Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tekst verwijderd
Moderator: moderatorteam
-
monique16
- Zeer actief
tekst verwijderd
ik heb al mijn tekst weggehaald
dit door persoonlijke toestanden
hopelijk hebben jullie hier begrip voor
dit door persoonlijke toestanden
hopelijk hebben jullie hier begrip voor
Laatst gewijzigd door monique16 op 12 sep 2011 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
-
monique16
- Zeer actief
Re: pup met parvo
..........
Laatst gewijzigd door monique16 op 12 sep 2011 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lewis
- Actief
- Mijn ras(sen): één dobermann en één dobervrouw
De dochter van een vriendin van me heeft in het voorjaar een pup gekocht, ook bij H in V... Leek een particuliere advertentie op MP, maar eenmaal daar een duidelijke puppyfarm. Ze hebben de pup toch meegenomen (bekende valkuil)
Pupje werd de 2e dag ziek, en bleek na een test bij de DA ook Parvo te hebben... Na veel aandringen (Tros Radar genoemd) hebben zij hun geld terug gekregen.
Probeer die mensen alsjeblieft aan het verstand te brengen dat ze op dat soort plekken geen hondje moeten kopen....
Pupje werd de 2e dag ziek, en bleek na een test bij de DA ook Parvo te hebben... Na veel aandringen (Tros Radar genoemd) hebben zij hun geld terug gekregen.
Probeer die mensen alsjeblieft aan het verstand te brengen dat ze op dat soort plekken geen hondje moeten kopen....
- Liesbeth
- Zeer actief
En voor datzelfde geld krijgt ze weer een pup met Parvo en het daarbij behorende verdriet en DA-kostenmonique16 schreef:de H in V
en ja als ze afkapt is ze haar geld kwijt???
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
je kan niks anders doen dan waarschuwen en een waarschuwend mens telt voor 2. als ze daar weer een pup haalt is ze echt hardleers.
ellen
ellen
- Miezemuis
- Zeer actief
Mijn tante heeft ook een zieke hond van daar gehad. Die is doodgegaan en daarna hebben ze een nieuwe hond gekregen. Die hond is nu 15. Je kan dan dus wel een gezonde hond krijgen en de mensen lijken ook best betrokken, maar ik zou er geen hond kopen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
tja dubbeltjes en eerste rangen....
ik denk dat ze op termijn goedkoper uit is als ze dit wel afkapt, dat verlies maar neemt en een ander hondje zoekt.
Niet elk oepsnest is broodfok en marktplaats staat er vol mee
ik denk dat ze op termijn goedkoper uit is als ze dit wel afkapt, dat verlies maar neemt en een ander hondje zoekt.
Niet elk oepsnest is broodfok en marktplaats staat er vol mee

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
monique16
- Zeer actief
...................
Laatst gewijzigd door monique16 op 12 sep 2011 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Voor die fokkers is het gewoon handel, vind het eerder *jammer* dat mensen er blijven kopen.monique16 schreef:echt he ik hoorde haar verhaal aan
en meteen begonnen de alarmbellen te rinkelen
klote broodfokkers
Ik zou ze adviseren naar een leuke herplaatser, goed gefokte hond of pretnest uit te kijken in plaats van zich nog een keer die ellende op hun nek halen.
- Liesbeth
- Zeer actief
Mijn advies aan die mensen is je verlies nemen en uitkijken naar een leuk ander hondje, maar dan beter uitgezocht.
Dit soort fukkers calculeerd het verlies van een bepaald percentage in en fokt gewoon een extra nestje
.
Ik zou naar dat geld en een andere pup van hun fluiten en mijn "verlies" nemen. Klinkt lulliger dan ik het bedoel.Mijn fout en daar moet ik dan maar voor boeten. Ik zou er niks meer mee te maken willen hebben
.
Dit soort fukkers calculeerd het verlies van een bepaald percentage in en fokt gewoon een extra nestje
Ik zou naar dat geld en een andere pup van hun fluiten en mijn "verlies" nemen. Klinkt lulliger dan ik het bedoel.Mijn fout en daar moet ik dan maar voor boeten. Ik zou er niks meer mee te maken willen hebben
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Maltezers
- Zeer actief
Een Boomertje zeker, ik denk ook wel te weten wie dat is.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Tegenwoordig heb je ook garantie op levende dieren.
Emotioneel heb je daar helemaal geen ruk aan, maar wellicht licht daar heel misschien een oplossing voor je dochter?
Dat je de wet aan je kant hebt. Laten vast leggen waar de pup aan gestorven is bij de DA. Heel misschien risico nemen om er weer 1 te nemen, en mocht die er net zo aan toe zijn, dan heb je wel een zaak lijkt mij?
Maar zoals de Marktplaats waarschuwing zelf al zegt: Als iets TE MOOI klinkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.
Dus, een pup bij een BroodFUCKER die 150 euro kost (fictief bedrag) terwijl dat pupje normaal iets van 300 kost, bedenk dan hoe dat kan
Emotioneel heb je daar helemaal geen ruk aan, maar wellicht licht daar heel misschien een oplossing voor je dochter?
Dat je de wet aan je kant hebt. Laten vast leggen waar de pup aan gestorven is bij de DA. Heel misschien risico nemen om er weer 1 te nemen, en mocht die er net zo aan toe zijn, dan heb je wel een zaak lijkt mij?
Maar zoals de Marktplaats waarschuwing zelf al zegt: Als iets TE MOOI klinkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.
Dus, een pup bij een BroodFUCKER die 150 euro kost (fictief bedrag) terwijl dat pupje normaal iets van 300 kost, bedenk dan hoe dat kan
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
De dierenarts vragen een koopvernietigende verklaring op te stellen dan heeft ze in elk geval recht op het grootste deel van de aankoopsom. Bijvoorbeeld pupprijs met aftrek van door de fokker gemaakte kosten voor de enting en ontworming.
Sandra

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Wegblijven en een pup elders halen over enkele maanden zou ik zeggen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Dat is nu net de bestaanszekerheid van zulke broodFUCKERS. De vele lagere prijzen dan je normaal voor een pup zou betalen in combinatie met naïeve mensen, die pas gaan nadenken als er iets mis is met de door hen aangeschafte pup en dan pas gaan lopen zeiken, schelden, bleiren wat een kloteFUCKER het wel niet is.ArCee schreef:Tegenwoordig heb je ook garantie op levende dieren.
Ik vind het dan erg sneu voor het desbetreffende diertje maar daar houdt mijn medeleven dan ook op.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
monique16
- Zeer actief
minhie schreef:
Die laten zien? of die docu van tros.
-
Zonnetje79
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Blonde labrador pup
weet je wat het ook is he, ik snap nog best wel waarom mensen daar naar toe gaan. Als je bv voor het eerst een hondje aanschaft en dus naar hun site kijkt denk je, dat ziet er goed uit.. Ook filmpjes enzo.. Dus ik begrijp het wel, alleen tsja of je er dus goed aan doet....
- NelBowie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder - Aantal honden: 2
Ja...hoeveel mensen zijn er niet die denken dat ze die puppies moeten redden??? Die dus WILLENS EN WETENS daar een hondje halen om het beestje zogenaamd een beter leven te geven!?
MENSEN!! DENK FF WAT GROTER!! SEE THE BIGGER PICTURE PLEASE!!!
MENSEN!! DENK FF WAT GROTER!! SEE THE BIGGER PICTURE PLEASE!!!
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
- Miezemuis
- Zeer actief
Zo goedkoop zijn de pups daar nu ook weer niet hoor. Ik zie rashonden met stamboom die maar een fractie duurder zijn. ik snap best dat mensen hier in trappen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
so what, als ze haar tapijt wegdoet en laminaat neemt, dan kan ze ook een pup bij een goede fokker kopen, is uiteindelijk een stuk goedkoper zou ik denkenmonique16 schreef:de H in V
- iones
- Zeer actief
En klootzakken van mensen die die lui in stand houden door hardnekkig daar pups te kopen en zich niet van te voren goed inlezen. En het is zo'n piece of cake!monique16 schreef:klote broodfokkers
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Wauw! Goed filmpje! Heb er even de hondenbescherming op geattendeerd. Zoiets moest eigenlijk als postbusreclame uitgezonden worden op Nederland. Mensen confronteren is het enige dat helpt.minhie schreef:
Die laten zien? of die docu van tros.
Zo hebben we ook de invoer van zeehondenbont uit Nederland kunnen bannen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
precies. waarmee maar weer bewezen is dat zo'n hond vooral geen geld mag kostenS@ndr@ schreef:so what, als ze haar tapijt wegdoet en laminaat neemt, dan kan ze ook een pup bij een goede fokker kopen, is uiteindelijk een stuk goedkoper zou ik denkenmonique16 schreef:de H in V
en ja als ze afkapt is ze haar geld kwijt???m of reken ik nu verkeerd
en nu hebben ze driedubbele kosten met vloerbedekking, dierenarts en emotionele kosten.
snap niet dat mensen in 2011 nog zo dom zijn.
ik geloof ook absoluut niet dat dit het enige pupje met parvo was -- als je weet hoe besmettelijk dat is. en waar zou hij het dan hebben moeten oplopen?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
snuffel11
- Zeer actief
Ja en? Is geld belangrijker dan moederhonden die in veels te kleine hokjes zitten en in hun eigen vuil ect, weinig drinken en eten krijgen, nooit geen daglicht zien en maar mogen jongen na iedere loopsheid? Kan er ook wel een paar filmpjes of foto's opzetten hoor...monique16 schreef:de H in V
Vind het in en in triest dit
- iones
- Zeer actief
Ze heeft volgens mij sowieso recht om haar geld terug te eisen van die broodfucker. Hij is verplicht om een gezonde pup te leveren.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Dat is ook zo.Miezemuis schreef:Zo goedkoop zijn de pups daar nu ook weer niet hoor. Ik zie rashonden met stamboom die maar een fractie duurder zijn. ik snap best dat mensen hier in trappen.
15 jaar geleden zijn we er zelf ingetrapt. Snoepie kwam van de H.
Het zag er allemaal keurig uit en de fam. M. kan overtuigend zijn.
Groetjes Inge