Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo trots.....maar baal wel van mezelf

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Zo trots.....maar baal wel van mezelf

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Huette heeft wel een dingetje met hazen jagen. Het is haar niet vaak gelukt maar ze ik merk dat ze vaak als we in ruimtelijke omgevingen lopen bezig is met hazen. Ik ben gelukkig vaak slimmer dan zij en heb haar vast op strategische momenten. Een keer of 3/4 is het haar echter wel gelukt om echt een hazenjacht in te zetten. Rein was ook zo, toen ie jonger was. Gelukkig komt Rein op 1 hier commando terug, hij mag dus zelfs wel eens achter een haas aanjakkeren, hij komt als ik hem terug wil hebben. Huette is anders dan Rein en als ze iets wil dan WIL ze dat ook, ik had er dus een hard hoofd in of dat ooit ook met haar zou lukken.

Vanmiddag, een braakliggend terrein, redelijk kortgewiekt qua begroeiing. Ik ging op pad met de hondjes, liep in gedachten toen er plotsklaps een haas vlak voor Rein en Huette de benen nam. SHIT, dacht ik. Een haas, met z'n tweeen er achteraan. Ik riep ze met kracht en zag dat beide honden tempo minderden maar de jacht niet stopten. Samen is wel heel veel motiverender. Ik riep nogmaals en Rein kwam terug, nog een keer en Huette draaide zich om, toen ik opgelucht ademhaalde was het duidelijk dat ik te vroeg had gejuicht want ze zette alsnog de rit erin. Ik brulde haar nu toe dat ze moest komen en dat deed ze. Ik baal als een stekker dat ik niet honderdduizend heerlijkheden bij me had want dat hadden ze wel verdiend. Ik had niets op zak en heb uitgebreid beloond maar baal dat ik ze niet een vette jackpot heb kunnen geven. Ik ben hoe dan ook apetrots op die twee en heb me voorgenomen nooit meer zonder SUPERLEKKERS of SUPERLEUKS een dergelijk terrein op te gaan.
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Re: Zo trots.....maar baal wel van mezelf

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Nanna schreef:Die haas was toch al superleuk? ;-)
Nou juist daarom. Terugkomen bij mij moet dus nog superleukerder zijn en daarover twijfel ik, ik denk niet dat ik ze dat heb kunnen bieden. Is een blije trotse baas alleen genoeg... time will tell.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Had ik van de week hier ook. Beide honden staakten hun achtervolging van een ree. Gelukkig was het in het bos en werkt een takje gooien hier toch ook meer dan prima als super leuke beloning, dus ik was weer even gered.

Super hoor van Huette :E:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Bas Rouge schreef:
Nanna schreef:Die haas was toch al superleuk? ;-)
Nou juist daarom. Terugkomen bij mij moet dus nog superleukerder zijn en daarover twijfel ik, ik denk niet dat ik ze dat heb kunnen bieden. Is een blije trotse baas alleen genoeg... time will tell.
Op dát moment blijkbaar wel, anders waren ze niet bij je terug gekomen :19: . Je doet het schijnbaar vrij goed :E: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”