Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een goede step vinden
Moderator: moderatorteam
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Een goede step vinden
Evert en ik fietsen een paar keer per week een uurtje. Aangezien hij niet zo groot is ligt het tempo niet heel erg hoog qua fietsen
Nou leek het mij een leuk idee om een step te kopen zodat ik zelf ook het gevoel heb dat ik nog wat inspanning moet leveren. Heb hier al een beetje rond zitten neuzen en kwam de Kickbike tegen met geveerde voorvork en de pawtrekker ziet er allemaal mooi uit! Maar hoe maken jullie de hond(en) vast? Op de fiets heb ik een springer en dat vind ik ideaal werken. Las ook dat sommigen een heupgordel om doen, heb die ook nog liggen van toen ik m'n arm had gebroken en nog 2 honden had, maar vind dat maar niks eigenlijk. Als ik naar de Kickbike kijk, dan zie ik nog niet zo snel hoe ik daar een springer op kan zetten eigenlijk, dus graag jullie ervaringen 
-
Sita
- Zeer actief
Re: Een goede step vinden
Bij de dogatti zit er standaard een soort springer bij. Die klik je vast op het frame. Ik gebruik zelf een heupgordel, vind ik toch prettiger.
http://www.dogatti.eu
http://www.dogatti.eu
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Die iet er inderdaad ook mooi uit, gaat zeker op het lijstje! Dankje.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Bij mij loopt Macho voornamelijk los, zoek routes uit waar hij voornamelijk los kan.
Neem een retrieverlijn mee om hem eventueel aan te lijnen, de lus gooi ik dan over het stuur heen (ik heb een stuur met ook een deel naar boven gericht, zodat je op meerdere manieren het stuur kan vasthouden)
Maar ik heb dan ook maar een klein hondje, die niet trekt aan de riem
Edit: Ik heb een kickbike sport G4, bevalt goed! Kijk ook eens op MP, daar staan hele leuke tweedehands steppen, kan je het eerst proberen, voordat je een redelijke dure nieuwe aanschaft
Neem een retrieverlijn mee om hem eventueel aan te lijnen, de lus gooi ik dan over het stuur heen (ik heb een stuur met ook een deel naar boven gericht, zodat je op meerdere manieren het stuur kan vasthouden)
Maar ik heb dan ook maar een klein hondje, die niet trekt aan de riem
Edit: Ik heb een kickbike sport G4, bevalt goed! Kijk ook eens op MP, daar staan hele leuke tweedehands steppen, kan je het eerst proberen, voordat je een redelijke dure nieuwe aanschaft