Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diesels manier van spelen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Diesels manier van spelen?

Ongelezen bericht door Judith »

Ik snap even iets niet, het is niet zo dat ze al uren moeten spelen, maar ik snap de signalen/gedragingen van Diesel niet.

Als Dana aan het spelen is met speeltjes ga ik er af en toe bij zitten. Diesel komt er dan ook bijzitten en speel ik ook gezellig met hem.
Alle knuffels die Dana heeft wilt Diesel ook hebben, nou prima dat ruilen we gewoon van speeltje.
Maar Diesel heeft nu al meerdere keren een speeltje, waar hij normaal (en in het begin toen Dana er was) mee weg liep naar de slaapkamer. Maar nu blijft hij zitten met het speeltje in zijn mond en een beetje met zijn voor tanden kauwen op het speeltje op mijn schoot.
Uiteraard vind Dana dit reuze interesant en komt dan dichterbij. Diesel gromt dan (maar een andere grom dan normaal, als hij geen speeltje in zijn mond heeft eindigt de grom in een gaap of een soort oerkreet in de trant van grrrrooehahahoa :mrgreen: )
Dana is uiteraard onder de indruk van die grom en wilt dan niet meer in de buurt komen. Maar Diesel is nu keer op keer het speeltje zo dicht bij Dana aan het neerleggen (als ik er bijzit) dat zij het niet kan laten om er toch aan te zitten. Maar als ze eraan zit gaat hij weer "grommen".
Wat is Diesels doel nou, wil hij spelen en is dit zijn manier van uiten? Of wil hij het speeltje niet delen en gromt hij daarom, en dan is het voor mij niet duidelijk waarom hij dan ongeveer het speeltje in haar bek duwt.
Ik weet dat het vanzelf goed komt, maar ik vraag me gewoon af hoe ik dit moet lezen. Ik maak me dus geen zorgen over of ze gaan spelen ja of nee.
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Re: Diesels manier van spelen?

Ongelezen bericht door Judith »

Bedankt Inge, zo had ik het nog niet bekeken.
Dat hij inderdaad zich er mee wil bemoeien in de trant van ik eis ook even de aandacht op.
Afbeelding
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

ik ben ook van mening dat je geen speeltjes van de een aan de ander moet geven "omdat die het zo graag wil hebben". Verder heb ik het idee dat Diesel inderdaad aan het uitdagen is om te spelen. Mijn pups doen het hier bij elkaar ook: met een speeltje in hun bek naar een ander toelopen en het speeltje letterlijk in de anders snuit duwen. Als de ander dan het speeltje wil pakken, volgt er een soort van grom. Als de "uitgedaagde" pup daar niet op reageert, maar gewoon toch het speeltje vastpakt, lopen ze samen met hetzelfde speeltje in hun bek weg. Meestal onder luid gegrom en andere herrie :D
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Dat ruilen zou ik inderdaad ook niet doen.
Wat betreft het gegrom, ik herken dat wel een beetje van Biry. Of ze het ooit zo bij Joris gedaan heeft weet ik niet meer, maar bij ons doet ze het dus wel. Dan komt ze met een botje of speeltje dichterbij een beetje uitdagen en dan is het de bedoeling dat wij dat proberen af te pakken. Daar gromt ze dus ook bij, maar ondertussen gaat haar staart heen en weer van plezier :D
Ik denk dat het bij Diesel dus ook een manier van uitdagen is :wink:
Priscill@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Priscill@ »

Ik denk ook dat het een manier van uitdagen is. Bij mij doet Bourbon dit altijd naar Bacardi en andersom. Het eindigt altijd in spelen en achter elkaar aanrennen. Zoals ik het zie lijkt het op 'haha, ik heb een speeltje en durf het maar eens af te pakken'.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Staffords spelen met veel lawaai :wink: zodra Kiyoshi doorhad dat het gegrom van Jigzy niet betekent dat ze hem op wilt eten ging het spelen ineens goed :wink:
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Onze Tekila heeft ook verschillende grommetjes. Je hoort het verschil in grommen dat Pebbles gewoon op moet zouten of dat ze Pebbles met grommen uitdaagt. De opzout grom is veel lager en dieper. De speelgrom is hoger van toon en komt hoog uit de keel. Als honden dit niet gewend zijn, is het best verwarrend. Maar vaak door de houding van de hond weten ze op een gegeven moment wel wat de bedoeling is.

Onze staffs spelen ook graag met een hoop lawaai en veel tandengeweld zeg maar. Onderling gaat dat best. Maar met een ander ras geeft dat soms verwarring. Onze Tekila (dogo) heeft echt in het begin moeite gehad om Joe (onze Staff reu) te snappen. Maar ook hij snapte het niet altijd wat zij nou wilde. De meeste Staffs die ik ken of heb gekend vind ik uberhaupt geen sterren in het lezen van hondentaal. Joe heeft het de afgelopen jaren wel geleerd door Tekila en nu door onze Patters. Maar in het begin was het echt Russisch voor hem.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Ik zou me hier geen zorgen over maken en gewoon laten gaan.
Diesel leert de pup wat mijn en dijn is en dat is prima.
Zo leert ze dat ze niet zomaar dingen mag pakken of afpakken.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”