ik ben op zoek naar een, liefst Amerikaanse, site over het rauwe voeren.
Want ik wil mijn tante aldaar graag informeren over rauw voeren. Ze heeft een Puggle sinds enkele maanden (dat is een officiele kruising mopshond / beagle, hoe verzin je het, maar goed, de hond is met 3 jaar oud in haar armen geduwd, en het is een geinig beest). En die mag van de dierenarts 1 kopje brokken per dag omdat ie anders te dik wordt.
En hij mag niet dit en hij mag niet dat, alleen maar brokjes. En ze moest meer gaan lopen met die hond. Tja, dat kan ze helemaal niet en mijn neven zijn ook niet echt fanatiek. Hij gaat overal mee naar toe, loopt lekker los, maar afstanden voor conditietrainingen, dat kennen ze niet. Niet erg, maar ja, dan zit je nog steeds aan dat ene kopje brokken. En dat vind ik zielig.
Dus toen ik begon over dat ik mijn honden al ruim 10 jaar rauw voer vielen haar ogen uit haar oogkassen en helemaal toen ik vertelde dat mijn honden een flinke bodem eten in hun bak kregen, in plaats van 1 kopje brokken.
Dus nu wil ik haar graag wat info mailen, maar dat moet dan wel een beetje gedegen sites zijn, want anders gelooft ze het natuurlijk weer niet. Maar ik wil het toch proberen. Billinghurst en Eliassen ken ik wel, maar ja, dat zijn geen Amerikanen, dus sowieso een beetje vreemde gasten
Wie kan me helpen?
Oh, trouwens, dit is een Puggle (moest er zelf erg om lachen, tis een leuke hond om te zien)

Ze hebben inderdaad erg de neiging om dik te worden, kan ook niet anders als kruising van die twee soorten.