Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat te doen met de JR’s van de hoek?
Moderator: moderatorteam
-
Valerie.Obbens
Wat te doen met de JR’s van de hoek?
Wij delen thuis de poort met vijf huizen, waarvan wij het middelste zijn (de twee buren rechts van ons moeten dus door onze tuin). Het huis waar het poortje zit (en waar dus bewoners van vier huizen doorheen moeten) heeft een afgesloten stukje tuin met daarin twee jack russels.
Het ene beestje hebben ze ruim twee jaar (vrouwtje), het andere ruim één jaar (mannetje). Nu is het zo, dat zo gauw er iemand door de tuin loopt, de dieren ongelofelijk aanslaan (blaffen, grommen, tanden laten zien, oren in hun nek). De oudste probeert de jongste (het mannetje) te corrigeren door naar hem te bijten, wat resulteert in meerdere malen per dag vrij grof gestoei (de eigenaar van de beestjes noemt het ‘spelen’. Honden die elkaar met opgetrokken bovenlip te lijf gaan, is bij mij geen ‘spelen’).
Enkele maanden geleden kon ik ze nog wel eens rustig krijgen door rustig tegen ze te praten en heel voorzichtig te gaan aaien, maar dat lukt ook niet meer.
Wanneer de eigenaars van de dieren thuis zijn (bijna nooit), worden ze gecorrigeerd door iemand die vanuit huis roept dat ze hun bek moeten houden. Lijkt mij niet de beste methode om een hond op te voeden.
Een maand geleden hebben ze Bobby (mijn labadror PUP) uit het niets in zijn neus gebeten, en durfde Bobby wekenlang niet bij hun de tuin in. En ik zal toch door hun tuin moeten om bij de poort te komen. Ik vind een hond in huis niet zo leuk als ik net heb gepoetst en het regent pijpenstelen (Bobby woont buiten, onze tuin is voor een deel overkapt).
Nu is voor mij niet alleen het probleem dat die twee zo gruwelijk aanslaan en ik dus indirect veel mensen wakker maak op hun vrije dagen, maar ik mij maak ook heel veel zorgen om de beestjes. Er wordt namelijk NIKS mee gedaan: niet meegespeeld, niet uitgelaten…niks! Ze krijgen nog net te eten. Laat een JR nu net een beestje zijn dat ontzettend veel beweging en uitdagende spelletjes nodig heeft!
Ik vroeg mij af of ik hiervoor contact op kan nemen met de dierenbescherming; fysiek mankeren ze namelijk vrij weinig (beetje mager en te lange nagels, maar goed). Ik heb geen idee hoe vals ze inmiddels zijn geworden door te kort aan aandacht en opvoeding en ik ben ook niet de aangewezen persoon om dat te beoordelen.
Zijn jullie bekend met dit soort problemen en kan de dierenbescherming de JR’s en de rest van de buurt helpen?
Met vriendelijke groet, Valerie en een pootje van Bobby
Het ene beestje hebben ze ruim twee jaar (vrouwtje), het andere ruim één jaar (mannetje). Nu is het zo, dat zo gauw er iemand door de tuin loopt, de dieren ongelofelijk aanslaan (blaffen, grommen, tanden laten zien, oren in hun nek). De oudste probeert de jongste (het mannetje) te corrigeren door naar hem te bijten, wat resulteert in meerdere malen per dag vrij grof gestoei (de eigenaar van de beestjes noemt het ‘spelen’. Honden die elkaar met opgetrokken bovenlip te lijf gaan, is bij mij geen ‘spelen’).
Enkele maanden geleden kon ik ze nog wel eens rustig krijgen door rustig tegen ze te praten en heel voorzichtig te gaan aaien, maar dat lukt ook niet meer.
Wanneer de eigenaars van de dieren thuis zijn (bijna nooit), worden ze gecorrigeerd door iemand die vanuit huis roept dat ze hun bek moeten houden. Lijkt mij niet de beste methode om een hond op te voeden.
Een maand geleden hebben ze Bobby (mijn labadror PUP) uit het niets in zijn neus gebeten, en durfde Bobby wekenlang niet bij hun de tuin in. En ik zal toch door hun tuin moeten om bij de poort te komen. Ik vind een hond in huis niet zo leuk als ik net heb gepoetst en het regent pijpenstelen (Bobby woont buiten, onze tuin is voor een deel overkapt).
Nu is voor mij niet alleen het probleem dat die twee zo gruwelijk aanslaan en ik dus indirect veel mensen wakker maak op hun vrije dagen, maar ik mij maak ook heel veel zorgen om de beestjes. Er wordt namelijk NIKS mee gedaan: niet meegespeeld, niet uitgelaten…niks! Ze krijgen nog net te eten. Laat een JR nu net een beestje zijn dat ontzettend veel beweging en uitdagende spelletjes nodig heeft!
Ik vroeg mij af of ik hiervoor contact op kan nemen met de dierenbescherming; fysiek mankeren ze namelijk vrij weinig (beetje mager en te lange nagels, maar goed). Ik heb geen idee hoe vals ze inmiddels zijn geworden door te kort aan aandacht en opvoeding en ik ben ook niet de aangewezen persoon om dat te beoordelen.
Zijn jullie bekend met dit soort problemen en kan de dierenbescherming de JR’s en de rest van de buurt helpen?
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Wat te doen met de JR’s van de hoek?
Tot hoeverre is hun stukje tuin afgezet? Heb jij je pup te vrij gelaten richting te honden of konden ze er makkelijk bij?

-
Valerie.Obbens
Alleen het stukje tuin bij hun huis is afgezet. Mijn hondje was aangelijnd, maar omdat ze voorheen rustig aan elkaar hadden gesnuffeld, had ik er wel vertrouwen in. Nou, dat is dus weer weg en Bobby is nog steeds niet op zijn gemak als we erlangs lopen.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Kun je niet gewoon via de voordeur je huis verlaten ??
En als ik het goed begrijp is Bobby nooit in huis omdat je schrijft dat hij buiten woont ????????
En als ik het goed begrijp is Bobby nooit in huis omdat je schrijft dat hij buiten woont ????????
Sandra

-
Valerie.Obbens
Ja, Bobby woont buiten. Zie profiel voor meer info. Maak je geen zorgen, hij woont onder een overkapt stuk, ver van regen, wind en zon.
Maar goed, dat is niet zo zeer mijn probleem, ik maak mij meer druk om het welzijn van de andere hondjes. En mijn grote vraag is: kan ik actie ondernemen of moet ik mij hier buiten houden? De JR's slaan niet alleen aan als ik met Bobby loop, maar bij iedereen die in de poort staat of door hun tuin gaat (dus ook als we met de fiets naar buiten gaan en op containerdag is het één groot blaf/grom/bijt festijn).
Mag ik mij hiermee bemoeien en is dit ernstig genoeg om de dierenbescherming te tippen? Ik praat namelijk regelmatig met de eigenaars en ze zeggen dat ze regelmatig met hun hondjes weggaan, maar op welk tijdstip van de dag ik er ook langskom, ze zijn altijd thuis, en hun baasjes bijna nooit.
Maar goed, dat is niet zo zeer mijn probleem, ik maak mij meer druk om het welzijn van de andere hondjes. En mijn grote vraag is: kan ik actie ondernemen of moet ik mij hier buiten houden? De JR's slaan niet alleen aan als ik met Bobby loop, maar bij iedereen die in de poort staat of door hun tuin gaat (dus ook als we met de fiets naar buiten gaan en op containerdag is het één groot blaf/grom/bijt festijn).
Mag ik mij hiermee bemoeien en is dit ernstig genoeg om de dierenbescherming te tippen? Ik praat namelijk regelmatig met de eigenaars en ze zeggen dat ze regelmatig met hun hondjes weggaan, maar op welk tijdstip van de dag ik er ook langskom, ze zijn altijd thuis, en hun baasjes bijna nooit.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik maak me druk om het welzijn van Bobby...
Een Lab is een dol op mensen en gezelschap, waarom laat je hem in de vrede buiten wonen?
Hij woont dan wel ver van regen, wind en zon, maar ook ver van mensen...arm beest
Een Lab is een dol op mensen en gezelschap, waarom laat je hem in de vrede buiten wonen?
Hij woont dan wel ver van regen, wind en zon, maar ook ver van mensen...arm beest
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- miemot
- Zeer actief
Dit dus. Vijf maand oud en helemaal in zijn uppie buiten.fes/lou schreef:Ik maak me druk om het welzijn van Bobby...
Die JR's hebben mekaar tenminste nog...
- Rebble
- Zeer actief
Ik denk dat je enige mogelijkheid is om te gaan praten met de eigenaren van de JR's over het snep incident naar jouw hond. De db komt hier niet voor. Een beetje mager is vaak prima op gewicht overigens.
Ik persoonlijk vind het ook sneu dat jou labradorpup buiten woont maar ja, opvattingen over het houden van honden verschillen nou eenmaal
Ik persoonlijk vind het ook sneu dat jou labradorpup buiten woont maar ja, opvattingen over het houden van honden verschillen nou eenmaal

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw pup zieliger vind omdat ie niet in huis mag komen omdat je bang bent dat je huis vies wordt dan 2 jr-etjes die elkaar hebben en waarschijnlijk s'avonds lekker binnen zitten. Als je bezorgd bent over buren die wakker worden van geluidsoverlast, zou ik een andere route lopen.

- Rebble
- Zeer actief
Ik vind in jouw profiel niet meer info over de reden waarom jouw hond buiten leeft, ik kan me ook niet echt voorstellen dat er een zeer goede reden is waarom je een lab buiten laat wonen.Valerie.Obbens schreef:Ja, Bobby woont buiten. Zie profiel voor meer info. Maak je geen zorgen, hij woont onder een overkapt stuk, ver van regen, wind en zon.

- miemot
- Zeer actief
Joh. Daar word je huis vies van.Rebble schreef:Ik vind in jouw profiel niet meer info over de reden waarom jouw hond buiten leeft, ik kan me ook niet echt voorstellen dat er een zeer goede reden is waarom je een lab buiten laat wonen.Valerie.Obbens schreef:Ja, Bobby woont buiten. Zie profiel voor meer info. Maak je geen zorgen, hij woont onder een overkapt stuk, ver van regen, wind en zon.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
En het dan gek vinden dat het dier niet zindelijk wordt 
-
Valerie.Obbens
Nou, ik zit sinds gisteren op dit forum en ik moet zeggen dat je wel ontzettend snel aangevallen wordt, zonder dat iemand de situatie kent! Eerst denken, dan handelen mensen!
Heeft iemand zich al afgevraagd waar Bobby's baasjes altijd zijn? Juist, ook buiten! Als wij thuis zijn zitten wij altijd buiten, tenzij het extreem slecht weer is. Maar zolang de temperatuur boven de 15 graden is, zitten wij buiten (eten, praten, tuinieren en natuurlijk net Bobby spelen). Dan te bedenken dat er bijna altijd iemand thuis is (ja, bij het boodschappen doen is Bobby even alleen. Jammer, hij mag de supermarkt niet binnen).
En het is niet zo dat Bobby niet binnen mag komen (als ik 's avonds het journaal kijk ligt hij altijd bij mijn voeten, en probeert uiteraard bij mij op de bank te komen. Wat resulteert in dat ik op de grond ga zitten met Bobby bij me...).
Bobby krijgt meer aandacht dan mijn vriend en ik voor elkaar hebben!
Het is dus niet zo dat ik Bobby heb aangeschaft om hem buiten te zitten terwijl wij binnen zitten, wat hier kennelijk gedacht wordt, schandalig! Ik ben een ontzettende dierenvriend, vegetariër sinds mn 14e, sla zelfs geen vlieg dood, zet hem buiten!
Goed mijn laatste poging tot advies, in plaats van een hoop commentaar te krijgen van mensen die meteen het slechtste denken van andere mensen.
Wat kan ik doen om te voorkomen dat de JR's zo verwaarloosd worden? Ik kan met mijn stem niet boven het geblaf uitkomen, bij aanhalen krijg ik een opgetrokken bovenlip! Ik zou graag zien dat er meer met de honden wordt gedaan.
En de reactie: "die JR's hebben tenminste elkaar nog!" Nou, daar kunnen ze blij mee zijn, want ze zijn continu aan het vechten!
Heeft iemand zich al afgevraagd waar Bobby's baasjes altijd zijn? Juist, ook buiten! Als wij thuis zijn zitten wij altijd buiten, tenzij het extreem slecht weer is. Maar zolang de temperatuur boven de 15 graden is, zitten wij buiten (eten, praten, tuinieren en natuurlijk net Bobby spelen). Dan te bedenken dat er bijna altijd iemand thuis is (ja, bij het boodschappen doen is Bobby even alleen. Jammer, hij mag de supermarkt niet binnen).
En het is niet zo dat Bobby niet binnen mag komen (als ik 's avonds het journaal kijk ligt hij altijd bij mijn voeten, en probeert uiteraard bij mij op de bank te komen. Wat resulteert in dat ik op de grond ga zitten met Bobby bij me...).
Het is dus niet zo dat ik Bobby heb aangeschaft om hem buiten te zitten terwijl wij binnen zitten, wat hier kennelijk gedacht wordt, schandalig! Ik ben een ontzettende dierenvriend, vegetariër sinds mn 14e, sla zelfs geen vlieg dood, zet hem buiten!
Goed mijn laatste poging tot advies, in plaats van een hoop commentaar te krijgen van mensen die meteen het slechtste denken van andere mensen.
Wat kan ik doen om te voorkomen dat de JR's zo verwaarloosd worden? Ik kan met mijn stem niet boven het geblaf uitkomen, bij aanhalen krijg ik een opgetrokken bovenlip! Ik zou graag zien dat er meer met de honden wordt gedaan.
En de reactie: "die JR's hebben tenminste elkaar nog!" Nou, daar kunnen ze blij mee zijn, want ze zijn continu aan het vechten!
- Rebble
- Zeer actief
Dus straks in de herfst en winter woont hij lekker binnen? Nou, gelukkig maar.Valerie.Obbens schreef:
Verder heb ik je wel advies gegeven, zelfs nog voor mijn commentaar op de manier waarop je Bobby houdt

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Valerie.Obbens schreef:Nou, ik zit sinds gisteren op dit forum en ik moet zeggen dat je wel ontzettend snel aangevallen wordt, zonder dat iemand de situatie kent! Eerst denken, dan handelen mensen!
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn Jack Russells grommen ook als ze spelen, wat is het probleem?
Je kunt wel in heilige verontwaardiging ontsteken, maar ik blijf de situatie niet ideaal vinden voor een Lab...
Je kunt wel in heilige verontwaardiging ontsteken, maar ik blijf de situatie niet ideaal vinden voor een Lab...
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Mijn idee! Als hier mensen met een blaffend hondje langs lopen klappen de herders even in elkaar = redirectie. Ik vermoed zomaar dat dit bij de 'vechtende' jr-etjes ook het geval is. Ik zie de 'verwaarlozing' van de jr's niet zofes/lou schreef:Mijn Jack Russells grommen ook als ze spelen, wat is het probleem?

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Uuhhm maar hoe goed kan jij er een beeld van krijgen dan of ze echt nooit met de hondjes gaan wandelen? Sta je 24 uur per dag te kijken of ze wel met die hondjes lopen? Je kan niks anders dan de mensen op hun woord geloven denk ik. En volgens mij zien de hondjes er niet slecht uit, want wat mager zo prima slank kunnen zijn (want veelste veel hond zijn te dik en dat beeld zijn wij normaal gaan vinden) en lange nagels, ik weet niet hoor. Maak eens ene foto of filmpje van de beesies zou ik zeggen. Kunnen wij zeggen of hulp inschakelen echt zo noodzakelijk is, want eerlijk gezegd denk ik niet. Hondjes leven buiten net als jou hondje en jackies hebben nogal een fanatiek manier van spelen en zijn inderdaad reactief en kan leiden tot redirectie. Maar meestal veel lawaai, maar weinig inhoud

- miemot
- Zeer actief
Tja, je bent student, dus vermoed ik dat de hond alleen isValerie.Obbens schreef:Heeft iemand zich al afgevraagd waar Bobby's baasjes altijd zijn? Juist, ook buiten! Als wij thuis zijn zitten wij altijd buiten, tenzij het extreem slecht weer is. Maar zolang de temperatuur boven de 15 graden is, zitten wij buiten (eten, praten, tuinieren en natuurlijk net Bobby spelen). Dan te bedenken dat er bijna altijd iemand thuis is (ja, bij het boodschappen doen is Bobby even alleen. Jammer, hij mag de supermarkt niet binnen).
als je naar de les bent
als je moet studeren (geloof er geen reet van dat je bij 15graden buiten gaat studeren overigens)
als je moet stage lopen/werken
als je slaapt
als je boodschappen doet
Maar ik ga me er verder niet mee bemoeien. Net zoals ik vind dat jij je niet hoeft te bemoeien met die jr's. Eerst voor je eigen deur borstelen vind ik...
-
Inc
Niet om het een of het ander, maar honden kunnen het best fijn hebben buiten. Niet als ze alleen zitten natuurlijk. Maar in een klein roedeltje gaat dat prima.
Hier zitten ze overdag de hele dag buiten (3 van de 4), en komen 's avonds binnen. Gaat prima hoor, en heb echt geen ongelukkige honden
Hier zitten ze overdag de hele dag buiten (3 van de 4), en komen 's avonds binnen. Gaat prima hoor, en heb echt geen ongelukkige honden
- miemot
- Zeer actief
Nee, dat geloof ik zo. Ik ken ook genoeg honden die buiten leven en daar perfect gelukkig zijn.Inc schreef:Niet om het een of het ander, maar honden kunnen het best fijn hebben buiten. Niet als ze alleen zitten natuurlijk. Maar in een klein roedeltje gaat dat prima.
Maar dat een labradorpupje van vijf maanden gelukkig is, in zijn dooie eentje buiten, dat durf ik toch sterk in twijfel trekken.
-
Inc
Ik ook
Maar er wordt hier soms door mensen gedaan alsof honden buiten direct verwaarlozing is 
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Valerie.Obbens schreef:Wij delen thuis de poort met vijf huizen, waarvan wij het middelste zijn (de twee buren rechts van ons moeten dus door onze tuin). Het huis waar het poortje zit (en waar dus bewoners van vier huizen doorheen moeten) heeft een afgesloten stukje tuin met daarin twee jack russels.
Mijn honden spelen nooit zónder ontblootte tanden en opgetrokken lippen. Maar da's dus niet goed, begrijp ik? Oh jee.....
- Riguus
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
- Aantal honden: 6
Ik denk niet dat het corrigeren is, maar een poging om de ander te kalmeren. Ik heb ook JR's en onze Rinus speel wel met een big smile, net wat sommige dalmaten kunnen doen. JR's zijn vocaal! En waaks en super alert. Je haalt hier 3 dingen door elkaar. De zg verwaarlozing van de honden, de overlast van de honden en het akkefietje met je eigen hond. een opsomming o je eigen punt sterker te maken misschien?Valerie.Obbens schreef:De oudste probeert de jongste (het mannetje) te corrigeren door naar hem te bijten, wat resulteert in meerdere malen per dag vrij grof gestoei (de eigenaar van de beestjes noemt het ‘spelen’. Honden die elkaar met opgetrokken bovenlip te lijf gaan, is bij mij geen ‘spelen’).
Ook al zullen de JR's wel 4x per dag een uur in het bos sjouwen, meer eten krijgen en een manicure, daarmee is het probleem bij het hek echt niet opgelost!
Hier zal de DB ook niet voor warm lopen.
Ik denk dat mij teef ook de pup in zn neus had gebeten zo iets gebeurd niet zomaar uit het niets. Een pup hoeft het hier niet in zn hoofd te halen om op mn teef dr terrein te komen om vervolgens brutaal op dr aflopen. Daar heeft zich eerst het eea aan het netjes laten zien van signalen vooraf gespeeld....!
Mijn advies zou zijn; praten met de buren!

- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
tjonge jonge wat weer een probleem.
je huis net gepoetst en je hond nat, je huis weer vies en de honden van de buren hebben lange nagels. je vriend krijgt te weinig aandacht. de buren voeden hun honden niet op. de hond mag niet mee in de supermarkt.
de hond wil op de bank, dus ik moet op de grond.
de vliegen vliegen door het huis, o nee dat mag.
tip. voed je hond eerst zelf op. niet op de bank is niet op de bank.
natte poten, maar ze droog.
lekker door de voordeur naar buiten, en bemoei je eens met de buren zelf en niet gelijk met hun honden.
je huis net gepoetst en je hond nat, je huis weer vies en de honden van de buren hebben lange nagels. je vriend krijgt te weinig aandacht. de buren voeden hun honden niet op. de hond mag niet mee in de supermarkt.
de hond wil op de bank, dus ik moet op de grond.
de vliegen vliegen door het huis, o nee dat mag.
tip. voed je hond eerst zelf op. niet op de bank is niet op de bank.
natte poten, maar ze droog.
lekker door de voordeur naar buiten, en bemoei je eens met de buren zelf en niet gelijk met hun honden.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Elmo/maureen schreef:Valerie.Obbens schreef:Nou, ik zit sinds gisteren op dit forum en ik moet zeggen dat je wel ontzettend snel aangevallen wordt, zonder dat iemand de situatie kent! Eerst denken, dan handelen mensen!
En de reactie: "die JR's hebben tenminste elkaar nog!" Nou, daar kunnen ze blij mee zijn, want ze zijn continu aan het vechten!dan ben ik blijkbaar geen dierenvriend
Eet graag vlees en sla vliegen erg graag dood
En je hond woont binnen
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
De 5 JR's van vorige buren werden ook nooit uitgelaten, ze hadden wel een flinke tuin tot hun beschikking maar constant blaffen, gillen, grommen en vechten was daar ook aan de orde.
Ik heb me daar nooit mee bemoeid, was onbegonnen werk.Vingers in de oren en deuren en ramen sluiten was soms het enige wat er op zat. Als je ze achter in de tuin tegenkwam hingen ze schuimbekkend in de omheining maar onze honden bleven daar Siberisch onder, ze lichtten hun poot nog net op niet over hun neus.
Ik heb daardoor wel min of meer een hekel aan het ras gekregen.
Ik heb me daar nooit mee bemoeid, was onbegonnen werk.Vingers in de oren en deuren en ramen sluiten was soms het enige wat er op zat. Als je ze achter in de tuin tegenkwam hingen ze schuimbekkend in de omheining maar onze honden bleven daar Siberisch onder, ze lichtten hun poot nog net op niet over hun neus.
Ik heb daardoor wel min of meer een hekel aan het ras gekregen.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
tja, je kan nogal weinig met andermans honden, als die geen medewerking verlenen. kijk als het 1 JR was, kon je iedere keer als je langsloopt een hondenkoekje binnenbrengen. dan verwachten ze dat als je langs loopt. maar twee honden gaan misschien juist vechten als ze gevoerd worden. dat is dus een beetje een probleem. dan kan het ook averechts werken. ze verwachten een koekje en reageren dat op elkaar af.
en JR zijn best wel op te voeden tot blafarme honden. maar geen beweging, geen uitdaging en lekker hun gang laten gaan met blaffen, zullen ze dus hun energie kwijt raken in het blaffen. jammer want het zijn zulke leuke honden !
en JR zijn best wel op te voeden tot blafarme honden. maar geen beweging, geen uitdaging en lekker hun gang laten gaan met blaffen, zullen ze dus hun energie kwijt raken in het blaffen. jammer want het zijn zulke leuke honden !
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik denk dat de dierenbescherming hier geen klap mee kan, eerlijk gezegd. Ze krijgen eten, lopen niet los op straat rond, worden niet mishandeld en hebben opzich wat ruimte, begrijp ik? Dan gaan ze daar niets mee doen, er is namelijk nergens vastgesteld hoeveel beweging een hond buiten de tuin zou moeten hebben om 'gelukkig' te zijn, of welke opvoeding een hond genoten zou moeten hebben.
Overigens zie ik het probleem van een hond die buiten leeft met dit weer niet zozeer, als erbij wordt vermeld dat de baasjes óók de hele dag buiten zijn? Heerlijk toch, voor zo'n beest? Als hij urenlang in z'n eentje opgesloten was in de tuin is het natuurlijk een ander verhaal, maar 's avonds ligt hij toch lekker aan de voeten van de baas en overdag zijn ze er ook bij? Wat is dan het probleem? Natuurlijk laat je een pup van 5 maanden niet alleen in de vrieskou, maar ik kan nergens uit opmaken dat dat het geval is. Dat gedoemdenk ook altijd hier... Hades zou, als we een tuin hadden, ook het liefste de hele dag bij ons buiten liggen, net als dat ik dan het liefste de hele dag in de tuin zou zitten. En dat is dan geen lab, maar wel een enorm mensgerichte hond en qua karakter redelijk vergelijkbaar.
Overigens zie ik het probleem van een hond die buiten leeft met dit weer niet zozeer, als erbij wordt vermeld dat de baasjes óók de hele dag buiten zijn? Heerlijk toch, voor zo'n beest? Als hij urenlang in z'n eentje opgesloten was in de tuin is het natuurlijk een ander verhaal, maar 's avonds ligt hij toch lekker aan de voeten van de baas en overdag zijn ze er ook bij? Wat is dan het probleem? Natuurlijk laat je een pup van 5 maanden niet alleen in de vrieskou, maar ik kan nergens uit opmaken dat dat het geval is. Dat gedoemdenk ook altijd hier... Hades zou, als we een tuin hadden, ook het liefste de hele dag bij ons buiten liggen, net als dat ik dan het liefste de hele dag in de tuin zou zitten. En dat is dan geen lab, maar wel een enorm mensgerichte hond en qua karakter redelijk vergelijkbaar.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Valerie.Obbens schreef:Heeft iemand zich al afgevraagd waar Bobby's baasjes altijd zijn? Juist, ook buiten! Als wij thuis zijn zitten wij altijd buiten, tenzij het extreem slecht weer is. Maar zolang de temperatuur boven de 15 graden is, zitten wij buiten (eten, praten, tuinieren en natuurlijk net Bobby spelen). Dan te bedenken dat er bijna altijd iemand thuis is (ja, bij het boodschappen doen is Bobby even alleen. Jammer, hij mag de supermarkt niet binnen).
wordt gedaan.
En de reactie: "die JR's hebben tenminste elkaar nog!" Nou, daar kunnen ze blij mee zijn,
Nou, klinkt goed, maar de dagen in Nederland waarop het warmer is dan 15 graden én droog, zijn toch wel zwaar in de minderheid. Waarom mag hij (alleen 'savonds?) wel binnen maar niet binnen slapen? Ik vind het ook wel een beetje sneu.
Wat betreft de buurhonden: ik zou gaan praten met de buren, mar dan zonder teveel vooroordelen te benoemen. Als je meteen komt met 'jullie verwaarlozen de honden,ze zijn te mager' etc dan zul je wss niet zoveel medewerking krijgen
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)