Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Taiga begint wat incontinent te worden. We merkten al dat als ze geplast heeft en ze loopt door, ze nog na druppelt.
Gisteren lag ze even op de bank (leer met een kleed erop) en toen ze eraf ging merkten we dat de deken een natte plek had. (Mijn man had bij haar gezeten en had nu ook een natte broek en t-shirt )
Maar ik wilde misschien zo langzamerhand gaan kijken naar iets van een broekje ofzo. Ik weet dat je het voor loopse teven hebt, maar volgens mij ook voor incontinente honden. Zijn er mensen hier met ervaringen en kunnen jullie mij misschien 1 aanraden?
Heb je al eens quertilla van Bloem geprobeerd? Dat geven wij Knoeppie als ze lekt, dat doet ze zo weken niet en zo weken wel, inderdaad in haar slaap laat ze dan een beetje lopen.
Werkt heel goed bij haar!
Knoeppie schreef:Heb je al eens quertilla van Bloem geprobeerd? Dat geven wij Knoeppie als ze lekt, dat doet ze zo weken niet en zo weken wel, inderdaad in haar slaap laat ze dan een beetje lopen.
Werkt heel goed bij haar!
Hm, niet aan gedacht eigenlijk. Ik ga eens wat info zoeken.
dagmar88 schreef:Wanneer Charlie loops is knip ik gewoon een gat voor haar staart uit een pamper.
Vind ik zelf veel frisser en ook nog comfortabeler dan zo'n broekje.
Voor de erge dagen en dan alleen 's avonds op de bank heb ik idd ook een luierbroekje met gat
Kristina schreef:Dat zou ook nog kunnen inderdaad...gewoon een pamper.
Arme meid...
Zijn ze zo aan gewend hoor. Charlie vind het in ieder geval veel fijner als zo'n broekje en laat ze gewoon aan.
Het ziet er alleen belachelijk uit; maar zelf denk ik dat ze het erger vinden nat te worden door hun eigen plasje dan dat het meteen in de luier verdwijnt.
Arme meid...
Zijn ze zo aan gewend hoor. Charlie vind het in ieder geval veel fijner als zo'n broekje en laat ze gewoon aan.
Het ziet er alleen belachelijk uit; maar zelf denk ik dat ze het erger vinden nat te worden door hun eigen plasje dan dat het meteen in de luier verdwijnt.
Ja is ook zo.
Ze merkt niet echt dat ze druppelt, maar wel als ze wat meer laat lopen (ook niet echt een hele grote plas hoor, maar wel wat meer dan een paar druppels). Dus voor in huis is misschien een gewone pamper wel een oplossing. En ik ga eens kijken naar een homeopatisch middel.
Arme meid...
Ja is ook zo.
Ze merkt niet echt dat ze druppelt, maar wel als ze wat meer laat lopen (ook niet echt een hele grote plas hoor, maar wel wat meer dan een paar druppels). Dus voor in huis is misschien een gewone pamper wel een oplossing. En ik ga eens kijken naar een homeopatisch middel.
Als het niet om volledige plassen gaat zou ik zeker eens kijken naar quertilla, dat help bij Knoep zo ontzettend goed (2x per dag 10 druppels, ik doe het op een stukje brood maar moet je wel een goede eter hebben want de alcohol is vies, anders gewoon door het eten). Duurt wel even voor je verschil merkt
Ik heb twee jaar een hond gehad die volledig onzindelijk was (ontlasting en urine). Ik heb deze broekjes gebruikt: en hier een detailfoto:
Hierin kun je een doormidden geknipte luier doen. Ze zijn heel handig in het gebruik en met klittenband vast te maken. En je kunt ze heel makkelijk wassen. Toentertijd kon ik ze hier in Nederland niet krijgen, dus ik heb ze op maat laten maken door een naaiatelier. Yaika hier van het forum wil ze ook gaan maken.
Voor de laatste jaren van Winnie hebben wij gewoon nachtluiers voor wat grotere kinderen gebruiks die we bij de kruidvat konden kopen. (4 tot 8 jaar ofzo?) Inderdaad ook gewoon een gat erin knippen en aantrekken dan maar. Het was dan zo'n broekje met elastiek erin, dus goed rekbaar, iets met klitteband met die haren had nooit gelukt. Wij hebben ook wel rond gekeken toen voor speciale broekjes, maar zag de extra waarde er niet van in.
Brigitte schreef:Mijn tante heeft heel lang gewoon pampers gebruikt bij haar hond
Ik heb dat ook gebruikt voor mn meissie... gewoon kleinste luier gekocht, bij de staart een gat erin geknipt en zat als gegoten plus dat ze gewoon droog blijven, van die andere broekjes vind ik dat ze toch nat en vies worden...
Ik kan om te beginnen inderdaad kijken of die luiers werken bij haar. Nou ja, ze zullen het natuurlijk wel opvangen...maar ik ben dan wel benieuwd hoe zij reageert erop.
Brigitte schreef:Mijn tante heeft heel lang gewoon pampers gebruikt bij haar hond
Ik heb dat ook gebruikt voor mn meissie... gewoon kleinste luier gekocht, bij de staart een gat erin geknipt en zat als gegoten plus dat ze gewoon droog blijven, van die andere broekjes vind ik dat ze toch nat en vies worden...
Als je een kleine hond hebt dan past een kinderluier natuurlijk ook. Maar mijn Gina was een forse Amerikaanse collie met een pracht van een pluimstaart en de grootste maat kinderluier (voor ca. 2-jarigen) paste haar gewoon niet. Bovendien liep ze op het eind van haar leven zo erg 'leeg' (ze had een zgn. overloopblaas) dat ik één dubbelgevouwen dikke pamper plus een halve daarboven op nodig had om de boel op te vangen. Op haar gladde vacht gleed trouwens de luier ook weg. Dus ik sloeg haar een schone theedoek over haar heupen en spelde de luier daaraan vast met speciale babyspelden.
Ik heb trouwens ook wel eens geprobeerd om een gat te knippen in die dikke luiers voor haar staart maar dat was ook een crime, dus die broekjes vond ik een uitkomst.
De broekjes laten maken was overigens niet goedkoop, vooral omdat de boel wel eens verschoof (vanwege het pak luiers erin) en ik dus minimaal 4 broekjes moest hebben omdat ik ze zo vaak moest wassen. Het naaiatelier rekende € 45 per stuk. En ik had per week een pak van 40 luiers nodig.
Ik was duurder uit met de luiers dan met het eten voor 4 honden .
Als je een kleine hond hebt dan past een kinderluier natuurlijk ook. Maar mijn Gina was een forse Amerikaanse collie met een pracht van een pluimstaart en de grootste maat kinderluier (voor ca. 2-jarigen) paste haar gewoon niet. Bovendien liep ze op het eind van haar leven zo erg 'leeg' (ze had een zgn. overloopblaas) dat ik één dubbelgevouwen dikke pamper plus een halve daarboven op nodig had om de boel op te vangen. Op haar gladde vacht gleed trouwens de luier ook weg. Dus ik sloeg haar een schone theedoek over haar heupen en spelde de luier daaraan vast met speciale babyspelden.
Ik heb trouwens ook wel eens geprobeerd om een gat te knippen in die dikke luiers voor haar staart maar dat was ook een crime, dus die broekjes vond ik een uitkomst.
De broekjes laten maken was overigens niet goedkoop, vooral omdat de boel wel eens verschoof (vanwege het pak luiers erin) en ik dus minimaal 4 broekjes moest hebben omdat ik ze zo vaak moest wassen. Het naaiatelier rekende € 45 per stuk. En ik had per week een pak van 40 luiers nodig.
Ik was duurder uit met de luiers dan met het eten voor 4 honden .
Heb jij weer gelijk in.... Mijn meissie was idd een klein hondje en dus makkelijk te doen met een luier.. ook had zij niet zo'n harige staart.. dus ik snap het euvel ihihi (moet toch ff kwijt dat het wel heul schattig stond hoor, zo'n klein hondenkontje in zo'n miniluiertje hihi, zij vond het niets uiteraard)
Maar wat een geld zeg Dat zijn toch geen bedragen meer... Zou zo'n inleggeval (wat oudere dames wel gebruiken voor incontinentie, ben de naam ff kwijt) niet werken ook voor een hond als inlegger in een slip ofzo dan?
snuffel11 schreef:Heb jij weer gelijk in.... Mijn meissie was idd een klein hondje en dus makkelijk te doen met een luier.. ook had zij niet zo'n harige staart.. dus ik snap het euvel ihihi (moet toch ff kwijt dat het wel heul schattig stond hoor, zo'n klein hondenkontje in zo'n miniluiertje hihi, zij vond het niets uiteraard)
Maar wat een geld zeg Dat zijn toch geen bedragen meer... Zou zo'n inleggeval (wat oudere dames wel gebruiken voor incontinentie, ben de naam ff kwijt) niet werken ook voor een hond als inlegger in een slip ofzo dan?
Je bedoelt tenalady . Nee, dat werkt niet, trouwens ook kraamverband werkt niet. Dit komt omdat dit anatomisch voor het menselijk lichaam is ontworpen. En een hond zit nu eenmaal anders in elkaar. De bedoeling was dat het geheel niet ging schuiven en dat alle urine en ontlasting in de luier terecht kwam.
En ja, ik vond het ook erg duur. Vooral omdat ik de stof en het klittenband nog zelf moest aanschaffen. Maar ja, helaas kan ik het niet zelf omdat ik nog geen knoop kan aannaaien, dus was ik aangewezen op zo'n naaiatelier.
Misschien ben jij handiger? Zorg overigens dat de stof stevig is maar wel zacht anders schuurt het in de dijen van de hond. Ik nam van die zachte denimstof en liet het aan de 'pijpen' omzoomen met band.
lieke schreef:
Je bedoelt tenalady . Nee, dat werkt niet, trouwens ook kraamverband werkt niet. Dit komt omdat dit anatomisch voor het menselijk lichaam is ontworpen. En een hond zit nu eenmaal anders in elkaar. De bedoeling was dat het geheel niet ging schuiven en dat alle urine en ontlasting in de luier terecht kwam.
En ja, ik vond het ook erg duur. Vooral omdat ik de stof en het klittenband nog zelf moest aanschaffen. Maar ja, helaas kan ik het niet zelf omdat ik nog geen knoop kan aannaaien, dus was ik aangewezen op zo'n naaiatelier.
Misschien ben jij handiger? Zorg overigens dat de stof stevig is maar wel zacht anders schuurt het in de dijen van de hond. Ik nam van die zachte denimstof en liet het aan de 'pijpen' omzoomen met band.
haha ja, dat bedoel ik.. kon er echt ff niet meer opkomen.. zijn trouwens wel inmens grote dingen.. kan een dame die het gebruikt... oeff wat een dingen
Ik zou het denk opzich wel kennen maken als ik wil en heel erg mn best doe... maar zal sneller voor de simpele weg kiezen en dus ook kopen... Mijn moeder heeft toen wel voor mn wokkel die nog onzindelijk was plasbandjes gemaakt voor als ik bij andere was... dingen zijn in de winkel rond de 10 euro en nou was ik voor nog geen 2 euro klaar...
Heb je ook gelijk in, zou ik dan weer niet bij stil staan dat het kan gaan schuren... die luier had de perfecte pasvorm en kon zo om haar dijtjes heen, maar als het idd een grote hond is wordt het al een ander verhaal.. en als je zo'n slip hebt lijkt het mij ook dat het gaat zakken als hij voller raakt...
vind het trouwens schandalig duur als je ook nog eigen stof enzo erbij moet kopen, dacht dat het all in was, dan nog duur, maar nou helemaal
lieke schreef:Op haar gladde vacht gleed trouwens de luier ook weg. Dus ik sloeg haar een schone theedoek over haar heupen en spelde de luier daaraan vast met speciale babyspelden.
Bij Charlie zakt een pamper ook af. Ik duct tape ze gewoon vast
lieke schreef:Op haar gladde vacht gleed trouwens de luier ook weg. Dus ik sloeg haar een schone theedoek over haar heupen en spelde de luier daaraan vast met speciale babyspelden.
Altijd handig dat Ducktape dus
Ze heeft wel een gladde vacht, dus ik ben benieuwd hoe dat zit bij haar.
Ai, doet dat geen pijn bij het verwijderen? Nee, ik koos toch liever voor een schone doek die ik in drieën vouwde, als een gordel om haar heupen sloeg (zonder kreukels erin want ik was bang dat dit zere plekken zou veroorzaken) en deed daarover heen de broek en om het geheel vast te houden, gebruikte ik die speciale luierveiligheidsspelden zodat ze niet per ongeluk konden losschieten en Gina zouden prikken.
't Lijkt een heel werk, maar ik had het hele gebeuren (inclusief haar schoonmaken) met 10 minuten voor elkaar.
Nee joh, ik tape dat ding niet aan haar vachtje vast, arm dier!
Ik doe er een band van tape omheen net boven d'r heupjes, zodat hij niet omlaag kan.
En in de breedte scheur je de tape zo weer af wanneer de luier uit moet.
Charlie vloeit hevig en woelt 's nachts op d'r zij en rug het hele bed door, dus zonder tape lag te luier aan het voeteneind en had ik een heerlijk 'fris' bed en dito onderbroek + slaapshirt
lieke schreef:Ik heb twee jaar een hond gehad die volledig onzindelijk was (ontlasting en urine). Ik heb deze broekjes gebruikt: en hier een detailfoto:
Hierin kun je een doormidden geknipte luier doen. Ze zijn heel handig in het gebruik en met klittenband vast te maken. En je kunt ze heel makkelijk wassen. Toentertijd kon ik ze hier in Nederland niet krijgen, dus ik heb ze op maat laten maken door een naaiatelier. Yaika hier van het forum wil ze ook gaan maken.
Inderdaad. Maar eerst wat meer info opdoen. en wat gaan oefenen!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Inge schreef:Heb je al medicatie geprobeerd? Bij Nika hielp propalin, voor Danco hadden we enurace geloof ik. Wat niet hielp bij hem trouwens.
Nee nog geen medicatie geprobeerd. Propalin heb ik meer over gehoord trouwens...
Ik ga eens kijken naar de verschillende medicatie inderdaad, ik denk dat het ook het beste is om daar mee te starten. Een luier of broekje kan ik altijd nog doen als het toch te erg wordt.
(En dan kan Yaika alvast ff oefenen )
Uuuhm Winnie was ook een redelijk grote schotse collie met veel haar. En tot 2 jaar zijn niet de grootste luiers. Wij haalden bij de kruidvat voor 6 euro ofzo luiers voor ik weet het niet precies meer, maar volgens mij voor kinderen van 4 tot 8 jaar. Zelfs de grote Duitse Herder van mijn zus past deze nog zo ongeveer......
Even voor duidelijkheid dus:
Het ging om de grote 2 van deze foto.....
Waarvan je de Schot op een enorm ontploft moment ziet, vanaf daarna ging ze naar de trimsalon....
Je hebt ook nog de hondeluier http://www.snuggease.nl/ Maar wat ik hier zo lees helpt een gewone pamper ook goed.
Ik heb voor Sara medicatie (enurace) helpt goed. Propalin en die andere (naam kwijt) hielpen niet. Dus het is even zoeken naar het juiste medicijn. Mocht de enurace hier niet meer werken op een gegeven moment, dan wordt het hier ook de een of andere luier.
Boukje schreef:Je hebt ook nog de hondeluier http://www.snuggease.nl/ Maar wat ik hier zo lees helpt een gewone pamper ook goed.
Ik heb voor Sara medicatie (enurace) helpt goed. Propalin en die andere (naam kwijt) hielpen niet. Dus het is even zoeken naar het juiste medicijn. Mocht de enurace hier niet meer werken op een gegeven moment, dan wordt het hier ook de een of andere luier.
Bedankt voor die site! Die sla ik ff op.
Ik denk dat ik eerst ga proberen met medicatie....althans, als het naast Rimadyl gegeven kan worden natuurlijk. Ik denk dat ik haar weinig plezier ga doen met een luier, maar zo voelt ze zich ook niet prettig.