Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even mijn ergernis wegtypen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Even mijn ergernis wegtypen...

Ongelezen bericht door Abby »

Ik zag bij de bieb een 'nieuw' boek (2010) van Martin Gaus over agressie bij honden. Ik vind dat allemaal wel interessant, en wie weet steek je nog wat op.
Bij het lezen irriteerde me meteen die typische 'ik zeg het dus zo is het'-stijl van dhr Gaus al, maar goed, je leest nog even door. Stond er een stukje in over een hond (malamute) die agressief was tegen de baas, en dus bij hem in training kwam. Na 3 weken werd de hond dominant-agressief tegen hun kleinzoon, "...en dus rest er nog maar 1 optie: euthanasie.". :scratch: Of je gaat daar op trainen... :19: maar goed, spuit plat die handel, volgende.
Zat er ook een dvd bij, dus die maar in de speler gegooid. Eerste hoofdstuk ging over een rottweiler-reu die iemand had gebeten (geschampte pink) en nu dus in therapie kwam bij de Gausjes. Hoe frustrerend kan een dvd zijn??? :gvd:
Ik ben absoluut geen expert op hondengebied, maar zoals dit allemaal ging... :hmmm: Hond mocht bij hun in huis, leerde andere honden kennen. Mevrouw Gaus (neem ik aan) laat de hond zitten en vraagt aan de eigenaar of ie een poot kan geven. Kan ie. Zij zegt tig keer "poot, geef poot" waarop de hond af en toe wat met een poot wappert, maar geen poot geeft. En dus drukt dat mens er een snoepje in. :hmmm:
Vervolgens komt later de kleinzoon van Gaus op bezoek (wat een bloedirritant kind, met zo'n schelle schreeuwerige rotstem! en niemand die dat corrigeert. :mrgreen: ). Hond blijft rustig, beetje gespannen, maar dat was deels omdat de verhoudingen met de bordeauxdog van gaus zelf nog niet duidelijk waren. Maar goed, de hond moest "even gedwongen worden te gaan liggen" dus hij lag naast dochter (?) Gaus. Die hem op zijn buik kriebelde, waarna hij, zodra ze dr hand wegtrok, zachtjes in haar hand hapte en zij ging dan een beetje met zijn bek spelen. Commentaargevende gaus zegt: "door te happen, dwingt hij iemand om hem te aaien." Terwijl die hond met het happen begon, omdat dat wief met zn bek ging spelen!
Later nog een stukje over voerbakagressie aanpakken... Geef hond bak voer, sta klaar met volgende bak. "Jaaa, kijkes!" duw tweede bak in zn smoel zodat je de eerste (lege) weer kunt pakken. "Zo wordt geleerd dat je kunt ruilen." Volgens mij leer je dan gewoon dat als de bak leeg is, komt er een volgende. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
:tong: Ik heb het nu al wel gehad met de dvd en dat boek... Gaat vanmiddag nog terug naar de bieb. :E:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Re: Even mijn ergernis wegtypen...

Ongelezen bericht door freskin »

Ja, vroeger vond ik Gaus nog wel goed, maar tegenwoordig vind ik het maar helemaal niks. Zo als hij een paar maanden geleden bij Pauw en Witteman was met die golden retriever die hij over de tafel liet lopen.... :piew: Nee, ik heb geen hoge pet meer van hem op.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

haha kom niet meer bij zoals je het vertelt, :LOL: die martin waus..
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik heb dat boek ook en ik vond de dvd maar een beetje een heel rare aanvulling. Ik was niet echt overtuigd van de 'genezing' van die rottweiler.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Nanna schreef:Ik heb er nooit een hoge pet van opgehad, met z'n domme spelletjes en "soosjalisaasie".
Ik vind het een vreselijke zelfingenomen stakker.
Die nog niet in de scháduw van CM kan staan (letterlijk niet, maar figuurlijk ook niet, hahaha)
:ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

tja, letterlijk in CM's schaduw staan, is ook best lastig, zoveel schaduw werpt zo'n klein manneke niet :F:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik heb me wel kostelijk vermaakt met jouw verslag. :LOL: Leen nog eens een boek van Gaus en typ je ergenis maar weg. :engel:
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Gaus moet zich maar eens gaan terugtrekken in de anonimiteit, punt 1 heeft hij er de leeftijd voor en punt 2 zo geweldig is hij niet. Bovendien is hij in realiteit in zijn omgang met mensen niet erg te pruimen. Ik heb ooit gesolliciteerd voor een baan in Lelystad bij zijn opleidingsacademie, maar wat een zelfingenomen vent is dat zeg. Ik heb toen hartelijk bedankt voor de eer. Nee, ik ben ook geen Martin Gaus fan :neenee:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Abby
Zeer actief

Nou, ik WOU dus ooit de opleiding tot gedragstherapeut daar bij hem gaan volgen... :roll: Maar daar zie ik nu dus ook fijn vanaf. Als dat zo moet. :hmmm:
Ik vind ook heus niet alles wat CM doet even fantastisch, maar dit achterlijk geneuzel kwam me na een paar minuten toch echt danig de strot uit. Ook zo heerlijk professioneel opgenomen zeg, die dvd. Commentaar was nogal zacht, dus ik zet m harder, SCHREEUWT dat wijf ineens met een hysterich vrolijke stem " JAAAA, KOM DAN! GA MAAR ZITTEN! TOE MAAR, ZIT!" enz...
De honden moeten dr ook niks van hebben. :mrgreen: Yolah heeft spontaan een andere ligplek gekozen en Bennie is van pure ellende naar zn bench gegaan. :hmmm: Blijkbaar irriteert die vent niet alleen mensen. :lol1:

Maar fijn dat ik in elk geval niet de enige ben die er zo over denkt. Gaus heeft zijn piek wel gehad, ga fijn van je pensioen genieten kerel. :ok:
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

Ik heb een dvd van de dog wisperer......Heb ik gekocht op een rommelmarkt....tja, voorbeelden geven van honden die al helemaal getraint zijn......Ik kan daar helemaal niets mee......Kan wel in de container.... :roll:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Abby
Zeer actief

DebbieZ schreef:Ik heb dat boek ook en ik vond de dvd maar een beetje een heel rare aanvulling. Ik was niet echt overtuigd van de 'genezing' van die rottweiler.
Ik heb dat eerste hoofdstuk niet eens helemaal uitgekeken, dus ik kan niet oordelen of ie wel of niet genezen was. :mrgreen:
Misschien dat ik mezelf vanavond zover krijg om dat nog eens te kijken, even een extra portie Marteling-gaus ertegenaan. :ugh:

Ik vond de dvd ook ontzettend professioneel opgenomen trouwens. :lol1: Vooral dat geluid. Commentaar van Gaus verstond ik bijna niet, dus tv harder. SCHREEUWT dat mens ineens keihard en op vrolijke hyper-toon: "KOM DAN! KOM MAAR HIER, JAAAAAA GOEDZOOOO!!! EN GA EENS ZIT! ZITTEN! TOE MAAR, ZIT! JAAAAA!" :80: :schrik: Gauw weer zachter gezet. :hmmm:

Die man irriteert overigens niet alleen mensen, Yolah heeft na een paar minuten spontaan een andere ligplek gezocht, en bennie is van pure ellende in zijn bench gekropen. :pffff:

Behalve de serie op tv, heb ik nog geen dvd's van CM gezien, dus daarover kan ik niet oordelen. Maar als ik nu Gaus en Millan moet vergelijken, weet ik wel welke kant ik kies hoor.
Maar goed, dit was niet bedoeld als een vergelijkingstopic. :neenee: Gewoon even Gaus-bashen, tis tenslotte weekend. :F:
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Gaus is echt een retard :gvd: Vroeger toen hij nog op tv kwam met z'n probleemhondjes, was nog een klein meisje en nooit een hond gehad, vond ik hem al een vreselijke vent :kotz:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Abby schreef:Nou, ik WOU dus ooit de opleiding tot gedragstherapeut daar bij hem gaan volgen... :roll: Maar daar zie ik nu dus ook fijn vanaf. Als dat zo moet. :hmmm:
Ik vind ook heus niet alles wat CM doet even fantastisch, maar dit achterlijk geneuzel kwam me na een paar minuten toch echt danig de strot uit. Ook zo heerlijk professioneel opgenomen zeg, die dvd. Commentaar was nogal zacht, dus ik zet m harder, SCHREEUWT dat wijf ineens met een hysterich vrolijke stem " JAAAA, KOM DAN! GA MAAR ZITTEN! TOE MAAR, ZIT!" enz...
De honden moeten dr ook niks van hebben. :mrgreen: Yolah heeft spontaan een andere ligplek gekozen en Bennie is van pure ellende naar zn bench gegaan. :hmmm: Blijkbaar irriteert die vent niet alleen mensen. :lol1:

Maar fijn dat ik in elk geval niet de enige ben die er zo over denkt. Gaus heeft zijn piek wel gehad, ga fijn van je pensioen genieten kerel. :ok:
dat dus, die opleiding leek me ook wel leuk. maar goed, krijg je dus wel les in zijn methode. en die methode tja, . . . ik weet niet hoor. . . :denken:
en je hebt ook die opleiding bij ``barneveld``. maar ook daar leer je het volgens een bepaalde methode. en laat nou net hondengedrag iets zijn wat eigenlijk niet goed te leren is uit een boekje. en geen 1 hond is hetzelfde, dus ik geloof ook niet in 1 bepaalde methode. die opleidingen lijken mij dus echt rete irritant.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik kwam hem ooit tegen na een tweedaagse kattentrimcursus op zijn academie. Ik kreeg de kriebels van die man en niet op de positieve manier!
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Toevallig heb ik dit boek ook + dvd en hoe jij het hier neer zet klopt er werkelijk geen hout van. Dat je al zei dat je geen verstand had van honden trainen haal ik wel uit je verhaal. Het is heel makkelijk om alleenmaar negatief over iets te praten, maar er zijn genoeg positieve dingen aan. Het ruilen van de voerbak is niet verkeerd, je leert de hond niet dat de bak leeg is er er een nieuwe komt, je leert de hond dat er niets wordt afgepakt.

Ik heb er zo'n hekel aan om maar zo negatief mogelijk iets neer te zetten en dat ook nog wat aan te dikken ook.
Ήυs

Ohja, en het verhaal van Boran de rottweiler lag ook wel even anders, hij is niet bij martin gaus gekomen ivm een schrammetje aan de pink. Dit is het verhaal:

Dit is Boran een rotweiler reu van 2-3 jaar. In beslaggenomen door een overvalsteam van de politie na een licht bijtincident, een wondje aan de pink. Na uitspraak van de rechter werd de hond uit het maatschappelijk verkeer gezet. 4 maanden lang mocht er geen contact met hem zijn. Deze geisoleerde huisvesting deed geen goed aan Boran. Boran kon niet meer benaderd worden en kon slecht met de vangstok verplaatst worden.

Al een heel ander verhaal dan dat jij over laat komen:
Abby schreef:Eerste hoofdstuk ging over een rottweiler-reu die iemand had gebeten (geschampte pink) en nu dus in therapie kwam bij de Gausjes. Hoe frustrerend kan een dvd zijn??? :gvd:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

[quote="Fafo"In beslaggenomen door een overvalsteam van de politie na een licht bijtincident, een wondje aan de pink. Al een heel ander verhaal dan dat jij over laat komen:
Abby schreef:Eerste hoofdstuk ging over een rottweiler-reu die iemand had gebeten (geschampte pink) en nu dus in therapie kwam bij de Gausjes. Hoe frustrerend kan een dvd zijn??? :gvd:
[/quote]

Volgens mij komt het in principe bijna op hetzelfde neer hoor :19:

Behalve dat er blijkbaar politie aan te pas moest komen om hem op te halen, maar dat zegt niks over het karakter van de hond. Een wondje aan de pink is toch niks? Dat had mijn teckel ook kunnen doen, maar omdat het in dit geval om een Rottweiler ging, zal al die bombarie er wel bij gehaald worden.
Ήυs

Ik werk overigens op een MG school (was vast al duidelijk) en weet het verhaal achter de malamute. Wij hebben deze training namelijk gezien, hier waren ook opnamen van. Deze hond viel zonder pardon een pop aan en beet deze compleet in stukjes. Ze hebben met deze hond intensief getraind.

Het verhaal zoals het in het boek staat:

Deze hond was bij ons in therapie omdat hij zich thuis tegen zijn eigenaar keerde. Hij was de eerste drie weken schattig tegen iedereen. Maar na de derde week keerde hij zich onze kleinzoon Tim.

Doordat de hond vaak tegen bepaalde gezinsleden allervriendelijkst is en bij herplaatsing ook van zijn beste kant laat zien is het soms moeilijk te begrijpen wat er speelt en de angst voor de hond te begrijpen. Totdat men het zelf gezien heeft, en dat blijkt de dreiging die van de hond uitgaat echt heel eng te zijn. Het is dan ook ronduit een zeer gevaarlijke situatie waar weinig anders mee te doen is dan de hond ter euthanasie naar de dierenarts te brengen. De hond blijft gevaarlijk, is niet te herplaatsen zonder het zelfde gevaar voor een nieuwe eigenaar of diens gezinsleden.

Gaat overigens om deze hond: (foto uit het boek)

Afbeelding

Lekker ding he?
Ήυs

hercujess schreef:[quote="Fafo"In beslaggenomen door een overvalsteam van de politie na een licht bijtincident, een wondje aan de pink. Al een heel ander verhaal dan dat jij over laat komen:
Volgens mij komt het in principe bijna op hetzelfde neer hoor :19:

Behalve dat er blijkbaar politie aan te pas moest komen om hem op te halen, maar dat zegt niks over het karakter van de hond. Een wondje aan de pink is toch niks? Dat had mijn teckel ook kunnen doen, maar omdat het in dit geval om een Rottweiler ging, zal al die bombarie er wel bij gehaald worden.[/quote]

Nee het is niet hetzelfde, de rechter had bepaald dat er 4 maanden niemand bij mocht komen, omdat hij had "gebeten"

Fafo schreef: Dit is Boran een rotweiler reu van 2-3 jaar. In beslaggenomen door een overvalsteam van de politie na een licht bijtincident, een wondje aan de pink. Na uitspraak van de rechter werd de hond uit het maatschappelijk verkeer gezet. 4 maanden lang mocht er geen contact met hem zijn. Deze geisoleerde huisvesting deed geen goed aan Boran. Boran kon niet meer benaderd worden en kon slecht met de vangstok verplaatst worden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Een pop aanviel. :80:
Geloof dat ik ze hier allemaal maar afmaak omdat het hier knuffeldieren moordenaars zijn. :S:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik ben geen fan van Gaus en ook niet van Milan, hoewel de laatste wel veranderd is de laatste tijd.
Geef mij Jan Fennell maar.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Dus die hond is in die 4 maanden tijd ook niet verzorgd ofzo :denken: Sorry hoor, maar das gewauwel
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

bouvierpoedel schreef:Een pop aanviel. :80:
Geloof dat ik ze hier allemaal maar afmaak omdat het hier knuffeldieren moordenaars zijn. :S:

Van t zelfde hier
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Fafo schreef:Ik werk overigens op een MG school (was vast al duidelijk) en weet het verhaal achter de malamute. Wij hebben deze training namelijk gezien, hier waren ook opnamen van. Deze hond viel zonder pardon een pop aan en beet deze compleet in stukjes.
Mijn puppen (kinderen van Simone) hebben destijds een speelgoedbeer aan gort gerukt. Ook maar meteen preventief in laten slapen?
Ik vind een pop aan stok iets totáál anders dan een kind. :19:
Neemt niet weg dat als de malamute wèrkelijk dermate kindagressief was, hij afgemaakt had moeten worden.
Je kon er natuurlijk een goede prijs voor beuren. :pffff:
Ήυs

:hmmm:

Knuffeldier? Hij viel zijn familie leden aan, en de kleinzoon, als een pop, wat op een mens lijkt, zonder pardon wordt verscheurd, vind ik dat wat anders dat een knuffeldier.

En als je nu zegt dat ze direct het verschil weten tussen echt en niet echt, dat is niet zo. Wij gebruiken bij de gedragstest een knuffelhond (middelgroot) en elke hond loopt hier op af alsof het een echte is, en ze ruiken allemaal aan de anaalklieren.
Nakisha
moderator

Ik snap die poppen-test ook nooit. Alsof een hond geen verschil ziet tussen een dood object dat héél vaag een kind moet voorstellen of een echt kind... Hoe dom denken ze dat honden zijn?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Kit schreef:

Van t zelfde hier
Misschien kunnen we kwantum korting krijgen bij dde DA. :engel:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Het enige goede materiaal van Gaus is dit:

:E:
Nakisha
moderator

Fafo schreef:
:hmmm:

Knuffeldier? Hij viel zijn familie leden aan, en de kleinzoon, als een pop, wat op een mens lijkt, zonder pardon wordt verscheurd, vind ik dat wat anders dat een knuffeldier.

En als je nu zegt dat ze direct het verschil weten tussen echt en niet echt, dat is niet zo. Wij gebruiken bij de gedragstest een knuffelhond (middelgroot) en elke hond loopt hier op af alsof het een echte is, en ze ruiken allemaal aan de anaalklieren.
Bij een test (al eerder uitgevoerd trouwens, niet vandaag) hier blijken mijn honden te slim voor die onzin. Een flinke knuffelhond word gewoon als knuffel beschouwd (een extra test met een even groot knuffelpaard geeft hetzelfde resultaat) en de pop (babypop in dit geval, en dus ook even als baby behandeld, zo'n grote heb ik niet) is rázend interessant, maar word absoluut niet als kind benaderd; ik weet nl. door ervaring allang hoe mijn honden écht op kinderen reageren.

Maar van de twee testen vind ik ze op de babypop dan nog wél het meest ''realistisch'' reageren, dat dan wel weer, maar het is zeker niet hetzelfde als bij een echte baby.

Zijn mijn honden zo raar? :U:

EDIT: Even voor de volledigheid; de testobjecten waren een golden retriever van Ikea, een even groot knuffelpaard, en een babypop van een heel realistisch type die ook naar babyzalf ruikt.
Laatst gewijzigd door Nakisha op 27 aug 2011 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ήυs

Nakisha schreef:Ik snap die poppen-test ook nooit. Alsof een hond geen verschil ziet tussen een dood object dat héél vaag een kind moet voorstellen of een echt kind... Hoe dom denken ze dat honden zijn?
In het begin zien ze inderdaad het verschil niet nee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”