Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
3 september dogsurvival
Moderator: moderatorteam
- Mojo2008
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
3 september dogsurvival
Ik kwam deze link tegen op het golden retriever forum. Volgens mij staat het hier nog niet vermeld. Mij lijkt het erg leuk om te doen met Mojo...
www.dogsurvival.nl
www.dogsurvival.nl
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Re: 3 september dogsurvival
erg leuk , alleen is denk niks voor een chihuahua , en dan nog wel met een lichte vorm van patella luxatie jammer echt leuk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boris, Rottweiler 15-01-2010
Kacey, Briard 26-04-2011
ohhh dat lijkt me super leuk om te doen zeg!
Al zie ik mezelf niet 5 km lang joggen...na 50 meter ben ik ws al buiten adem haha.
En Boris in een kruiwagen zie ik ook nog niet gebeuren.....
Zal er nog eens over na denken
Al zie ik mezelf niet 5 km lang joggen...na 50 meter ben ik ws al buiten adem haha.
En Boris in een kruiwagen zie ik ook nog niet gebeuren.....
Zal er nog eens over na denken
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Lijkt mij ook wel erg leuk. alleen haddock zwemt niet. Water vind hij niet erg maar echt zwemmen doet hij niet. Kruiwagen vind hij denk ik ook niet zo leuk haha. Verder lijkt het mij erg tof. Suki zie ik ook niet in een kruiwagen zitten haha.
5 km joggen doe ik ook niet maar ik las dat je het ook lopend mag doen!
5 km joggen doe ik ook niet maar ik las dat je het ook lopend mag doen!
- Mojo2008
- Zeer actief
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en daarom lijkt het mij toch wel errrrug leuk! Zou graag met Haddock willen maar die haakt denk ik snel af:P Dus zou met Suki gaan.
Nog even over nadenken
Nog even over nadenken
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ach 3 september duurt nog even, kan je nog oefenen op zwemmen samen met je hond en op in de kruiwagen. Met name dat in kruiwagen kan een erg leuk spelletje worden, waarna je nooit meer veilig met een lege of volle kruiwagen langs je hond kan hoor 

- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Zwemmen vind Haddock inmiddels steeds leuker!! Vandaag heeft hij voor het eerst echt een tijdje gezwommen, niet te ver. Maar hij vond het leuk
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Lijkt me erg leuk, alleen yuun heeft watervrees..
zwemmen gaat het dus niet worden. Ze kán het prima hoor. ze heeft er alleen een hekel aan.

- Ankefoto
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oh, maar dit lijkt mij wel hartstikke leuk! Amy heeft ook een hekel aan echt zwemmen, maar als er koek tegenover staat is ze wel over te halen... Ik ga er ook even serieus over nadenken, meestal moet ik werken op de zaterdag, maar misschien dat dit wel op een roostervrije zaterdag valt!!

Amy de speurhond !!
En nu.... jachthond in spe!! --> Update laatste les jachttraining klik hier!
FOTO'S Amy apporteert een duif!
- Ankefoto
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
- Contacteer:
Helaas... moet toch werken deze dag... Maar ik doe wel mee met de hondensurvival in drenthe 17 sept! 

Amy de speurhond !!
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): australian kelpie
Lijkt me wel echt heel erg gaaf om hieraan mee te doen. Helaas is Dazzle dan nu nog maar 7 maanden oud. We zullen nog even moeten wachten, maar het kruiwagengedeelte kunnen we al een keertje oefenen haha..
Zijn er trouwens nog meer van deze wedtrijden? Naast 17 september dan
Zijn er trouwens nog meer van deze wedtrijden? Naast 17 september dan

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik doe ook mee
samen met nog 3 nestzussen van Xavi... fokker van hem organiseert dit dus ik heb me laten ompraten 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
hier nog 1dancingdaydream schreef:Lijkt me erg leuk, alleen yuun heeft watervrees..zwemmen gaat het dus niet worden. Ze kán het prima hoor. ze heeft er alleen een hekel aan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wie van hier doen er nu nog mee?? 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
ik doe mee met niña. en heb er een soort van sponsor gebeuren van gemaakt voor de asielhonden van het asiel waar mijn niña vandaan komt http://sponsordogsurvival.weebly.com
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet dat ze ook nog een paar vrijwilligers zoeken voor bij de hindernissen, dus mocht er iemand wel zin hebben maar niet om het te lopen is dit misschien iets? Stuur mij anders even een pb dan stuur ik het door mocht je interesse hebben.

- Mojo2008
- Zeer actief
- Ankefoto
- Actief
- Contacteer:
Ben benieuwd hoe iedereen het heeft ervaren! Jullie hebben iig mooi weer gehad! Zijn er al foto's? 

Amy de speurhond !!
- Mojo2008
- Zeer actief
Mojo en ik hebben samen met mijn zusje Loes en haar hond Tess meegedaan. Het was voor ons de eerste keer dat we aan een dogsurvival meededen en hadden dus ook geen idee wat we ervan moesten verwachten. Toen we aankwamen en we het hindernisparcours zagen, schrokken we eerst wel een beetje. (En wij waren niet de enige, haha) We dachten dat de honden alles zelf moesten doen, maar uiteindelijk bleek gelukkig dat je de hindernissen samen met je hond moest nemen.
Bij de eerste hindernis moest je de hond in een kruiwagen zetten en naar een pilon rijden en terug. Ik had dit thuis proberen te oefenen, maar toen lukte het niet. Nu lukte het wonderbaarlijk genoeg wel. Mijn zusje en Tess lukte het niet. Zij moesten een polsbandje inleveren. (Iedere deelnemer kreeg 2 polsbandjes, bij het niet nemen, of het falen van een hindernis moest je een polsbandje inleveren en kreeg je 15 minuten bij je tijd erbij).
Bij hindernis 2 moest je ieder aan een kant van een hekje lopen, aan de ene kant de hond, andere kant de baas en dan kreeg je zo'n balletje om je enkel die je dan rond moest draaien en met je andere voet overheen springen. Dit ging goed. Loes en
Tess waren heel snel.
Bij hindernis 3 moesten baas en hond door 3 hoepels, 2 lage en 1 hoge. Mojo deed het meteen goed, hij kent natuurlijk de band van agility, en bij mij ging het ook goed. Loes en Tess hadden moeite met de hoge hoepel, omdat Tess dus niet bekend is met agility. Uiteindelijk mocht Loes Tess door de hoepel heen tillen.
De 4e hindernis daar moesten baas en hond op 3 "kratten" springen en je mocht tussendoor eraf en dan naar de volgende toe. Dit ging bij ons allebei goed!
Hindernis 5 bestond uit een soort van kattenloop van obstakels. Dit was 1 van de hindernissen waar we vooraf erg tegenop hadden gezien (toen we nog niet wisten dat wij met de honden mee mochten). Eerst moesten we een steile trap/ladder op en daarna over een wiebelige stellage, om vervolgens via een steile plank weer naar beneden te gaan. Ondanks Mojo zijn agility ervaring, ging Tess hem hierin toch ruimschoots voorbij, Mojo en ik hadden wat moeite met de steile trap/ladder, uiteindelijk toch gelukt gelukkig!
Bij hindernis 6 moest je over een hooiwagen heen, daarna eronder door en dan weer erover heen. Ik bleef met mijn heupbuidel onder de wagen hangen, haha, voor de rest ging het goed.
Daarna moesten we 2,5 km wandelen over een dijk en door weilanden heen. Daar kwamen we hindenis 7 tegen waarbij we laarzen in een emmer moesten gooien en hindernis 8 waarbij we met een pilon moesten lopen.
Op naar hindernis 9! Hier moesten we slalommen tussen paaltjes over een heuveltje heen, erg leuk!
Bij hindernis 10 moesten we door een agility tunnel heen. Erg leuk, behalve dat ik weer met mijn heuptas bleef hangen, haha, en dat Mojo niet begreep dat ik ook door de tunnel heen moest. Normaal moet hij alleen en mag hij zo snel hij kan. Nu moest hij op mij wachten.
Hindernis 11 was ook een hindernis waar we ons vooraf zorgen over hadden gemaakt. Er stonden 2 strobalen (grote!!!) rechtop met daartussen (wiebelende) ladders. Bij hadden vooraf gedacht dat de honden deze hindernis moesten nemen
Onmogelijk natuurlijk. Nee, wij moesten de strobalen beklimmen en ons daarna via de ladder naar de overkant slingeren om vervolgens weer je weer bovenop de 2e strobaal de hijsen. Mij is het bijna gelukt, maar ik kwam niet meer op de 2e strobaal. Mijn zusje durfde niet van de strobaal op de ladder, dus we hebben allebei een polsbandje moeten inleveren. Mijn zusje was dus allebei haar polsbandjes kwijt, ik had er nog 1.
Bij hindernis 12 moesten we onder een soort van tunnel van kratten door en daarna onder een tunnel van een legernet. Mojo snapte weer niet wat ik in die tunnel deed en besloot meerdere malen lekker in de weg te gaan liggen, haha, maar we zijn er toch goed uitgekomen. Mijn zusje en Tess waren wel veel sneller.
Bij hindernis 13 moesten we over 2 tunnels heenspringen, eitje natuurlijk.
Hindernis 14 bestond uit een bandenparcours waar je samen met de hond overheen moest.
Hindernis 15 waren wat sprongetjes.
Daarna kwamen we bij ons favoriete moment. Het was bloedheet en wat waren wij blij dat we bij hindernis 16 in een (smerige) sloot mochten springen, haha! We moesten samen met de hond van een steiger springen en daarna op een vlot klimmen. Daarna weer eraf en toen moesten we een behoorlijk stuk (denk wel 200 meter) zwemmen/waden. Ik ben klein, dus ik heb voornamelijk gezwommen. Mijn zusje is een stuk groter, dus die kon gelukkig lopen, want Tess houdt niet zo van water en had nog nooit echt gezwommen. Gelukkig kon ze haar dus dragen.
Uit het water moesten we nog door een soort van waterweg rennen, de hond zwemmen en toen waren we eindelijk bij de finish. Ik ben gefinished met nog 1 polsbandje, ik ben hartstikke trots! Wij hebben 1 uur en 20 minuten over de 5 km gedaan. We hebben wel recreatief meegedaan, dus echt gewandeld. Ik vond het ook veel te warm om te gaan rennen, ook voor de honden. Gelukkig had de organisatie voor genoeg waterplekken voor baas en hond gezorgd!
Wij vonden het echt superleuk om mee te doen!
Hieronder een foto van mij met Mojo en Tess in de (smerige, haha) sloot!

Bij de eerste hindernis moest je de hond in een kruiwagen zetten en naar een pilon rijden en terug. Ik had dit thuis proberen te oefenen, maar toen lukte het niet. Nu lukte het wonderbaarlijk genoeg wel. Mijn zusje en Tess lukte het niet. Zij moesten een polsbandje inleveren. (Iedere deelnemer kreeg 2 polsbandjes, bij het niet nemen, of het falen van een hindernis moest je een polsbandje inleveren en kreeg je 15 minuten bij je tijd erbij).
Bij hindernis 2 moest je ieder aan een kant van een hekje lopen, aan de ene kant de hond, andere kant de baas en dan kreeg je zo'n balletje om je enkel die je dan rond moest draaien en met je andere voet overheen springen. Dit ging goed. Loes en
Tess waren heel snel.
Bij hindernis 3 moesten baas en hond door 3 hoepels, 2 lage en 1 hoge. Mojo deed het meteen goed, hij kent natuurlijk de band van agility, en bij mij ging het ook goed. Loes en Tess hadden moeite met de hoge hoepel, omdat Tess dus niet bekend is met agility. Uiteindelijk mocht Loes Tess door de hoepel heen tillen.
De 4e hindernis daar moesten baas en hond op 3 "kratten" springen en je mocht tussendoor eraf en dan naar de volgende toe. Dit ging bij ons allebei goed!
Hindernis 5 bestond uit een soort van kattenloop van obstakels. Dit was 1 van de hindernissen waar we vooraf erg tegenop hadden gezien (toen we nog niet wisten dat wij met de honden mee mochten). Eerst moesten we een steile trap/ladder op en daarna over een wiebelige stellage, om vervolgens via een steile plank weer naar beneden te gaan. Ondanks Mojo zijn agility ervaring, ging Tess hem hierin toch ruimschoots voorbij, Mojo en ik hadden wat moeite met de steile trap/ladder, uiteindelijk toch gelukt gelukkig!
Bij hindernis 6 moest je over een hooiwagen heen, daarna eronder door en dan weer erover heen. Ik bleef met mijn heupbuidel onder de wagen hangen, haha, voor de rest ging het goed.
Daarna moesten we 2,5 km wandelen over een dijk en door weilanden heen. Daar kwamen we hindenis 7 tegen waarbij we laarzen in een emmer moesten gooien en hindernis 8 waarbij we met een pilon moesten lopen.
Op naar hindernis 9! Hier moesten we slalommen tussen paaltjes over een heuveltje heen, erg leuk!
Bij hindernis 10 moesten we door een agility tunnel heen. Erg leuk, behalve dat ik weer met mijn heuptas bleef hangen, haha, en dat Mojo niet begreep dat ik ook door de tunnel heen moest. Normaal moet hij alleen en mag hij zo snel hij kan. Nu moest hij op mij wachten.
Hindernis 11 was ook een hindernis waar we ons vooraf zorgen over hadden gemaakt. Er stonden 2 strobalen (grote!!!) rechtop met daartussen (wiebelende) ladders. Bij hadden vooraf gedacht dat de honden deze hindernis moesten nemen

Bij hindernis 12 moesten we onder een soort van tunnel van kratten door en daarna onder een tunnel van een legernet. Mojo snapte weer niet wat ik in die tunnel deed en besloot meerdere malen lekker in de weg te gaan liggen, haha, maar we zijn er toch goed uitgekomen. Mijn zusje en Tess waren wel veel sneller.
Bij hindernis 13 moesten we over 2 tunnels heenspringen, eitje natuurlijk.
Hindernis 14 bestond uit een bandenparcours waar je samen met de hond overheen moest.
Hindernis 15 waren wat sprongetjes.
Daarna kwamen we bij ons favoriete moment. Het was bloedheet en wat waren wij blij dat we bij hindernis 16 in een (smerige) sloot mochten springen, haha! We moesten samen met de hond van een steiger springen en daarna op een vlot klimmen. Daarna weer eraf en toen moesten we een behoorlijk stuk (denk wel 200 meter) zwemmen/waden. Ik ben klein, dus ik heb voornamelijk gezwommen. Mijn zusje is een stuk groter, dus die kon gelukkig lopen, want Tess houdt niet zo van water en had nog nooit echt gezwommen. Gelukkig kon ze haar dus dragen.
Uit het water moesten we nog door een soort van waterweg rennen, de hond zwemmen en toen waren we eindelijk bij de finish. Ik ben gefinished met nog 1 polsbandje, ik ben hartstikke trots! Wij hebben 1 uur en 20 minuten over de 5 km gedaan. We hebben wel recreatief meegedaan, dus echt gewandeld. Ik vond het ook veel te warm om te gaan rennen, ook voor de honden. Gelukkig had de organisatie voor genoeg waterplekken voor baas en hond gezorgd!
Wij vonden het echt superleuk om mee te doen!
Hieronder een foto van mij met Mojo en Tess in de (smerige, haha) sloot!

- schnauzer
- Actief
- Mijn ras(sen): Schnauzer
Wat super zeg!
Ik had me ook op willen geven...maar was maandag door mijn rug gegaan....( nog nooit gehad,en dan net nu)
Is het een aanrader voor volgend jaar?
Ik had me ook op willen geven...maar was maandag door mijn rug gegaan....( nog nooit gehad,en dan net nu)
Is het een aanrader voor volgend jaar?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is zeker voor herhaling vatbaar, maar ik vond het wel erg zwaar zeker voor de (onervaren) honden.
Xavi was echt doodmoe en had een koudwaterstaart na het zwemmen... het is nu nog niet over maar wordt wel beter.
En toch zwemt hij hier elke dag alleen vond ie het niet geslaagd dat ik dit keer mee ging zwemmen, hij verzoop me bijna
Ik heb de krassen (echt diep) op mijn rug staan en mijn armen bond en blauw.
Ik heb het lopen ook wandelend gedaan en op mn gemakje... Op 1 hond na was het hele nest er dus dat was wel erg leuk om te zien.
Xavi was echt doodmoe en had een koudwaterstaart na het zwemmen... het is nu nog niet over maar wordt wel beter.
En toch zwemt hij hier elke dag alleen vond ie het niet geslaagd dat ik dit keer mee ging zwemmen, hij verzoop me bijna

Ik heb het lopen ook wandelend gedaan en op mn gemakje... Op 1 hond na was het hele nest er dus dat was wel erg leuk om te zien.

- Mojo2008
- Zeer actief
Ik vond het zwemmen ook erg zwaar. Er waren zat honden die bijna nooit zwemmen, zoals de hond van mijn zusje. Gelukkig kon zij Tess dragen. Mojo zwemt zeer regelmatig, maar had het ook zwaar. Volgens mij heeft hij er ook een zwemmersstaart aan over gehouden, zie topic viewtopic.php?f=16&t=225004malinois schreef:Het is zeker voor herhaling vatbaar, maar ik vond het wel erg zwaar zeker voor de (onervaren) honden.
En toch zwemt hij hier elke dag alleen vond ie het niet geslaagd dat ik dit keer mee ging zwemmen, hij verzoop me bijna![]()
- Ankefoto
- Actief
- Contacteer:
Leuk verslag Mojo! En Malinois ook! Lijkt me idd errug lekker op zo'n hete dag in een lekkere koele sloot springen!! Goed gedaan hoor!
Wel jammer van de koudwaterstaarten, maar ik hoop dat dat snel over is?

Amy de speurhond !!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
staart was hier met een dag of 4 weer prima in orde 

- Mojo2008
- Zeer actief
Hier gelukkig ook!
Is toch even schrikken als je dat de eerste keer ziet!