Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twee verschillende "roedels".

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Twee verschillende "roedels".

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Vandaag twee verschillende "roedels" meegemaakt.

In Marlot een bijeengecombineerde roedel van een hond of 10-12 van een uitlaatdienst zo te zien. 1 jongeman met aangelijnd wat, qua ras, onduidelijke honden. De meesten middengroot. En los 1 Dobermann, 2 blonde Labradors, 1 Bassetthound, 1 Argentijnse Dog en 1 mix van het een of ander, ook redelijk groot.
De roedel bestuderend, vroeg ik me af waarom hij bepaalde honden aangelijnd had, aangezien de loslopers totaal hun eigen plan trokken: water in, water uit, op andere honden afrennen en - in sommige gevallen - er zo'n beetje overheen rennen en blaffen, vooral erg veel blaffen. Jongeman had ze niet onder appel: ze liepen pas achter hem en de rest aan als hij zo'n beetje uit het zicht was verdwenen. Het voordeel van deze roedel was dat ze erg luidruchtig waren en je dus door heel Marlot heen kon horen waar ze zo ongeveer waren. Het viel wel op dat andere wandelaars en hondeneigenaren ze uit de weg gingen. Wij waren aan de overkant van het water en hadden geen last van ze.

Later, in het plaatselijke park, een roedel van 6 honden van 1 eigenares bestaande uit 5 Westies en Maltezers en 1 grotere, leek op een witte Boxer. De 5 kleintjes waren vreselijk druk: constant blaffen, grommen, rennen etc., de grote hobbelde er rustig en stil achteraan. Roedelleider was 1 van de Westies. Deze (en 2 dappere volgers) gingen letterlijk op alle wandelaars (al dan niet met hond) af en hingen echt in broekspijpen en enkels. Wandelaars werden bang en/of geïrriteerd. Eigenares had het te druk met mobiel bellen via oorstukje.

Ze gingen eerst op de oude Berner Sennen van een invalide mevrouw af. Die hond raakte behoorlijk overstuur van al het druk om zich heen springende en keffende (en happende) kleine grut. Ik had net een bal gegooid voor Bailey, en toen zij die wilde pakken, renden ze vervolgens op haar af, waarop ze ook de benen nam. Toen ik haar terugriep, was ze inmiddels door alle kleintjes omsingeld; de boxerachtige stond relaxed bij mij en liet zich lekker aaien. Ook deze hondjes stonden nauwelijks onder appel van de eigenares die elke keer alleen maar "Stout meisje" naar de roedelleidster riep, NADAT ze weer in iemand's broekspijp had gehangen.
De eigenares vond het wel komisch dat de grote honden (de Berner Sennen en Bailey, die vergeleken met die kleintjes natuurlijk ook groter is) op de loop gingen of zenuwachtig van ze werden en deed het af met "Joh, ze zijn maar klein, er kan niets gebeuren. Jullie honden zijn veel groter!"

Ik vond dat laatste wel een sterk voorbeel van hoe het gedrag van kleintjes vaak goedgepraat wordt, immers "ze zijn maar klein". Maar van wat ik gezien heb, zou het me niet verbazen als enkele mensen die ze vandaag vasthadden, toch gaatjes in de broek en een blauwe plek of 2 zullen vinden, later op de dag.

Vraag aan jullie (en vooral de mensen die ook een roedel hebben) wat jullie van het bovenstaande vinden en of jullie dat ook wel eens tegenkomen?
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Twee verschillende "roedels".

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb geen roedel , maar bij ons loopt ook regelmatig de hondenuitlaat cervice met veeel te veel honden tegelijk naar mijn idee , waarvan ze er meestal 5 vast heeft en zoon jawel 15 los . die ook allemaal hun eigen pad trekken . best irri als je er dan langs moet ofzo .

Dat andere heb ik nog nooit mee gemaakt dat hondjes aan andermans broekspijpen trekken , zouden ze bij mij niet moeten doen ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja ik loop wel eens met maximaal 4 honden (ja wel eens met meer honden, maar als ik alleen bent dan handel ik max 4 honden) en tja dan is het soms wel eens lastig. Heb je 1 in actie gestopt, maar gaat de volgende door, waardoor de eerste weer getriggerd wordt. Je moet je roedeltje goed kennen en je moet er wel een beetje behendig in zijn. Ook met de vorige twee honden wel eens gehad met bijvoorbeeld poezen jagen. Ik had het uit onze huidige hond helemaal gekregen, toen kwam nummer 2 er uit asiel bij en tja toen deed nummer 1 ook weer mee en kon ik weer op nieuw beginnen met afleren. Het is een kunst op zich, maar niet onmogelijk.....Het hoeft tenminste niet altijd zo te gaan als jij tegen gekomen bent. Maar even bellen is niet te doen eigenlijk, want dan kom je voor de honden ogen en oren te kort.
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

nee kom het gelukkig niet tegen.
bij de eerste blik van een hus in de verte ben ik een andere kant op.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

krullie schreef:nee kom het gelukkig niet tegen.
bij de eerste blik van een hus in de verte ben ik een andere kant op.
1. Wat is een hus? (blond moment waarschijnlijk)
2. Wij waren er al, die tweede roedel kwam toen wij al een tijdje apport aan het spelen waren.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Mijn herder-akita kruising van 50kg is een keer omsingeld door 5 (?) happende en blaffende maltesers en shi-tzu's. Hij was niet bijzonder hondvriendelijk, dus ik hield hem heel kort, zoddat hij niets terug kon doen (enerzijds wel sneu voor hem, maar 50kg tegen 5x5kg leek me niet zo'n strak plan). We liepen op de stoep, aan de overkant van de weg was een losloopstuk en die hondjes renden vanuit het losloopgedeelte op hem af. Toen ik de eigenaresse vroeg of ze haar hondjes bij zich wilde houden kreeg ik te horen: "het is niet mijn probleem dat jij een moeilijke hond hebt"
Ik heb geantwoord dat ze 5 tellen de tijd had om haar gespuis te komen halen, anders liet ik de lijn los en was het niet mijn probleem als zij er daarna geen 5 meer zou hebben....Dat hielp.

Voordat er hier weer een discussie groot-klein losbarst: ik heb niets tegen kleine hondjes, ik heb er zelf een, ik laat mijn honden geen andere honden beschadigen of lastigvallen, de grote mag dat niet, de kleine ook niet. Mijn herder-akita draaide andere honden op hun rug, maar maakte geen gaatjes en ik was niet van plan om hem daadwerkelijk los te laten, maar ik vond het antwoord van dat mens echt te gek voor woorden.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Kipo ik heb een kleine hond , maar ik zou het met een grote hond ook erg vinden als iemand met meerdere kleine honden heeft , waarscxhijnlijk zoon kakker , zo iets zou zeggen. zou dan ook zoon opmerking als jou gemaakt hebben .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Een hus is een hondenuitlaatservice :wink:
Ik kwam laatst een meisje alleen tegen met een stuk of 12 honden, volgens mij geen hus. Aussies, een deense dog en zo nog wat meer. Ze liepen los, dus ik liet Sidney ook los lopen. Boyke neem ik altijd even vast, omdat hij niet tegen alle reuen aardig is. Toen Sidney richting die roedel rende, riep ze opeens: "Ze zijn niet lief hoor!" Ik riep onmiddelijk Sid terug en die draaide ook meteen om en rende richting mij. Maar intussen hadden twee honden haar al onderschept en shcoffelden haar finaal in driedubbele salto over het pad onderuit :blauwoog: Ze had gelukkig niks en ik was gewoon te verbouwereerd om iets te zeggen :80: Prima als je honden niet lief zijn, maar lijn ze dan aan of zorg dat ze bij je blijven :oeps:
Als ik loop met een paar meiden van het forum hebben we ook wel eens 8 of meer honden, allemaal los. Maar die zijn sociaal naar andere honden en Boyke lijn ik gewoon even aan als er iets anders aan komt. Mensen lopen ze gewoon langs. Kortom, een gezellige, vredige roedel met honden die ook nog naar hun baasjes luisteren :ok:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Maar die zijn sociaal naar andere honden en Boyke lijn ik gewoon even aan als er iets anders aan komt. Mensen lopen ze gewoon langs. Kortom, een gezellige, vredige roedel met honden die ook nog naar hun baasjes luisteren
zo'n roedel kom ik graag tegen :ok:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb een roedel van 6 honden, 3 tollers en 3 kleintjes. 2 kleintjes proberen wel om blaffend op een andere hond af te gaan maar krijgen daar geen kans voor. 1 rammel met mijn sleutelbos is genoeg. de 3 tollers zijn altijd met mij bezig. niks andere honden lastig vallen. maar ik ga ook geen andere honden uit de weg.

waar ik wel een schurfthekel aan heb is als mensen hun hond uitlaten en lopen te bellen en niet op hun hond letten.
ellen
Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

HUS= Honden UitlaatService. Dank allen voor de uitleg (echt een blond moment, hehe).
Tara schreef:
Flevo Bordertje schreef: Als ik loop met een paar meiden van het forum hebben we ook wel eens 8 of meer honden, allemaal los. Maar die zijn sociaal naar andere honden en Boyke lijn ik gewoon even aan als er iets anders aan komt. Mensen lopen ze gewoon langs. Kortom, een gezellige, vredige roedel met honden die ook nog naar hun baasjes luisteren :ok:
Ja, maar dan loop je al met meerdere mensen, die ook nog eens het baasje van 1 of meerdere honden zijn.
Dat is niet te vergelijken met een HUS die in zijn/haar eentje 15 honden van een ander loopt te mennen. :wink:
Precies. Deze jongen leek me een student, half surferdude type. Hij liep een beetje op automatische piloot door Marlot heen (had het te druk met zijn lok elke keer uit zijn ogen te houden met een ferme slinger van zijn hoofd). Zoals ik al schreef liep de groep loslopers of ver vooruit en uiteindelijk ver achter hem en hij hield ze echt niet zo nauw in de gaten.
Afbeelding
doggyfun
Erelid
Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door doggyfun »

hoi,

Zowel als ik met mijn eigen roedel loop, alsmede ik met mijn uitlaatroedel loop (max 6 honden per wandeling), lijn ik ALTIJD mijn honden aan als ik iemand tegenkom, of dat nu een persoon met een of meerdere honden, een mountainbiker, of een jogger of ruiter is, maakt mij niet uit.

De enige uitzondering is als ik iemand tegenkom die ik ken en die het gezellig vind om een stuk met me mee te lopen.

Loopt voor mij heel relaxed, en de kulsmoes die ik laatst van een andere uitlaat naar mijn kop geslingerd kreeg "denk je dat ik niks beters te doen heb, ik ga echt geen 10 riemen meenemen :blah: :blah: :blah: " is gewoon laksheid, want zoveel moeite is het niet, maar het levert je wel de nodige bedankjes, complimentjes en vooral dat mensen niet voor mij om gaan lopen.

Ik heb dan ook zeer zelden een woordenwisseling over de honden, en dat vind ik prima zo :wink:

groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

Tara schreef:
BAILEYSBAASJE schreef:
HUS= Honden UitlaatService.

Ik kom wel eens een uitlaatservice tegen, en heb er zelf doorgaans weinig problemen mee. :U:
Maar desalniettemin zie ik ze meestal liever gaan dan komen, ik vind het echt onverantwoord om in je eentje met 10 honden te gaan lopen.
Het is voor veel mensen al ingewikkeld genoeg om überhaupt met een hond te lopen zonder dat de hond overlast veroorzaakt.
Laat ik het zo zeggen: het is goed dat er HUS bestaan, maar helaas is het vooral veel kwantiteit, en maar teleurstellend weinig kwaliteit. :(:
Ik heb al zo vaak gezien dat HUS honden kwijt raken, of wild laten hetzen in het (bij ons zeer wildrijke) bos, dat honden andere honden en hun bazen lastig vallen, enzovoorts... :ugh:
Dus als je blond bent ben je automatisch dom?
life is good
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lindaatje schreef:
BAILEYSBAASJE schreef:
Duidelijk, daar hebben we dan ook speciaal deze smiley voor :blont:
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Zo kwam ik pas ook een groep tegen waar ik niet blij van werd....
Kleine hondjes, 2 kwamen blaffend op ons af, raak ik niet van onder de indruk, Tease vindt ze eng en zal altijd weglopen en een Mechelaar. Maar hij had 1 grote donkere hond aan de lijn, dus mijn zus en ik onze honden aan de lijn. Loop ik daar dus met Tease en Ferro, komt die Mechelaar uit die groep, luid grommend/blaffend op me af gerend....

Metertje van de honden af blaffen en dreigend happen...nou lekker dan! Luisterde voor geen meter....dan denk ik, lijn die hond dan ook even aan, is dat nou zo'n probleem???

Heb van de andere kant ook wel eens meegemaakt dat ik in een roedel RR's liep, dat er een Duitse Herder in de groep gerend kwam, die jongen vond het allemaal wel grappig.
Maar ja, die hond rent super hard langs onze honden af, al die RR's erachteraan...
Vond ik zelf niet zo leuk, maar het gebeurd dan wel. Niemand bijt ( 1 nipte er wel zoals ze ook wel eens bij elkaar doen in spel ) maar ik zou daar ook niet van gediend zijn als ik die ander was. Nou vond die jongen dit dus allemaal niet erg en die hond ook niet want die bleef terug komen.
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Tara schreef:
lindaatje schreef:
Tara schreef:
BAILEYSBAASJE schreef:
HUS= Honden UitlaatService.

Ik kom wel eens een uitlaatservice tegen, en heb er zelf doorgaans weinig problemen mee. :U:
Maar desalniettemin zie ik ze meestal liever gaan dan komen, ik vind het echt onverantwoord om in je eentje met 10 honden te gaan lopen.
Het is voor veel mensen al ingewikkeld genoeg om überhaupt met een hond te lopen zonder dat de hond overlast veroorzaakt.
Laat ik het zo zeggen: het is goed dat er HUS bestaan, maar helaas is het vooral veel kwantiteit, en maar teleurstellend weinig kwaliteit. :(:
Ik heb al zo vaak gezien dat HUS honden kwijt raken, of wild laten hetzen in het (bij ons zeer wildrijke) bos, dat honden andere honden en hun bazen lastig vallen, enzovoorts... :ugh:
Wat zit jou dwars? :denken:
Ik heb zo vermoeden dat diegen blond is :mrgreen:
Afbeelding
Dalisa
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.

Ongelezen bericht door Dalisa »

Hier in het hofje hebben we een 'roedeltje' bestaande uit 4 honden [3 van de buren en Yenna]
Mocht er een hondje langskomen waggelen ze er rustig op af om de nieuwkomer te besnuffelen, als dat is gebeurt draait de hele groep weer om en gaat weer hun eigen ding doen.

In het bos kom ik ook weleens een hus tegen. Ik doe altijd een beetje voorzichtig daarmee, ik weet niet of die persoon in kwestie alle honden onder controle heeft. Yenna is vaak zo dat ze gaat kijken zo van 'die heb ik gezien' en dan gaat ze verder met mij spelen. Als de andere hond in de smaak valt wil ze wel spelen, maar meestal negeert ze ze. Maar er zitten altijd honden tussen die alsnog boven op haar duiken. Yenna is vrij vocaal en gaat dan piepen. Dan krijg je altijd de opmerking 'wel een beetje een bangerd he'. Nee, ze wil het niet, hou je hond gewoon bij je. meestal zeg ik 'ze vind het niet zo leuk' maar die hint snappen ze dan niet.. dan loop ik altijd maar door.
Afbeelding
met dank aan Sanner
Marsha en Daisy
Actief
Mijn ras(sen): Shih-Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marsha en Daisy »

Ik werk zelf bij een HUS en wij lopen met max. 8 honden in het Amsterdamse Bos. Inmiddels heb ik 3 jaar ervaring met dit werk en heb regelmatig ruzie met mensen in het bos, terwijl ik juist één van de weinige ben die wél overal rekening mee probeert te houden. Als ik zie dat een hond het niet leuk gaat vinden als ik langs loop probeer ik altijd een stukje om te lopen. De meeste 'vaste' mensen die in het bos lopen ken ik onderhand wel en daarvan weet ik of zij (en hun honden) het wel/niet waarderen of ik met de honden voorbij loop. Het valt inderdaad niet altijd mee om ze alle 8 onder controle te houden maar degene die zich misdragen worden aangelijnd. Als mensen mij aanspreken (niet altijd even vriendelijk) dan blijf ik altijd vriendelijk en loop met mijn clubje weer door.

Ik begrijp het wel dat mensen niet altijd gelukkig zijn als ze zo'n grote groep honden tegenkomen maar ik vraag me soms ook wel eens af waarom er meteen gescholden moet worden. Waarom kunnen we niet gewoon allemaal iets meer rekening met elkaar houden en even vriendelijk vragen of iemand rekening met je wil houden ?!
Groetjes Marsha en Daisy

Handle every stressful situation like a dog : If you can't eat it or hump it, pis on it and walk away !
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

BAILEYSBAASJE schreef:HUS= Honden UitlaatService. Dank allen voor de uitleg (echt een blond moment, hehe).
Tara schreef:
Flevo Bordertje schreef: Als ik loop met een paar meiden van het forum hebben we ook wel eens 8 of meer honden, allemaal los. Maar die zijn sociaal naar andere honden en Boyke lijn ik gewoon even aan als er iets anders aan komt. Mensen lopen ze gewoon langs. Kortom, een gezellige, vredige roedel met honden die ook nog naar hun baasjes luisteren :ok:
Ja, maar dan loop je al met meerdere mensen, die ook nog eens het baasje van 1 of meerdere honden zijn.
Dat is niet te vergelijken met een HUS die in zijn/haar eentje 15 honden van een ander loopt te mennen. :wink:
Precies. Deze jongen leek me een student, half surferdude type. Hij liep een beetje op automatische piloot door Marlot heen (had het te druk met zijn lok elke keer uit zijn ogen te houden met een ferme slinger van zijn hoofd). Zoals ik al schreef liep de groep loslopers of ver vooruit en uiteindelijk ver achter hem en hij hield ze echt niet zo nauw in de gaten.
Ik vind dat ook niet kunnen :19: Het lijkt mij ondoenlijk met meer dan een hond of 6 te lopen in je eentje, of ze nu van jezelf zijn of van anderen, maar in dat laatste geval eigenlijk al helemaal niet :neenee: Ik snap ook echt niet dat iemand zijn hond meegeeft aan zo'n gezelschap als hier omschreven wordt. Er zijn ongetwijfels goede hus-sen, die het aantal matigen, met meerdere personen zijn en/of de honden aanlijnen, maar dit is echt het schoolvoorbeeld van hoe het niet moet :ugh:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik kom regelmatig HUS-sen tegen, en meestal gaat het (per ongeluk?) redelijk tot goed.
Maar meestal schat ik de kennis van de HUS in kwestie niet zo hoog in.
Ik zei dus altijd dat ik mijn hond nooit ofte nimmer aan een HUS mee zou geven.
Maar gisteren kwam ik een HUS tegen met een klein roedeltje van 5, alles keurig onder controle, en toen ik met haar aan de praat kwam bleek ze ook nog verstand van zaken te hebben. Zou ik Skadi zó aan meegeven. Maar dom genoeg ben ik vergeten om naar haar naam te vragen.

Het was een jonge vrouw met een chocolade labrador (die dekreu zou worden) en vier kleintjes, waarvan twee van haarzelf, in het bos bij de uilentoren vlak bij Leersum.
Ik kwam haar tegen bij de zandkuil (een zandverstuiving in een verdieping).
(Als jij toevallig de HUS in kwestie bent/kent, PB me dan even :mrgreen: )
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Marsha en Daisy
Actief
Mijn ras(sen): Shih-Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marsha en Daisy »

Flevo Bordertje schreef:Ik vind dat ook niet kunnen :19: Het lijkt mij ondoenlijk met meer dan een hond of 6 te lopen in je eentje, of ze nu van jezelf zijn of van anderen, maar in dat laatste geval eigenlijk al helemaal niet :neenee: Ik snap ook echt niet dat iemand zijn hond meegeeft aan zo'n gezelschap als hier omschreven wordt. Er zijn ongetwijfels goede hus-sen, die het aantal matigen, met meerdere personen zijn en/of de honden aanlijnen, maar dit is echt het schoolvoorbeeld van hoe het niet moet :ugh:
Helaas verpesten een heleboel HUS-sen het voor degene die wel hun best doen en hun honden redelijk onder controle hebben. Inmiddels ken ik 'mijn' hondjes al 3 jaar en weet ik wel hoe ze in elkaar steken en waar ik ze extra in de gaten moet houden. Je ziet er genoeg rondlopen die hun honden helemaal niet in de gaten houden maar dat gebeurd ook regelmatig bij mensen die met hun eigen hond in het bos lopen. Regelmatig heb ik een extra hond erbij omdat de eigenaar zijn hond niet in de gaten houd, ik wacht altijd maar tot de eigenaar zijn hond weer heeft maar vaak lijnen ze ze aan en als ze weglopen laten ze ze weer los waardoor de hond weer lekker naar mij terug komt lopen :roll:
Groetjes Marsha en Daisy

Handle every stressful situation like a dog : If you can't eat it or hump it, pis on it and walk away !
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Als ik dit soort verhalen lees als van TS ben ik zo blij dat wij afgelegen wonen :cheer: Ik kan hier heel lang wandelen zonder iemand tegen te komen :cheer:

Af en toe ga ik ook wel eens in een ander gebied wandelen en daar kom ik heel vaak dezelfde mevrouw met haar honden tegen. Ze heeft 4 reuen van klein tot middelgroot die niks anders doen dan op alle teven rijden die ze tegen komen. Ook op die van mij dus. Zó irritant! En de eigenaar maar lachen, want ach, ze kunnen er immers toch niet bij (die kleintjes) en dat is oh zóoo grappig :S: Heb ook al meer dan eens gezegd dat mijn honden het niet leuk en niet grappig vinden. Komt niet over ... :gvd: Totdat ik de laatste keer de eerste reu die er op klom z'n poten onder z'n lijf vandaan gemaaid heb en de tweede gaf ik met de riem een tik op z'n neus. Zoiets doe ik normaal nóóit. Ik ben helemaal niet van de lijfelijke straffen, zeker niet als het de honden van een ander zijn, maar ik heb ook mijn grens. Blijkbaar was toen de boodschap duidelijk want ze lijnde haar honden aan en liep de andere kant op. Ein-de-lijk.

Ik ben beniewd hoe het gaat als ik haar weer tegen kom.

Maar over het algemeen komen wij keurige honden tegen met keurige baasjes :cheer:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik loop met 2 x 5 honden en accepteer niets van ze bij andere honden, echt niets, niet omdat ze associaal zijn maar als de vlam in de pan slaat heb ik een heul groot probleem :schrik:
Vandaar dat ik ook op tijden loop dat ik 99% zeker niemand tegen kom :mrgreen:
-laura-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Jack-Hussell
Labijna
Contacteer:

Ongelezen bericht door -laura- »

Ik vind het echt niet kunnen. Natuurlijk een ongelukje kan gebeuren maar als ze het steeds weer doen, dat is echt raar. Wij hebben wel eens meegemaakt dat 1 hond volgensmij ... Bobby beet, of toehapte. (daar was ik niet bij, vandaar dat ik het niet meer weet) maar ik vind het dus echt niet kunnen. Maar gelukkig nog niet vaak meegemaakt.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

@Nuyvilaq Neem jij er dan 5 mee per keer of loop je met zijn tweeen met alle 10?

Ik moet zeggen dat ik met die twee van mij al druk genoeg doende ben als ze los lopen, bij meer moet ik er echt een heel brave bij hebben om het te kunnen blijven overzien.
Grote roedels en HUS-en zijn voor mij niet zo'n issue. De grootte van de groep maakt dat ik minder bang hoef te zijn dat Misty gelijk haar punt wil maken bij kennismaking, welke neiging ze toch wel eens heeft.
Angelique.

Lief schreef:@Nuyvilaq Neem jij er dan 5 mee per keer of loop je met zijn tweeen met alle 10?

Ik moet zeggen dat ik met die twee van mij al druk genoeg doende ben als ze los lopen, bij meer moet ik er echt een heel brave bij hebben om het te kunnen blijven overzien.
Grote roedels en HUS-en zijn voor mij niet zo'n issue. De grootte van de groep maakt dat ik minder bang hoef te zijn dat Misty gelijk haar punt wil maken bij kennismaking, welke neiging ze toch wel eens heeft.

ik loop alleen met 5, in het weekend gaan we wel met zijn tweeen en dan gaan ze allemaal mee.

Ik zoek mijn gebieden heel zorgvuldig uit en ga als nederland nog op 1 oor ligt :slaap2:
En het welbekende fluitje natuurlijk, zonder mijn fluitje ben ik nergens :jank: :mrgreen:
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Ach je weet toch...sledehonden kunnen helemaal niet loslopen!

Maar 5 stuks lijkt me toch best pittig en ik snap ook wel de keuze voor de vroege ochtend...Domme hond ook die een hele roedel tegen zich in het harnas jaagt :piew: , maar je wilt het gewoon niet meemaken.
Angelique.

Nee precies en ik doe er alles aan om dat ook nooit te laten gebeuren...goddank zijn husky's natuurlijk wel heel erg sociaal...niet dat het engeltjes zijn maar daar gaat het een stuk minder snel fout mee als met bv een mal of akita :wink:
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Juist dat sociale in ze maakt dat ze opkomen voor roedelleden en dan is het hek van de dam...

Mijn Shadow is een echt watje, die loopt weg uit gespannen situaties of vermijd ze. Als een andere hond erg overdreven snapperig doet of hem aanvalt komt Misty echter de boel wel even voor hem oplossen, de takketeef.
Die ene takketeef is wel te handelen, maar heb je daar meer van dan is het godsonmogelijk om de situatie in de hand te houden.

Maar ik merk wel dat als ik grotere roedels tegenkom dat mijn honden zich ook niet zwaar dominant in die roedel storten...ze zijn niet stom en schatten hun kansen ook wel in.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Ik heb tot nu toe 1 uitlaatservice meegemaakt die de honden aanlijnt als er anderen aankomen.
Zelfs als ze niet goed ziet dat ik er aan kom lopen met mijn honden. Ik wandel regelmatig met haar mee, als ze nog op onze woonplaats zou rijden dan mochten die twee zo weer met haar mee.
De andere uitlaatservices die ik tegenkom laten de honden naar mijn honden lopen. De een is angstig en de ander domineert nogal en gaat daar soms ver in, heb ze net 6 weken dus de fijnafstemming is er nog niet qua lezen. Ik lijn ze dus ook aan als ik iemand aan zie komen, maar veel mensen snappen dat kennelijk niet. Die honden luisteren dan ook vaak niet, behalve als ik ze wegstuur (ik kan heel onaardig klinken). De boodschap van de anderen is dan dat hun honden niks doen, nee, de ene van mij rent weg en de ander wil de baas zijn... anders liet ik ze ook wel los.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”