Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup en Smuldier/KVV
Moderator: moderatorteam
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
- Aantal honden: 1
Pup en Smuldier/KVV
Ik heb even gekeken bij de zoekfunctie, maar zag niet meteen wat ik zocht.
Volgende week maandag komt onze pup en die zou ik dan graag KVV gaan voeren, Smuldier bijvoorbeeld. En Daisy stapt dan ook over (ik vind het nu niet te doen want ze eet zo weinig). Maar kan ik zomaar overstappen bij een pup van acht weken? Is Smuldier geschikt voor puppies als ik de complete versie neem en dat aanvul met de andere soorten? En vooral hoe pak ik het aan, meteen als ze hier komt overstappen, paar dagen wachten, geleidelijk of in één keer?
Ze krijgt bij de fokker puppybrokjes en bij één van de voedingen krijgen ze hart erbij.
Volgende week maandag komt onze pup en die zou ik dan graag KVV gaan voeren, Smuldier bijvoorbeeld. En Daisy stapt dan ook over (ik vind het nu niet te doen want ze eet zo weinig). Maar kan ik zomaar overstappen bij een pup van acht weken? Is Smuldier geschikt voor puppies als ik de complete versie neem en dat aanvul met de andere soorten? En vooral hoe pak ik het aan, meteen als ze hier komt overstappen, paar dagen wachten, geleidelijk of in één keer?
Ze krijgt bij de fokker puppybrokjes en bij één van de voedingen krijgen ze hart erbij.
Laatst gewijzigd door xAmberx op 17 jul 2011 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- xAmberx
- Zeer actief
Re: Pup en Smuldier
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Naar mijn weten kan je zo overstappen!xAmberx schreef:Ik heb even gekeken bij de zoekfunctie, maar zag niet meteen wat ik zocht.
Goed dat je kvv wil gaan voeren
Hoeveelheden weten anderen voor pups meer over denk ik (percentages enzo)

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Ik zou gewoon vanaf het begin de KVV geven. Let er wel inderdaad op dat je altijd de volledige versie geeft.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- xAmberx
- Zeer actief
Ziva kreeg het ook, maar daar ben ik pas later mee begonnen, niet toen ze vers van de fokkers kwam. Maar geen probleem dus, gaan we dat ook vast inslaan.
- Saskia241
- Zeer actief
Ik ben met Oscar begonnen met smuldier en nu krijgt ie Carnibest.
Bij m'n ouders nog steeds smuldier omdat Rinske dat krijgt, wel de complete nemen inderdaad.
Bij m'n ouders nog steeds smuldier omdat Rinske dat krijgt, wel de complete nemen inderdaad.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dat dus 
Ergens tussen de 3-5% voor pups van grote rassen?
En dan goed opletten; het gaat om het "huidig gewicht" en dus zul je pup regelmatig (paar keer per week) even moeten wegen om te kijken of je nog goed gaat. En letten op pup zelf; wordt die te dik, dan minderen, te mager, dan meer.
Zeker voor pups adviseer ik altijd de compleetvarianten; wordt pup wat ouder kun je ook gaan afwisselen met "incomplete" varianten, maar liefst met meer dan 2 dagen incompleet. Wissel dan de incomplete smaken af; dan kom je een heel eind.
Suzanne
Ergens tussen de 3-5% voor pups van grote rassen?
En dan goed opletten; het gaat om het "huidig gewicht" en dus zul je pup regelmatig (paar keer per week) even moeten wegen om te kijken of je nog goed gaat. En letten op pup zelf; wordt die te dik, dan minderen, te mager, dan meer.
Zeker voor pups adviseer ik altijd de compleetvarianten; wordt pup wat ouder kun je ook gaan afwisselen met "incomplete" varianten, maar liefst met meer dan 2 dagen incompleet. Wissel dan de incomplete smaken af; dan kom je een heel eind.
Suzanne
- Xella
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
wanneer ik onze puppen smuldier gaf viel me op dat ze heel veel moesten plassen, bij ander vers niet. denk dat er misschien veel water in zit naar verhouding?
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De bouvier van mijn moeder plast zich ook een ongeluk als hij smuldier kreeg. Echt niet normaal. Zelfs in huis 's nachts.Xella schreef:wanneer ik onze puppen smuldier gaf viel me op dat ze heel veel moesten plassen, bij ander vers niet. denk dat er misschien veel water in zit naar verhouding?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- xAmberx
- Zeer actief
Oh, echt? Ik dacht dat het kwam omdat Ziva zo jong was, die pieste ook zo veel, ook toen ze niet echt meer een babypup was.
Hm.. Misschien dat ik dan toch eens ga kijken naar andere merken, Smuldier is zo makkelijk verkrijgbaar hier in the middle of nowhere. Ga het toch eerst proberen en als Daisy dan ook zo gaat piesen, ga ik voor iets anders kijken. Wat zijn andere goede KVV's die een beetje goed verkrijgbaar zijn?
Ik wil ook heel graag echt vers gaan voeren, maar vind het maar ingewikkeld allemaal. Is denk ik ook meer iets voor als we een wat grotere vriezer hebben, in een nieuw huis, dus.
Hm.. Misschien dat ik dan toch eens ga kijken naar andere merken, Smuldier is zo makkelijk verkrijgbaar hier in the middle of nowhere. Ga het toch eerst proberen en als Daisy dan ook zo gaat piesen, ga ik voor iets anders kijken. Wat zijn andere goede KVV's die een beetje goed verkrijgbaar zijn?
Ik wil ook heel graag echt vers gaan voeren, maar vind het maar ingewikkeld allemaal. Is denk ik ook meer iets voor als we een wat grotere vriezer hebben, in een nieuw huis, dus.
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Ik heb meerdere merken gevoerd en momenteel zitten ze op Lotgering. Op hun site kan je zoeken naar verkooppunten bij jou in de buurt of je kan het laten bezorgen door hun zelf. Ik (en vooral de hondjes
) ben er erg tevreden over.

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
hier geef ik ook smuldier en lotgering aan mijn pup vanaf circa 8 weken.. veel mooiere drolletjes
en zijn eerste kippennek ging er ook met smaak in
met smuldier komen er inderdaad grotere en vaker plasjes uit
met smuldier komen er inderdaad grotere en vaker plasjes uit

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Xavi heeft hier vanaf dat ie 3 weken was Smuldier gehad en dat ging uitstekend, prima voer!
Nu krijgen ze er hier Lotgering bij maar dat is puur omdat Smuldier duurder is geworden, anders had ik dat gewoon gehouden.
Nu krijgen ze er hier Lotgering bij maar dat is puur omdat Smuldier duurder is geworden, anders had ik dat gewoon gehouden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
De fokker had de pups o.a. op Energique voor pups gezet, dus dat de eerste twee maanden ofzo overgenomen, en later eerst gemengd met Smuldier en nu eet ze afwisselend Smuldier en Energique (meer Smuldier). Maar pas vanaf 4 maanden dus.

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Als je er makkelijk aan kan komen zou ik trouwens voor een kvv met een natuurlijk calciumbron gaan. Ik geloof dat smuldier een kunstmatige calcium bron heeft.

- xAmberx
- Zeer actief
Ik kan nérgens echt makkelijk aankomen hier, alles is ver weg, en zeker zonder auto. Stom dorp
Ik heb wat rondgekeken op de site van lotgering en ik denk dat ik daar eens ga bestellen, kost even 12 euro om te verzenden, maar volgens mij ben ik ook wel even zoet met één kratje, en dan doe ik er gelijk wat nekjes en spul bij, dan zijn die verzendkosten wel te rechtvaardigen. Hebben we die achterlijk grote vriezer ook niet voor niets.
En dan heb ik meteen nog een vraag, ze zeggen 1-2% van het lichaamsgewicht, is dat voor een pup wel genoeg? Ik kan het me moeilijk voorstellen, maar vind het niet terug op de website.
Ik heb wat rondgekeken op de site van lotgering en ik denk dat ik daar eens ga bestellen, kost even 12 euro om te verzenden, maar volgens mij ben ik ook wel even zoet met één kratje, en dan doe ik er gelijk wat nekjes en spul bij, dan zijn die verzendkosten wel te rechtvaardigen. Hebben we die achterlijk grote vriezer ook niet voor niets.
En dan heb ik meteen nog een vraag, ze zeggen 1-2% van het lichaamsgewicht, is dat voor een pup wel genoeg? Ik kan het me moeilijk voorstellen, maar vind het niet terug op de website.
-
Lillith
- Zeer actief
Re: Pup en Smuldier/KVV
Ollie en Lillith zitten sinds 2 wkn. op de smuldier
.
Dat was met Lil een hele opgave maar omdat Ollie het gelijk at doet zij het nu ook (koppig meisje).
Van extra plassen heb ze geen last gehad, ook geen diarree of zo.
Ik geef ze even veel, beide 100 gr. per keer (volw. 10kg.), restje mogen ze verdelen
.
Dat was met Lil een hele opgave maar omdat Ollie het gelijk at doet zij het nu ook (koppig meisje).
Van extra plassen heb ze geen last gehad, ook geen diarree of zo.
Ik geef ze even veel, beide 100 gr. per keer (volw. 10kg.), restje mogen ze verdelen
- Liesbeth
- Zeer actief
Je zou zo over moeten kunnen stappen, maar persoonlijk zou ik heel even afwachten hoe de pup op de overschakeling van vertrouwd nest naar alleen in een ander huis reageert.
Je hebt er van die zenuwpeesjes bij die daarvan al aan de race gaan.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst
.
Je hebt er van die zenuwpeesjes bij die daarvan al aan de race gaan.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Kristina
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom kan het fijn zijn dat ze bezorgen inderdaad. En zeker als je een grote vriezer hebt, dan kan je wat meer inkopen in 1 keer.xAmberx schreef:Ik kan nérgens echt makkelijk aankomen hier, alles is ver weg, en zeker zonder auto. Stom dorp![]()
De 1-2 % is voor volwassen honden, ik gok dat je voor een pup rond de 3-3,5 % procent zit? Ik weet het niet zeker, maar er zijn hier mensen op het forum die Lotgering ook voeren aan hun puppen, dus die kunnen wat meer zekerheid geven.

- bionca
- Actief
als je lotering even mailt krijg je zo te horen wat de verhouding is voor een pup 1 tot 2 % is voor volwassen honden.
ps lotering gaat eind deze week stoppen met bezorging gedurende 2 weken ivm de vacantie hou hier evt wel even rekening mee als je gaat bestellen.
ps lotering gaat eind deze week stoppen met bezorging gedurende 2 weken ivm de vacantie hou hier evt wel even rekening mee als je gaat bestellen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik speen sinds twee jaar af op Lotgering, en ik speen al een aantal jaren af op vers.
Ik houd voor pups aan: 50-70 gram per kilo hond (dat vind ik makkelijker dan procenten
).
Dus als je pup 8 kilo weegt moet ie 400-500 gram per dag hebben. Als je dan elke week even weegt weet je of het nog klopt.
Ik geef verder ook twee pensdagen per week, dan krijgen ze dus geen compleet maar pens, en ik voer ook andere dingen bij, karkasjes, kippennekken, dat soort spul.
Dat kun je geleidelijk aan gaan geven en dat geef je dan in plaats van een maaltijd.
Ik houd voor pups aan: 50-70 gram per kilo hond (dat vind ik makkelijker dan procenten
Dus als je pup 8 kilo weegt moet ie 400-500 gram per dag hebben. Als je dan elke week even weegt weet je of het nog klopt.
Ik geef verder ook twee pensdagen per week, dan krijgen ze dus geen compleet maar pens, en ik voer ook andere dingen bij, karkasjes, kippennekken, dat soort spul.
Dat kun je geleidelijk aan gaan geven en dat geef je dan in plaats van een maaltijd.
- xAmberx
- Zeer actief
Oké, dat gaat wel goedkomen.
Lotgering bestellen gaat inderdaad niet meer lukken zag ik, dan houd ik het voorlopig op Smuldier of misschien toch de brokken die ik mee krijg tot ik lotgering weer kan bestellen. Ik heb nog een paar dagen om dat te bedenken.
Lotgering bestellen gaat inderdaad niet meer lukken zag ik, dan houd ik het voorlopig op Smuldier of misschien toch de brokken die ik mee krijg tot ik lotgering weer kan bestellen. Ik heb nog een paar dagen om dat te bedenken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
smuldier is prima hoor, niks mis mee, mijn pup is inmiddels een jaar geweest en er op groot geworden!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi