Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat vind ik dan toch niks hoor

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Dat vind ik dan toch niks hoor

Ongelezen bericht door Cash »

Vanmiddag ging ik even kijken waar Rosalie uithing.
Ondertussen kwam 1 van onze katten miauwend aangelopen die ik vervolgens optilde om mee naar huis te nemen.
Kom ik het hoekje om sta ik oog in oog met een, ik denk, stafford maar vond hem nogal groot (Pitbull? kan dat?).
Enfin, ik heb he tdaar dan toch niet op hoor. Ja vooroordeel natuurlijk maar ik moet dat niet zo'n hond zonder baas op straat.

Beest stond stokstijf stil te loeren naar de kat in mijn arm. Moest redelijk pal langs hem om bij onze achtertuin te komen.
Ondertussen kwam mijn andere kat aanlopen en die gaat doodleuk op die hond af. :schrik:
Inmiddels stond ik in onze tuin te kijken naar die hond en mijn kat.
Even stonden ze neus aan neus te ruiken waarna mijn kat relaxed bij hem weg liep en de hond vervolgns ook zijn weg vervolgde.

Maar toch, eigenlijk moesten onze honden uit maar we hebben daar maar even een uurtje mee gewacht want ik had toch wel schrik hem tegen het lijf te lopen met 1 van de honden.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Dat vind ik dan toch niks hoor

Ongelezen bericht door Caro. »

Whahaaaa dappere kat heb jij :schrik: :mrgreen:

Ik mijd sowieso iedere loslopende hond zonder baas, dus ik had ook gewacht.
Niet speciaal omdat het een stafford of pitbull zou zijn, maar als het een Lab was geweest, dan ook :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik ben ook niet op mijn gemak bij eender welke loslopende hond zonder baas hoor. Tenzij het een hele kleine is. Er doemt hier af en toe een joekel van een duitse herder reu voor me op, dat vind ik alles behalve aangenaam als ik op mijn eentje 's avonds aan het wandelen ben.
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

sTefaniA schreef:Ik ben ook niet op mijn gemak bij eender welke loslopende hond zonder baas hoor. Tenzij het een hele kleine is.
Nou, ik kwam laatst een JR in z'n eentje tegen op straat maar daar werd ik ook niet vrolijk van. Wàt een geval was dat zeg :blauwoog: Loopt daar wel vaker overigens, en bij ons in de straat nog een JR en een franse bull die zichzelf moeten uitlaten.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Stoere kat!
Ik houd ook niet van loslopende honden op straat. Ras maakt niet uit. Bij een chihuahua hier in de buurt, die bijna dagelijks op straat wordt geparkeerd en dan mag hij het zelf uitzoeken, vind ik het intens triest :(:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Er doolt hier van tijd tot tijd een enorme zwarte retriever achtige hond rond. Misschien is het best een vriendelijke hond maar ik heb het er niet zo op :blauwoog:
Afbeelding
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Ik hou daar ook niet zo van nee. Het gebeurd me niet vaak hoor, zo zonder baasje, maar ik word er nooit vrolijk van. Met Gigi is het dan nooit zo'n punt als ik zoiets tegen kom, maar met Tara liever niet.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Brrr! :schrik: Ik vind veel honden al eng zat om tegen te komen mét baas, hier zou ik echt gillend maagzuur van krijgen.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind het geen stoere kat maar een vreselijk domme :vaag: ik zou eerder bang zijn voor het leven van mijn katten dan van mijn honden aangezien je honden nog onder toezicht naar buiten gaan, en je kat gewoon de kans krijgt om naar die hond te lopen :19:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier worden honden zonder baas ook gemeden. Maar de ergste die ik ben tegen gekomen was een Cairn Terrier die even dacht Yentle te kunnen pakken, maar die is toch van een koude kermis thuis gekomen. (gewoon netjes weg gebulderd).
karinajerry
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Westhighland White Terrier en 2 Engelse Cocker Spaniels
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door karinajerry »

Als ik buiten loop met mijn 3 honden tegelijk, en er loopt een hond los zonder baas.. ben ik ook niet echt blij mee.

Het ras maakt niet uit.. een paar maanden terug hing er een alleen lopende Jack Russel aan een van de cockers..en die maakte zo'n soort ' krokodillen-rol' en niet loslaten..GRR

Gelukkig heeft mijn cocker veel haar..
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb dat ook hoor Estelle. Als ergens een "normale" hond staat weet ik dat de honden van mij dat altijd wel goed zouden kunnen regelen. Immers, twee teven, sociaal en niet vechtlustig maar ook niet bang of onderdanig dus dat komt altijd goed. Zou er echter een pitbull staan dan weet ik dat mijn honden als die hond niet fris is niks kunnen doen. Dan kan het ondanks normale signalen en evt zichzelf verdedigen helemaal uit de hand lopen en daar heb ik dus ook geen zin in. Sta je daar alleen met 3 honden waarvan er 1 niet meer los gaat laten. Nope, geen trek in. Dan maar vooroordelen toch? Beter dan naïef of dom. :19:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

laeken schreef:Ik heb dat ook hoor Estelle. Als ergens een "normale" hond staat weet ik dat de honden van mij dat altijd wel goed zouden kunnen regelen. Immers, twee teven, sociaal en niet vechtlustig maar ook niet bang of onderdanig dus dat komt altijd goed. Zou er echter een pitbull staan dan weet ik dat mijn honden als die hond niet fris is niks kunnen doen. Dan kan het ondanks normale signalen en evt zichzelf verdedigen helemaal uit de hand lopen en daar heb ik dus ook geen zin in. Sta je daar alleen met 3 honden waarvan er 1 niet meer los gaat laten. Nope, geen trek in. Dan maar vooroordelen toch? Beter dan naïef of dom. :19:
Nou ja, dit dus.
Een loslopende jack russell zonder baas of een retriever of van mijn part ene herder maakt mij weinig uit.
Er loopt hier bij het meer heel vaak een ridgeback teef zonder baas, daar heb ik nou nooit angst bij dat het mis zou kunnen gaan. ook niet toen ik die de 1e keer zag staan.
Ben ook weleens een Laekenseherder zonder baas tegengekomen die doodleuk mee ging apporteren met Hera (was een intacte reu gelukkig), maar bij het zien van die hond bekroop mij ook geen angstig gevoel.
Maar rassen zoals een stafford (al denk ik dus dat dit een pitbull was) of bordeauxdoggen etc , nee die loop ik liever niet tegen het lijf zonder baas.
Ik voelde mij gisteren echt even niet op mijn gemak hoor met zon pitbull die stokstijf stil staat te fixeren naar de kat op mijn arm.

En ja, domme kat idd. En hoe ze naar hem toe kon lopne? Lijkt mij simpel; mijn katten lopen gewoon los buiten.
En ja, ik was ook even bang dat hij haar zou grijpen. Maar dat is ene risico wat ik neem door haar los rond te laten lopen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik vind alles wat losloopt op straat en aanvalt tien keer niets.
Ging net de honden uit laten, loop het trapje bij de flat af (daar is een stukje grasveld waarlangs ik altijd loop) en ze waren aan de grenzende tuintjes de heg aan het doen. Dochter van het oudere echtpaar stond buiten de tuin met hond, dat beest heeft bij Finn al eens een wond bij zijn oog bezorgd en fokt zichzelf altijd op als hij langs ons hek loopt.
Ik kijk ik denk shit hij is los. Beestje met de rug naar ons toe dus ik denk snel doorlopen. Zij zag ons ook niet was druk aan het kletsen met haar man en moeder. Helaas zag dat beest Finn en Bluf ineens wel en komt grommend en blaffend op ze af :ugh:
"Hou 'm bij je!!! riep ik daarop want ze had het nog niet echt door dat ik er liep :roos: In die gevallen reageren mijn honden dus ook he als zo'n beest aankomt met de intentie om te bijten en hij komt in een straal van een meter of dichterbij. Ik kon gelukkig rap de lijnen strak terugtrekken ze liepen toch al dicht naast me. Maar hij had niet daadwerkelijk Finn in de poten moeten bijten want dan had hij toch Bluf en Finn in zijn nek gehad. Met dat de hond een draaibeweging maakte kon zij de hond grijpen en in de armen vasthouden maar écht ik word hier zo moe van. Het gebeurd gewoon te vaak en ik merk écht dat Finn en Bluf (en ik) op een gegeven moment bij iedere kleine hond wat allerter worden terwijl voorheen ze nog wel gewoon konden snuffelen en niet direct in de verdediging schoten als er een kleine opdonder op ze af kwam. Maar ja continue knauwen krijgen aangegromt worden etc. daar wordt je ook niet vrolijk van. én waar ik nog meer van baal is dat overal mensen uit ramen gaan kijken wat er aan de hand is vanwege het kabaal. Ze zien echter nooit dat de kleine even bonje komt trappen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”