Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste keer puppycursus geweest!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Eerste keer puppycursus geweest!

Ongelezen bericht door Naima »

Vandaag was dan de dag dat we met Lotus naar de hondenschool gingen voor de eerste keer. Het ging echt heel erg goed, ze vond het t grootste gedeelte van de les leuk en lette goed op mij (ja oke, en op de stukjes knakworst en koekjes die ik bij me had :engel: ) Vandaag moesten we proberen om de aandacht van de hond vast te houden bij een kudde voorbij rennende kinderen, leek me een vrij pittige uitdaging voor de mensen die zelf geen kinderen hadden (en het pupje dat dus niet gewend is). Lotus keek niet op of om (nou ja, wel kijken maar ze wilde er niet per se heen, wormen uit de grond peuren had de voorkeur) maar die heeft dat ook al wel heeeel vaak geoefend natuurlijk, Verder een begin gemaakt met volgen en alle hondjes om de beurt op de tafel om te laten bestasten. Lotus vond t allemaal wel prima, de cursusleidster vond haar een zachtaardige maar stabiele pup :I: :I:
Ze mochten ook even vrij spelen, dat vond ik zelf iets minder want Lotus werd behoorlijk belaagd door een Amerikaanse staffordpup. Ze ging meteen op dr rug, staartje plat op de buik maar pup vond het nodig om te blijven staan en te blijven grommen. Volgens cursusleidster 'mooi voorbeeld' van hondentaal maar toen staffpupje weer kwam heb ik hem/haar vriendelijk maar beslist weggehouden bij Lotus. Moet ook voor mijn pup leuk blijven natuurlijk. Gelukkig mogen ze niet iedere les spelen :wink:

Nu ligt ze totaal afgepeigerd op mn voeten te slapen :I:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Eerste keer puppycursus geweest!

Ongelezen bericht door samantha! »

Dat klinkt goed zeg! knappe Lotus :I:
Als het spelen de volgende keer weer zo gaat zou ik haar gewoon niet mee laten doen maar na de les met een hondje dat bij haar past laten spelen bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door samantha! op 06 aug 2011 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Lunatic
Erelid
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Knap gedaan hoor Lotus :E:
Dat spelen zou ik sowieso achterwegen laten, heeft totaal geen toegevoegde waarde.... Dat ze er hondnetaal van leren is onzin, aangezien de pups nog helemaal geen grenzen kunnen. Hondentaal leren ze van stabiele oudere honden :wink:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Lunatic schreef:Knap gedaan hoor Lotus :E:
Dat spelen zou ik sowieso achterwegen laten, heeft totaal geen toegevoegde waarde.... Dat ze er hondnetaal van leren is onzin, aangezien de pups nog helemaal geen grenzen kunnen. Hondentaal leren ze van stabiele oudere honden :wink:
door het spelen leren ze hun grenzen, dus heeft het wel waarde.......let alleen op hoe de pups spelen. als het t e fel wordt grijp dan in.
ellen
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Wat leuk dat ze zo goed haar best heeft gedaan tijdens de cursus!!! :cheer: Goed hoor!! :ok:

En dat spelen: ik weet het niet zo zeker... Bij de vorige hondenscholen waar ik zat, gebeurde het helemaal niet. Bij mijn huidige hondenschool wel. Maar als ik dan naar de puppyklas kijk (die zijn voor ons aan de beurt), dan zie ik dat ze twee groepen maken tijdens het spelen: een groep met meer onzekere, rusitge pups en een groep met stevigere, grotere of stoerdere pups. Misschien is dat een optie voor jullie?
RIP Cena :roos:
    Mojo2008
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mojo2008 »

Expecting schreef:Vandaag was dan de dag dat we met Lotus naar de hondenschool gingen voor de eerste keer. Het ging echt heel erg goed, ze vond het t grootste gedeelte van de les leuk en lette goed op mij (ja oke, en op de stukjes knakworst en koekjes die ik bij me had :engel: ) Vandaag moesten we proberen om de aandacht van de hond vast te houden bij een kudde voorbij rennende kinderen, leek me een vrij pittige uitdaging voor de mensen die zelf geen kinderen hadden (en het pupje dat dus niet gewend is). Lotus keek niet op of om (nou ja, wel kijken maar ze wilde er niet per se heen, wormen uit de grond peuren had de voorkeur) maar die heeft dat ook al wel heeeel vaak geoefend natuurlijk, Verder een begin gemaakt met volgen en alle hondjes om de beurt op de tafel om te laten bestasten. Lotus vond t allemaal wel prima, de cursusleidster vond haar een zachtaardige maar stabiele pup :I: :I:
    Ze mochten ook even vrij spelen, dat vond ik zelf iets minder want Lotus werd behoorlijk belaagd door een Amerikaanse staffordpup. Ze ging meteen op dr rug, staartje plat op de buik maar pup vond het nodig om te blijven staan en te blijven grommen. Volgens cursusleidster 'mooi voorbeeld' van hondentaal maar toen staffpupje weer kwam heb ik hem/haar vriendelijk maar beslist weggehouden bij Lotus. Moet ook voor mijn pup leuk blijven natuurlijk. Gelukkig mogen ze niet iedere les spelen :wink:

Nu ligt ze totaal afgepeigerd op mn voeten te slapen :I:
    Natuurlijk is het belangrijk voor pups om met elkaar te spelen en zo grenzen te leren, maar volgens mij mag je niet toestaan dat een pup gromt, die baas (of de cursusleidster) zou volgens mij moeten ingrijpen.
    GROETJES VAN MOJO, HOPE EN MARIEKE

Afbeelding
    Mojo2008
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mojo2008 »

Oh ja, fijn dat het verder goed is gegaan! :cheer:
    GROETJES VAN MOJO, HOPE EN MARIEKE

Afbeelding
    Lunatic
    Erelid
    Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

tollerlover schreef:
    Lunatic schreef:Knap gedaan hoor Lotus :E:
    door het spelen leren ze hun grenzen, dus heeft het wel waarde.......let alleen op hoe de pups spelen. als het t e fel wordt grijp dan in.
    ellen
    Met allemaal pups van een gelijk ras misschien, ook niet sltijd trouwens. Maar met zoveel verschillende rassen werkt dat echt niet, je ziet het, ?otus geeft zich over, maar staffie's grens is nog lang niet berijkt, dit gaat problemen geven :roll:
    Uberhaupt, puppen hebben nog geen/amper grenzen, zeker de wat fanatiekere niet, dus hoe moeten ze van elkaar leren dan?
    Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
    kipo
    Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

knappe Lotus :ok:
    wat dat spelen betreft, het lijkt me best een "mooi stukje hondentaal" maar dan wel een met meteen de opmerking erbij naar de baas van staffie, dat dat wel gedrag is waar hij op moet letten en op moet ingrijpen en naar jou toe de opmerking dat je (wat je ook gedaan hebt) Lotus tegen dit soort pups best in bescherming mag nemen. Op die manier leert iedereen er iets nuttigs van ipv dat het staffie alleen maar leert dat stoer doen effect heeft :flower:
    -laura-
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Boomer
    Jack-Hussell
    Labijna
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door -laura- »

Aaawh Lotus.. !

Super dat het zo goed ging ;)

:cheer:
    Naima
    Zeer actief

kipo schreef:knappe Lotus :ok:
    wat dat spelen betreft, het lijkt me best een "mooi stukje hondentaal" maar dan wel een met meteen de opmerking erbij naar de baas van staffie, dat dat wel gedrag is waar hij op moet letten en op moet ingrijpen en naar jou toe de opmerking dat je (wat je ook gedaan hebt) Lotus tegen dit soort pups best in bescherming mag nemen. Op die manier leert iedereen er iets nuttigs van ipv dat het staffie alleen maar leert dat stoer doen effect heeft :flower:
    Ze zei idd dat dit duidelijk een van de fellere honden was, maar ze zei ook dat Lotus zich niet volledig had overgegeven (?) en dat de andere pup daarom doorging. Ik zei dat ik het hoe dan ook niet nodig vond dat mijn bedeesde (niet angstig! maar afwachtend) pup op dr donder moet krijgen van een haar totaal onbekende hond zonder enkele reden (pup stormde op haar af). Ik mocht niet ingrijpen maar aangezien het nog altijd mijn hond is en van niemand anders daar aanwezig bepaal ik dat gelukkig zelf :wink: en heb ik de pup de keer erop dus weggestuurd (en dat werkte want toen ging staffpupje een van de 2 dh-puppies lastigvallen) en Lotus bij me geroepen. Dat vond ik ook wel meteen heel knap, 8 puppies (incl zijzelf) op een veld, allemaal rennen en vliegen en spelen, maar toen ik zag dat staffpup weer haar kant opging riep ik haar en kwam ze ook meteen :8):

Cursusleidster zei wel dat we niet vaak/iedere les vrij spelen hebben waar ik niet heel rouwig om ben. Puppies van de groep zijn allemaal zo'n 10-12 weken, dus aan het eind vd cursus denk ik dat de kracht/karakterverschillen tussen de verschillende rassen te groot zijn. Lotus valt dan nog mee, er is ook een malthezerpupje en een klein (ik denk) terriërpupje. Verder 1 lab, Lotus de golden, 2 dh's en 2 amerikaanse staffords.
    Pemba
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn dat het zo goed ging :ok:
    Ik ben ook geen voorstander van het losgooien van alle puppen tegelijk zeker niet als er veel grootte verschil zit tussen de honden.
    En je hebt helemaal gelijk hoor, het is jouw hond :ok:
    Afbeelding
    Valerie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik moet zeggen dat ik als ik op de rassen afga ik het geen leuk speelgroepje voor Lotus zou vinden :wink:
    Staffpups spelen heel overheersend en vrij egoïstisch :mrgreen: zolang ze zelf lol hebben is het prima, boeiend wat een andere hond daarvan vind :19: dat icm met wat duitse herders lijkt mij niet gezellig voor haar.
    Ik vind hondcontact op zich belangrijk maar dat kan ze ook hebben als ze ouder is. Dat moet niet per se vanaf pup af aan, ten minste ik geloof daar niet in :wink:
    Ik zou dan eerder met mensen afspreken waarvan je weet dat ze honden hebben die met Lotus om kunnen gaan. Meespelen zou ik eerlijk gezegd helemaal niet meer doen.
    Wel leuk dat ze het zo goed doet :ok:
    Naima
    Zeer actief

Pendrag schreef:Leuk dat je les zo goed ging!
    Hoe is het nu met het groeien en pootje van Lotus? Is daar al meer duidelijk over?
    Ik ben teruggeweest naar de da en die heeft nu foto's naar de orthopeed gestuurd. De da vond haar poten er stukken beter uitzien dan de eerste keer, zei 'gematigd positief' te zijn omdat ze nu eerder denkt aan de banden dan aan de botgroei (ze had gevreesd dat het nog erger zou zijn geworden). Ze vond haar er sowieso beter uitzien: voller en ook in de hoogte goed gegroeid (in 2 weken 2 kilo erbij). Op puppycursus zit een labteefje van precies 1 week jonger dan Lotus en ze zijn even groot, dus ze wordt steeds minder ondermaats. Nog even en ik moet minder gaan voeren :tongue: Volgende week moet ze weer voor een enting naar de da en dan zouden we het hebben over welke orthopeed we gaan consulteren, ze ging zelf ook even rondvragen zei ze welke er in rcs gerelateerde zaken goed bekend staan (zij weet niet dat ik dat op het hf kan vragen he lol).
    Wil namelijk hoe dan ook voor de zekerheid wel foto's van haar voorpoten, niet dat ik het te lang aankijk en het toch niet goed blijkt te zijn. Haar poten zijn idd zichtbaar minder krom, vooral links zie ik echt duidelijk verschil, maar recht is het niet geworden ineens uiteraard. De da zei verder dat voeding veel kan doen (ze had het over iets anders waardoor de poot ook krom kan gaan staan, geen rcs of radius curvus maar iets anders waar ik nu even niet op kom). Dan schijnt het zo te zijn dat op goede voeding (verhoudingen daarvan) de pootjes binnen weken zo goed als recht kunnen staan. Dus géén puppybrokken geven, hoewel ze weet dat ik vlees voer (daar is ze geen voorstander van).
    Ze zei wel uit zichzelf dat de hond het er zichtbaar goed op doet en gaf de tip (ivm zachte ontlasting) om over het vlees wat kokend water te doen en idd: ontlasting verbeterde bijna meteen.

@Valerie: Je hebt gelijk hoor, dat vind ik ook idd :ok:
    AnneMarie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Gezellig! Ik vond puppycursus zooooo leuk. En behendigheid daarna ook. Nu doe ik dat niet meer (hij is 9)maar het was altijd erg gezellig vond ik.
    En gaat zo snel voorbij :(:
    Naima
    Zeer actief

AnneMarie schreef:Gezellig! Ik vond puppycursus zooooo leuk. En behendigheid daarna ook. Nu doe ik dat niet meer (hij is 9)maar het was altijd erg gezellig vond ik.
    En gaat zo snel voorbij :(:
    Daarom doe ik ook 2 puppencursussen :engel: Eerst 4x puppycursus voor dummies :tongue: en daarna 10x de vervolgpuppycursus. ik zit de aankomende 3 maanden geramd :mrgreen:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”