Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
FURminator ervaringen?
Moderator: moderatorteam
- dretje
- Zeer actief
FURminator ervaringen?
Wie kent/ gebruikt de furminator?
Is die ook geschikt voor hond met plukvacht?
Mijn collega heeft hem voor de kat en vindt hem heel fijn ik vraag me af of hij ook geschikt zou zijn voor takkii (broken coated)
Is die ook geschikt voor hond met plukvacht?
Mijn collega heeft hem voor de kat en vindt hem heel fijn ik vraag me af of hij ook geschikt zou zijn voor takkii (broken coated)
-
Sanner
- Zeer actief
Re: FURminator ervaringen?
Nee niet gebruiken bij een plukvacht!
Voor de kat vind ik hem ook fijn, verder niet echt.
Voor de kat vind ik hem ook fijn, verder niet echt.
- dretje
- Zeer actief
niemand?
- dagmar88
- Zeer actief
jawel, voor kort stokhaar vind ik hem ideaal.
- Shooting Star
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
- Aantal honden: 1
Dus dat betekent dat 'ie voor een gladharige Jack Russell wél goed werkt? Dan ga ik meteen zo'n ding kopen, binnenkort zullen we weer gek worden van de haren 
- Tinker
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Mijn ervaring : ideaal voor katten en kortharige honden... voor mijn pluizenbollen absoluut niet geschikt
Ook niet de originele (heb die geleend, kijken of dat wel werkte...helaas). Toen ik nog katten had was het een uitkomst, ik had een furmaster, een ander merk dus, maar was wel een stuk goedkoper 
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Voor onze ruwharige terriers en de kelpie is het een ideaal ding.
-
Ilovedogs
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Ik had er alleen eentje voor mij paard, en dat werkte echt heel goed!
Wel eens geprobeerd op mijn Jack Russel, en dat werkte op zich ook wel.
Wel eens geprobeerd op mijn Jack Russel, en dat werkte op zich ook wel.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik gebruik hem voor mijn Schnauzers. Die worden ook geplukt en het werkt prima
.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- TaraL
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een rasechte kruising
Topding; wordt hier voor heel wat beesten gebruikt. Na de winter voor m'n paard, hele jaar door voor de katten; zowel korthaar als langhaar. Verder wordt ie regelmatig uitgeleend voor een lab, herder, bernersennen. Alleen voor m'n eigen hond gebruik in 'm niet.
Op een heel korte vacht vind ik 'm nl niet fijn (hij doet niks)
Op een heel korte vacht vind ik 'm nl niet fijn (hij doet niks)
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hier snijdt dat ding de dekharen van mijn herders af. Ik houd het dus bij een harkje.

-
MaartenDivaBoefje
Ik gebruik hem vooral voor de boomer (langhaar, geen ondervacht) en daarbij werkt t vrij goed: hij gaat er mooi van glanzen.
Voor de chow-mix gebruik ik hem alleen op de plekken waar ze weinig ondervacht heeft zoals de poten en hoofd (en soms dr kont).
In de rui haalt hij het losse wol wel weg, maar kammen met lange tanden werken dan toch wel veel beter.
Kortom: ik vind m vooral geschikt voor korter haar. Ik vind het ook geen wonder-kam, maar ben wel blij dat ik hem er bij heb.
Voor de chow-mix gebruik ik hem alleen op de plekken waar ze weinig ondervacht heeft zoals de poten en hoofd (en soms dr kont).
In de rui haalt hij het losse wol wel weg, maar kammen met lange tanden werken dan toch wel veel beter.
Kortom: ik vind m vooral geschikt voor korter haar. Ik vind het ook geen wonder-kam, maar ben wel blij dat ik hem er bij heb.
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Ideaal voor mijn Kelpie!
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik vind het helemaal niks dat ding, voor mijn stokhaar duitser niet, voor mijn herderharige mechel niet en voor mijn Jack Russell ook niet, het enige wat het ding bij hun doet is haren afsnijden. Zelfs voor mijn paard vind ik hem beperkt.
Gr. Aniek

-
MaartenDivaBoefje
Het is ook een snijdende kam, net als een herderskam of andere snijdende ontklitters ed.Budkes schreef:, het enige wat het ding bij hun doet is haren afsnijden.
Die moet je altijd met beleid gebruiken en zeker niet voor dagelijkse of reguliere borstelbeurten.
Als het niet gewenst is dat haren afgesneden worden moet je idd (natuurlijk) geen snijdende kammen gebruiken.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik heb hem voor bowie gekocht, toen die nog leefde. Een hele hond haalde ik eraf, maar dat ging wel ten kostte van zijn mooie vacht. Maar goed, dat was op het laatst en toen ging het om zijn comfort. Bij pasha gebruik ik hem drie keer per jaar. Als ze op d'r ergst in de rui is. Verder niet.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- HonduitD
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising kooiker/boerenfox
Maar je kunt deze borstel/kam toch wekelijks gebruiken? Dat is wat ze bij de dierenwinkel zeggen, 2x per week voor het beste resultaat.
En volgens de dierenwinkel stopt het uitharen voor bijna helemaal!!
En volgens de dierenwinkel stopt het uitharen voor bijna helemaal!!
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Ja, als de hond nog amper haar heeft door het overmatig gebruik van de furminator stopt het verharen vanzelf. 
Groetjes Patries

-
blondie
- Zeer actief
Dat is mijn ervaring ook, ik vind het een onding en gebruik ook gewoon weer de grove kam/hark waarmee ik de ondervacht veel beter eruit krijg. En die Furminator bij het kammen van de kraag van Finn was ook geen doen, kwam er met die furminator niet doorheen en hij vond het ook niet zo prettig terwijl hij uitborstelen heerlijk vindt.alm@ schreef:Hier snijdt dat ding de dekharen van mijn herders af. Ik houd het dus bij een harkje.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Wij hebben er ook eentje, een originele, maar is het niet zo dat ze verschillende hebben voor honden en katten? Ik dacht namelijk dat ik er een kattenversie had gekocht. Maar ik vind het niet zo'n geweldig ding, bij de ene kat werkt hij wel maar de andere niet. Ik pluk de losse haren van mijn katten altijd met de hand, dat vind ik het beste en snelste werken en het meest pijnloos. Je vingers moet je dan een beetje vochtig maken, dan plakken de haren er goed aan vast.
Voor Shelly is het niks, gelukkig vond ik in de dierenwinkel inderdaad een soort harkje om mee te kammen, gewèldig! Daar hark je tenminste alleen de losse haren mee weg en het is ook een soort huidmassage. Shelly vindt het heerlijk. De kam had een bepaalde naam maar die ben ik vergeten. Je moet trouwens echt goed uitkijken met de furminator want korstjes en wondjes snijdt ie open. Voor mijn kat met vlooienallergie kan ik hem niet gebruiken.
Voor Shelly is het niks, gelukkig vond ik in de dierenwinkel inderdaad een soort harkje om mee te kammen, gewèldig! Daar hark je tenminste alleen de losse haren mee weg en het is ook een soort huidmassage. Shelly vindt het heerlijk. De kam had een bepaalde naam maar die ben ik vergeten. Je moet trouwens echt goed uitkijken met de furminator want korstjes en wondjes snijdt ie open. Voor mijn kat met vlooienallergie kan ik hem niet gebruiken.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Inderdaad. Zelfs bij mijn kortharige hond lijkt het alsof ik er allemaal onderwol uit heb gekamd, maar dat kan helemaal niet, want hij heeft dus geen onderwol. Probeer hem voor de gein op een eigen plukje haar en dan zie je precies hoe die kam je haar vernielt.blondie schreef:Dat is mijn ervaring ook, ik vind het een onding en gebruik ook gewoon weer de grove kam/hark waarmee ik de ondervacht veel beter eruit krijg. En die Furminator bij het kammen van de kraag van Finn was ook geen doen, kwam er met die furminator niet doorheen en hij vond het ook niet zo prettig terwijl hij uitborstelen heerlijk vindt.alm@ schreef:Hier snijdt dat ding de dekharen van mijn herders af. Ik houd het dus bij een harkje.
-
Wilm@
Het afgelopen half jaar was ik echt een furminator-fan. Nu absoluut niet meer.
Ik gebruik het voor onze poes en dit ging, zo dacht ik, altijd goed. Vorige week lag ze lekker naast mij en ik aaide haar. Allemaal korstjes van wondjes die aan het helen zijn. Ik weet zeer beslist zeker dat ik geen druk op die furminator heb gezet. Ook weet ik zeker dat ze zichzelf nergens anders door verwond kan hebben. Het is een binnenkat en ze slaapt erg veel. Ik gebruik het dus niet meer.
Ik gebruik het voor onze poes en dit ging, zo dacht ik, altijd goed. Vorige week lag ze lekker naast mij en ik aaide haar. Allemaal korstjes van wondjes die aan het helen zijn. Ik weet zeer beslist zeker dat ik geen druk op die furminator heb gezet. Ook weet ik zeker dat ze zichzelf nergens anders door verwond kan hebben. Het is een binnenkat en ze slaapt erg veel. Ik gebruik het dus niet meer.
-
lets have fun
Hij bevalt mij slecht. Ik heb er eén keer mijn golden mee gekamt. Eerst dacht ik nog dit gaat lekker, omdat er zoveel haar af kwam. Toen ik wat beter keek zag ik dat er hele happen uit haar vacht misten. Géén gezicht. Ben ook maar snel gestopt. Nou kan het natuurlijk zijn dat ik wat te rigoreus gekamt heb
maar dan nog. Als je er zó makkelijk hele plukken mee uittrekt is dat ding niks voor mij.
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Contacteer:
Ik heb een Shed Stopper (namaak Furminator) en haal er inderdaad wel veel haar mee uit. Maar ik vind Kiera's (Golden Retriever) vacht er niet mooier op worden. Ik gebruik hem heel af en toe, om daarna meteen weer naar het harkje te grijpen. Die haalt het haar er goed uit, zonder de vacht te beschadigen.