Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moeten ze het wel vragen. Als ze gaan aaien zonder te vragen zeg ik er wat van.
Nu is Jamie een goedzak, en naar kinderen helemaal, maar dat kunnen zij niet zien...
Ja hoor, de IJsjes sowieso. Met Terry ben ik wat voorzichtiger, die wil nog wel 'ns een snauw uitdelen als het hem niet zint. De IJsjes zijn de grootste sufbekken die je je maar kunt verzinnen met kinderen (ook met volwassenen trouwens).
Alleen door bekende kinderen. Izzy vindt het nl. alleen maar leuk van kinderen die honden gewend zijn (en zich daar dus naar gedragen) en kinderen die ze kent.
hangt ervan af.
Sommige van mijn honden hielden er niet van om benaderd te worden door kinderen, dus nee in dat geval
Mijn dog vind kinderen geweldig en heel soms komen de buurtkinderen in de tuin ravotten met hem. Hij vind de aandacht geweldig Ik ben er wel steeds bij trouwens om een oogje in het zeil te houden. Dus aaien is er vanzelfsprekend bij. Het is leuk om te zien hoe de kids het voor elkaar krijgen, om de hond kunstjes te laten doen voor een snoepje.
sara mag wel ↲
amy mag ook, maar die moet ik ff vast houden↲
rio mag ook, maar wel rustig hij houdt niet van rennende & gillende kids↲
monky & iza mogen niet geaaid worden, die houden niet van kinderen
Ja hoor, Luke steekt dan vaak z'n snuit in opperste verrukking tussen de benen van kinderen/volwassenen en lanceert ze over z'n rug...erg grappig om te zien!!
Als ze het vragen ja. Al mijn honden vinden het leuk.
Bij James kon het nooit, dus is wel fijn dat ik nu rond kan lopen met ze..zonder zorgen te maken of er opeens een kind aankomt rennen.
Sofie wel, maar die houd ik wel even vast zodat ze niet onverwacht opspringt.
Saar niet, die is bang voor kleine kinderen. Vanaf een jaar of 7 mag het wel.
Sowieso vind ik het wel prettig als ze het eerst even vragen.
ja hoor takkii heeft niets liever dan aandacht van iedereen.
Geef kinderen wel altijd een compliment als ze het eerst netjes vragen en leg uit dat je idd niet zomaar iedere hond moet aaien.
Takkii is de ideale hond om bange kindjes over de streef te trekken Hij gedraagt zich voorbeeldig bij kinderen zeker al die en beetje bang zijn.
Hier in het dorp hebben de kinderen trouwens op school les gehad over hoe ze een hond moeten benaderen en waar ze op moeten letten (beetje hondencommunicatie) compleet met hond in de klas enzo...zouden ze overal moeten doen ik merk dat er veel is blijven hangen
Ja Kuda vind kindjes heel erg lief, dus aaien mogen ze als ze het vragen.
Ik pas alleen wel dat ze niks te eten vast hebben want anders jat mevrouw dat gewoon uit de kleine handjes.
Vroeger wilde ze zelfs bij kinderen in buggies springen voor aandacht.. dat was wat minder maar dat heb ik haar afgeleerd.
Sanner schreef:Nee, ze zijn allebei bang voor kinderen.
Jagger ook; hij is toen hij een pup van een maand of 4 was door kinderen die een stok hadden achterna gezeten.
Die angst voor kinderen hebben we er niet uitgekregen.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Montie door alle kinderen. Als ze het vergeten te vragen wijs ik ze daar wel op. Bente wordt alleen graag geaaid door bekende kinderen. Daarnaast vindt ze de vriendjes van zoonlief ( 5 jaar en dus nog erg aktief) vaak veel te druk zodat ze meestal in de bench zit de uurtjes dat die hier komen spelen.
Indy en Mike niet. Mike zou het nog wel leuk vinden, maar weet toch niet hoe hij reageert. Indy weet ik wel, die vind vreemden gewoon niet leuk.
M'n rottweilerreu vond kindjes altijd érg leuk, konden hem ook gewoon aaien.
Hangt heel erg van het kind af. Ik zie snel genoeg of het een 'geschikt' kind is of niet. Rustige kindjes die goed luisteren en het geduld hebben om te wachten tot ik zeg dat het mag (Leroy moet eerst netjes zitten en zelf ook rustig zijn). Dus dan vallen er al heel wat kinderen af
Daarbij komt dat we in de wijk altijd flink de pas er in hebben, dus wordt het ook praktisch nooit gevraagd.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Laura & Leroy schreef:Hangt heel erg van het kind af. Ik zie snel genoeg of het een 'geschikt' kind is of niet. Rustige kindjes die goed luisteren en het geduld hebben om te wachten tot ik zeg dat het mag (Leroy moet eerst netjes zitten en zelf ook rustig zijn). Dus dan vallen er al heel wat kinderen af
Daarbij komt dat we in de wijk altijd flink de pas er in hebben, dus wordt het ook praktisch nooit gevraagd.
Hier hetzelfde
De meeste kinderen zijn ongeschikt trouwens. Hier in de buurt doen ze vaak net of er een tijger langsloopt ofzo
Als ze het vragen en zich rustig gedragen, mogen ze mijn honden aaien. Aan kinderen die ik (nog) niet ken, vertel ik vaak hoe ze het beste een hond kunnen benaderen en wat mijn honden fijn vinden. Ik merk dat de kinderen zo'n verhaal meestal erg leuk vinden en doorvragen.
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
Hera en Cash kunnen zonder pardon om de nek gevlogen worden door kinderen. Die vinden alles wel best.
Op vakantie tijdens het bezoeken van een edelsteenmijn hing er, voor ik er erg in had, een kind om Cash zijn nek. Kind was de hele rondleiding niet meer bij hem weg te slaan en stond steeds heel lief met zijn ene arm om Cash zijn nek geslagen te luisteren naar de gids.
Cash (en hera ook) vind dat allemaal prima, kijkt niet op of om.
Woopy heeft een wat voorzichtigere benadering nodig. Die kan niet zomaar om zijn nek gevlogen worden door kinderen.
Maar als kinderen hem gewoon rustig benaderen en hij dus de tijd krijgt om te zien dat het goed is dan is ook hij een grote kindervriend.
Woopy kan niet tegen hysterisch rondrennende kinderen die hem bijv. in het voorbij gaan een aai over de kop geven.
Maar goed, wat dat betreft is Woopy enorm vooruit gegaan want toen wij hem net kregen kon geen kind hem aanraken.