Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveelheid eendenek

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Hoeveelheid eendenek

Ongelezen bericht door blondie »

Hoeveel eendenek geven jullie de honden? Finn weegt 39.2 en Bluf iets van 38 denk ik. Ik heb ze beiden vanochtend maar 1 kilo gegeven want 1 kilo voor beiden was te weinig vonden ze :pffff:
Geven jullie dan in de avond ook nog of is dit genoeg zo? Ik vind dat altijd lastig in te schatten met dit soort rauw en ook met pens trouwens. Die lappen van een kilo zijn altijd zo weg en dan kijken ze me aan van :19: was dit het?
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Hoeveelheid eendenek

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik geef altijd de helft nek en de andere helft spiervlees. Voor Kai is dat dan 200g eendennek en 200g spiervlees. Voor Lotje 50g kippennek en 50g spiervlees bv. Ik geef altijd maar 1 maal per dag eten.
Met pens geef ik vaak wat meer dan anders, omdat het zo snel verteerd en dan mogen ze daar wel wat meer van hebben.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik geef ze net zoveel aan nekken als dat wat ze aan ander vlees krijgen. Tekila krijgt bijv 660 gram per dag ongeacht wat ze te eten krijgt.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

dogo4ever schreef:Ik geef ze net zoveel aan nekken als dat wat ze aan ander vlees krijgen. Tekila krijgt bijv 660 gram per dag ongeacht wat ze te eten krijgt.
ohw. Van lotgering vers krijgen ze hier niet zoveel. Zo'n pondpakje in de ochtend, waarbij ik een beetje van Bluf nog bij dat van Finn doe en verder beiden nog een half pond in de avond of ze krijgen groenten en wat vlees van mij 's avonds.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Van Lotgering zou ik ook niet zoveel geven. Dan zijn ze te rollen hier :D . Ik voer altijd NRV en soms een KVV (lotgering) :wink: . Ik heb gekeken wat Tekila, Babs en Joe nou krijgen in verhouding tot hun lichaams gewicht en dat is ongeveer 2%. De Patters zitten hoger maar dat zijn ook energiebommetjes.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Met rauw voeren wordt inderdaad vaak tussen 2-5% genomen van hen lichaamsgewicht. Een kilo each is dus prima, maar mocht je hele actieve honden hebben dan kan iets meer ook prima. :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hetzelfde wat ze aan kvv krijgen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”