Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oh oh oh die jeugd... :-/

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Aantal honden: 2

oh oh oh die jeugd... :-/

Ongelezen bericht door Robin »

Loop ik met mijn 2 vrolijke viervoetertjes het park uit, komt er een groepje jongens van rond de 15 op hun fietsjes het park (waar je niet mag fietsen) uit racen, op het voetpad (waar duidelijk fietsen ook niet is toegestaan). Dus ik roep, met alle liefde die ik voor kinderen in mij heb: "Voorzichtig, jongens! Ze steken zomaar over, hoor!" Maar ze fietsten met dezelfde snelheid door, is wellicht best wel stoer :pffff: , maar niet handig, want Robin wilde net oversteken. Dus de eigenaar van de andere hond kan zijn voet nog net voor Rob houden, waardoor hij niet verder kon en de jongens haar niet aanreden.

Dus ik roep, geschrokken, maar nog altijd met alle liefde die ik voor kinderen in mij heb: "Eikels! Kijk dan ff uit! Ik zég het net nog, hoe moeilijk is het om even af te remmen?!"
Krijg ik de opmerking: "Houd je bek, bitch, ga afvallen!" terug. :roll:

Kinderen, kinderen.. wat zijn het toch een heerlijke wezens! :I: :lief:

:gvd:
Laatst gewijzigd door Robin op 15 jul 2011 21:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Re: oh oh oh die jeugd... :-/

Ongelezen bericht door Valerie »

Die kinderen moeten opletten voor jouw honden :denken: een beetje omgekeerde wereld..
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

dat zijn gewoon tering ettertjes.. :oohja: :kotz:
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Diaantje »

Lief hé, kinderen! :I: Niet alleen 15 jarige doen het trouwens hoor, ik fietste laatst door de stad en moest richting het stoplicht, hij ging op oranje en ik kon niet meer afremmen dus ik fiets snel door... Scheurt er een auto voorbij met 2 gozers erin van een jaar of 19: Hé HOER! Voortaan even stoppen voor het rode licht he ''.........'' scheldwoord dat niet voor herhaling vatbaar is. :roll:

:O:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Robin
Zeer actief

Valerie schreef:Die kinderen moeten opletten voor jouw honden :denken: een beetje omgekeerde wereld..

Was een voetpad, heb het net veranderd ;)
Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Ja fijn he die jeugd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heb tegenover een school gewoond waar kinderen van 4-8 elkaar dingen noemden die ík nog niet durf te zeggen, of zou willen...
:schrik:
Kanker zus en zo, stoephoer, stomme kut en dat soort werk :hmmm:
Heb wel eens een meisje van een jaar of 5 gevraagd nadat ze me voor iets heel lelijks uitmaakte of ze misschien wist wat dat betekende.
Kind had echt geen idee (gelukkig) maar die kinderen zullen het toch echt eerst vaak genoeg gehoord hebben voordat het na gedaan wordt...
Robin
Zeer actief

Nja, eigenlijk werk ik zelf met best pittige kinderen. Maar die noemen me altijd 'juf' en geen 'bitch' :19:

En ze rijden ook nooit zomaar bijna over mijn hondje heen... :pffff:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik heb geeneens liefde voor kinders, maar blijk dit ook uit te stralen want als die grote mond al wordt opgezet weet ik altijd een "sorry" te forceren.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Robin schreef:Nja, eigenlijk werk ik zelf met best pittige kinderen. Maar die noemen me altijd 'juf' en geen 'bitch' :19:

maar jij noemt hen waarschijnlijk ook geen eikel.....
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Robin
Zeer actief

renee-uk schreef:
Robin schreef:Nja, eigenlijk werk ik zelf met best pittige kinderen. Maar die noemen me altijd 'juf' en geen 'bitch' :19:

maar jij noemt hen waarschijnlijk ook geen eikel.....
Hahaha! Scherp! :lol1:
Nee.. da's dan ook wel weer zo...

Maar híj begon! :pffff:

:engel:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Sja, als ik zie dat er een kudde jeugd op fietsies aankomt, ha ik mn honden even aangelijnd....
Ik had het trouwens vreemder gevonden als ze braaf gestopt en afgestapt waren, dan had ik pas echt aan die jongeren getwijfeld :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Diaantje schreef:Lief hé, kinderen! :I: Niet alleen 15 jarige doen het trouwens hoor, ik fietste laatst door de stad en moest richting het stoplicht, hij ging op oranje en ik kon niet meer afremmen dus ik fiets snel door... Scheurt er een auto voorbij met 2 gozers erin van een jaar of 19: Hé HOER! Voortaan even stoppen voor het rode licht he ''.........'' scheldwoord dat niet voor herhaling vatbaar is. :roll:

No offence (hoer en erger is nogal onnodig) maar van mij had je ook de wind van voren gekregen! Je hebt toch verdorrie geen doodswens met dat door rood rijden, heb daar dus ook echt een grafhekel aan. Want rijdt je een fietser aan ben jij hoe dna ook schuldig als automobilist. Je hebt NIET door rood te rijden. En niet af kunnen remmen is een lame excuus, een stoplicht springt niet zomaar voor je neus, en als je altijd hele hard fietst of blijkbaar niet zo goed bent in stoplichten rem je maar bij alle stoplichten af ruim van te voren.

@TS, die kids van tegenwoordig :') worden neit meer opgevoed of opgevoed met scheldwoorden, ik ken mensen die hun dochter ee van haar eerste woorden was kankerhoer :S en dit vonden ze wel grappig :S :S die van hun zoonetje was teringlijer ofzo :S ik vind het verschrikkelijk maar zo gaat het vaak tegenwoordig :(
Robin
Zeer actief

fes/lou schreef:Sja, als ik zie dat er een kudde jeugd op fietsies aankomt, ha ik mn honden even aangelijnd....
Ja, ik ook, maar ik verwachtte geen fietsers op een verboden-voor-fietsers-schelpen-wandelpad.
fes/lou schreef:Ik had het trouwens vreemder gevonden als ze braaf gestopt en afgestapt waren, dan had ik pas echt aan die jongeren getwijfeld :D
Ik niet. Ik ken alleen maar hele leuke coöperatieve kinderen :klaar:
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Joey.K schreef:
Diaantje schreef:Lief hé, kinderen! :I: Niet alleen 15 jarige doen het trouwens hoor, ik fietste laatst door de stad en moest richting het stoplicht, hij ging op oranje en ik kon niet meer afremmen dus ik fiets snel door... Scheurt er een auto voorbij met 2 gozers erin van een jaar of 19: Hé HOER! Voortaan even stoppen voor het rode licht he ''.........'' scheldwoord dat niet voor herhaling vatbaar is. :roll:

No offence (hoer en erger is nogal onnodig) maar van mij had je ook de wind van voren gekregen! Je hebt toch verdorrie geen doodswens met dat door rood rijden, heb daar dus ook echt een grafhekel aan. Want rijdt je een fietser aan ben jij hoe dna ook schuldig als automobilist. Je hebt NIET door rood te rijden. En niet af kunnen remmen is een lame excuus, een stoplicht springt niet zomaar voor je neus, en als je altijd hele hard fietst of blijkbaar niet zo goed bent in stoplichten rem je maar bij alle stoplichten af ruim van te voren.
Ik fietste niet eens door rood, het was oranje :roll: Hij sprong net op oranje toen ik zou oversteken, dus kom op zeg. :piew: Het was die lui gewoon te doen om even te kunnen rellen. En nee hoor ik fiets niet altijd heel hard, en ik ben keurig met stoplichten maar als ik zie dat een stoplicht op groen staat dan gooi ik wel even het tempo erin ja :U:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Och ja, die kinders.
Ik ben eens van achteren aangereden terwijl ik voor rood licht stond te wachten. Midden in de avondspits op een van de drukste kruisingen in de stad. Zo'n patsertje van een jaar of 18 die net zijn eerste autootje had. Die trommelde meteen zijn vriendjes op en die zeiden tegen me dat ik hem ook niet in z'n achteruit had moeten zetten.
Ik heb er maar niks van gezegd.

En als ik het taal/scheldwoordengebruik van sommige buurtkinderen hier ( <10 jaar) hoor dan sta ik ook wel eens met mijn oren te klapperen.

Maar ik denk dat je in zo'n situatie met langsfietsende jeugd beter zelf je maatregelen kunt nemen en even aanlijnen, in plaats van het van de ander te laten afhangen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Weet je zeker dat je daar niet mag fietsen :pffff:
Ik heb wel eens mot gehad omdat ik hiet op het schelpenpad fietst,met zo mokkel met een kutkeffer.
Die me aan ziet komen en extra breed ging doen met haar vriendin.
Ik zeg nou een stapje op zei zou wel handig zijn.
Zegt ze je mag hier niet fietsen.
Onee waar zijn die borden dan voor fietsen niet brommen. :oohja:
Afbeelding
Robin
Zeer actief

twinkeltje schreef:Weet je zeker dat je daar niet mag fietsen :pffff:
Ik heb wel eens mot gehad omdat ik hiet op het schelpenpad fietst,met zo mokkel met een kutkeffer.
Die me aan ziet komen en extra breed ging doen met haar vriendin.
Ik zeg nou een stapje op zei zou wel handig zijn.
Zegt ze je mag hier niet fietsen.
Onee waar zijn die borden dan voor fietsen niet brommen. :oohja:
Ja, ik weet zeker dat je daar niet mag fietsen. In het park, waar ze uitkwamen, ook niet. Staan overal bordjes. Ik laat mijn honden niet vlakbij fietspaden los, want ik weet dat ze dan zomaar oversteken en ze zijn echt te klein om een fiets te handelen. En dan is dat míjn verantwoordelijkheid.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik vind het altijd jammer dat je ze niet gewoon over de knie mag gooien. Ik zou het graag doen, al zijn ze 15 jaar. Wat de ouders heb nagelaten zetten we graag recht. :pffff: Maar helaas...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:goeie: een 15 jarige over de knie, je mag blij zijn als de rollen niet worden omgekeerd dan.
Heb je wel gezien hor groot sommigen zijn :schrik:
Plus dan nog eens manieren leer je ze niet door een pak rammel :hmmm:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

S@ndr@ schreef::goeie: een 15 jarige over de knie, je mag blij zijn als de rollen niet worden omgekeerd dan.
Heb je wel gezien hor groot sommigen zijn :schrik:
Plus dan nog eens manieren leer je ze niet door een pak rammel :hmmm:
:zweep: :zweep:

Je hebt wel gelijk hoor, ze zijn nog agressief ook tegenwoordig. Mijn vriend (en da's een enorme vent) word tijdens zijn bezorgwerk regelmatig lastig gevallen door agressieve en brutale pubers. Werkelijk niet te geloven...
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Hier in het park mogen de honden niet los maar iedereen doet het (al jaren er wordt ook niet gecontroleerd, niemand heeft er verder problemen mee)
Hier in het park fietsen en brommen ze ook daar heb ik en de meeste mensen ook geen probleem mee, we houden rekening met elkaar net als al die kinderen op hun stepjes en skateboards.
Wel een keer gelachen toen we met een hele groep mensen inclusief honden het pad onbewust blokkeerden en er een meisje van achteren op haar scooter kwam aanrijden, die moest uitwijken voor een hond en ging over het natte gras waardoor ze uitgleed en viel.
Begon ze tegen ons te schelden dat die honden helemaal niet los mochten lopen, toen ik vroeg of ze hier dan wel met de scooter mocht rijden was ze meteen stil. :wink:
We doen hier nooit zo moeilijk, we leven en laten leven zeg maar.
je hebt er natuurlijk altijd zeikerds bij maar dat zijn meestal de mensen die toevallig een keer door het park lopen en er verder bijna nooit komen.
Het enige waar ik me aan kan ergeren als er glas en etenswaren bij de skatebaan liggen, maar aan de andere kant niemand ruimt hier zijn hondenstront op (is hier ook niet verplicht, het gras inclusief de drollen wordt hier iedere week gemaaid) dus eigenlijk heb ik niks te klagen hier.
Nu lijkt het (voor jullie misschien) hier een asozooitje maar dat is het juist niet, op bepaalde tijden komt er hier een hele groep baasjes met hun honden bijelkaar die dan heerlijk met elkaar aan het spelen zijn, en de baasjes zitten dan gezellig op het bankje met elkaar te kletsen soms zelfs met koffie en koek erbij.
Terwijl de jeugd zich verderop uitleeft op de skatebaan.
Groetjes Patries
Afbeelding
Robin
Zeer actief

patricia schreef:Nu lijkt het (voor jullie misschien) hier een asozooitje maar dat is het juist niet, op bepaalde tijden komt er hier een hele groep baasjes met hun honden bijelkaar die dan heerlijk met elkaar aan het spelen zijn, en de baasjes zitten dan gezellig op het bankje met elkaar te kletsen soms zelfs met koffie en koek erbij.
Terwijl de jeugd zich verderop uitleeft op de skatebaan.
En zo hoort het :ok:

Beetje rekening met elkaar houden is heel logisch, toch? Hier langs het wandel/fietspad laat ik de honden niet los, ik houd ze aan de kant voor fietsers en brommers. En als ik in het park kinderen/jongeren chips zie eten en redbull zie drinken (vakantietijd, hè?) dan vraag ik altijd netjes of ze dat in de prullenbak willen gooien, zodat de honden er weer niet ziek van worden. Doen ze altijd keurig :ok:

Ik snap die strijd nooit zo, als het eigenlijk allemaal veel makkelijker kan.. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”