Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arme Engelse Bullen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Arme Engelse Bullen

Ongelezen bericht door marian* »

Ik vind het zielige honden,Engelse Bulldoggen.
Vanmiddag kwamen we er op de hei een tegen die bij Kiki op les heeft gezeten.Beestje is 5 maanden en al te kort van adem om lekker een eindje te lopen.Laat staan echt spelen.
Geef mij dan toch maar een langsnuit hoor!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Re: Arme Engelse Bullen

Ongelezen bericht door SannePP »

Eens.

Maar ik vind het wel geweldige, grappige honden! :I:
RIP Cena :roos:
    marian*
    Erelid
    Contacteer:

SannePP schreef:Eens.

Maar ik vind het wel geweldige, grappige honden! :I:

Ja vind ik ook hoor.Mooi van lelijkheid en meestal ontzettend lief :ok:
    Maar wel zielepietjes die niet uit de voeten kunnen.
    Afbeelding
    *Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik heb drie hele zielige Engelse bullen. Ze zijn doodongelukkig.
    Zó sneu.
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

*Ellen* schreef:Ik heb drie hele zielige Engelse bullen. Ze zijn doodongelukkig.
    Zó sneu.
    Ik snap best wel dat je het niet leuk vindt om te lezen, maar als een bull van 5 maanden nu al ademhalingsmoeilijkheden heeft, dan IS dat toch zielig? Dat kan niemand ontkennen, wel?
    RIP Cena :roos:
      kipo
      Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

ik heb er ooit eens eentje gezien aan een hondenstrandje, die had al een hele ruk gewandeld en liep nog steeds vrolijk te stuiteren en te spetteren, helaas gecastreerd, dat had echt een aanwinst voor het ras kunnen zijn. Voor mezelf kies ik ook geen kortsnuiten.
      marian*
      Erelid
      Contacteer:

*Ellen* schreef:Ik heb drie hele zielige Engelse bullen. Ze zijn doodongelukkig.
      Zó sneu.

Precies de reden dat ik zo lang getwijfeld heb om dit topic aan te maken.Omdat het een gevoelig onderwerp is,en dat snap ik heel goed.Net zoals Staffordeigenaren gaan steigeren als er een hond gebeten is door een Stafford wat blijkbaar ook not done is.
      Maar dat wil toch hopelijk niet zeggen dat zoiets niet meer gezegd mag worden?
      Ik heb echt medelijden met een pup van 5 maanden die al kortademig rond loopt en niet zo vrij kan lopen rotzooien als andere honden.

*Edit:zin toegevoegd.
      Afbeelding
      *Ellen*

Oh maar ik ben het er ook mee eens hoor, dat het ras niet gezond is.
      Maar het wordt vaak zo overdreven en daar baal ik van. Alsof alle bulletjes op sterven na dood zijn.
      Dat is gewoon niet zo. Er zijn ook wél gezonde bullen.
      Machie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
      Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

ik heb een bulldog bij mij in de agility groep zitten :ugh:

Die hond stond te hijgen en te hijgen vandaag en had echt 0,0 zin...
      [Sandra]
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

*Ellen* schreef:Oh maar ik ben het er ook mee eens hoor, dat het ras niet gezond is.
      Maar het wordt vaak zo overdreven en daar baal ik van. Alsof alle bulletjes op sterven na dood zijn.
      Dat dus. Soms lijkt het ook erger/heftige dan het is, zei een bulleneigenaar eens tegen me. Wel sneu voor deze hond.

Ik geloof dat ik een aardige tussenoplossing heb :engel: Hakkepuffen doet Otto niet, maar hij kan wel knorren zoals een Engelse bulldog doet en en bij warm weer wat zwaarder ademen, maar of dat een bullentrek is?
      Afbeelding
      Groetjes,
      Sandra
      marian*
      Erelid
      Contacteer:

*Ellen* schreef:Oh maar ik ben het er ook mee eens hoor, dat het ras niet gezond is.

Gelukkig zijn ze er inderdaad nog en ik hoop dat meer fokkers echt inzien dat het niet verder kan zoals het nu is.
      Want echt,ik vind het leuke honden.Maar dus ook heel vaak zielepietjes,en al helemaal als ik zie hoe Kiki vandaag weer los ging terwijl die bijna net zo oud is.
      Afbeelding
      gyanty
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Border Collie
      Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

We hebben ooit eens op 1 gepast. Ik wist dat het beestje jonger dan het jaar was, toen ik dat mijn vriend vertelde geloofde hij mij niet, hij had echt gedacht dat het diertje minstens 7 jaar was. Zegt genoeg. Het diertje liep gewoon ongelukkig in zijn logge lijf, nee ik snap dergelijke fokproducten al jaren niet meer. En eigenaren die maar roepen dat er niks aan de hand is. Ik zie honden gevangen in hun eigen lijf en dat is meer regel dan uitzondering van wat ik zie. Honden die in hun kop echt lollig en jolig zijn, maar waarvan het lichaam het allemaal beperkt.
      Afbeelding
      marian*
      Erelid
      Contacteer:

gyanty schreef:We hebben ooit eens op 1 gepast. Ik wist dat het beestje jonger dan het jaar was, toen ik dat mijn vriend vertelde geloofde hij mij niet, hij had echt gedacht dat het diertje minstens 7 jaar was. Zegt genoeg. Het diertje liep gewoon ongelukkig in zijn logge lijf, nee ik snap dergelijke fokproducten al jaren niet meer. En eigenaren die maar roepen dat er niks aan de hand is. Ik zie honden gevangen in hun eigen lijf en dat is meer regel dan uitzondering van wat ik zie. Honden die in hun kop echt lollig en jolig zijn, maar waarvan het lichaam het allemaal beperkt.

Mijn vriendin dacht dat deze hond een jaar of 5 was.
      Afbeelding
      Hanneke2
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tuurlijk heb je zoals in elk ras extreme exemplaren en honden met een wat meer 'gematigd' uiterlijk. Maar het 'ontwerp' van een Engese bul is simpelweg niet echt gezond.

Als jij of ik of welke boerenlul dan ook een hond zou moeten 'ontwerpen' die zo gezond mogelijk was, dan denk ik toch dat bijna iedereen met iets aan zou komen met meer neus dan een bul, en een lijf dat meer geschikt was om soepel te bewegen.

Ik ken een hartstikke leuk teefje dat tot een jaar of zo heerlijk liep te rennen en te dollen, en die hond is nou 5 of 6 geloof ik, en ze wil niet meer lopen, ze kan ook niet meer rennen, dan stikt ze ongeveer de moord. Maar in dat koppie is het nog steeds datzelfde hondje dat met haar even oude cockervrriendje liep te rennen. En dat cockertje is nog steeds even dartel en beweeglijk.

En dat vind ik zielig. Je sluit een heel vrolijk jolig hondje op in een horrorlijf.
      Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
      Sil
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Wij hebben zo'n 35 jaar geleden een Engelse Bull gehad toen ik nog thuis woonde. Als ik nu fotos zie van die Bull dan lijkt hij van geen kanten meer op de Bullen zoals ze er nu uit zien. Hogere poten, minder brede borstkas, minder platte neus. En toen al zei de fokker van wie we hem kochten letterlijk "je koopt een hond vol met ellende en ziekte". Was wel een echte Bullenfokker en hond met stamboom. Onze hond is 9 jaar geworden, het oudste uit het nest. Wel geopereerd aan teveel vel in z'n keel en altijd kale plekken. Daarna zijn de Bullen alleen nog maar minder gezond geworden. Zo jammer dat er niet meer mensen zijn die ze terug willen fokken naar een gezondere uitgave. :U:
      Bulley
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Franse bulldog
      Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Ik vind t ook zielig, gelukkig zijn er ook genoeg die wel nog kunnen spelen en doen.
      Ik heb zelf een franse die niet heel erg benauwd is met warm weer (maar waar ik wel mee uitkijk als het warm is)
      Maar hierna toch echt een hond met langere neus. (of een franse bull waar ze een aantallen cm langere neus in gaan fokken want karakter vind ik super)
      Bulley 11.02.2005-24.02.2015
      Anja
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik vind het ook zielige honden.
      Mijn broertje heeft een engelse bulldog van 6 jaar oud, en tjonge wat een stakker is dat.
      Hij heeft allerlei allergieën en regelmatig ontstekingen tussen zijn tenen.
      Het arme beest kan geen vin verroeren als het boven de 20 graden is, want dan krijgt hij het zo benauwd dat hij bijna het loodje legt.

Mijn broertje is helemaal gek van dat beest, maar zal nooit, maar dan ook nooit meer een Engelse bulldog nemen.
      En het is zo'n lieve, vriendelijke hond :jank:
      Afbeelding
      Hanna - Mica - Jop
      YvetteJ
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
      Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

[Sandra] schreef:Soms lijkt het ook erger/heftige dan het is, zei een bulleneigenaar eens tegen me.
      Kan me niet voorstellen dat als het ernstig lijkt en klinkt, dat dat het dan niet is. Hoe weet die eigenaar nou wat die hond voelt? Die hond gaat niet lopen hijgen en knorren omdat het hem zo toevallig door zijn moeder geleerd is :denken:
      Groetjes Yvette

Chupa (2007)
      Tobias (2008-2021)
      Freek (2020)
      vinkje
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Golden Retriever
      Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

IK dacht gehoort te hebben op tv dat ze een fokverbod willen op deze hondjes, en ook op de Pim Fortuin hondjes.
      Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
      dagmar88
      Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Eerlijk gezegd denk ik dat wanneer een ras zo ver van de natuur af staat dat het zichzelf niet meer voort kan planten, daar ook maar geen hulp meer bij gegeven moet worden.
      Ik vind engelse bullen echt geweldig, maar doe mij dan maar een Olde English; met neus, staart en fatsoenlijke poten.
      Tank
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Mijn OEB heeft dan wel geen staart, maar staat idd hoog op de poten en heeft meer neus. Hij kan heel hoog en ver springen en dat doet hij vaak gewoon uit zichzelf als hij aan het rennen is, gek beest.

Het was een bewuste keuze om niet meer voor een franse of engelse bull te gaan.

Het is nog steeds geen hond waarmee je urenlang kan fietsen ofzo, maar dat zoek ik ook niet in een hond. Maar hij rent en springt en gaat achter ballen aan en niks wat hem daarbij in de weg zit.
      Jippie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
      Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik zie ook meer slechte bullen dan goeie. Mijn vader heeft wel een goeie. Ze lijkt niet echt op een echte, neigt meer naar een oeb. Staat hoog op de poten, heeft een slank afgetraind lichaam. Ik denk dat heel veel te maken heeft met opvoeding van de bulldog. Veel laten rennen, daar worden ze sportief van. Ze heeft ook net wat meer een neus. Verder is het wel een typische bull. Ik hou niet van de karakters!

De fokker van deze hond die schrok zich dood toen hij hoorde dat onze bulldog lekker in het rond rent. Volgens hem moeten ze vanaf pup tot volwassen zo weinig mogelijk beweging, en veel eten. :denken: Vind het dus niet raar dat bullen allemaal zo dik zijn, de meeste worden zo gemaakt.
      Afbeelding
      marian*
      Erelid
      Contacteer:

Jippie schreef:Volgens hem moeten ze vanaf pup tot volwassen zo weinig mogelijk beweging, en veel eten.

:80:
      Afbeelding
      dagmar88
      Zeer actief

marian* schreef:
      Jippie schreef:Volgens hem moeten ze vanaf pup tot volwassen zo weinig mogelijk beweging, en veel eten.

:80:
      Nou, ja... ik snap dan ook niet dat je daar een hond van wil...
      Maar opvoeding alleen doet het hem natuurlijk niet, een hond met een lijf dat niet wil kan onmogelijk 'sportief' worden.
      [Sandra]
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

YvetteJ schreef:
      [Sandra] schreef:Soms lijkt het ook erger/heftige dan het is, zei een bulleneigenaar eens tegen me.
      Kan me niet voorstellen dat als het ernstig lijkt en klinkt, dat dat het dan niet is. Hoe weet die eigenaar nou wat die hond voelt? Die hond gaat niet lopen hijgen en knorren omdat het hem zo toevallig door zijn moeder geleerd is :denken:
      Nee, dat zit ook in de hond/in het ras. Korte snuit, relatief zware bouw. Met die man kwam het ter sprake dat hij soms wel eens opmerkingen krijgt dat het toch wel zielig was dat zijn hond zo benauwd was. Zijn verhaal was als dat van Ellen, de ene bull is gezonder dan de ander, en soms lijkt het ook erger dan het is - omdat het bij het ras 'hoort', maar als je er met eten/bewegen voor zorgt dat hij een goede conditie heeft dan ondervang je wel wat. Zoiets was de strekking van zijn verhaal.
      Afbeelding
      Groetjes,
      Sandra
      dagmar88
      Zeer actief

[Sandra] schreef:de ene bull is gezonder dan de ander, en soms lijkt het ook erger dan het is - omdat het bij het ras 'hoort'.
      Dat vind ik dus echt onzin en mooipraterij. Hersenen die in de ruggengraat uitpuilen 'horen' ook bij een cavalier, maakt dat het minder erg?
      Dat soort mensen hebben echt een blinde vlek...
      Judith
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik ken niet veel EB's, maar ik heb laatst met een engelse en een franse bull gewandeld, en sorry maar die hebben de hele weg geknord.
      De engelse bull wilde dolgraag zwemmen, ik gooide voor Diesel een tak in het water zodat hij kon zwemmen, niet nadenkend dat de Eb ook het water in zou gaan. Die Eb ging het water in en de baas moest het water in springen om haar hond te redden, want die hond zonk gewoon.

En de enige hond waar Diesel een aanvaring mee gehad heeft is een Eb die midden in de zomer in het losloopgebied op de grond lag te knorren. Waarschijnlijk heeft Diesel dat gezien als grommen. (hij heeft geen gaten gemaakt).
      Ik vind Eb en Fb's hele leuke en lieve honden, maar ik vind het moeilijk dat het lichaam niet altijd doet wat het koppie wilt.
      Maar ik vind het ook afhankelijk hoe mensen zelf hun Eb en Fb in conditie hebben staan, er loopt in Noordwijk 1 Fb, mooi slank hondje (niet zo'n propje) klein neusje. En er loopt 1 Eb die wat slanker is dan de andere Eb's die ik tegen kom.
      Je moet als eigenaar ook niet willen dat je er een propje van maakt, omdat het bij het ras "hoort".
      Afbeelding
      Tanja Simba&Bella
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

marian* schreef:
      Zó sneu.

Precies de reden dat ik zo lang getwijfeld heb om dit topic aan te maken.Omdat het een gevoelig onderwerp is,en dat snap ik heel goed.Net zoals Staffordeigenaren gaan steigeren als er een hond gebeten is door een Stafford wat blijkbaar ook not done is.
      Ik heb echt medelijden met een pup van 5 maanden die al kortademig rond loopt en niet zo vrij kan lopen rotzooien als andere honden.

Het is meer de manier waarop het neergezet wordt dat mensen gaan steigeren. Mensen zien een pup tegen die weinig kan en dus zijn alle eb's ziek zwak en misselijk.
      Is er een stafford betrokken bij een bijtincident dan zijn ineens alle staffords levensgevaarlijk. Dat is vaak de reden dat eigenaren van het ras fel reageren.

Het is vechten tegen de bierkaai als je zegt dat er ook gezonde exemplaren bestaan, in vele ogen kan dat gewoonweg niet en daar blijven ze dan ook bij.

Ik onderken niet dat er ook slechte exemplaren tussen lopen. Dat is helaas ook zo. Fokkers die het allemaal niet zo nauw nemen en pups afleveren met een luchtpijp met de diameter van een rietje....dat is ook schandalig. Maar ook dat is een gevecht zonder eind. Mensen zien euro tekens in hun ogen en Het leed dat ze veroorzaken interesseerd ze geen bal.

Ik denk dat je bij elk ras genoeg van dit soort zgn fokkers ertussen hebt zitten, alleen komt dit minder naar buiten toe.
      Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
      Judith
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Tanja Simba&Bella schreef:
      marian* schreef:
      Zó sneu.

Het is meer de manier waarop het neergezet wordt dat mensen gaan steigeren. Je komt een pup tegen die weinig kan en dus zijn alle eb's ziek zwak en misselijk.
      Is er een stafford betrokken bij een bijtincident dan zijn ineens alle staffords levensgevaarlijk. Dat is vaak de reden dat eigenaren van het ras fel reageren.

Het is vechten tegen de bierkaai als je zegt dat er ook gezonde exemplaren bestaan, in vele ogen kan dat gewoonweg niet en daar blijven ze dan ook bij.

Ik onderken niet dat er ook slechte exemplaren tussen lopen. Dat is helaas ook zo. Fokkers die het allemaal niet zo nauw nemen en pups afleveren met een luchtpijp met de diameter van een rietje....dat is ook schandalig. Maar ook dat is een gevecht zonder eind. Mensen zien euro tekens in hun ogen en Het leed dat ze veroorzaken interesseerd ze geen bal.

Ik denk dat je bij elk ras genoeg van dit soort zgn fokkers ertussen hebt zitten, alleen komt dit minder naar buiten toe.
      Hier ben ik het wel met je eens, het is niet 1 of 10 bullen of staffords, maar het is of allemaal of helemaal niet.
      Maar ik als X stafford eigenaar vindt het ook niet altijd leuk dat er zulke topics zijn, maar ik ben het vaak wel eens. Het ras krijgt een slechte naam door al die randdebielen die zonodig een "stoere" hond willen hebben. Maar ik kan zelf ook relativeren, dat niet alle staffords slecht zijn.
      Ik begrijp dat jij als Eb eigenaar denkt, daar gaan we weer, weer alle vooroordelen komen weer omhoog. En ik begrijp ook dat je dat wilt verdedigen, dat er ook gezonde bullen zijn. En ik geloof je ook wel dat er gezonde bullen zijn, in de trant dat ze niet knorren, geen keel hebben als rietjes. Maar het is inderdaad helaas wel zo dat sommige zogenaamde "fokkers" alleen maar eurotekens in hun ogen zien. En dus de gezondheids klachten maar ontkennen.
      Maar ik vind het wel moeilijk dat sommige mensen bewust kiezen voor een redelijk ongezond ras, mensen die dus bewust een Eb nemen (dan ook nog zonder stamboom natuurlijk want dat is goedkoper) en het laten leven als een knorrend propje, want het is zo schattig.
      Zo krijg je als eigenaar van een Eb steeds meer vooroordelen naar je hoofd geslingerd, omdat mensen niet nadenken over wat ze kopen. En jij dus als Eb eigenaar die wel een gezonde Eb hebt je altijd moet verdedigen.
      Maar ik als X stafford eigenaar moet mij ook altijd verdedigen, soms is dat vermoeiend ja. En ja het is vechten tegen de bierkaai, daarom heb ik het ook opgegeven om stafford te verdedigen, ik vertel juist liever dat het zulke moeilijke en vooral hondagressieve honden zijn. Zodat mensen sneller uit hun hoofd laten om er een te nemen.
      Afbeelding
      *Ellen*

Het rotte met dit ras is ook dat ze stinkend duur verkocht worden.
      Kassa ! Ik heb twee keer een nestje gefokt, 6 en 7 jaar geleden en verkocht ze voor 1200 euro. Dat vind ik een normale prijs.
      Wat heb ik een hoop gezeik gehad zeg van fokkers die hun pups voor meer dan tweeduizend verkochten.
      Ik zat onder de marktprijs. En het zouden dus wel Oostblokpups zijn.
      Niet dus. Gewoon huisnestjes die met heel veel liefde 8 weken in huis geleefd hebben.
      Ik fok niet meer want het was janken en bleren als er eentje weg ging.
      Om te fokken moet je ook afstand van je pups kunnen nemen en ik had het daar heel slecht mee.
      Daarbij : onze pups waren gezond, het was een goede combinatie.
      Maar die combinatie kan niet meer.
      Mijn hart draait wel om als ik lees dat er vrachtwagens vol pups uit het Oostblok komen en dat een derde dood is gegaan onderweg.
      Er was laatst een documentaire over. Elke week een vrachtwagen met 600 pups, en die man zat dat met een stalen gezicht te vertellen.
      Handel he.
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”