Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet omgezoomde vetbedjes?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Aantal honden: 2

niet omgezoomde vetbedjes?

Ongelezen bericht door Prul »

Bij Witjes verzendhuis hebben ze relatief goedkope vetbedjes die niet afgebiesd zijn. Ik zit me af te vragen hoe zoiets zich houdt in de was. Gaat dat dan niet rafelen of is het aan te bevelen ze zelf even om te zoomen of af te zigzaggen?

Ik hoor vetbed hier zo vaak noemen maar wat is er eigenlijk zo bijzonder aan? Is het beter dan een willekeurig pluche lapje van de markt? Kussens voor in de manden verliezen zo vaak hun vorm na een of meerdere keren wassen dus vandaar dat ik denk aan vetbedjes.

Wie vertelt me wat meer over voor- en/of nadelen?
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
29996D

Re: niet omgezoomde vetbedjes?

Ongelezen bericht door 29996D »

En vetbed is gewoon een soort dik kleed, dat kun je niet echt met een kussen vergelijken.
Ik vind dat vieze geurtjes er snel intrekken en ook blijven hangen.
Wassen gaat prima hier, en dan wordt het vetbed ook mooi schoon.
Probeer het gewoon, voor die paar euro kun je je er moeilijk een buil aan vallen, toch?
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik heb op verschillende shows ook zo'n vetbedden gekregen, die rafelen niet uit met het wassen, kan je zelfs nog in kleinere stukken knippen zonder probleem. Ik gebruik ze hier niet om ze op te laten liggen, maar meer als isolatie rond de bench in de winter en voor de auto als beschermer tegen krassen als ze in de auto springen.
Voor in de bench gebruik ik voor Kai 2 gewone hoofdkussens open gedaan en aan elkaar genaaid, na het wassen kan je dat gewoon terug in vorm kloppen. Dino heeft gewoon een dekbed, vind ik nog maar het handigste. Verder om gewoon door de dag op te liggen hebben ze echte schapenvellen.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Ze rafelen inderdaad niet en je kunt ze prima knippen en wassen.
Ideaal spul :).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.

MissDorien schreef:En vetbed is gewoon een soort dik kleed, dat kun je niet echt met een kussen vergelijken.
Ik vind dat vieze geurtjes er snel intrekken en ook blijven hangen.
Wassen gaat prima hier, en dan wordt het vetbed ook mooi schoon.
Probeer het gewoon, voor die paar euro kun je je er moeilijk een buil aan vallen, toch?
Gaan die luchtjes met wassen er dan wel weer uit?
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Prul schreef:
Gaan die luchtjes met wassen er dan wel weer uit?
Yup ;)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

ik heb mijn vetbedden al 10 jaar en als ze fris uit de was komen, zie je dat er echt niet aan af. Ik gooi ze, afhankelijk van het weer (hoe natter, hoe vuiler ze worden) elke week of om de week in de was, op minstens 60 en soms 95 graden en daarna in de droger, allemaal geen probleem. Ik vind ze alleen wat te dun om als enige op te liggen, dus bij mij ligt er een babymatras onder het vetbed. Ik heb er maar 1 die afgebiesd is en die is het meest versleten, de bies begint los te laten.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik heb vorig jaar een lap vetbed gekocht op show, aanbiedinkje want er zat een plekje op waar de anti-slip laag door de pluis naar boven was gekomen :+ was 3m2 en het kostte me een tientje :')

Heb de lap in stukken geknipt, 2 voor in de bench (kan ik afwisselen) en de rest, wat nog zeker een vierkante meter is, ligt gewoon los in de kamer. Meneer mag er graag op liggen :) Wassen gaat prima, gooi ze niet eens in de droger want ze komen hier vrijwel droog uit de wasmachine :) Ik vind wel dat de haren er erg aan blijven zitten, en die zijn er ook niet makkelijk af te plukken.. (dus als iemand daar nog een goeie tip voor heeft ;) )
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

grover schreef:Ik heb vorig jaar een lap vetbed gekocht op show, aanbiedinkje want er zat een plekje op waar de anti-slip laag door de pluis naar boven was gekomen :+ was 3m2 en het kostte me een tientje :')

Heb de lap in stukken geknipt, 2 voor in de bench (kan ik afwisselen) en de rest, wat nog zeker een vierkante meter is, ligt gewoon los in de kamer. Meneer mag er graag op liggen :) Wassen gaat prima, gooi ze niet eens in de droger want ze komen hier vrijwel droog uit de wasmachine :) Ik vind wel dat de haren er erg aan blijven zitten, en die zijn er ook niet makkelijk af te plukken.. (dus als iemand daar nog een goeie tip voor heeft ;) )
In de droger gooien dus, werkt perfect om haren eraf te krijgen.
Prul
Zeer actief

kijk eens aan, ben ik een aardig stukje wijzer geworden. Dan ga ik toch maar tot de aanschaf over na zoveel positieve geluiden. Alleen nog een stuk stevig schuimrubber oid om er onder te leggen in de manden.
Dank voor alle info!
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Prul schreef:kijk eens aan, ben ik een aardig stukje wijzer geworden. Dan ga ik toch maar tot de aanschaf over na zoveel positieve geluiden. Alleen nog een stuk stevig schuimrubber oid om er onder te leggen in de manden.
Dank voor alle info!
Als je je vetbed een keer zo groot bestelt en dubbel legt, is het ook al een stuk dikker en zachter.
Bovendien kun je dan je hele "kussen" uitwassen, wat met een stuk schuimrubber vaak niet lukt.
Hier ook erg tevreden over de vetbedden. Er is wel verschil in kwaliteit, dichtheid en dikte vind ik trouwens maar uitrafelen doen ze geen van allen.
Ik weet niet hoe die van Witjes zijn, ik koop ze vaak op shows.
Groetjes, Marjan
Prul
Zeer actief

Kijk, da's ook een bruikbare optie. Straks ben ik zo overtuigd dat ik een hele rol koop :lol1:
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

kipo schreef:ik heb mijn vetbedden al 10 jaar en als ze fris uit de was komen, zie je dat er echt niet aan af. Ik gooi ze, afhankelijk van het weer (hoe natter, hoe vuiler ze worden) elke week of om de week in de was, op minstens 60 en soms 95 graden en daarna in de droger, allemaal geen probleem. Ik vind ze alleen wat te dun om als enige op te liggen, dus bij mij ligt er een babymatras onder het vetbed. Ik heb er maar 1 die afgebiesd is en die is het meest versleten, de bies begint los te laten.
Inderdaad, ik heb hier een heel kleintje met bies rond en dat verslijt heel snel. Maar die bies is eigenlijk voor niets nodig.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Schuimrubber zou ik niet in een hondenmand gebruiken voor het geval ze eraan vreten :wink:
Ik heb zelfs grote vetbedden over de kussen liggen, nemen veel water op als de honden weer eens nat zijn geregend.
En ze vinden het ook heerlijk om in te graven. Vetbed vliegt dan de hele kamer door.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

grover schreef:Ik heb vorig jaar een lap vetbed gekocht op show, aanbiedinkje want er zat een plekje op waar de anti-slip laag door de pluis naar boven was gekomen :+ was 3m2 en het kostte me een tientje :')

Idd in de droger, sterker nog, ik heb een hoeslaken om de matrasjes en daar het vetbed op. Die hoeslakens zitten ook altijd vol haren en ik waste die altijd apart en toch bleven er dan nog veel haren op, ook als ze uit de droger kwamen, nu heb ik laatst een keer de hoeslaken met een vetbed samen in de droger gedaan (geen tijd om 2x te draaien) en.... er zaten veel minder haren op het hoeslaken dan anders!
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik wist niet eens dat er ook afgebiesde vetbedden bestaan :oeps:

Hier ook wassen, drogen, klaar.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik heb van die vetbedden met antislip aan de onderkant, die blijven helemaal heel mooi en stevig. Ik vind het ideaal voor als je een nest puppies hebt. Daar koop ik ze ook meestal voor, en daarna worden ze gewoon gebruikt voor kleedjes voor de honden. Vetbedden zijn ook echt heerlijk warm! Ik had laatst een nieuw vetbed mee naar de boot om op te zitten. Heerlijk!
Afbeelding
Simonne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simonne »

Die met antislip hebben wij ook.
Ik heb een paar meter aan de rol gekocht, die ligt als vloerbedekking in de camper 's winters.
Lekker warm aan de voetjes!
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”