Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beetje raar...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Beetje raar...

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vraag me af of mijn lieve Kyra misschien een beetje in de war begint te raken. Daarnet keek ik toevallig even in de tuin en zie haar heel zielig midden in de stromende regen staan. Kennelijk stond ze er al een tijdje want ze is drijfnat.
Dit is nu al de tweede keer dat ze gewoon in de regen buiten gaat staan. Net of ze vergeten is naar binnen te komen. En dat terwijl ze altijd een verschrikkelijke hekel aan regen heeft gehad.
Ze krijgt ineens ook zo'n oud hoofd. Aan de andere kant is ze nog steeds even enthousiast als ik met een stok of bal gooi, maar soms kan ze me ook zo 'niet-begrijpend' aankijken. Bijvoorbeeld als ze achter me aan sloft en ik zeg dat ze door moet lopen.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet denken, maar ik vind het wel raar. Kyra is overigens 2 mei jl. 9 geworden.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Beetje raar...

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ach meis nee toch?
Ik heb niets mafs gemerkt maar ja...

En ja, een beetje in de war kan ;-((

Suzanne
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik weet niet hoe oud collies gemiddeld worden maar het zou best kunnen. Wel sneu dat ze zo in de regen blijft staan.
Mij valt altijd op dat oudere honden die af en toe de weg een beetje kwijt zijn meer en harder gaan blaffen.
Ik heb er hier eentje van ruim elf die ook wat aan het veranderen is :(:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Wat sneu. Negen is toch niet zo apart oud?
Heeft ze verder geen lichamelijke klachten?
Nee, een normale collie haalt met gemak 12 of 13 jaar. Ze is wat stijver, vooral als ze een tijd heeft gelegen en bij het trainen heb ik het aantal keren dat ze de flyballbaan over mag gaan al een paar maanden geleden ingeperkt. Waar ik wel vreselijk van ben geschrokken is dat ze zo slecht heeft gereageerd op de narcose een week of drie geleden. Er was zelfs een moment 's avonds dat ik dacht dat ze dood was. Lag ze helemaal slap, met open ogen en met de tong uit de bek in de tuin. In paniek heb ik haar toen door elkaar geschud en haalde ze ineens hortend adem.
Zou die narcose weken later nog zo'n effect hebben op een hond?
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Nou ik weet wel dat we onze vorige hond met dertien jaar moesten laten castreren en dat hij na de narcose echt de weg kwijt was.
Hij was voor de operatie al iets aan het dementeren maar die narcose heeft het echt verergerd.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lieke schreef:Ik vraag me af of mijn lieve Kyra misschien een beetje in de war begint te raken. Daarnet keek ik toevallig even in de tuin en zie haar heel zielig midden in de stromende regen staan. Kennelijk stond ze er al een tijdje want ze is drijfnat.
Dit is nu al de tweede keer dat ze gewoon in de regen buiten gaat staan. Net of ze vergeten is naar binnen te komen. En dat terwijl ze altijd een verschrikkelijke hekel aan regen heeft gehad.
Ze krijgt ineens ook zo'n oud hoofd. Aan de andere kant is ze nog steeds even enthousiast als ik met een stok of bal gooi, maar soms kan ze me ook zo 'niet-begrijpend' aankijken. Bijvoorbeeld als ze achter me aan sloft en ik zeg dat ze door moet lopen.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet denken, maar ik vind het wel raar. Kyra is overigens 2 mei jl. 9 geworden.
Heb dat hier bij mijn witje van dezelfde leeftijd.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

kan zomaar. ik merk het bij sam ook. als ik de bal pak of iets anders staat die gekke puber voor me, maar o wee als er weer rust is, dan slaapt meneer in ZIJN rieten mandje (lola wíl er niet eens in hahaa) ook kan hij zo raar staan te staren en sloom doen sam is bijna 9 trouwens
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik heb het hier met Abby... Die is nu 10 en heeft al een tijd lang af en toe een 'loos momentje'. Dan staat ze stil, om zich heen te kijken met een blik van: Gut, wat deed ik ook alweer? Of ze loopt ergens op af en schijnt halverwege te zijn vergeten waar ze ook alweer naartoe ging. Blijft dan ook ineens staan -testbeeld- en sjokt weer de andere kant op.
Nou ja, zolang het niets ernstigers is, maak ik me nog geen zorgen. Maar het is wel sneu om te zien... :(
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Zijn collie-achtigen sowieso niet gevoeliger voor bepaalde narcose middelen?
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ach gossie, dat is wel sneu zo in de regen. Ik begin bij Boyke, volgende maand 9 jaar, ook wel kleine dingetjes te zien. Hij is nog fit, maar kan me zo wazig aan staan te kijken. Ik twijfel soms of het eigenwijzigheid is (gewoon geen zin om door te lopen of die kant op te gaan) of toch een beetje verwardheid :19: Ik neig nog naar het eerste, maar eens...
jelle & syb
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door jelle & syb »

Het kan zijn dat het naween van de narcose zijn , en vooral als ze ouder worden kan dat .
Bij mensen is het ook vaak zo , daarom zijn ze zo voor plaatselijke verdoving en ruggeprik.

Maar mijn oudje heeft ook van die momenten ,
veel blaffen en slapen en overal achter je aan ,
en niet graag alleen zijn ,slecht zien en horen
Maar zij is al 14 jr. maar sukkelt zo ook al 2 jr. :(

Sterkte
Afbeelding
Leer van gisteren , droom van morgen , maar leef vandaag
http://www.hondenopvang.com/
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nou, ik hoop dat ik mijn hupse Kiertje weer snel terug krijg, want ik moet er niet aan denken om haar al te missen. Ik ga haar gewoon als een havik in de gaten houden.

@Fleuri: klopt dat collieachtigen idd. niet tegen bepaalde narcosemiddelen kunnen. Ik heb ook een da uitgezocht die uitsluitend met gasnarcose werken. Maar dan nog is het een risico. Ik heb in ieder geval na deze slechte ervaring besloten dat, zelfs al heeft ze zwarte tanden in haar bek, ik haar niet meer voor een schoonmaakbehandeling laat helpen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Wie weet draait het nog bij Lieke.
Gina heeft zich ook een tijdlang erg vreemd gedragen en bij haar heeft het zich, op een paar dingetjes na die ze er blijkbaar in wil houden, weer hersteld.
Denk dat de leeftijd er ook wel mee te maken heeft.
Gina was ook 9 toen dat vreemde gedrag begon en in mijn idee eigenlijk te jong om al ouderdomsgebreken te hebben, maar ook zij krijgt zo'n oud koppie soms.
Eigenlijk vind ik het wel heel vertederend dat grijze bekkie, maar dat afwezige dat hoeft voor mij nou weer niet :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Abby schreef:Ik heb het hier met Abby... Die is nu 10 en heeft al een tijd lang af en toe een 'loos momentje'. Dan staat ze stil, om zich heen te kijken met een blik van: Gut, wat deed ik ook alweer? Of ze loopt ergens op af en schijnt halverwege te zijn vergeten waar ze ook alweer naartoe ging. Blijft dan ook ineens staan -testbeeld- en sjokt weer de andere kant op.
Nou ja, zolang het niets ernstigers is, maak ik me nog geen zorgen. Maar het is wel sneu om te zien... :(
hier ook net zo met Tank, die is 10.5 en kan ook zo doen alsof hij even in zijn eigen wereldje is.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:Wie weet draait het nog bij Lieke.
Gina heeft zich ook een tijdlang erg vreemd gedragen en bij haar heeft het zich, op een paar dingetjes na die ze er blijkbaar in wil houden, weer hersteld.
Gina was ook 9 toen dat vreemde gedrag begon en in mijn idee eigenlijk te jong om al ouderdomsgebreken te hebben, maar ook zij krijgt zo'n oud koppie soms.
Eigenlijk vind ik het wel heel vertederend dat grijze bekkie, maar dat afwezige dat hoeft voor mij nou weer niet :?
Fijn te horen dat Gina is verbeterd :ok: . Dat geeft goede hoop voor mijn Kyra. Ik vind overigens grijze bekkies ook heel vertederend, ik wil het alleen graag nog een jaartje of 10 uitstellen voor haar. Misschien niet eerlijk, maar zij is eigenlijk mijn favoriet. :oeps:
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Ach ja,hoe herkenbaar allemaal. Ik vind het nog steeds moeilijk om te zien dat ze zo af aan het takelen zijn. Het hoort er bij dat weet ik ook wel maar makkelijk vind ik het dus echt niet.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

lieke schreef:
renee-uk schreef:Wie weet draait het nog bij Lieke.
Fijn te horen dat Gina is verbeterd :ok: . Dat geeft goede hoop voor mijn Kyra. Ik vind overigens grijze bekkies ook heel vertederend, ik wil het alleen graag nog een jaartje of 10 uitstellen voor haar. Misschien niet eerlijk, maar zij is eigenlijk mijn favoriet. :oeps:
Tank mag ook de 20 halen van mij, de rest niet perse :engel: :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Kaloes is nu bijna 11 en die doet sind een jaar al veel raarder dan jouw Kyra :wink:
hoor het van meer honden rond een jaar of 10, dat dat dan begint.
maar eigenlijk nooit zo extreem als het nu met Kaloes is maar goed hoe dat afloopt zien we ook wel weer , maak je iig niet te veel zorgen om Kyra, het hoort blijkbaar bij het ouder worden ...
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik merk het hier aan Bayko ook, die wordt in januari tien. Eigenlijk nog helemaal niet zo oud voor een border, maar je merkt echt dat hij aan het veranderen is. 'Van de ene op de andere dag' een grijze kop gekregen, soms ook wat in het wilde weg voor zich uit staan staren, vaker blaffen alsof hij opeens schrikt van iets wat voor ons niet waar te nemen is, meer slapen etc. En dan toch nog in volle vaart achter de bal aanrennen of tikkertje spelen met Cyntha. Soms best aandoenlijk om te zien, maar ook wel ietwat zorgwekkend.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Bij oudere mensen kan narcose idd een behoorlijke negatieve duw geven. Sommige worden nooit helemaal de oude meer.

Weet niet of het ook geldt voor honden maar kan het me zeker voorstellen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sam heeft ook van die fratsen dat hij ineens heel boos gaat blaffen alsof er een kolonne boze boeven aankomt, maar ik zie dan niks... daarna kan hij rustig nog een paar minuten "nabrommen"
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Flevo Bordertje schreef:Hij is nog fit, maar kan me zo wazig aan staan te kijken. Ik twijfel soms of het eigenwijzigheid is (gewoon geen zin om door te lopen of die kant op te gaan) of toch een beetje verwardheid :19: Ik neig nog naar het eerste, maar eens...
had mijn vorige tekkeltje ook: die bleek praktisch blind te zijn. zoiets kan dus ook :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

massam schreef:sam heeft ook van die fratsen dat hij ineens heel boos gaat blaffen alsof er een kolonne boze boeven aankomt, maar ik zie dan niks... daarna kan hij rustig nog een paar minuten "nabrommen"
Dat nabrommen doet Bayko sinds kort ook, heeft ie nooit eerder gedaan.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”