Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp bij vinden van trimmer voor Tibetaan

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Hulp bij vinden van trimmer voor Tibetaan

Ongelezen bericht door Madelief »

Voor een vriendin van me even een hulpvraag voor een goede trimmer in Den Bosch en omgeving. Het gaat om een tibetaantje die best moeite heeft met gekamd worden. Het kammen gaat met veel geduld en oefenen gelukkig steeds beter, alleen zijn ze drie weken op vakantie geweest en is het de oppassers niet gelukt hem te kammen, dus nu is hij nogal in de klit.

Ze denkt erover hem nu eens een keer helemaal kort te laten scheren (tenzij de trimmer uitkammen nog ziet zitten), om dan klitloos opnieuw te beginnen met kammen een prettige ervaring maken.

Wie weet een goede en fijne trimmer die gewend is om te gaan met een lieve maar eigenwijze tibetaan? Puppycut vinden ze erg leuk staan, het hoeft niet showlang te zijn/blijven/worden. Als hij zich maar lekker voelt, dat is het belangrijkste.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Re: Hulp bij vinden van trimmer voor Tibetaan

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik weet een fokker/ trimmer in brabant, kan alleen even niet op de naam komen. Ik wil het wel even voor je navragen.
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Pemba schreef:Ik weet een fokker/ trimmer in brabant, kan alleen even niet op de naam komen. Ik wil het wel even voor je navragen.
Als je zou willen, graag!
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Madelief schreef:
Pemba schreef:Ik weet een fokker/ trimmer in brabant, kan alleen even niet op de naam komen. Ik wil het wel even voor je navragen.
Als je zou willen, graag!
Je het PB :wink:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Aub niet kaalscheren, dat is echt funest voor de vacht.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Madelief schreef:Voor een vriendin van me even een hulpvraag voor een goede trimmer in Den Bosch en omgeving. Het gaat om een tibetaantje die best moeite heeft met gekamd worden. Het kammen gaat met veel geduld en oefenen gelukkig steeds beter, alleen zijn ze drie weken op vakantie geweest en is het de oppassers niet gelukt hem te kammen, dus nu is hij nogal in de klit.

Ze denkt erover hem nu eens een keer helemaal kort te laten scheren (tenzij de trimmer uitkammen nog ziet zitten), om dan klitloos opnieuw te beginnen met kammen een prettige ervaring maken.

Wie weet een goede en fijne trimmer die gewend is om te gaan met een lieve maar eigenwijze tibetaan? Puppycut vinden ze erg leuk staan, het hoeft niet showlang te zijn/blijven/worden. Als hij zich maar lekker voelt, dat is het belangrijkste.
Ik zou Rosita vragen.
www.trimsalonacompagner.nl
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Aub niet kaalscheren, dat is echt funest voor de vacht.
Dat willen ze ook beslist liever niet. Dus als het niet hoeft zou dat heel fijn zijn.

@Marion.: Ja, da's natuurlijk ook een heel goed idee! En zeker "in de buurt". Ik geef het door, dank je!
Afbeelding
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door meg1986 »

Onze trimster (dandy in cuijk) is heel lief voor honden en geeft goed en eerlijk advies... We komen er al zo'n 10 jaar.. maar vanaf den bosch is dit wel 45 min rijden.. ik weet niet of ze dat willen...

Succes in elk geval!
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

meg1986 schreef:Onze trimster (dandy in cuijk) is heel lief voor honden en geeft goed en eerlijk advies... We komen er al zo'n 10 jaar.. maar vanaf den bosch is dit wel 45 min rijden.. ik weet niet of ze dat willen...

Succes in elk geval!
Dat weet ik niet, maar ik geef ook graag jouw trimmer door, ik kan tenslotte niet voor ze beslissen en alle tips (met name ook fijne ervaringen) zijn welkom. Dank je wel!
Afbeelding
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

Madelief schreef:
meg1986 schreef:Onze trimster (dandy in cuijk) is heel lief voor honden en geeft goed en eerlijk advies... We komen er al zo'n 10 jaar.. maar vanaf den bosch is dit wel 45 min rijden.. ik weet niet of ze dat willen...

Succes in elk geval!
Dat weet ik niet, maar ik geef ook graag jouw trimmer door, ik kan tenslotte niet voor ze beslissen en alle tips (met name ook fijne ervaringen) zijn welkom. Dank je wel!
Onze hond had ook een nare ervaring met de eerste trimster.. Die was echt bang ervoor.. Zij is zo lief voor haar geweest dat ze op het laatst bijna met plezier erheen ging... :) Boomertje is daar geweest voor een puppybehandeling, en gaat nu nog steeds elke paar maanden erheen. Echt een hele lieve vrouw, en daarbij ook ontzettend begaan met de hond. ook andere zaken dan de vacht heb ik daar al besproken (ook buiten behandelingen om) en die beantwoorde ze ook allemaal netjes met haar mening/visie. Het was vervolgens aan mij om er iets mee te doen, dus het hoefde niet maar was echt een mening. Dat vond ik erg prettig!
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Madelief schreef:

Succes in elk geval!
Ik weet niet of Eindhoven een optie is. Ik ben zeer tevreden over mijn trimster. Alleen ben ik bang dat ze niet snel plaats heeft http://www.trendydog.nl
dyna
Actief
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier

Ongelezen bericht door dyna »

:Q: toen men dyna nog puppie was ,ging ik regelmatig mee naar de hondenkapsalon en liet ze daar ontklitten. ja met dat puppiehaar was dat wel de moeite wat daar afkwam van onderwol(zoals ze wel zeggen). maar ik ging wel altijd mee kijken als ik haar naar het hondenkapsalon bracht en daar heb ik ook heel wat bijgeleerd kwa verzorging . de kapsalon zelf heeft me uiteindelijk ook het goede materiaal meegegeven (allee ik had het voor tien euro gekocht).
echt een goede ontklitter is nodig voor een tibetaanse terrier, maar ook met het materiaal omgaan is belangrijk want na een half jaar heb ik pas die handeling om ze echt goed te ontklitten . oefenen ,oefenen en nog eens oefenen . en ik heb veel geduld moeten hebben want bij de kapsalon is ze vastgebonden en bij mij staat ze op een werktafel om haar te verzorgen . kun je het inbeelden .... :oohja:

Afbeelding
Afbeelding
I love my tibetaanse terrier dyna
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”