Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje voor mensen met een hond die sloopt

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Vraagje voor mensen met een hond die sloopt

Ongelezen bericht door Laura84 »

Hoi forummers

Enige tijd geleden leerde ik een husky kennen en uiteindelijk zat daar ook echt een fantastische baasje aan vast en we wonen nu zo ongeveer samen op een flatje (niet echt heel handig met 2 honden maar we lopen erg veel dus ze zijn in huis rustig).

Ik ben niet heel erg bekend met het ras maar ben erachter dat ze erg graag haar tanden in zo ongeveer alles zet, zeker als je haar even 1 min alleen laat om bijvoorbeeld naar de wc toe te gaan. In de tijd dat ik dit fantastische baasje heb leren kennen heeft hij me ook laten zien dat hij het schoolvoorbeeld is van hoe je het allemaal niet moet doen. Broodfokker,ze is gewoon onwijs verwend, altijd haar zin gekregen. Kortom, ze heeft haar baas goed getraind.

Sinds dat ze zo veel tijd hier spendeert(d?) zit ze met mij in de heropvoeding, voornamelijk om haar geestelijke uitdaging te geven en we wandelen onwijs veel en ik ben begonnen om haar aan de fiets te leren lopen, maar ook vooral om haar grenzen te geven. Zolang ik in de buurt ben gaat het gelukkig goed, met geduld kom je een heel eind.

Maar om tot het punt te komen waar ik jullie hulp voor bij nodig heb. Ik heb het voor elkaar gekregen dat er een bench mag gaan komen voor deze dame :E: Alleen vanwege haar slimme manier van uitbreken ben ik bang dat een gewoon standaard bench niet voldoende gaat wezen. Stel het gaat mis, in het ergste geval verwond ze zichzelf of is ze zo slim om uit te breken. Dus, een extra stevige bench is geen overbodige luxe. Wie heeft er ideeën??? :help:

Om het nog wat duidelijker te maken, ik ben gewend om een bench aan te leren en ben me er heel erg bewust van dat ik bij deze dame nog rustiger aan moet doen als dat ik bij mijn eigen pupje kon doen want Jane (husky) kent dit helemaal niet en vindt het echt vreselijk om alleen te zijn of uberhaupt opgesloten te zitten. Om dus dergelijke ellende te voorkomen heb ik dus tips nodig.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Re: Vraagje voor mensen met een hond die sloopt

Ongelezen bericht door christina »

Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

husky`s staan er wel om bekend dat ze niet graag alleen zijn. wat ik mij dus afvraag of haar het ``alleen``zijn, rustig is opgebouwd met haar.

zou een draadstalen bench niet volstaan ? en geef haar dan veel om te kluiven erin. anders kunnen husky`s heel goed een keel opzetten :mrgreen:

i.p.v een bench kun je misschien een stuk afzetten? sommige honden (husky`s) gaan janken, en daarin zijn ze zeer volhardend.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Emma schreef:husky`s staan er wel om bekend dat ze niet graag alleen zijn. wat ik mij dus afvraag of haar het ``alleen``zijn, rustig is opgebouwd met haar.

zou een draadstalen bench niet volstaan ? en geef haar dan veel om te kluiven erin. anders kunnen husky`s heel goed een keel opzetten :mrgreen:

i.p.v een bench kun je misschien een stuk afzetten? sommige honden (husky`s) gaan janken, en daarin zijn ze zeer volhardend.
Hoi Emma,

Deze dame is zeker erg vocaal aangelegd en schroomt niet van zich te laten horen. Ik heb het ook al eens geprobeerd om haar alleen in de gang te zetten maar dat kon je ook horen plus dat ze alle deuren open kan maken, ongeacht de stand van de klink.

Ik ben van plan om ook met een kong te gaan werken om haar wat te doen te geven in de bench en dan echt vanaf 30 seconden op te gaan bouwen. Ik ben me er bewust van dat husky's dit gewoon heel erg lastig vinden. Dit is oa ook de reden waarom ik er geen 1 zou willen hoe mooi ik ze ook vind. Maar ach, zo heb ik er toch nog een beetje 1;)

Maar goed, behalve de hamerslag bench nog geen andere suggesties? Vriend lief wil zo'n kamerkennel maar op 1 of andere manier word ik daar niet zo gelukkig van, ook vanwege het feit dat ze zo lastig in te klappen zijn
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

een vriendin had vroeger een malamute (omdat ze zo mooi waren) die ging gewoon door een kamerkennel heen. toen deed ze de hond in het halletje als ze weg ging tot hij een gat in de muur had gemaakt dwars door het beton heen. uiteindelijk heeft ze deze hond herplaatst bij een liefhebber met een groot terrein.
ik hoop dat het jou wel gaat lukken.
ellen
Afbeelding
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

***puppy*** schreef:
Emma schreef:husky`s staan er wel om bekend dat ze niet graag alleen zijn. wat ik mij dus afvraag of haar het ``alleen``zijn, rustig is opgebouwd met haar.

Hoi Emma,

Deze dame is zeker erg vocaal aangelegd en schroomt niet van zich te laten horen. Ik heb het ook al eens geprobeerd om haar alleen in de gang te zetten maar dat kon je ook horen plus dat ze alle deuren open kan maken, ongeacht de stand van de klink.

Ik ben van plan om ook met een kong te gaan werken om haar wat te doen te geven in de bench en dan echt vanaf 30 seconden op te gaan bouwen. Ik ben me er bewust van dat husky's dit gewoon heel erg lastig vinden. Dit is oa ook de reden waarom ik er geen 1 zou willen hoe mooi ik ze ook vind. Maar ach, zo heb ik er toch nog een beetje 1;)

Maar goed, behalve de hamerslag bench nog geen andere suggesties? Vriend lief wil zo'n kamerkennel maar op 1 of andere manier word ik daar niet zo gelukkig van, ook vanwege het feit dat ze zo lastig in te klappen zijn

De bench die ik voorstelde is makkelijk in te klappen hoor! Wij gebruiken die op vakantie en hebben voor thuis een kennel van 1x1 in de garage en dat gaat prima. Wel opbouwen natuurlijk maar ze gaat tegenwoordig meteen liggen en slapen.
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

laatst stond hier op het forum (kan het niet vinden) een topic over een kamerkennel dat je tegen de muur op klapte..dus je klapte de delen gewoon en zette zo een deel van de kamer af...en inderdaad kongs..dat heeft hier ook wonderen verricht met Nina ...(was ook volwassen toen ze het moest leren herplaatser) en voor ik haar alleen liet ging ik met haar fietsen en balletjes gooien..dan een goed gevulde kong en zo langzaam opbouwen...ik had het er met een kleine maand in...daarna nooit meer last mee gehad :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

ik heb Sanka altijd kunnen bezig houden door voor haar bepaald speelgoed apart te houden. Dus bv een gevulde kong, pluche speelgoed enz kreeg ze enkel en alleen als ze in de bench moest. Zo was ze elke keer enthousiast dat ze dat ene speeltje nu wel kreeg ipv bezig te zijn met het feit dat ze de bench in moest. Nu, 3 jaar later, gebruik ik de bench bijna niet meer. 's nachts zit ze gewoon los in de slaapkamer en als ze alleen moet zijn zit ze op de hal.
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”