Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

cavom pup /gewoon

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Aantal honden: 2

cavom pup /gewoon

Ongelezen bericht door Prul »

De cavom site is onder constructie en ik was benieuwd naar de samenstelling van de cavom. Ik meen me te herinnereren dat de cavom pup en de gewone cavom hetzelfde zijn van samenstelling en dat het enige verschil hem zit in de grootte van de brokjes. Is dat zo of geldt dat alleen voor farmfood?
We hebben een berner sennen pupje erbij, ze kreeg bij de fokster royal canin maar ik geef liever een geperste brok, vandaar.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: cavom pup /gewoon

Ongelezen bericht door under the red sky »

Het is niet exact hetzelfde, maar scheelt niet veel. We hebben vast wel ergens een folder met de samenstellingen, ik wil vanavond wel even voor je kijken.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Jeej, dat is niet handig, die site is al weken lang offline nu. Ik weet niet zoveel over de samenstelling van de pupvariant, maar ik neem aan dat dat wat meer eiwit inzit. Hopelijk kan Under the Red Sky je helpen en anders kun je natuurlijk altijd even naar de winkel om op de verpakking te kijken.
Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.

Haha, alvast bedankt voor het meedenken, maar totaal onverwacht was ik vandaag ik een winkel waar ze het verkopen en daar heb ik een foldertje meegenomen en inderdaad, de pupvariant bevat 26% ruw eiwit tegenover 24% in de normale variant. Ook zit er 26mg mangaan/kg in tegen 22 mg bij de gewone en de vitamine A 16500 IE/kg tegen 16000 bij de gewone.

Volgende vraag: Twee volwassen honden op de gewone cavom, hoe slim of hoe slecht is het een berner sennen pup op te laten goeien op de gewone ipv op de pupvariant? Ik begrijp dat eiwit natuurlijk erg belangrijk is voor een opgroeiende hond, maar te veel eiwit schijnt ook niet goed te zijn.:U:
Het allergemakkelijkste is natuurlijk één soort voer zoals bij farmfood zou kunnen. Maar farmfood blieft een van mijn dames niet en bovendien poepen de volwassen dames daar niet zo mooi van als van de cavom.

Op zich is het geen ramp hoor, twee soorten voer, want ik moet de dames toch nog even apart houden met voeren omdat buurmans gras altijd groener, en buurvrouws brokjes altijd lekkerder schijnen te zijn. Maar ik heb maar één grote voerton, haha.

De royal canin puppy giant die ze van de fokker kreeg bevat trouwens 34% ruw eiwit!! :denken:
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik zou gewoon lekker de 'gewone' variant geven.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik had net de folder opgediept maar hoeft niet meer zie ik :D Wij geven ze eerst wel de pupvariant in verband met het formaat van de brokken. Dat zal voor een Berner Sennen pup geen probleem zijn. Het verschil in samenstelling is zo minimaal, daar zou ik me niet druk over maken.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Ja, volgens mij is de gewone adultvariant ook geschikt voor pups als ik het zo zie. Ik heb even de richtlijnen van de Fediaf erbij gehaald en een pup (tot 14 weken) heeft minimaal 25gr eiwit nodig op 100gr droge stof. Bij een brok met 8% vocht betekent dat volgens mij 23%. Verder, die hoeveelheden vitamines en mineralen zitten ver boven het gestelde minimum (voor zowel pups als volwassen honden), dus dat zal geen probleem opleveren. Die verschillen zijn ook wel erg klein. Het grootste verschil zal dan in de grootte van het brokje liggen denk ik.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik heb bijna een hele zak puppybrokken van Cavom weg moeten geven. Indy moest ze niet, wilde met de groters meedoen :mrgreen:
Prul
Zeer actief

O, dank jullie wel voor de antwoorden! Ik ben gerustgesteld en als de puppybrok op is zal ik Mellow lekker mee laten eten met Bora en Sumo.
Hoef ik van de voer-zorgen niet meer wakker te liggen :slaap2:
Nu maar hopen dat die kleine haar nachtjes wat langer gaat maken :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”