Boyke wordt begon november 9 jaar en is het afgelopen half jaar naar mijn idee een heel stuk ouder geworden. Ik ben niet echt bang dat hij iets heeft ofzo; hij is pas nog helemaal nagekeken door de DA en gezond bevonden (hart, longen, gebit, gewicht etc). Hij eet ook gewoon prima en heeft goede ontlasting. Wat dan wel... hij is binnen een paar maanden echt heel grijs geworden, met name op zijn kop. Hij slaat meer en heeft wel eens geen zin om naar buiten te gaan, met name 's avonds laat en als het regent

Hij loop gewoon nog uren mee in het bos, is niet stijf of iets dergelijks, maar wel allemaal een tandje rustiger. Vier maanden geleden heeft hij voor het eerst een plek op zijn staartbasis gehad die hij stuk beet. Met zalf (Vetaderm) en een kap op is dat met een paar dagen weer genezen. Nu heeft hij er weer een

Voorheen dus nooit gehad. Hij krijgt geen ander eten (barf en kvv) en alleen "natuurlijke" kluifzaken zoals oren en peesjes. De enige grote verandering in zijn leven is de komst van Sidney (teefje van toen zeven maanden) in mei. Met haar speelt Boyke regelmatig, maar vaak is hij ook knorrig tegen haar en snauwt hij haar weg als ze naar zijn zin te druk is (hij doet haar overigens nooit iets hoor).
Ik vind hem eigenlijk nog zo jong om al oud te worden of is dat mijn onwil om in te zien dat ook mijn kereltje ouder wordt? Hoe is jullie ervaring met ouder wordende honden - kan het zo abrupt gaan en zegt dat iets over hoe lang hij nog zal leven? De huidproblemen zijn dus ook nieuw voor mij. Is er een mogelijke connectie tussen het ouder worden en de huidpleken?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen!