Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goudacupunctuur bij misvormde poten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

goudacupunctuur bij misvormde poten

Ongelezen bericht door schelsey »

Maja mijn berner heeft heel zware HD, en haar achterpoten zijn wat misvormt, ze heeft geen hakken, waarschijnlijk wel maar ze zijn niet te zien, zo recht lopen haar poten van onder, ze staat dikwijls als charlie chaplin, kweet niet of jullie die acteur kennen, die altijd zijn voeten scheef zette, zo staat zij ook dikwijls

Ik kan niet uitmaken of ze pijn heeft eigenlijk want ze jankt nooit, is altijd vrolijk en rent en speelt, alleen gaat dit alles niet zo heel vlot want door de misvorming en slechte heupen gaat het wat stroef

De ortopeed had me vorig jaar gezegd dat hij nog nooit zo'n slechte heupen had gezien op zo'n jonge leeftijd in heel zijn carriere, foto's dateerden toen van dat ze 7 maanden was, nu is ze 3.5 en ze doet het nog altijd zonder pijnstillers, af en toe als ze wat mankt dan geef ik het maar dat is zelden nodig, toen ik hem vroeg of ze niet door haar poten altijd pijn moet hebben gaf hij er geen duidelijk antwoord op, weet het zelf waarschijnlijk niet.

Toch weet ik niet of ze nu leeft met pijn of niet, ik zie het niet aan haar, dan alleen dat ze beetje mankt maar dat gebeurt dus zelfzaam, sommige mensen zeggen me dat ze waarschijnlkijk gewent is aan altijd een licht zeurende pijn er is door haar misvormingen, maar ik weet het dus echt niet, bij mijn andere hond merk ik het direct, die worden stiller, manken dan en kijken triest.

Ik schrijf dit verhaal beetje omdat ik een vriendin heb die bij haar hond goudacupunctuur heeft laten doen

De hond van mijn vriendin had HD B en C en tijdens het lopen zag je er niets aan, maar bij rechtstaan piepte de hond, ze ging ook veel zitten en was rustig, nu na de behandeling zie ik toch erg veel verschil bij deze hond, ze is veel actiever, speelt meer en spring beter overal op maar is ook wel veel feller tegen andere honden geworden.

ik weet dat Maja mijn berner veel slechter er aan toe is want ze kan niet opspringen, niet op de tafel of stoel springen en rennen altijd maar even en zie je haar achterpoten dus raar doen, haar toestand is veel erger maar toch piept ze niet en gaat ook minder zitten tijdens het wandelen dan die hond van mijn vriendin.

ik zou die goudstaven ook wel willen proberen bij haar maar vraag me dus wel af of dit zal helpen bij een hond met haar problemen en of ik haar niet naar de knoppen ga doen door iets te proberen bij een hond met misvormingen, ze zal anders gaan lopen maar gaat ze dan juist pijn krijgen door anders te lopen

de dierenarts in duitsland is voor mij te ver, ik vind nooit mijn weg in duitsland, maar er zou wel een dierenarts in nederland zijn waar ik wel zou geraken, is deze even goed als die van duitsland?

kent iemand deze dierenarts en is hij of zij even goed als van duitsland?
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: goudacupunctuur bij misvormde poten

Ongelezen bericht door Mary »

Ik ken wel iemand die dit bij haar hond heeft laten doen.
Ik zal ze eens mailen.

PS:Iets te snel gelezen. Zij was in Duitsland geweest en daar wil/kun jij niet naartoe he?
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
schelsey
Zeer actief

Ik heb vandaag nog eens goed naar haar gekeken, en ze heeft vanmorgen 40 min gewandeld waarvan toch wel 20 los en daarjuist 1 uur gewandeld waarvan 40 min los schat ik zo, en ze doet normaal, niet manken, niet liggen of zitten ook al vraag ik dat onderweg, om even rust te geven maar ze wil niet, alleen maar verder lopen en rennen.

ik zorg wel altijd ervoor dat ze zich niet forceert, dus niet springen, niet los rennen in hoog gras en zo van die dingen, wat extra belastend kan zijn voor haar poten want als ik haar laat doen dan rent ze bv achter konijnen tot ik haar bijna niet meer zie, paar keer gehad en niet gezond voor men hartje :mrgreen: want dan zie ik vanalles gebeuren, ben wel wat voorzichtig met haar, misschien iets te veel.

kan het echt wel dan zijn dat een hond zoals Maja geen pijn of weinig pijn heeft, ook al is ze wat misvormd, ik zal eens kijken of ik een camera kan vinden en haar gangetje eens opnemen.

weet het niet of die goudstaven iets voor haar zouden kunnen betekenen, misschien moet ik haar verhaal en foto's eens doorzenden naar die dierenarts in nederland
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ze kan niet op de bank of stoel springen, maar heeft geen pijn. Voor mij gaat dit niet samen hoor. Het is echt niet zo dat een hond pas pijn heeft als hij het uitgilt. Veel hijgen kan een uiting van pijn zijn, likken aan poten of de grond ook.

Maar ja, je tobt al even met Maja en eens in de zoveel tijd komt er zo'n topic. Sterkte er maar mee.
schelsey
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Ze kan niet op de bank of stoel springen, maar heeft geen pijn. Voor mij gaat dit niet samen hoor. Het is echt niet zo dat een hond pas pijn heeft als hij het uitgilt. Veel hijgen kan een uiting van pijn zijn, likken aan poten of de grond ook.

Maar ja, je tobt al even met Maja en eens in de zoveel tijd komt er zo'n topic. Sterkte er maar mee.
Eigenlijk is ze een hond met de minst problemen, ik heb met mijn 2 andere honden al meer gezondheidsproblemen gehad dan met haar, ze heeft haar misvormingen maar leeft er toch al 3.5 jaar op, zonder al te veel problemen, ze kan op de zetel en op bed hoor, met een kleine aanloop gaat dit vlot, maar als ze ervoor staat moet ze toch wat moeite doen, ook in de auto kan ze zelf, maar allemaal iets minder vlot dan een gezonde hond, maar als ik haar niet tegen hou rent ze naar voor en spring n de wagen.

Ik stel af en toe een vraag omdat ik altijd in mijn achterhoofd hou dat ze misschien beter kan als ik iets verander of doe, zoals bv met die staven!

Daarvoor dient een forum en vind het niet kunnen dat ik daar commentaar op krijg hoor
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Bij de hond van iemand anders staat een gradatie van HD, maar bij jou hond niet? Hoe is er tot de conclusie zware HD gekomen en waarom niet een normale gradatie gegeven.

Misvorming van de heup op zich geeft geen pijn volgens mij. Het is volgens mij altijd aantasting van het kraakbeen wat de pijn veroorzaakt. Door de verkeerde stand kan er wrijving ontstaan en daardoor haakjes, waardoor het gewrichts dus niet soepel kan glijden. Dus volgens mij moet er gekeken worden naar de aantasting van het bot.

De bulldog van mijn zus had hd e. Ik had op haar gepast tijdens de zomer en ik sprak mijn zorgen uit naar mijn zus. Ze was zo rustig voor een jonge hond en ze wilde soms niet lopen. Binnen 2 weken na de logeerpartij begon ze mank te lopen en van het 1 kwam het anders en tot slot de diagnose. Bij deze hond is overigens een operatieve ingreep geweest, die deze hond echt zeer goed heeft gedaan!

En tja, pijn meten is bij mensen soms al ontzettend moeilijk (vanuit ervaringen in stages en getuige ook speciale pijnteams en poli's). Sommige honden zijn op dat punt ook niet te lezen. Kay liep duidelijk een keer mank, maar bij het bevoelen en manipuleren van het pijnlijke been gaf hij geen kik. Bleek dat hij alleen maar vergrote pupillen krijg en soms even zijn bek een beetje opendeed als het te pijn deed. Tja niet de eerste en makkelijkste signalen om op te vangen....

Over je behandeling van voorkeur kan ik niks zeggen, behalve als de hond geen pijn lijkt te hebben, dat ik niet het nut ervan inziet? Het niet makkelijk ergens opspringen, lijkt me ook iets rastypisch? Zijn nou niet de meest atletische honden en honden die zaken graag niet te moeilijk doen en rustig aan doen. Daar bijgenomen dat ze haast geen buiging in het achter been heeft. Ik heb hier een schot met een nogal steil achterhand, tja die kan ook niet hard rennen of heel goed springen :U: Maar om daaruit te concluderen dat ze pijn heeft? Ik kan ook niet hard rennen en ik kan je zeggen, dat komt echt niet door pijn (misschien wel door bouw die niet meewerkt, maar dat geeft geen pijn als gevolg)
Afbeelding
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Houdt er wel rekening mee dat goudaccupunctuur behoorlijk duur is en niet altijd werkt.

Wat je zou kunnen doen is eerst eens te kijken wat gewone accupunctuur doet voor je hond, als dat al niets doet heeft het vrij weinig zin om goud accupunctuur te doen!!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Wij zijn toen met Baco( OEB) bij Stella geweest voor acupunctuur, en die vertelde ons dat het bij zwaardere honden vaak al minder succesvol is.
je kunt het proberen, je hond geeft misschien geen pijn aan, maar dit soort honden is spijkerhard, tegen de tijd dat ze het wel aan gaat geven over ( geschat) een half jaar tot een jaar, dan zul je gewoon aan de pijnstilling moeten als de acupunctuur niet gaat werken.
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Danja heeft goudacupunctuur in haar knie, na een luxatie knie operatie gekregen. Ze had steeds starters stijfheid. Zal het zo weer doen, je hoeft nooit geen pijnstillers te geven en daar ging ik voor, geen gemische rommel wat je toch jaren moet geven en dat is ook duur. Heb het wel in Duitsland laten doen, is denk ik toch wel 1 van de beste.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”