Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het is bijna zo ver... step up!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

kreel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse bulldog en Boerboel
Aantal honden: 2

Het is bijna zo ver... step up!

Ongelezen bericht door kreel »

In november ben ik jarig en aangezien ik heel graag een step wil voor Dirkje et moi vier ik het weer eens :F:. Ik denk aan de Kickbike Cruise Max op dit moment. Een stevige, maar wel relaxte step met een normaal stuur. Dirkje en ik zijn niet zo avontuurlijk dat we echt offroad gaan en dat soort modderig moeilijk gedoe. Gewoon lekker hier in de buurt, ff boodschappen ermee doen en op den duur wat verder weg.
Voor ons een mijlpaal want door haar elleboogblessure zijn we vreselijk lang aan het revalideren geweest sinds eind november. Enige tijd geleden ben ik begonnen met fietsen met haar en dit gaat prima. Maar, dit vind ik zelf toch te gevaarlijk en wiebelig. Voor Dirkje is het ook mooi om een gelijkmatig tempo te kunnen handhaven en dan is een step natuurlijk mooi.
Hier ervaring met deze specifieke step toevallig? Is dus een andere dan de Cross Max die meer voor het modderige moeilijke gedoe is :wink:.
Denk dat de meesten de City G4 of Sport G4 zullen hebben.

Afbeelding
Kreel, Noppes R.I.P., Toosje en Dirkje: GIRLPOWER!
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Het is bijna zo ver... step up!

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Steppen is heel leuk om met je hond te doen.

Zelf heb ik een paar weken geleden een Footbike gekocht.
Deze:
Afbeelding

Het is een heel simpele step, erg basic maar daardoor wel goed betaalbaar.
Nieuw in doos kost deze maar 199 euro. (wel zelf monteren)

Ik heb hem gekocht voor het steppen met Teddy.
Vanwege zijn slechte heupen is het goed om rustig te draven maar als ik hem naast de fiets zet dan vindt hij dat echt niet leuk en stapt zo langzaam dat ik bijna omval.
Joggen is ook niet geslaagd want dat vindt hij dan weer te leuk en springt en doet.. da's dan weer niet goed voor de heupen.
Met steppen gaat het heel goed, het is nieuw voor hem en met veel positieve stem beloningen gaat ie er de lol steeds meer van inzien en inmiddels draven we zo'n 10 minuten op een rustig maar prettig tempo.

Wel goed warming up en cooling down doen hoor, zeker als je hond blessure gevoelig is.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”