Enige tijd geleden leerde ik een husky kennen en uiteindelijk zat daar ook echt een fantastische baasje aan vast en we wonen nu zo ongeveer samen op een flatje (niet echt heel handig met 2 honden maar we lopen erg veel dus ze zijn in huis rustig).
Ik ben niet heel erg bekend met het ras maar ben erachter dat ze erg graag haar tanden in zo ongeveer alles zet, zeker als je haar even 1 min alleen laat om bijvoorbeeld naar de wc toe te gaan. In de tijd dat ik dit fantastische baasje heb leren kennen heeft hij me ook laten zien dat hij het schoolvoorbeeld is van hoe je het allemaal niet moet doen. Broodfokker,ze is gewoon onwijs verwend, altijd haar zin gekregen. Kortom, ze heeft haar baas goed getraind.
Sinds dat ze zo veel tijd hier spendeert(d?) zit ze met mij in de heropvoeding, voornamelijk om haar geestelijke uitdaging te geven en we wandelen onwijs veel en ik ben begonnen om haar aan de fiets te leren lopen, maar ook vooral om haar grenzen te geven. Zolang ik in de buurt ben gaat het gelukkig goed, met geduld kom je een heel eind.
Maar om tot het punt te komen waar ik jullie hulp voor bij nodig heb. Ik heb het voor elkaar gekregen dat er een bench mag gaan komen voor deze dame

Om het nog wat duidelijker te maken, ik ben gewend om een bench aan te leren en ben me er heel erg bewust van dat ik bij deze dame nog rustiger aan moet doen als dat ik bij mijn eigen pupje kon doen want Jane (husky) kent dit helemaal niet en vindt het echt vreselijk om alleen te zijn of uberhaupt opgesloten te zitten. Om dus dergelijke ellende te voorkomen heb ik dus tips nodig.