Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zucht....dilemma.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Zucht....dilemma.....

Ongelezen bericht door Ody »

Sinds ik op mijn oude werk in aanraking ben gekomen met koningspoedels, ben ik verliefd geworden op dit ras. Momenteel hebben we 2 buitenlandse mixjes en omdat mijn man geen 3e hond wil, was het mijn toekomstdroom om ooit (als Ody niet meer bij ons was) een kleine of middenslag zwart poedeltje te nemen. Een mooi maatje voor mijn dochtertje, zodat we samen kunnen wandelen.

Enige tijd geleden zag ik op de site van Sos strays dit krullebolletje:
http://www.sos-strays.nl/nederlands/lola5.html
Tja, helemaal verliefd!! :I: Ik kreeg haar niet meer uit mijn hoofd, dus gisteren toch maar gebeld met haar contactpersoon voor wat informatie en het contactformulier ingevuld (vrijblijvend).

Het moeilijke van de situatie is dat we a.s. donderdag nav nieuwe rontgenfoto´s beslissen of we Ody laten opereren of laten inslapen. Als we haar laten opereren, wil ik geen 3e hond in huis, omdat zij dan moet herstellen en revalideren, dus wil ik zoveel mogelijk rust in huis.
In de praktijk betekent het dus dat Lola alleen hier kan komen wonen, als we Ody in laten slapen en dat is nu ook precies mijn gevoelsmatige probleem. Het voelt alsof ik haar al aan het vervangen ben, terwijl ze nog bij ons is. Ik vind het zoooo moeilijk. :(:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Re: Zucht....dilemma.....

Ongelezen bericht door annets »

Ik zou me nu eerst op Odi concentreren.
Op de evt. operatie en het herstel ervan.
Als je de beslissing neemt om haar te laten inslapen, zou ik de tijd nemen om daar rust in te vinden.
Dan zou ik gaan kijken voor een ander hondje.
Veel sterkte donderdag met Odi.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

ik zou idd ook even niet naar andere hondjes kijken en me concentreren op Odi... Vooral ook je tijd nemen
Heel veel sterkte gewenst met de beslissing donderdag :roos:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

tja, eerlijk? als je nu aan het kijken bent naar andere hondjes, dan lijkt het er inderdaad op alsof je Odi al aan het vervangen bent.

Ik snap trouwens wel dat je verliefd bent, allemachtig wat een leukerd!

Kortom: ik zou me inderdaad nu gewoon focussen op Odi en even niet meer in de snoepwinkel neuzen;-) het kàn nu tenslotte nog niet en heus: als het straks wèl kan dan vind je weer een nieuw leukerdje.
Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Zoals je zelf al zegt is het een gevoelsmatig probleem.
Odi zal er geen last van hebben, want je hebt al besloten dat als ze geopereerd gaat worden er sowieso geen hond bijkomt. En als jullie moeten besluiten haar in te laten slapen, dan heeft zíj er geen last van als daarna er snel een ander hondje komt.
Je moet alleen er wel met je eigen gevoel helemaal achter staan en dat is nu niet het geval. Dus ik zou zeggen, neem geen enkele beslissing tot je weet wat het scenario voor Odi gaat worden en bekijk het van daaruit weer verder.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Even ter verduidelijking: Ik was niet aan het zoeken naar een andere hond voor het geval we Ody in laten slapen. Sowieso kijk ik regelmatig op de sites van stichtingen en dierenasiels.com, ook toen het nog hartstikke goed ging met Ody en er helemaal nog geen sprake was van evt. inslapen. Gewoon om een beetje te kijken wat er allemaal voorbij komt en of er veel honden geplaatst worden.
Het was gewoon stom toeval dat ik dit hondje zag staan en dat zij precies is wat ik voor de toekomst graag wilde.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ach..gewoon doet wat goed voelt. Als je het allebei aan kan, waarom niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”