Nu zit ze een aantal maanden op Lotgering en stinkt ze niet meer, tenzij ze net gegeten hebben natuurlijk...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Jikke schreef:
dagmar88 schreef::tongue: zo'n ijzerachtige putlucht?
Euhm tja net alsof hetgeen wat ze opgegeten heeft achterin haar keel ligt te vergaan zoiets.. Weet niet of je zo'n dooie muizenlucht kent? Nou ja zoiets.. :kotz:

Ze lijkt verder zo gezond als het maar zijn kan, mondje is schoon, tandjes stralend wit zonder maar een spotje aanslag, ontlasting goed maar alleen die pure putlucht inderdaad vanuit haar strot..

En dan komt ze heel lief met je kroelen en het liefst met haar tong even gezellig over ons gezicht.. vind ik nooit prettig, maar nu eventjes ronduit smerig :oeps:
kan heel goed door t wisselen komen ;-)
Jikke
Actief

Ok dat is opbeurend, punt is namelijk dat ik in een anti versvoeromgeving leef en dan altijd met de opmerking : daar gaan de honden zo van stinken.
Nu heb ik dus bij hoog en laag beweerd dat dat meevalt en niet zo is en nu stinkt madame dus als een idioot, dus ben blij dat het gewoon weer overgaat, want verder ben ik zo tevreden over hoe ze het doet op de Lotgering..
Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.

Ongelezen bericht door Prul »

Mijn Sennen pup is ook volop aan het wisselen en stinkt ook. Soms een beetje ijzer-achtige lucht maar soms alsof ze een rottende vis op heeft. gatsie! Maar ik ga er van uit dat het aan het wisselen ligt. Kijk, dat heerlijke prille puppy-luchtje komt nooit meer terug maar een fatsoenlijke hondenbek-lucht verwacht ik wel.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”