Wij hebben in de tuin 2 stroken met wat voorheen gras was
Jammer
Beide stroken wil ik weghebben dwz; het onkruid wil ik eruit, zo ook het gras.
In een van de stroken wil ik grind (in de voortuin), in het andere wil ik een bodembedekker, een snelgroeiende, waar honden overheen kunnen en willen en mogen lopen.
Natuurlijk haal ik nu al zoveel mogelijk onkruid weg en "snoei" ik dat, maar het laatste stukje; ik dacht aan Roundup. Waarom? Nou, we gaan een week op vakantie en ik dacht .. als hij het nou 's gebruik om de boel mee plat te spuiten zo'n beetje 1 uur voordat we op vakantie gaan. Dan daarna natuurlijk zorgen dat de honden er niet meer doorlopen of aan kunnen komen. 1 strook is in de achtertuin, dat moet probleemloos gaan. Een andere strook is in de voortuin; kan ook makkelijk; honden er gewoon uithouden en over het pad laten lopen; wel even net iets meer opletten.
Maar, dan, bij terugkomst...
De honden kunnen en mogen normaliter in de achtertuin komen. Is het roudup dan voldoende ingewerkt? Moet ik die strook dan nog afschermen? Die in de voortuin zal niet hoeven; daar kan ik ze gewoon langs laten lopen en ze uithouden; normaliter komen ze niet on-aangelijnd in de voortuin.
Maar, wel in de achtertuin dus.
Hoelang duurt het dus voor dat ook de achtertuin weer "veilig" is en hoelang duurt het voordat ik het dode onkruid / gras eruit kan halen? Moet ik dan nog wachten met het planten van nieuw spul?
Suggesties voor beloopbare bodembedekker, hondveilig, zijn welkom
Suzanne