Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Sinds vandaag ben ik lid geworden van de Zwijndrechtse aquariumvereniging (de natuur in huis heet het).
Een man die daar ook zit was toevallig bij ons om cavia's in de opvang te brengen, en toen hij mijn bakje zag was hij onder de indruk. Hij vond dat ik maar eens mee moest gaan doen aan keuringen, dus dat ga ik in het vervolg doen!!!
En nee, ik hoef er niet mee te slepen.
Eens in de maand ofzo ververs ik 1 a 2 emmertjes water.
En eens in het half jaar ververs ik zo'n 4 a 5 emmers voor de grote schoonmaak en dan richt ik alles opnieuw in.
En nee, ik hoef er niet mee te slepen.
Eens in de maand ofzo ververs ik 1 a 2 emmertjes water. En eens in het half jaar ververs ik zo'n 4 a 5 emmers voor de grote schoonmaak en dan richt ik alles opnieuw in.
dat kan stressvol zijn voor de vissen ! ( KAN he,) en de planten krijgen vaak ook wel een tikkie, als je ze verplant. maar iedereen doet het op zijn/haar manier, natuurlijk.
maar het is een prachtig bakkie. het lijkt wel een 80 cm. i.p.v een 60 cm. zit een mooi sfeertje in. ik hou daar wel van. meer ``natuurlijk``.
die wedstrijden zijn leuk, maar meestal winnen de hollandse plantenbakken. dat is mijn ervaring tenminste. maar dat zal echt wel afhangen van de club ook
alhowel meedoen gewoon leuk kan zijn !! ongeacht winnen.
lets have fun schreef:ooh wat een mooie bak!
hoe werken die keuringen dan? Komen ze bij jou thuis of stuur je foto's op?
Ja, dat bedoelde ik dus Moet je met die vissen in een emmer naar een hal om ze te laten keuren? Ik kan me zo voorstellen dat je niet die hele bak op je nek neemt.
ik zie je al gaan
het gaat om de inrichting van je bak. de bak wordt thuis gekeurd
lets have fun schreef:ooh wat een mooie bak!
hoe werken die keuringen dan? Komen ze bij jou thuis of stuur je foto's op?
Ja, dat bedoelde ik dus Moet je met die vissen in een emmer naar een hal om ze te laten keuren? Ik kan me zo voorstellen dat je niet die hele bak op je nek neemt.
ik zie je al gaan
Ja, dat vermoede ik al
Maar wat Nanna bedoeld bestaat toch ook? Dat je je vissen inzend naar een tentoonstelling en dat ze daar worden gekeurd in zo'n klein plastic bakkie?
Emma schreef:
Echt? O Heer, dat zou ik niet moeten. Moet je al die gasten dan ook van koffie voorzien? Ik dacht serieus dat je met die vissen ergens heen moest om die te laten keuren. Maar het gaat dus om het hele ensemble.
ach, als je alle dezelfde hobby deelt, kan het reuze leuk zijn. net als andere mensen een forumwandeling of de doe-dag helemaal toppie-joppie vinden
je kan babbelen over de redfield Ratio, over de standen van het nitraat in verhouding tot het Fosfaat e.d wel of geen CO2 . . .
Maar wat Nanna bedoeld bestaat toch ook? Dat je je vissen inzend naar een tentoonstelling en dat ze daar worden gekeurd in zo'n klein plastic bakkie?
ik denk dat jij ``beursen`` bedoelt? dan worden er bakken ingericht en vissen erin gedaan.( showbakken). maar ik dacht niet dat dat ``keuringen``zijn. maar er bestaan wel beurzen inderdaad.
het is dan ook weer een punt van discussie hoe visvriendelijk dat is. maar het bestaat wel !
Ze komen dus idd bij mij thuis de bak keuren.
En ik vind dat gewoon heel erg leuk om aan mee te doen.
Mensen over de vloer heb ik toch wel heel veel vanwege de cavia opvang.
Ik vind dat juist gezellig, ik leer graag nieuwe mensen kennen en praat heel graag haha
Nanna schreef:
Da's natuurlijk wel heel fraude-gevoelig en daarmee meteen ook heel leuk
ja. maar met een kattenbak bijvoorbeeld, vraag ik me wel af, of je daarmee wint
met het juist negligé wel
Maar dat is toch bij bijna elke jurysport zo hahaha
Mooi bakkie trouwens, heb niet zo heel veel verstand van aquaria (eigenlijk alleen van zoutwaterbakken omdat m'n schoonpaps daar in zit.. Niet letterlijk natuurlijk ) maar het ziet er erg natuurlijk uit en daar hou ik wel van
ik vind je aquarium prachtig. Heb nu ook een 60cm bak die ik weer aan het opstarten ben. Door een alg explosie alles eruit gehaald incl. de vissen die zitten zolang in een ander veel kleiner glazen bakje.
Hoe doe je dat overigens met opnieuw inrichten? Haal je dan ook alle vissen eruit?
linda1985 schreef:Weet wel dag bij keuringen het grind/zand niet zichtbaar mag zijn tegen het glas
Maar vind het een mooi bakkie, ik heb zelf een aquarium van 150x50x50
Oh? Daar hebben ze mij niets van verteld, wordt ook een beetje lastig met een bakkie waar geen zwarte rand langs het glas aanwezig is.
mooi! Wat heb je er allemaal inzitten? Ik had ook zo'n bakje en zit er over te denken hem weer van zolder te halen, ik had er o.a. garnaaltjes inzitten en die vond ik helemaal geweldig, hoe ze rondliepen met al die eitjes in hun achterlijfje