Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hardlopen werkt....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

hardlopen werkt....

Ongelezen bericht door crutz »

grappig om nu mee te maken, Ducky, een van onze DJTs & enkel gebruikt op instinctief gedrag, dus de vos & drijfjachten, verder wordt hij aan de flex uitgelaten & mag hij alles wat hij zelf wil (oftewel, totaal niets geleerd, sterker nog heb hem al een paar keer van mijn motorkap moeten vissen omdat hij daar ineens opsprong in het uitlaten, dat is nog maar een tipje vd sluier van zijn lompe/ongecontroleerde gedrag)
maar goed, dat maakt bij ons totaal niets uit, dus ook geen last van,

maar nu,

ben begonnen met hardlopen met start2run Evy, appje op mn Iphone en inmiddels al bij les 4 vd 30.
Geen zin om alleen te lopen, dus ik dacht, neem Ducky mee, had verwacht dat hij zou trekken, maar hij was wat overdonderd, dus schoot alle kanten op de eerste les.
De 2de les was al wat gecontroleerder & inmiddels bij les 4 (3x per week loop ik, dus 1 week na de eerste keer) volgt hij gewoon netjes links naast me, niet enkel tijdens het hardlopen, maar ook tijdens de 1,5 km die ik aan het einde uitloop

niets bijzonders aan gedaan, gewoon gaan rennen en hij had maar te volgen, achterblijven, dan MOEST hij mee, voor lopen dan een rukje terug of als hij voor mijn voeten bleef lopen een tikje met mijn voet tegen zijn hak.

heeft CM toch gelijk met zijn hardlopen ;-)
S@ndr@
Zeer actief

Re: hardlopen werkt....

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

had ik je ook kunnen vertellen hoor, , maar heel fijn dat het zo uitpakt :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:had ik je ook kunnen vertellen hoor, , maar heel fijn dat het zo uitpakt :ok:
oh, t was niet eens in t kader van training, want had hij alleen maar getrokken was het ook goed geweest (had hij alleen ipv een halsband een tuigje om gekregen),

was gewoon meer een grappig verhaal....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

gaaf!

ik ben fier op u! (dat zegt ze tegen mij, dus vast ook tegen jou :-) )
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

crutz schreef:grappig om nu mee te maken, Ducky, een van onze DJTs & enkel gebruikt op instinctief gedrag, dus de vos & drijfjachten, verder wordt hij aan de flex uitgelaten & mag hij alles wat hij zelf wil (oftewel, totaal niets geleerd, sterker nog heb hem al een paar keer van mijn motorkap moeten vissen omdat hij daar ineens opsprong in het uitlaten, dat is nog maar een tipje vd sluier van zijn lompe/ongecontroleerde gedrag)

maar nu,

ben begonnen met hardlopen met start2run Evy, appje op mn Iphone en inmiddels al bij les 4 vd 30.
Geen zin om alleen te lopen, dus ik dacht, neem Ducky mee, had verwacht dat hij zou trekken, maar hij was wat overdonderd, dus schoot alle kanten op de eerste les.
De 2de les was al wat gecontroleerder & inmiddels bij les 4 (3x per week loop ik, dus 1 week na de eerste keer) volgt hij gewoon netjes links naast me, niet enkel tijdens het hardlopen, maar ook tijdens de 1,5 km die ik aan het einde uitloop

niets bijzonders aan gedaan, gewoon gaan rennen en hij had maar te volgen, achterblijven, dan MOEST hij mee, voor lopen dan een rukje terug of als hij voor mijn voeten bleef lopen een tikje met mijn voet tegen zijn hak.

:cheer:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
crutz schreef:grappig om nu mee te maken, Ducky, een van onze DJTs & enkel gebruikt op instinctief gedrag, dus de vos & drijfjachten, verder wordt hij aan de flex uitgelaten & mag hij alles wat hij zelf wil (oftewel, totaal niets geleerd, sterker nog heb hem al een paar keer van mijn motorkap moeten vissen omdat hij daar ineens opsprong in het uitlaten, dat is nog maar een tipje vd sluier van zijn lompe/ongecontroleerde gedrag)

maar nu,

:cheer:
bang voor een puntjes topic???? :engel: waarvan ik er geen 1 op mijn naam heb staan bij mijn weten.... :pffff:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee hoor, gewoon als antwoord, dat ik het fijn voor je vind, dat het werkt.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Wat voor app is dat dan? Ben wel nieusgierig! Kan start2run niet vinden.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Nee hoor, gewoon als antwoord, dat ik het fijn voor je vind, dat het werkt.
Sorry, was ff in een flauwe bui;-) & reageerde impulsief...
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

massam schreef:gaaf!

ik ben fier op u! (dat zegt ze tegen mij, dus vast ook tegen jou :-) )
Zeker en vast :wink:

Maar mijn bc trapt hier niet in. Ik hoopte dat ze met hardlopen net zo zou trekken als normaal, want ze zit aan mijn heupgordel vast. Maar helaas. Dan loopt ze aan een slappe lijn. En tijdens het wandelen, dan trekt ze wel :evil:
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Amy »

Ja hier ook, lullo Linx kwam hier met 6 maand, altijd met flexi uitgelaten tot hij hier kwam!! Sinds we Start2Run zijn gaan doen loopt hij een stuk beter aan de lijn :cheer: Nou ging ik ook meteen met 4 honden tegelijk rennen dus ge-eikel had ik geen tijd voor :tongue:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”