Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor honden riem/halsband/tuig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zonnetje79
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Blonde labrador pup
Aantal honden: 1

Wat voor honden riem/halsband/tuig

Ongelezen bericht door Zonnetje79 »

Hallo,

Ik was eens benieuwd wat jullie gebruiken voor jullie hond. een gewone riem rond de hals, of zo een buik tuig bv.

uiteraard hoor ik graag van jullie.

groetjes zonnetje :D
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Wat voor honden riem/halsband/tuig

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

In t dagelijks leven hebben ze op t moment een halfcheck.
Maar dat kan over een tijdje ook een sliphalsband of gewone halsband zijn. Heb nl een halsbandentik en als ik iets leuks zie dan koop ik t voor ze.

Lijn is wel altijd tzelfde nl. Een verstelbare leren lijn voor t wandelen. Fietsen doen we met een stoffen 1 mtr lijn en plas en poep rondjes op de flex

Kyto de pup heeft uiteraard nog een halsbandje.

Op de ipo training heeft Ditch of een prikker of ketting om.
Kenji speurt alleen en die heeft dan ook een ketting om.
Kenji doet ook nog aan flyball en daar heeft ze n zwart tuig van Kebo aan.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Voor thuis en training een halsband met clicksluiting, tijdens speuren een tuigje.
Afbeelding
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

Boomer draagt met behendigheid een tuigje, staat ergens een foto op het forum...

En met de gewone rondjes een halsbandje... Afhankelijk van de situatie want ik vind het tuigje persoonlijk fijner... :)

Hier de foto:

Afbeelding
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Halsbanden van MAG en EzyDog, tuigen van Hunter en Hurrta.
Verder grote flexen met riem ipv touwtje.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

halfcheck en 8meter lint flexi met de wandeling in de buurt (hij loopt meestal los).
een mini halsband en mini flexi voor de boswandelingen (noem het mijn noodlijntje want meestal komt hij mijn tas niet uit).
nu de laatste ronde(loopse teef in de buurt) en met fietsen een hurtta tuig en 8 meter flexi.
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Ze hebben allemaal ezydog halsbanden, behalve Jayden, aangezien ik ze graag allemaal hetzelfde wil (wel andere kleuren)
maar ze om de één of andere voor mij onbegrijpelijke reden hebben besloten dat ze deze maat niet meer verkopen in de
breedte dat ik ze voor de anderen heb. Ik vind het voor mezelf fijn als alle banden bij elkaar passen maar ik weiger toch
echt om voor allemaal nieuwe banden te kopen daarvoor van hetzelfde merk weer haha. Dus we gaan binnenkort op show
eens neuzen voor nieuwe!
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Hier dragen ze allebei een K9 tuigje. Eigenlijk gekocht om de labels, en omdat het gewoon leuk staat :mann: Ik loop trouwens altijd met een 4 meter lijn, rond. Van Martin Gaus :cool2:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Zie bericht van Linx :8):

En tijdens behendigheid gebruik ik meestal halfcheck of jachtlijnen omdat ze dan geen halsbandje om mogen hebben :F:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
Zonnetje79
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Blonde labrador pup

Ongelezen bericht door Zonnetje79 »

wow, als verse honden bezitter, duizelt het me nu al..

wat is een halfcheck? en waarom de tuigjes? is dat bv beter? en een K9 tuigje?? uuhhmmm HELPP!!! hahahahaha
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

van alles wat en afgewisseld, net hoe mijn pet staat, nu een gevlochten slip band, met stopper.
gewoon om zijn kop heen gooien en gaan :mrgreen:
ik ben heel erg lui aangelegd :pffff:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Tijdens de wandelingen heeft Yolah een gewone halsband om en loopt ze meestal los, maar op weg naar de wandeling (bos oid) zit ze meestal aan de flex, soms ook aan de korte riem. Alleen bij de plasrondjes heeft ze meestal een half-check om, simpelweg omdat dat lekker makkelijk om en af gaat.
Om dezelfde reden heeft Bennie een click-halsbandje wat makkelijk om en af kan, en die loopt ook aan de flex. Behalve als we gaan skeeleren, dan zit hij aan een tuigje en een korte riem.

Abby heeft binnenshuis eigenlijk altijd een halsbandje om, dus die wordt gewoon aan de flex geklikt voor de plasrondjes en gaat los in het bos. Ze heeft ook nog ergens een tuigje... Maar die heeft ze al wel een jaar niet aangehad...
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Haddock draagt de laatste tijd met uitlaten een instaptuig. In het bos zijn leren halsband van vldsweden of zijn jachtlijntje.
Suki draagt eigenlijk altijd haar leren halsband van vldsweden, met fietsen heeft ze wel een tuig om van hurta.
Pixel draagt vrijwel altijd een halsband (vandaag die van vldsweden binnen gekregen dus die draagt ze nu meer) en met wandelen in het bos het liefste een tuig. Voor Haddock hebben we nog een borsttuig van K9.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

ik heb voor Kita een leren halsband, 3-4cm breed en dubbel leer en voor Pol een tuigje. Pol kan nogal eens erg enthousiast het einde van zijn riem opzoeken....en dat vind ik aan een halsbandje niet zo fijn. Pol loopt aan een flex, Kita aan een leren (politie-)lijn of aan een flex.

Een halfcheck is een halsband die een vast deel heeft, van leer of nylon en een ketting, hij werkt deels als een sliphalsband, maar door het vaste deel kun je hem niet zo strak trekken dat je je hond wurgt.
Tuigje of halsband is grotendeels een keuze, alleen bij bijvoorbeeld speuren is het gebruikelijk om met een tuig te werken, je hond kan zijn kop dan vrij bewegen en hij raakt dan niet zo makkelijk met zijn poten verstrikt in de riem
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Oh ze hebben hier echt een hele verzameling, maar ze dragen hier eigenlijk altijd de halsbanden van MAG. Breed én stevig ideaal.
Afbeelding
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Een K9 tuig met een flexlijn of een leren halsband met een leren jachtlijn.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Lotus is nog een pup en draagt een leren halsbandje (verstelbaar met gaatjes) en daar heb ik een leren lijn bij van een meter. Ben wel op zoek naar een iets langere lijn voor er aan overigens. Ik heb wel een aantal erg leuke tuigjes gezien maar zolang ze niet is uitgegroeid vind ik dat zonde van het geld.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Tijdens gewoon wandelen een halsband, Sepp van ezdog...en Roef hoe haar humeur is en in welke kleur ze zin heeft :mrgreen: (heb er ongeveer 10 voor haar).

Tijdens fietsen beide een tuig. Voor Sepp op maat gemaakt van furka ( www.furkaworkingdog.nl) en voor Roef een hurrtha maar wel eentje die tussen haar pootjes gaat ( http://www.hurttacollection.com/en/pro- ... y-harness/).

Bij behendigheid een jachtlijn voor Sepp, omdat de lijn makkelijk af moet tijdens de trainingen.

Groeten
Nanda
Laatst gewijzigd door Sepp op 20 aug 2011 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Zonnetje79 schreef:wow, als verse honden bezitter, duizelt het me nu al..

wat is een halfcheck? en waarom de tuigjes? is dat bv beter? en een K9 tuigje?? uuhhmmm HELPP!!! hahahahaha
Tuigjes vind ik over het algemeen veiliger voor het gestel (geen getrek aan de nek) en ook veiliger in het verkeer enzo. Veel mensen hebben bijvoorbeeld een tuig van hurrta zoals deze : http://www.hurttacollection.com/en/pro- ... d-harness/

aleen zelf ben daar niet dol op, omdat mijn honden hier uit weten te ontsnappen (doen hun kop naar beneden en stappen naar achter)..daarom heb ik liever een tuig dat tussen de poten gaat zoals in mijn laatste bericht.

Een halfcheck is een halband eigenlijk zonder sluiting. Je kan deze makkelijk over de kop van de hond doen en doordat de lijn op spanning staat trekt de riem aan. Er zit dikwijls een "" stop"" op zodat de lijn niet te strak om de nek komt te zitten. Ook jachtlijnen werken zo, alleen zit dan riem en halband aan 1 stuk.

Groeten
Nanda
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Halfcheck en normale lijn voor het fietsen en jachtlijn voor het gewone uitlaten. Ze weten overigens heel erg goed het verschil daarin. Als ik de halfcheck pak om te gaan fietsen gaan ze helemaal uit hun dak, hoef ik ze ook niet meer warm te lopen :mrgreen: .

Overigens is die normale lijn er één die ik zelf gemaakt heb. Koord en musketon heb ik bij de DHZ gekocht en met ijzergaren vastgezet, daarna dat stuk omwikkeld met dun koord. Is ijzersterk en ligt fijn in de hand :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

King en Hayleigh hadden beide een zelfde, brede halsband om. 1 waar ze uit konden ontsnappen als het nodig was, dus niet strak om hun nek.
Qua lijn liepen ze (bij mij) aan een duplolijn (1 riempje waar 2 honden aan kunnen) en deze zat vast aan een uitrollijn.
Zo kon ik ze beide aanlijnen, maar had altijd 1 arm vrij. Aangezien ze niet trokken etc kon dat ook prima met die 2.
Vaak had King zelfs het handvat van de uitrollijn in zijn bek, en liet hij Hayleigh uit :mrgreen: Kon papa mooi ff een shaggie draaien of zo.
Kreeg ik altijd erg leuke reacties op :W:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn honden lopen aan jachtlijntjes met slipstop van Hunter. Ik heb ook wel halsbanden, maar die wil ik in huis niet om laten en dan blijf ik halsbanden om en weer af doen.
Daarnaast hebben Tess en Abby tuigjes om met fiesten, hardlopen en Abby ook met lange aangelijnde wandelingen. Tess heeft een met fleece gevoerd tuig en Abby heeft een Ruffwear tuig. Imke heeft wel een tuigje, maar die trekt nooit en die haat een tuigje. Dus die gebruik ik niet.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik gebruik een halfcheck voor mijn collieteefjes omdat ze zo makkelijk om de hals heen te gooien zijn en ik in het haar de ring makkelijker kan terugvinden.
Voor mijn colliereu gebruik ik afwisselend de halfcheck (om dezelfde reden) en een tuig omdat hij zijn kop er heel makkelijk uit kan trekken en dus de benen kan nemen. Bij de dierenarts/trainingen, etc. gebruik ik dus het tuig omdat hij zich daaruit niet kan wurmen.
Voor mijn vuilnisbakkie gebruik ik een tuigje omdat ik haar pas nét heb en het een straathondje was. Om weglopen te voorkomen dus het tuigje.

Ik heb trouwens alleen voor mijn colliepups wel een leren halsbandje gebruikt maar zodra het haar begon te groeien ging ik over op een makkelijk, loszittend dun kettinkje of halfcheck. Andere banden beschadigen het haar van een langhaar en de gesp is moeilijk vast te zetten in al dat haar.
Ik heb verder altijd nylonriemen gebruikt want die zijn lichter en mijn honden hoeven niet met kracht in bedwang te worden gehouden.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Een halfneck, lekker makkelijk aan en uit te doen en stropt de strot niet te dicht.
Met de flyball en tuig
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”