Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Minder vaste stoelgang bij puppy : voeding?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hans von der Crone
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ruwharige Teckel
Aantal honden: 1

Minder vaste stoelgang bij puppy : voeding?

Ongelezen bericht door Hans von der Crone »

Onze Frodo (ruwharige teckel) heeft na paar dagen last gekregen van diarree. Zijn er toen uiteraard mee naar dierenarts geweest en na onderzoek van stoelgang blijken er geen parasieten nog wormen te zijn, en zou het een bacterie betreffen die de oorzaak is van de slappe stoelgang. Frodo is toen aan de antibiotica gezet (nu dag 3) en hij is qua speelsheid een stuk beter dan toen stoelgang zo enorm waterachtig was. Hij eet ook heel goed en heeft zijn kakje zelfs de hele nacht kunnen ophouden deze nacht (7u lang, en dit op 11 weken!).

Nu zien we echter dat de stoelgang toch wat slapjes blijft. Wij geven hem (zelfde vanuit kennel) puppyvoeding van EuroPremium, vermengd met wat 'filet américain' (mager gehakt). Zo'n 50gr , 2x daags. Ik vroeg me nu af of de voeding van Euro Premium eventueel oorzaak zou kunnen zijn dat stoelgang slapjes blijft, want voor de rest is Frodo precies zoals een 11 weken oude pup moet zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Minder vaste stoelgang bij puppy : voeding?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je pup een bacterie heeft wat heeft het voer er dan mee te maken.????
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hans von der Crone
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ruwharige Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hans von der Crone »

Dat weet ik niet hé, is ook daarom dat ik het even kom vragen. Hij krijgt nu al drie dagen antibiotica en zijn gedrag is dag en nacht verschil met begin (veel speelser) maar stoelgang blijft slapjes, dus ik vroeg me af of het ook aan de voeding (samen met die bacterie dan) kan liggen. Of kan het gewoon langer duren vooraleer die antibiotica invloed heeft op de stoelgang?
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Zou gewoon even afwachten en de ab kuur afmaken. Blijft de ontlasting dan nog zo "slap" kun je altijd nog wat anders proberen. Veel mensen geven in t begin het voer wat ze van de fokker meegekregen hebben om dan later hun "eigen" voer te gaan geven. Je schrijft zelf al dat het al een verschil van een dag en een nacht is nu en dat hij veel speelser is, dus de ab werkt :ok: Geef de ab dus gewoon de tijd om zijn "werk" te doen :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”