Judith-Diesel schreef:bouvierpoedel schreef:Inge O schreef:bouvierpoedel schreef:
Jij bent bang dat ze het vertrouwen in jou verliest en dat ze niet meer van je houd.
ik vraag mijn honden wel eens of ze misschien willen scheiden van mij maar nee hoor, ze zien me nog steeds even graag

.
Dat is heel vaak het probleem .
Dat het zo lijkt of we het pupje willenn behagen en geen fouten willen maken.
Maar eigenlijk zijn we teveel bezig met ons zelf dat die hond ons wel lief blijft vinden.
Moet eerlijk zeggen dat het mij echt aan mijn kont zal roesten of mijn honden mij aardig vinden
[trouwens ook bij mensen

] .
Als ik mij daar mee bezig moet houden dan gaat alles op de schop en kan ik wel inpakken.
Dat begrijp ik ook wel, maarja dit is voor mij mijn eerste pup. Dus ik heb geen flauw idee welke opvoeding welke gevolgen/consequenties heeft.
Straks heb ik een takketeef poedel, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling toch

Tuurlijk is het met je eerste pup moeiliijker.
Maar hoe meer je denkt aan haar belang ,is het meer de foute kant op aan het gaan als ddat je denkt aan jouw belang.
Ze is gekomen op jouw voorwaarden en dat zal het moeten blijven.
Heel jammer voor haar ,maar beter omdat het voor jou beter werkt.
Zie het een beetje zoals je vroeger als kind bepaalde dingen niet mocht doen van ma en pa.?
Zette je effe de bokke pruik op en je accepteerde daarna gewoon hun gezag en hield nogg net zoveel van ze.
Als jij nu een keer een fout maakt ,dan word dat je heus wel vergeven door Dana omdat je daarnaast ook nog heel veel dingen goed en leuk doet .
Dus je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt.
Een hond is gewoon een lekkker simpel wezen dus houd het ook lekker simpel voor jezelf door niet teveel na te ddenken.
En als je niets probeert omdat je bang bent om fouten te maken komm je ook niet verder.
Hier probeer of doe ik ook wel eens wat waarvan ik denkl oeps foutje.
Maar zolang ik daarmee in mijn hoofd blijf zitten malen dat ik die hond oneerlijk heb behandeld kom ik niet verder en die hond ook niet en gaat mij ook maar steeds vreemder vinden.
Dus Judith gewoon proberen ook al maak je kans op fouten maken.
Komtt allemaal goed niets is perfect.
Probeer je eigen weg een beetje te vinden zoals ieder van ons dat heeft moeten vinden.
Net wat ik zeg hett is een pup met een sterk karakter ,dus die help je niet zo snel naar zijn klote.