Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
alternatief carnibest
Moderator: moderatorteam
-
koentje
alternatief carnibest
Als ik op mijn vakantie adres niet altijd carnibest kan krijgen (we moeten er 12 km. voor rijden, misschien lukt dat niet altijd) wat is dan een goed alternatief? 
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: alternatief carnibest
't is vakantie, we doen niet moeilijk. Pak een drumstick/bout uit het koelvak. Of een zakje Frolic. Of een paar boterhammen met pindakaas. Gun die hond ook wat geks, jullie eten vast ook niet alle dagen gezond in de vakantie.
Veel plezier!!
Veel plezier!!
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 26 jul 2011 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Blijf je in Nederland? Dan zou ik gewoon kvv uit de supermarkt meenemen.
-
Wilm@
Barca doet het geweldig op 'n paar boterhammen met leverpastei.
Thuis eet hij redelijk goed, maar buiten de deur wordt het stukken lastiger. Dan ben ik al blij dat hij iets in zijn maag heeft. Je kunt eventueel een stokbroodje keihard laten worden en je hond daar op laten kluiven?
Wij blijven nooit langer weg dan hooguit een weekend. Die komt Barca wel door!
Thuis eet hij redelijk goed, maar buiten de deur wordt het stukken lastiger. Dan ben ik al blij dat hij iets in zijn maag heeft. Je kunt eventueel een stokbroodje keihard laten worden en je hond daar op laten kluiven?
Wij blijven nooit langer weg dan hooguit een weekend. Die komt Barca wel door!
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Als je rauw wilt geven is alles wat je aan vlees in de supermarkt kan vinden wel goed.
Kipfilet, rundvlees, kippenvleugels etc, het diepvriesvak biedt meestal ook wel iets voor dieren.
In vakanties kijk ik niet zo nauw naar de percentages.. 't hoeft niet perfect compleet.. als ze maar lekker eten en ze gelukkig zijn vind ik het prima.
Je kan ook zoiets als Renske meenemen, dat is buiten de koeling houdbaar.
Karen
Kipfilet, rundvlees, kippenvleugels etc, het diepvriesvak biedt meestal ook wel iets voor dieren.
In vakanties kijk ik niet zo nauw naar de percentages.. 't hoeft niet perfect compleet.. als ze maar lekker eten en ze gelukkig zijn vind ik het prima.
Je kan ook zoiets als Renske meenemen, dat is buiten de koeling houdbaar.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
koentje
Ha ha, boterhammen met pindakaas!
Ik geef hem wel eens een kong met pindakaas. Heerlijk vindt hij dat. Maar ik wil hem toch wel overwegend goed voer geven.
Mijn hond krijgt overigens glutenvrije voeding omdat dit ras nogal eens overgevoelig is voor gluten.
Maar ik kijk wel. Je kunt het blijkbaar ook in de supermarkt kopen.
Is renske ook iets van vers voer in speciale verpakking of zo?
Ik geef hem wel eens een kong met pindakaas. Heerlijk vindt hij dat. Maar ik wil hem toch wel overwegend goed voer geven.
Mijn hond krijgt overigens glutenvrije voeding omdat dit ras nogal eens overgevoelig is voor gluten.
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Ik zou gewoon Smuldier (de glutenvrije variant) halen bij de plaatselijke supermarkt of anders inderdaad gewoon een paar dagen kippenbouten met rundvlees.
Renske heet wel 'vers voer', maar het is niet rauw. Het is gestoomd, waardoor er geen bacteriën meer inzitten en je het dus buiten de koeling kan bewaren. Er zit wel 10% rijst bij.
Renske heet wel 'vers voer', maar het is niet rauw. Het is gestoomd, waardoor er geen bacteriën meer inzitten en je het dus buiten de koeling kan bewaren. Er zit wel 10% rijst bij.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Mocht je zelf koken dan zou ik wat meer maken, daarmee komen ze ook de vakantie wel door hoor.
Hier vinden ze een mensenmaaltijd veeeelllll lekkerderder dan hun eigen vlees
Hier vinden ze een mensenmaaltijd veeeelllll lekkerderder dan hun eigen vlees

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Ach, niet te moeilijk doen. Een dagje Renske, een dagje kippenbout, een dagje gehakt, een dagje frikandellen en een dagje smuldier pens (als je in NL blijft) en ze hebben het prima naar hun zin hoor.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Smuldier vlees kompleet is glutenvrij en in de meeste supermarkten te krijgen. Anders kan je nog zelf wat gaan goochelen. Van die paar weken alternatief eten gaat een hond niet dood, hoor. Alsof wij altijd kompleet etenkoentje schreef:Ha ha, boterhammen met pindakaas!
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Pallas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): op zoek!
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Hallo allemaal,
binnenkort gaan mijn vriend en ik met de hond een lang weekend wandelen. Tent op de rug, auto op slot en 4 dagen later weer terugkomen. Hond krijgt haar eigen rugzakje op en mag ook wat dragen. Ze zal dus de hele dag flink in touw zijn (al is het alleen maar omdat ze 20 km per dag gaat wandelen). Normaal krijgt ze thuis carnibest en daar doet ze het super op. Echter, zonder koelkast enzo is carnibest niet zo makkelijk mee te nemen. Voor onszelf gaan we waarschijnlijk niet koken maar uit eten. Mensenvoer is dus ook geen alternatief (al zou ze dat graag willen
) Als back-up heb ik thuis een zak Smolke staan (kreeg ze vroeger altijd) maar ik vroeg me af of er goede (liefst per portie verpakte) KVV-alternatieven zijn die buiten de koelkast bewaard kunnen worden. Ik las over Renske, maar heeft iemand nog andere merken? Tips?
Alvast bedankt voor de hulp!
binnenkort gaan mijn vriend en ik met de hond een lang weekend wandelen. Tent op de rug, auto op slot en 4 dagen later weer terugkomen. Hond krijgt haar eigen rugzakje op en mag ook wat dragen. Ze zal dus de hele dag flink in touw zijn (al is het alleen maar omdat ze 20 km per dag gaat wandelen). Normaal krijgt ze thuis carnibest en daar doet ze het super op. Echter, zonder koelkast enzo is carnibest niet zo makkelijk mee te nemen. Voor onszelf gaan we waarschijnlijk niet koken maar uit eten. Mensenvoer is dus ook geen alternatief (al zou ze dat graag willen
Alvast bedankt voor de hulp!
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
K9 Natural is gevriesdroogd en 100% rauwe voeding: http://www.k9natural.nl/
-
Pallas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): op zoek!
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
dank je wel! ik heb een proefpakketje aangevraagd en als mevrouw het blieft, komt er een zak van. Kan de smolke ook weg!
Heeft iemand hier ervaring met K9 Natural?
Heeft iemand hier ervaring met K9 Natural?