Tot voor kort liep ik er wel gewoon langs. Vond het nog een goede oefening voor ons ook, dat Leroy rustig langs kan lopen. Tot laatst ineens het hek open stond, en ik nog net op tijd het mormeltje op ons af zag komen stuiven. Het verdiende niet de schoonheidsprijs, maar ik hield Leroy strak en kon gelukkig zorgen dat de teckel niet aan Leroy's voorkant kwam. Er gebeurde eigenlijk niks, hij was ook zo weer weg, maar ik was zó geschrokken! Op een vechtpartij teckel vs bouvier zit niemand te wachten..
Dus loop ik voortaan toch maar langs de andere kant van de straat. Daar staat een hele rij hoge schuttingen, één bordje met een rottweiler die 'maar 5 seconden nodig heeft' maar die zie ik nooit. Tot gister, natuurlijk. Toen we braaf dus daar aan de andere kant van de weg liepen en ineens dat monster de tuin uit komt rennen en Leroy in z'n nek grijpt. Mijn vriend wilde de rottweiler er af trekken maar dat lukte natuurlijk niet, dus dan maar ehm.. met de schoen
Baasje kwam er wel snel aan, plukte de rottweiler van onze hond af en nam hem mee naar binnen. De buurman die in de tuin bezig was, zei 'nou, dat moest een keer gebeuren. Hij springt altijd als een gek tegen de schutting omhoog'. We controleerden samen meteen of ons Flappie nog heel was, gelukkig wel.
Het is ons een héle tijd geleden nog maar één keer eerder overkomen dat er een hond op Leroy af kwam en boven op hem sprong. Ik baal er echt verschrikkelijk van omdat 1) je je wezenloos schrikt van zoiets en 2) wij ons uiterste best doen om te zorgen dat onze Leroy geen narigheid uitvreet. Waarom zijn andere mensen dan zo laks
Vanmorgen héél vroeg ben ik er wel weer langs gegaan, om te kijken of Leroy daar nu ook anders zou reageren maar dat was gelukkig niet zo. Dus ik denk niet dat hij wat heeft overgehouden aan dit avontuur.
Maar overdag gaan we voortaan maar om dit hele straatje heen.