Dinsdagochtend was ze nog steeds onrustig, ik moest 4 uur werken dus belde mijn ouders of ze haar op wilde halen. Het voelde niet goed om haar alleen thuis te laten. Ik dacht ik ga na mijn werk wel even langs de dierenarts maar mijn moeder belde meteen en ging langs.
Ze kreeg een metacam injectie, blikvoer en isogel mee. Toen ik vanuit mijn werk kwam was ze levendiger en rustiger en was ze lekker pannenkoeken aan het bedelen. Ook likte ze het beslag op wat mijn vader "per ongeluk" liet vallen. Ik ben naar huis gegaan om de andere 2 uit te laten en rond het avondeten kwam ik weer. Ze was duidelijk niet lekker maar wel verbetering. Omdat ik woensdag een lange werkdag had liet ik haar bij mijn ouders achter met de mededeling als er iets is bel je maar. Woensdag middag was er geen verbetering, ze wilde niet eten dus mijn moeder ging weer naar de dierenarts. Ik ben uiteindelijk eerder uit mijn werk gegaan om mee te gaan naar de dierenarts want het concentreren ging toch niet meer. Toen zag ik ook dat het een invalster was en niet een van de normale dierenartsen die ik ken. Op ons verzoek is er een röntgenfoto gemaakt. Daar was niets op te zien behalve 2 luchtbellen in haar maag en darmen. Ze liep ook erg krom, met een bolle rug. Ze hijgde en trilde. De dierenarts hield het op een virus en ze kreeg primperid en rimadyl geïnjecteerd. Ik kon wel ruiken dat er gas ontsnapte en ze heeft een half blik royal canin intestenal gegeten met isogel. Ik vond het een goed teken, ze heeft ook ontlast. Het viel alleen wel op dat ze vreselijk veel dronk. Ik had haar mee naar huis genomen en donderdag op haar gelet. Ik heb toen ook nog contact gehad met de dierenarts, ik weet eigenlijk niet eens meer wat er besproken is maar er werd niet gezegd dat ik langs moest komen anders was ik er geweest natuurlijk. Donderdagavond ging ze weer naar mijn ouders. Vrijdag heb ik de dierenarts weer gebeld aangezien er wel verbetering was (niet meer trillen hijgen en krom lopen) maar ze wilde niet eten. Het advies was om haar te laten eten, ook al was het een klein theelepeltje wat je in haar mond deed met voer. Dus voeren onder lichte dwang. Na mijn werk ging ik meteen naar haar toe en vond dat ze koud aanvoelde. Ik wilde toch weer naar de dierenarts gaan omdat ze een soort van pompend ademde en koud aanvoelde. Mijn vader had wel een stukje met haar gelopen wat ze zelf wilde en ze had verder de hele dag mijn moeder gestalkt wat ook normaal is. Ook kwam ze tijdens het avondeten bij ons liggen alleen wilde ze niet eten. Dus weer naar de dierenarts. Ook weer vermeld dat ze niet wilde eten maar wel erg veel dronk. Dat ze 35,3 graden was kwam volgens de dierenarts doordat ze in de tuin lag. Ze bleef erbij dat ze een virus had en ze kreeg weer een metacam en primperid injectie en we kregen metocloprim tabletten mee. Ik stond daar en dacht al dit is geen virus maar wat was het wel? Ik had geen flauw idee daarom ging ik natuurlijk naar de dierenarts. Om half 8 's avonds gingen we daar weg en om 10 uur overleed ze.
Gister hebben mijn ouders haar naar het crematorium gebracht en die man zei dat hij nierfalen vermoed. Dat klinkt erg logisch gezien het vele drinken. Zeker weten zullen we het niet, terug komt ze niet maar ik heb wel een erg vervelend gevoel eraan overgehouden. Er had op zijn minst een bloed- en urine onderzoek gedaan moeten worden.
Vorig weekeind rende ze nog vrolijk rond (achteraf gezien ook al met mindere conditie en sneller hijgen) en nu is ze er niet meer. Het is nog steeds erg onwerkelijk omdat het voor mijn gevoel erg plotseling is. Ik wilde nog zoveel met haar doen en had zoveel plannen en nu kan het allemaal niet meer. Ze is er niet meer, mijn prinsesje is overleden. Het is echt een harde klap.. ze was er altijd..

Mijn engeltje..

.jpg)