Pendrag schreef:Leuk dat je les zo goed ging!
Hoe is het nu met het groeien en pootje van Lotus? Is daar al meer duidelijk over?
Ik ben teruggeweest naar de da en die heeft nu foto's naar de orthopeed gestuurd. De da vond haar poten er stukken beter uitzien dan de eerste keer, zei 'gematigd positief' te zijn omdat ze nu eerder denkt aan de banden dan aan de botgroei (ze had gevreesd dat het nog erger zou zijn geworden). Ze vond haar er sowieso beter uitzien: voller en ook in de hoogte goed gegroeid (in 2 weken 2 kilo erbij). Op puppycursus zit een labteefje van precies 1 week jonger dan Lotus en ze zijn even groot, dus ze wordt steeds minder ondermaats. Nog even en ik moet minder gaan voeren

Volgende week moet ze weer voor een enting naar de da en dan zouden we het hebben over welke orthopeed we gaan consulteren, ze ging zelf ook even rondvragen zei ze welke er in rcs gerelateerde zaken goed bekend staan (zij weet niet dat ik dat op het hf kan vragen he lol).
Wil namelijk hoe dan ook voor de zekerheid wel foto's van haar voorpoten, niet dat ik het te lang aankijk en het toch niet goed blijkt te zijn. Haar poten zijn idd zichtbaar minder krom, vooral links zie ik echt duidelijk verschil, maar recht is het niet geworden ineens uiteraard. De da zei verder dat voeding veel kan doen (ze had het over iets anders waardoor de poot ook krom kan gaan staan, geen rcs of radius curvus maar iets anders waar ik nu even niet op kom). Dan schijnt het zo te zijn dat op goede voeding (verhoudingen daarvan) de pootjes binnen weken zo goed als recht kunnen staan. Dus géén puppybrokken geven, hoewel ze weet dat ik vlees voer (daar is ze geen voorstander van).
Ze zei wel uit zichzelf dat de hond het er zichtbaar goed op doet en gaf de tip (ivm zachte ontlasting) om over het vlees wat kokend water te doen en idd: ontlasting verbeterde bijna meteen.
@Valerie: Je hebt gelijk hoor, dat vind ik ook idd