Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
herdertje wil de bench uit breken
Moderator: moderatorteam
- Nero'tje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
herdertje wil de bench uit breken
Hallo,
Wij hebben sinds 2 weken een Mechelse herder hij is nu 9 weken. Elke keer àls we hem in de bench willen stoppen ( dat doe ik met brokjes anders gaat hij er niet in) en als hij zijn brokjes op heeft begint hij te drammen en tegen de bench aan te beuken. Wij hebben van de bench al een soort van 'holletje' gemaakt met een kleedje kauwbot en speeltje en kong en kleden eroverheen waardoor het dus een soort van holletje is. Ik zou niet weten hoe ik zijn bench aantrekkelijker zou kunnen maken. Hij zit er alleen in de ochtend en als wij gaan slapen in. Verder is hij best makkelijk en hij is ook best rustig, en voor nu is het nog geen probleem maar als hij straks ouder is word dat het wel. Heeft iemand misschienn tips? Of dit ook meegemaakt? Ik heb er nu een kleedje in waar de geur van zijn broertjes en zusjes inzit ga deze vanavond eruit halen om te kijken of dat misschien beter effect heeft. En nog een vraagje.. Hij bijt nogal veel eigenlijk constant dus als je hem wil aaien of knuffelen dan bijt hij dat is niet vals bijten maar speels maar he ga je hier eigenlijk mee om? Want ik moet dat toch op een of andere manier kunnen afleren.. Ik hoop dat ik reacties krijg waar ik iets mee kan!
Wij hebben sinds 2 weken een Mechelse herder hij is nu 9 weken. Elke keer àls we hem in de bench willen stoppen ( dat doe ik met brokjes anders gaat hij er niet in) en als hij zijn brokjes op heeft begint hij te drammen en tegen de bench aan te beuken. Wij hebben van de bench al een soort van 'holletje' gemaakt met een kleedje kauwbot en speeltje en kong en kleden eroverheen waardoor het dus een soort van holletje is. Ik zou niet weten hoe ik zijn bench aantrekkelijker zou kunnen maken. Hij zit er alleen in de ochtend en als wij gaan slapen in. Verder is hij best makkelijk en hij is ook best rustig, en voor nu is het nog geen probleem maar als hij straks ouder is word dat het wel. Heeft iemand misschienn tips? Of dit ook meegemaakt? Ik heb er nu een kleedje in waar de geur van zijn broertjes en zusjes inzit ga deze vanavond eruit halen om te kijken of dat misschien beter effect heeft. En nog een vraagje.. Hij bijt nogal veel eigenlijk constant dus als je hem wil aaien of knuffelen dan bijt hij dat is niet vals bijten maar speels maar he ga je hier eigenlijk mee om? Want ik moet dat toch op een of andere manier kunnen afleren.. Ik hoop dat ik reacties krijg waar ik iets mee kan!
Groetjes Denise:D
-
Robian
- Actief
- Aantal honden: 3
Re: herdertje wil de bench uit breken
Als je hond wakker en actief is zal hij er inderdaad niet zo snel in willen.
Ik legde kleine smurf er in eerste instantie in als hij ergens ging liggen slapen.
Vaak pitte het gewoon door en deed ik het deurtje dicht.
Ook zijn eten gaf ik in de bench.
Wat ik altijd deed het speels bijten is --> bijten, spelletje afgelopen, negeren
Ik legde kleine smurf er in eerste instantie in als hij ergens ging liggen slapen.
Vaak pitte het gewoon door en deed ik het deurtje dicht.
Ook zijn eten gaf ik in de bench.
Wat ik altijd deed het speels bijten is --> bijten, spelletje afgelopen, negeren
Groetjes, Sylvia

- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
- Aantal honden: 2
Maar zit hij er nu smorgens zonder iemand in de buurt in dan??
Wij hadden bench bij het bed staan, ze was heerlijk rustig.
Wij hadden bench bij het bed staan, ze was heerlijk rustig.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
hoelang laat je hem uit na de nacht en wat doe je met hem voordat hij weer voor de hele ochtend in de bench gaat??????

- Nero'tje
- Vaste gebruiker
We wandelen een stuk met hem ongeveer een kwartier/20 minuten (de dierenarts zei dat we nog niet zo lang met hem mochten lopen) hij is dan wle een paar uurtjes alleen ja wijz ijn dan aan het werk en er komt rond half 2 smiddags iemand met hem wandelen en eten geven etc en hij is dan de rest van de dag met die persoon tot na mn werk dan haal ik hem weer op. dus eigenlijk is hij 5 uur alleen in de ochtend en snachts. wij slapen ook gelijkvloers want we wonen in een appartement dus hij kan ons horen en zien.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
da's dan 13 van de 24 uur dat ie in zn eentje in die bench zit, of dat nou zo'n fijne start is voor een 9 weken oud hondje vraag ik me toch echt af 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Sanne&Bo
- Zeer actief
Gek he, dat hij uit die bench wil...
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik neem aan dat jullie geen Mechelse herder hebben gekocht om hem overdag altijd in een bench te laten zitten.Wat zijn jullie plannen in de toekomst? Minder werken? Cursus doen, behendigheid? Voor geen enkele pup is dit een gezonde situatie en al helemaal niet voor een actieve hond als een Mechelse herder.
De bench moet je heel rustig aanleren en niets forceren, dat lukt niet als jullie alletwee gaan werken. Nu ben je verlatingsangst aan het aankweken.
Hij is pas 9 weken en dus nog een baby.
De bench moet je heel rustig aanleren en niets forceren, dat lukt niet als jullie alletwee gaan werken. Nu ben je verlatingsangst aan het aankweken.
Hij is pas 9 weken en dus nog een baby.
- Sanne&Bo
- Zeer actief
Ik hoop dat je weet wat voor hond je aangeschaft hebt..
En dat je voor een hond tijd hoor te maken.. Niet echt een goed begin voor een pup.
En dat je voor een hond tijd hoor te maken.. Niet echt een goed begin voor een pup.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
ik heb geen tips voor je, want ik heb geen verstand van actieve herderpupsNero'tje schreef:Hallo,
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het weer wat streng oordelen. Die hond is niet alleen in de bench snachts want er wordt duidelijk gezegd dat hij hen kan zien en horen. Wat is het verschil met een doos naast het bed dan precies? 5 uur alleen laten is wel vrij lang maar als hij niet gilt en doet is het prima als hij dat aan kan. Ik zou een moord doen voor een pup die dat al zo snel kan leren.
Want laten we wel wezen. De ene zet de pup in de kennel omdat het een werkmechelaar zou zijn, alleen dus, en deze persoon wordt er op aangevallen. Deze hond is 5 uur per dag alleen. Dat is alles.
Mijn tip is deze hond los te leren zijn bij slapen. Dan heb je nog maar 5 uur bench in de morgen. Ik vind het zelf ook te lang. Maar het zou wel moeten kunnen in principe omdat de hond niet weggesloten in de bench zit maar in dezelfde ruimte als waar jullie slapen. Het is niet slecht voor een jonge hond om te leren slapen als het nacht is. Maar omdat er 5 uur in de bench volgen na de nacht is het wel te zwaar en te veel en te lang.
Want laten we wel wezen. De ene zet de pup in de kennel omdat het een werkmechelaar zou zijn, alleen dus, en deze persoon wordt er op aangevallen. Deze hond is 5 uur per dag alleen. Dat is alles.
Mijn tip is deze hond los te leren zijn bij slapen. Dan heb je nog maar 5 uur bench in de morgen. Ik vind het zelf ook te lang. Maar het zou wel moeten kunnen in principe omdat de hond niet weggesloten in de bench zit maar in dezelfde ruimte als waar jullie slapen. Het is niet slecht voor een jonge hond om te leren slapen als het nacht is. Maar omdat er 5 uur in de bench volgen na de nacht is het wel te zwaar en te veel en te lang.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Waar staat de bench, waar slapen jullie? Waar zijn jullie als hij de ochtend in de bench is?Nero'tje schreef:Hallo,
Waarom moet hij er (behalve de nacht) ook nog de ochtend in; dat lijkt me wat veel voor een puppekind. Het is nog maar een baby he?! zoals ik het lees denk ik dat pup vrij veel in de bench zit.
Heb je de bench getraind of de pup er gewoon ingezet in de hoop dat hij dat zou accepteren?
Als hij bijt zeg je rigoreus AU! en ga je een perfecte imitatie van een boom doen (je verstart dus) en even daarna ga je weer verder met spelen oid. Doet hij het weer, dan doe jij het ook weer; doet hij het een derde keer loop je weg uit de situatie, pup negerend.
Dan valt het kwartje wel hoor
En je kunt ipv in je hand laten bijten spelen met een speeltje waar hij WEL in mag bijten.
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Oh, te vroeg gereageerd.Nero'tje schreef:We wandelen een stuk met hem ongeveer een kwartier/20 minuten (de dierenarts zei dat we nog niet zo lang met hem mochten lopen) hij is dan wle een paar uurtjes alleen ja wijz ijn dan aan het werk en er komt rond half 2 smiddags iemand met hem wandelen en eten geven etc en hij is dan de rest van de dag met die persoon tot na mn werk dan haal ik hem weer op. dus eigenlijk is hij 5 uur alleen in de ochtend en snachts. wij slapen ook gelijkvloers want we wonen in een appartement dus hij kan ons horen en zien.
Ik vind het voor ene pup van die leeftijd NIET akkoord dat die zo lang alleen zit. Dat moet je opbouwen, met 5 minuten per keer bijvoorbeeld, of met 1 minuut als frummel 5 minuten niet redt.
Een week of 4 vind ik een absoluut minimum dat er 24 uur per dag iemand bij hem moet zijn en zich met hem moet bemoeien.
Suzanne
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
's nachts gewoon op een kleed in jullie slaapkamer en dan als je werkt eventueel in de bench, of ook in de slaapkamer.
Of een andere grote ruimte, b.v. de hal, waar hij niks kan slopen. Zijn eigen kleedje erin , wat veilige speeltjes en dan naar het werk, na het uitlaten.
Of een andere grote ruimte, b.v. de hal, waar hij niks kan slopen. Zijn eigen kleedje erin , wat veilige speeltjes en dan naar het werk, na het uitlaten.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Nero'tje
- Vaste gebruiker
Ik heb de eerste 1,5 week nadat we hem hadden opgehaald vrij van mijn werk. Ik ben vorige week weer begonnen en heb in mijn vakantie het in de bench zijn stap voor stap opgebouwd, tot 3,5 uur alleen op het laatst. Het is dus sinds gisteren dat hij 5 uurtjes alleen zat. En het gaat redelijk goed. Alleen word hij savonds wild als wij ons bed in stappen dat is dan ook wel afgelopen na 5 minuten dus hij doet het allemaal best wel goed vind ik. Alleen is het punt waar ik tips over hoop te krijgen dat hij uit zichzelf de bench in gaat en niet piept ookal is dat niet zo lang maar dat hij het dus als zijn 'heilige' plekje beschouwd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb toch het vermoeden dat dat niet makkelijk zal zijn als hij zo lang in die bench moet.
het is natuurlijk niet alleen de nacht of alleen de ochtend van 5 uur, het zijn wel 13 uur per etmaal en dat is meer dan de helft!
het is natuurlijk niet alleen de nacht of alleen de ochtend van 5 uur, het zijn wel 13 uur per etmaal en dat is meer dan de helft!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Persoonlijk vind ik "bench training" met 5 minuutjes tegelijk opbouwen iets te soft, van mij mag het best iets sneller met minimaal een half uur te beginnen en per half uur, of uur uitbouwen. Pak het dan wel goed aan en zorg ervoor dat je het leuk maakt om de bech in te gaan. Het moet geen maatregel worden als straf of opsluiten. Dat ten eerste.
Ten tweede, OF het een goed idee is geweest om een mechelaar te nemen met deze manier van een hond houden, daar kun je vraagtekens bij zetten. Er waren wellicht iets rustigere, minder actieve rassen beter op z´n plaats geweest?
Het is inderdaad best wel iets aan de lange kant om zo´n beest zolang in een bench te stoppen. Het zal voor hem/haar niet alleen een heel verschil zijn met wat het dier gewend was, zo ben je met je broers en zusjes aan het ravotten, en zo moet jij je maar uren achter elkaar in je uppie zien te vermaken, maar ook je plas etc zo lang ophouden spelen mee. Je energie niet kwijt kunnen, je alleen voelen etc. Best veel en ingrijpend voor zo´n jong dier.
Ook nog eens eens in een vreemde omgeving, bij vreemde mensen. Ik had toch zelf minstens 2 weken vakantie genomen, mogelijk een week langer, om de hond door de eerste weken heen te helpen. Dit is wel erg cru voor een puppie als ik eerlijk ben.
Gevoelsmatig zeg ik: Ik vind de hele combi, zoveel uur weg en dan zo´n jonge Mechel in huis nemen een miskleun, maar met voldoende tijd en aandacht moet je toch een heel eind kunnen komen. Of je hond een gelukkig leven zal hebben op deze wijze is iets wat jij zelf moet, en mag bepalen.
Als laatste, heel misschien had een iets ouder dier adopteren een wijzere actie geweest? Onze Gila is bijna een jaar, was de bench iets gewend, en we merken dat de tijd opbouwen in haar bench stukken makkelijker en sneller gaat als bij een pup. Ook is ze qua zindelijkheidstraining veel verder, ze kan het uren ophouden zonder piepen of klagen.
Verder is het voor elke hond ook gewoon wennen aan het ritme wat je ze wil aanleren. Wanneer doen we wat? Wanneer uitlaten, wanneer een grote ronde, wanneer rusten, wanneer eten, wanneer trainen, noem maar op.
Je hond moet wennen aan jullie ritme. Vanwege je raskeuze, en de tijd die je hond in de bech zit VIND IK dat je dit wel moet compenseren door hem/haar iedere dag minimaal een 3 kwartier tot een uur ergens los van de lijn moet laten, aangepast voor een pup, MAAR ER WEL MEE BEZIG ZIJN!!
Beestje moet zijn ei kwijt, dus NU AL beginnen met trainen met komen en HIER nu ze nog jong is.
Ze moet niet alleen haar energie kwijt, wellicht ook de opgebouwde frustratie en angst die is opgebouwd.
Zeker met een energieke Mechelaar. Zeker als de hond zometeen ouder word. Iets om rekening mee te houden in de toekomst?
Als laatste, wen je hond aan een mand. Desnoods te beginnen met vast leggen aan een lijn in de mand, maar wen je hond daaraan. Een dag, en een nachtverblijf? In een mand zijn ze toch minder opgesloten. Kun jij er beter bij om hem te aaien. Kun je er beter bij om hem te prijzen (desnoods 1 minuut niet jammeren, helemaal goed, belonen en weer weg lopen) en dat steeds verder uitbreiden. Ook veel makkelijker om je hond op die m,anier elke keer 1 op 1 aandacht te geven in plaats van in een bench. Want, je hond aandacht geven en er mee bezig zijn is iets wat je zeker moet als een hond zolang alleen is. Je zult extra je best moeten doen om een band op te bouwen in de uren dat jullie hebben, en trainen in de uren die jullie hebben.
Je kunt niet van alles van een puppie verlangen, en er zelf niets mee doen of instoppen
Ten tweede, OF het een goed idee is geweest om een mechelaar te nemen met deze manier van een hond houden, daar kun je vraagtekens bij zetten. Er waren wellicht iets rustigere, minder actieve rassen beter op z´n plaats geweest?
Het is inderdaad best wel iets aan de lange kant om zo´n beest zolang in een bench te stoppen. Het zal voor hem/haar niet alleen een heel verschil zijn met wat het dier gewend was, zo ben je met je broers en zusjes aan het ravotten, en zo moet jij je maar uren achter elkaar in je uppie zien te vermaken, maar ook je plas etc zo lang ophouden spelen mee. Je energie niet kwijt kunnen, je alleen voelen etc. Best veel en ingrijpend voor zo´n jong dier.
Ook nog eens eens in een vreemde omgeving, bij vreemde mensen. Ik had toch zelf minstens 2 weken vakantie genomen, mogelijk een week langer, om de hond door de eerste weken heen te helpen. Dit is wel erg cru voor een puppie als ik eerlijk ben.
Gevoelsmatig zeg ik: Ik vind de hele combi, zoveel uur weg en dan zo´n jonge Mechel in huis nemen een miskleun, maar met voldoende tijd en aandacht moet je toch een heel eind kunnen komen. Of je hond een gelukkig leven zal hebben op deze wijze is iets wat jij zelf moet, en mag bepalen.
Als laatste, heel misschien had een iets ouder dier adopteren een wijzere actie geweest? Onze Gila is bijna een jaar, was de bench iets gewend, en we merken dat de tijd opbouwen in haar bench stukken makkelijker en sneller gaat als bij een pup. Ook is ze qua zindelijkheidstraining veel verder, ze kan het uren ophouden zonder piepen of klagen.
Verder is het voor elke hond ook gewoon wennen aan het ritme wat je ze wil aanleren. Wanneer doen we wat? Wanneer uitlaten, wanneer een grote ronde, wanneer rusten, wanneer eten, wanneer trainen, noem maar op.
Je hond moet wennen aan jullie ritme. Vanwege je raskeuze, en de tijd die je hond in de bech zit VIND IK dat je dit wel moet compenseren door hem/haar iedere dag minimaal een 3 kwartier tot een uur ergens los van de lijn moet laten, aangepast voor een pup, MAAR ER WEL MEE BEZIG ZIJN!!
Beestje moet zijn ei kwijt, dus NU AL beginnen met trainen met komen en HIER nu ze nog jong is.
Ze moet niet alleen haar energie kwijt, wellicht ook de opgebouwde frustratie en angst die is opgebouwd.
Zeker met een energieke Mechelaar. Zeker als de hond zometeen ouder word. Iets om rekening mee te houden in de toekomst?
Als laatste, wen je hond aan een mand. Desnoods te beginnen met vast leggen aan een lijn in de mand, maar wen je hond daaraan. Een dag, en een nachtverblijf? In een mand zijn ze toch minder opgesloten. Kun jij er beter bij om hem te aaien. Kun je er beter bij om hem te prijzen (desnoods 1 minuut niet jammeren, helemaal goed, belonen en weer weg lopen) en dat steeds verder uitbreiden. Ook veel makkelijker om je hond op die m,anier elke keer 1 op 1 aandacht te geven in plaats van in een bench. Want, je hond aandacht geven en er mee bezig zijn is iets wat je zeker moet als een hond zolang alleen is. Je zult extra je best moeten doen om een band op te bouwen in de uren dat jullie hebben, en trainen in de uren die jullie hebben.
Je kunt niet van alles van een puppie verlangen, en er zelf niets mee doen of instoppen
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Poeh, ik vind 5 uur alleen voor een pup van 9 weken wel heel lang. Ik begrijp dat het met werk lastig is, maar er moet toch een mouw aan te passen zijn dat hij wat minder lang alleen is. Kan degene die hem om half 2 komt halen hem niet bijvoorbeeld om 11 uur halen? En dan een uurtje voordat jullie thuis zijn hem weer naar huis brengen? Dan vang je al anderhalf uur op.
Ik denk dat je pup ook een hekel aan de bench heeft omdat hij er toch relatief lang in zit. Als ik het goed begrijp, mag hij er na een nacht een kwartier/20 minuten uit om te wandelen en daarna er weer in. Misschien is het een idee om wat eerder op te staan, zodat je bijvoorbeeld ook nog een half uurtje gewoon bij hem kunt zijn? Ik denk dat het hondje gewoon wat meer aandacht en gezelschap wil en dat de bench voor hem gelijk staat als alleen zijn.
Ik denk dat je pup ook een hekel aan de bench heeft omdat hij er toch relatief lang in zit. Als ik het goed begrijp, mag hij er na een nacht een kwartier/20 minuten uit om te wandelen en daarna er weer in. Misschien is het een idee om wat eerder op te staan, zodat je bijvoorbeeld ook nog een half uurtje gewoon bij hem kunt zijn? Ik denk dat het hondje gewoon wat meer aandacht en gezelschap wil en dat de bench voor hem gelijk staat als alleen zijn.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Over bijtende pups, en Mechelpups in het bijzonder, zijn vrij veel topics te vinden met de zoekfunctie. Verder vind ik ook de tijd in de bench te lang. Je hebt voor een gedeelte van de dag oppas, is er geen mogelijkheid dat die oppas wat eerder komt zodat de hond korter alleen is? En dan daarnaast idd een uurtje eerder opstaan zodat pup ook echt wat tijd uit de bench is voordat hij er weer in moet. Een uurtje spelen met de baas en pup zal mss weer in de bench in een diepe slaap vallen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
Ik vind het heel lastig want ik heb nooit echt een hond "alleen" gehad.. Hmz.. tjah ik zou ook zeggen dat 13 van de 24 uur echt teveel is, dat wel
Hier gaan de pups als het ECHT moet wel samen in de bench overdag, maar nooit meer dan 3 tot 4 uur nog. Ze hebben er verder ook geen problemen mee, worden goed moe gemaakt van tevoren etc.
En daarna kunnen ze ook flink hun energie kwijt! Slapen doen ze anders toch ook die tijd
Maar met een hond alleen zou ik er voor kiezen om OF 's nachts OF die 5 uur in de ochtend, toch de hond los te leren liggen in een kamertje (klein washok, afgesloten deel van een gang of keuken etc.) Dan kunnen ze nog even de benen strekken e.d. }
De bench moet een leuke plek zijn voor je pup, dus die kan je er ook bij zetten in de afgesloten ruimte, vaak gaan ze er dan zelf inliggen
Als je toch niet van de bench af wil, moet je er vroeger uit, je pup meer moe maken, wandelen spelen, eten, laten plassen, nog 's spelen, nog een stukkie wandelen en dan pas in de bench stoppen (en trek daar maar makkelijk 2 uur voor uit!).. Tjah je moet wat over hebben voor een hond
Maar met een hond alleen zou ik er voor kiezen om OF 's nachts OF die 5 uur in de ochtend, toch de hond los te leren liggen in een kamertje (klein washok, afgesloten deel van een gang of keuken etc.) Dan kunnen ze nog even de benen strekken e.d. }
De bench moet een leuke plek zijn voor je pup, dus die kan je er ook bij zetten in de afgesloten ruimte, vaak gaan ze er dan zelf inliggen
Als je toch niet van de bench af wil, moet je er vroeger uit, je pup meer moe maken, wandelen spelen, eten, laten plassen, nog 's spelen, nog een stukkie wandelen en dan pas in de bench stoppen (en trek daar maar makkelijk 2 uur voor uit!).. Tjah je moet wat over hebben voor een hond
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja ik heb mijn zus ook met verbazing moet aankijken toen hun Floor in de eerste week ook gewoon rustig thuis bleef. Mijn Kay zetten het op een gillen toen ik de huiskamer uitwilde
. De ene pup is de andere niet en ik vind dat je dus ook niet standaard kan zeggen je moet het rustig opbouwen. Je mag best gebruik maken van de kwaliteiten van een individu! Als andere maatregelen niet nodig zijn, is dat gewoonweg ook niet echt nodig. Toen Kay principe doorhad dat ik terugkwam, ben ik echt niet met 5 minuten gaan opbouwen, maar 5 uur alleen kon hij dan ook niet meteen.
De bench leuk maken, tja er eten in geven, er regelmatig wat lekker instrooien en niet gaan verplichten als hij nog niet wil. Niet altijd meteen deur dicht houden. Mogelijk is dat hij toch al wel langere tijd per dag in moet, dat het minder gemakkelijk gaat. Dat kan natuurlijk consequenties hebben dat de daadwerkelijke gewenning buiten die tijden om langer duurt. Zeker als hij op dat moment gewoon nog te druk in zijn koppie is, wat niet raar is omdat hij er dus wel al overdag in ligt en dus veel rust heeft....
De bench leuk maken, tja er eten in geven, er regelmatig wat lekker instrooien en niet gaan verplichten als hij nog niet wil. Niet altijd meteen deur dicht houden. Mogelijk is dat hij toch al wel langere tijd per dag in moet, dat het minder gemakkelijk gaat. Dat kan natuurlijk consequenties hebben dat de daadwerkelijke gewenning buiten die tijden om langer duurt. Zeker als hij op dat moment gewoon nog te druk in zijn koppie is, wat niet raar is omdat hij er dus wel al overdag in ligt en dus veel rust heeft....