Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe vaak Narcose in een jaar

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

majelle
Zeer actief

Hoe vaak Narcose in een jaar

Ongelezen bericht door majelle »

Bikkel is ongeveer 3 maanden geleden geopereerd aan een onschuldige bult op zijn rug, onder volledige narcose.
Nu drie weken geleden vond ik een klein rood bultje op zijn oorflap, van de week zag ik dat het ding groeide en op dit moment is hij weer onder volledige narcose om die bult te verwijderen. De bult wordt opgestuurd en als het kwaadaardig blijkt te zijn moet hij weer onder narcose om zijn oor voor een groot deel te verwijderen.

Bikkel is 8 jaar en erg gezond om te zien, goede conditie en bespiering. De meeste mensen schatten hem veel jonger. Ik vroeg me af kan dat nou geen kwaad zoveel onder narcose? Als het tegen zit gaat ie dit jaar 3 keer.
Neeltje

Re: Hoe vaak Narcose in een jaar

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wat moet dat moet he? Beter is natuurlijk altijd van niet, maar soms kan het niet anders.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

inderdaad wat moet dat moet....helaas....
Hier ging het ook niet anders.

In februari foto's gemaakt van heupen/rug/ellebogen onder volledige narcose (diego blijft echt niet stil liggen). paar weken later bult bij zijn bek die opzette. onder narcose om de bult open te maken zodat vuil er uit kon. Dit onder narcose omdat Diego het niet toestond om het zo te doen.
2,5 week later operatie werd de bult weg gehaald omdat dit een ontstoken lymfeklier was en dit dus zo op en neer zou gaan als die niet weg gehaald zou worden.

Dus in een maand of 2 a 2,5 is diego hier 3x onder narcose geweest. Laatste keer heeft hij wel een ander narcose gehad waar hij sneller wakker van was.

Diego is nu nog maar 3 dus stukje jonger als die van jou maar hij heeft er niets aan over gehouden gelukkig. ik dacht de 3e keer echt die wil echt nooit meer prikken van de DA maar daar geeft ie nu nog steeds niets om gelukkig.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Yentle is ook binnen 1 jaar (vorig jaar november en 1,5 week geleden) 2 keer onder narcose geweest. De eerste keer was bewust haar castratie, maar ja, 4 weken geleden had ze pootje gebroken en dat geneesde niet goed....
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Inmiddels is de operatie achter de rug, over een klein uurtje mag ik hem ophalen.
Ik heb nooit mijn honden laten opereren, was gelukkig niet nodig en werden gezond oud.
Nu is Bikkel 8 en ik maak me toch zorgen. Dit is de tweede keer dit jaar, de vorige bleek een onschuldige voorwoekerende talgklier te zijn.

Aan de hand van de operatie zou ze kijken of opsturen nodig was, ze gaat het opsturen. Dus nog even in spanning zitten of het iets kwaadaardigs is. Maar ik kan het me gewoon niet voorstellen. Gelukkig is ie zo weer thuis. Ik vond het de vorige keer zo sneu hij was duidelijk in de war na de narcose, probeerde in het kleine kattemandje te kruipen in plaats van zijn eigen mand.

Groetjes
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Neeltje schreef:Wat moet dat moet he? Beter is natuurlijk altijd van niet, maar soms kan het niet anders.
Inderdaad. Onze Jaymz (was toen 9,5 jaar) moest elke paar maanden een licht roesje hebben in verband met zijn ruggenprik tegen de hernia. Vond ik ook riskant, maar wat moet dat moet. En ik moet zeggen dat hij er nauwelijks last van had, alleen het wakker worden en die dag zelf, maar verder eigenlijk niet.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Bij Noah heb ik het wel bewust gepland dat ze 1x onder narcose moest. Ze moest gerontged worden en gecastreerd. In Budel kon ik beide tegelijk doen. Eerst onder narcose en toen onder rontgen apparaat. Daarna door naar de operatie tafel.
Maar soms kan het niet anders, je hebt het niet altijd voor het zeggen.
Perry en Noah

Afbeelding
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Onze Yaro is bestraald in Utrecht. Daarvoor heeft hij 17 keer achter elkaar (uitzondering de weekenden) een roesje gehad.
Zag er enorm tegenop maar de roesjes zijn echt super goed gegaan.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”