Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedel mooi pluizig krijgen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Poedel mooi pluizig krijgen

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wie kan mij helpen.
Ik zou graag willen dat het vachtje van Anders zo mooi stevig op gaat staan en helemaal pluizig en egaal wordt.
Ik vermoed dat het ligt aan de shampoo en aan de soort borstel en manier van borstelen.

Wie oh wie kan mij wat tips geven?
:zweep:
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Poedel mooi pluizig krijgen

Ongelezen bericht door Supernova »

Wassen, fohnen, borstelen en veeeeeel haarlak :mrgreen: En ze heeft dan wel een redelijk lange vacht nodig.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Goed wassen en daarna goed uit/droogfohnen en gelijkertijd zoals een kapper borstelen vanaf de huid,
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

bouvierpoedel schreef:Goed wassen en daarna goed uit/droogfohnen en gelijkertijd zoals een kapper borstelen vanaf de huid,
Als ik dat doe bij Nova dan wordt ze wel mooi pluizig maar dat duurt maar een dag of zo :denken:
Mojuan
Zeer actief

Oke, dus wassen en goed fohnen tegelijk met borstelen.
Is het nog van belang wat voor shampoo en/of conditioner?
Ik heb nml gemerkt dat ze met de berkenteershampoo makkelijker zo te krijgen is dan met de 'gewone'
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Prana blijft na het wassen/fohnen met doorkammen meestal pluizig tot de eerstvolgende regenbui of zwempartij. Als die lang op zich laten wachten is het pluizige er na een dikke week wel vanaf. Als het haar nog echt kort is blijft het veel korter pluizig, maar meestal heb ik haar wel net ietsje langer in de vacht zitten waardoor ik wel een ruime week lol heb van mijn werk (Als ze zo pluizig is kunnen kinderen haast niet van haar vacht afblijven, want dan is ze nog zachter als normaal! Al hebben sommige volwassenen daar ook nog wel last van ;-) )

Ik gebruik Mink Oil Shampoo en Cremespoeling van Dogsalon (Gewoon omdat ie goed bevalt, weet eigenlijk niet of het echt de goede is voor haar vacht, zou je BP of een ander trimmer moeten vragen). Voor het borstelen gebruik ik meestal eerst zo'n borstel die op een "gewone mensenhaarborstel" lijkt (ijzeren pinnetjes met dopjes), daarna in laagjes met de Les Poochs Universal Pro (de kleine groene) (die nog steeds in een aardig grote doos zit) en daarna kam ik het wederom in laagjes door met zo'n kam met de ene helft tanden die wat verder van elkaar staan en de andere helft wat dichterbij. Of het de goede manier/borstels zijn weet ik niet, maar voor Prana's vacht lijkt het zo goed te gaan. Voor tussentijds borstelen (Tussen de wasbeurten in) gebruik ik een antiklitspray, maar daar heb ik "mijn" merk nog niet in gevonden en zoek nog naar degene die ik het prettigst vind werken (en niet te overheerstend ruikt).
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Paulala schreef:Oke, dus wassen en goed fohnen tegelijk met borstelen.
Is het nog van belang wat voor shampoo en/of conditioner?
Ik heb nml gemerkt dat ze met de berkenteershampoo makkelijker zo te krijgen is dan met de 'gewone'
Ik gebruik shampoo en conditioner van Jean Peau. Jips vacht blijft dan wel beter uit de klit.

Om haar pluizig te krijgen gebruik ik de waterblazer. Dan blaas je de vacht uit de krul en is het tegelijk borstelen niet nodig :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Mojuan
Zeer actief

Waterblazer?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wat voor iets is dat?
En die conditioner, waar kan ik die kopen?
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik gebruik juist geen conditioner bij poedels. Alleen shampoo.
Borstelen met een slicker(tegen de haargroei in) en tegelijkertijd fohnen dan borstel je de krul er helemaal uit. Met alleen waterblazer krijg je ze nooit helemaal krulloos hoor. Je kan er dan achteraf ook niet met een kammetje door heen lijkt me.

Ik gebruik ook zeker wel is een waterblazer hoor, sowieso bij klanten, het laatste beetje fohn en borstel ik dan. Scheelt een hoop tijd. Bij mijn eigen poedel doe ik het ook wel eens zo. Maar alleen als ze geen show heeft of niet perfect geknipt hoeft;-)

Trouwens bij Pip is de krul er met een dag of 2 ook weer in hoor.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ik ga het volgende keer dan eens proberen door geen conditioner te gebruiken, en tijdens het fohnen te borstelen met een slicker.
Ik ben benieuwd of dat helpt.

Even over het trimmen, ik wil het zelf gaan doen.
Ik heb op youtube hele duidelijke filmpjes gevonden met goed uitleg erbij.
Het zal vast wel een paar keer fout gaan, maar dat geeft niet, oefening baart kunst.

Ik zag dat ze bij zooplus tondeuses verkopen, en ik zou er graag 1 daarvandaan bestellen.
Zit daar een geschikte tussen voor de poedelvacht?
De vacht van Anders is niet zo heel dik, dus daar is vrij gemakkelijk doorheen te komen vergeleken met veel andere poedels die ik zie (kwa vacht)
irish26
Actief
Mijn ras(sen): dwergpoedel
chinese naakthond

Ongelezen bericht door irish26 »

fohnen en borstelen en fohnen en borstelen..
dat is het enige ;)

en idd niet teveel creme of helemaal geen creme gebruiken..

eerst met waterblazer.. of goed droogmaken met een handoek en dan bijv. een borstel als deze gebruiken:
Afbeelding

fohn in ene hand.. en borstelen met de andere

Afbeelding

doe je ze niet goed droogfohnen dan krijg je bijv dit:
Afbeelding

:P

nee het is gewoon een kwestie van fohnen en borstelen..

resultaat is meestal maar 2 dagen bij die van mij:D dan krult het weer

merken shampoo heb ik uit eigen ervaring vernomen.. dat maakt geen hol uit...

heb dure en goedkope in mijn salon gebruikt.. kan niet zeggen dat er veel verschil in zit..

ik gebruik meestal voor mijn hond gewoon'huismerk hondenshampoo'
is een kwestie van goed wassen(2x goed in shampoo en goed uitspoelen)...
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik gebruik voor Cara gewoon de goedkoopste hondenshampoo en eigen merk conditioner uit de supermarkt (voor mensen dus). Dan droogföhnen en tijdens het föhnen met de slicker tegen de haargroei in borstelen. Ik begin bij het koppie en werk dan naar achter toe, het gedeelte dat ik nog niet aan het föhnen ben dek ik af met de handdoek waarmee ik het ergste nat van het wassen eraf gehaald heb, zodat het vochtig blijft. Werkt perfect hier, voor een paar dagen, of totdat ze nat wordt.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Jippie schreef:Ik gebruik juist geen conditioner bij poedels. Alleen shampoo.
Borstelen met een slicker(tegen de haargroei in) en tegelijkertijd fohnen dan borstel je de krul er helemaal uit. Met alleen waterblazer krijg je ze nooit helemaal krulloos hoor. Je kan er dan achteraf ook niet met een kammetje door heen lijkt me.

Ik gebruik ook zeker wel is een waterblazer hoor, sowieso bij klanten, het laatste beetje fohn en borstel ik dan. Scheelt een hoop tijd. Bij mijn eigen poedel doe ik het ook wel eens zo. Maar alleen als ze geen show heeft of niet perfect geknipt hoeft;-)

Trouwens bij Pip is de krul er met een dag of 2 ook weer in hoor.
Echt super strak met alleen de waterblazer om te trimmen lukt inderdaad niet, maar een pluchie look krijg Jip er wel van :mrgreen: . Meestal borstel ik het op het eind dan ook nog ja. Borstelen moet ik sowieso maar ik vind het altijd zo gruwelijk irritant om én te borsten en te fohnen/ blazen :oeps: . Bij Jip gaat het wel behoorlijk uit de klit met de waterblazer maar die is natuurlijk ook nooit heel lang.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

lieveheersbeestje83 schreef: Voor tussentijds borstelen (Tussen de wasbeurten in) gebruik ik een antiklitspray, maar daar heb ik "mijn" merk nog niet in gevonden en zoek nog naar degene die ik het prettigst vind werken (en niet te overheerstend ruikt).
Als je die tegen komt hou ik me aanbevolen....
Ik ga echt dood van al die snertluchtjes, 't slaat op de longen :(
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Wat betreft anti klitten spray, ik gebruik altijd Amazing Trix van Dezynadog. Ik vind het heel lekker ruiken (en mijn trimklanten ook) en het belangrijkste, het werkt perfect.

Voor het fluffy effect, inderdaad goed borstelen en fohnen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”