Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer laat jou DA een hond inslapen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Kimmie

wanneer laat jou DA een hond inslapen?

Ongelezen bericht door Kimmie »

en dan heb ik het niet over zieke honden..

laat jullie DA een hond inslapen omdat jij zegt dat deze agressief is?of bv wat ik las bij een ander topic als een hond volgens de eigenaar moeite zou hebben met herplaatsing,maar verder kern gezond is?

toevallig was ik gister bij mijn DA en daar kwam het over het feit dat ik gister een oudere rottweilerteef aangeboden kreeg en ik zei dat ze wel mocht komen mits ze wordt gesteriliseerd,waarop het antwoord was,de eigenaar laat haar liever inslapen als steriliseren,dat kost gewoon teveel geld...

mijn DA reageerde hier verbaasd op dat een DA een gezonde hond zomaar zou laten inslapen,en zij dat nóóit zou doen,zelfs bij bijtincidenten wil ze een verklaring van politie of tierschutz dat dit echt gebeurd is,en dat deze aanraden de hond in te laten slapen..

zou jullie DA een gezonde hond inslapen om een reden die niets met de gezondheid van het dier te maken heeft??
Laatst gewijzigd door Kimmie op 04 aug 2011 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
dogo4ever
Zeer actief

Re: wanneer laat jou DA inslapen?

Ongelezen bericht door dogo4ever »

De DA waar wij komen vertrouwd er op dat wij honden niet om een poep en een scheet laten inslapen en gaat uit van onze kunde daar in. Hoe hij dat doet met andere mensen weet ik niet.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn DA, ook die vertrouwt erop dat ik niet zomaar een hond laat in slapen :wink: gelukkig, dat we belden voor inslapen was het ook niet waarom, maar wanneer en waar.
ze wisten wat de honden mankeerden natuurlijk en dat wij de grens bepaalden . klaar.
gewoon vertrouwen is dat :ok:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja, ik zou een lichamelijk kerngezonde hond met enorme gedragsproblemen wel in kunnen laten slapen.
Maar pas als er ook alles op alles is gezet om die gedragsproblemen in betere banen te leiden en herplaatsen ook niet kan.

Ik denk dat mijn DA daarin ook wel mee zou gaan, die kent mij weet hoe ik met mijn honden omga en die zou ook zeker op de hoogte zijn van de problemen die ik met die bepaalde hond zou hebben.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kimmie

de keren dat ik gebeld heb om een hond in te laten slapen was er ook geen vraag van hoe waarom en wanneer, ze weet dat ik niet zomaar en hond zou laten inslapen,maar bv zo'n oudere maar kern gezonde hond zomaar dood spuiten,dat doet ze dus niet..ik dood geen oma's zonder reden zei ze...

en zo ken ik meerdere gevallen hoor,er wordt hier nogal het een en ander aangeboden aan honden,en nu al 2x jonge honden ( van tussen de 1 en 2) die prima te herplaatsen waren,die anders voor het gemak maar de spuit zouden krijgen...

ik vind het bizar dat een DA zomaar een gezonde hond zou laten inslapen,tenzij deze dus weet dat de hond anders op gruwelijke manier gedood zou worden,en dan nog ken ik een nederlandse DA die de honden niet liet inslapen maar zelf naar het asiel bracht als de eigenaar niet voor de asielkosten wilde opdraaien...
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Mijn Da laat geen gezonde dieren inslapen.(uitzonderingen daargelaten)
Laatst gewijzigd door daywalker op 13 jul 2011 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Mijn dierenarts(tevens mijn baas) laat liever geen gezonde dieren inslapen maar de klant is helaas koning en dus kun je nadat je alle argumenten om het niet te doen te hebben aangevoerd niets anders dan het toch doen...............ook al omdat men anders zelf een minder hondvriendelijke manier zal zoeken.
Sandra
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb geen idee. Zo goed ken ik de DA-en hier niet. We wonen ook pas 11 jaar hier, dat scheelt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Denk ook dat je beter zo`n hond een zachte dood kunt gunnen als arts dan inderdaad een gruwelijke dood omdat de eigenaar te weinig fantasie heeft om het snel en genadig te doen :roll: .
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dogo4ever schreef:De DA waar wij komen vertrouwd er op dat wij honden niet om een poep en een scheet laten inslapen en gaat uit van onze kunde daar in. Hoe hij dat doet met andere mensen weet ik niet.

idem hier.
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Bij mijn vorige dierenartspraktijk deden ze dat niet.
Daar lieten ze zelfs geen dieren inslapen als de eigenaar geen behandeling wilde vanwege het geld.
Die dieren kwamen dan gewoon in de opname, werden behandeld en daarna herplaatst.

Wat mijn huidige dierenarts doet weet ik niet.
Toen ik een keer met mijn zieke kip kwam om hem te laten inslapen werd er een een behandeling gestart.
Ze laat niet zomaar wat inslapen voordat ze zeker weet dat het ook niet anders meer kan.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Als ik tegen mijn dierenarts zeg dat een hond om ernstige gedragsproblemen ingeslapen moet worden doet hij dat. Ook als ik zeg dat een hond niet herplaatst kan worden. Zo zou hij zonder pardon Mikey in laten slapen als ik hem niet meer kan hebben, omdat hij net als ik vind dat hij niet herplaatsbaar is.
Hij kent mij en ik ken hem. We vertrouwen elkaar wat dat aangaat volledig. Hij slaapt niet nodeloos dieren in. Zo heeft hij zelf al jarenlang een wat krakkemikkige Duitser, waarvan de baas vond dat deze ingeslapen moest worden. Die heeft hij toen maar zelf gehouden.
En vorige week ben ik nog bij hem geweest voor overleg over Cento, want die wordt echt slechter nu :( . Ik had even een objectieve mening nodig over Cento, moet ik met hem verder gaan of is het beter voor Cento om hem te laten gaan. Hij vond Cento geen hond om in te laten slapen, hij is kerngezond verder, maar loopt slecht, maar ja, was zijn oordeel, welke Duitser van rond de 11 jaar loopt nog als een kievit. Dus ik ben met mijn ouwe kadavertje weer gerustgesteld naar huis vertrokken.
Gr. Aniek

Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ligt aan de band die je hebt met je dierenarts. mijn dierenarts gaat uit van wat ik vertel over de hond. ze weet ook wel dat als ik zeg dat het niet meer gaat dat het dan echt over is. als ik zeg dat een hond uit het niets een mens heeft gebeten tot bloedens toe zonder enige aanleiding dan gaat ze af op mijn woord. maar als zij zegt ik zie nog een mogelijkheid dan vertrouw ik haar op dr woord gelukkig staan we wat dat betrefd redelijk op 1 lijn.
soms vind ik dierenartsen wel te ver doorslaan om alles maar koste wat het kost in leven te houden.
ellen
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik denk dat mijn dierenarts dat ook zou doen. Zeker bij mijn cavia's al is de laatste toch gelukkig gewoon thuis dood gegaan, maar ik had echt gezegd als ik met mijn laatste cavia kom van het is tijd, dan wil ik er niet meer van alles in gaan stoppen en het diertje dan toch nog dezelfde of volgende dag er tussen uit glipt.

Bij andere dieren daar kan ik niet over spreken, maar ik denk dat het soms verstandiger is het wel te doen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Mijn dierenartsen slapen niet zomaar een hond in. Toen ik Tyson in liet slapen is daar ook een traject aan vooraf gegaan.
Ik kom ook niet vaak genoeg bij een dierenarts om er een band mee op te bouwen.
Ik vind zelf trouwens dat dierenartsen gewoon een hond in moeten laten slapen. Het klinkt misschien hard maar er zijn honden genoeg. Wat als de hond echt agressief is en iemand verminkt? Wil je dat risico echt lopen?
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

dogo4ever schreef:De DA waar wij komen vertrouwd er op dat wij honden niet om een poep en een scheet laten inslapen en gaat uit van onze kunde daar in. Hoe hij dat doet met andere mensen weet ik niet.
Dit dus.
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Marion. schreef:Ik heb geen idee. Zo goed ken ik de DA-en hier niet. We wonen ook pas 11 jaar hier, dat scheelt.
Dit dus, met het verschil dat die 11 jaar bij mij 37 jaar zijn.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

S@ndr@ schreef:Denk ook dat je beter zo`n hond een zachte dood kunt gunnen als arts dan inderdaad een gruwelijke dood omdat de eigenaar te weinig fantasie heeft om het snel en genadig te doen :roll: .
Mee eens. De hond wordt verder/ onnodig lijden bespaard.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Nee, bij onze dierenarts worden gezonde dieren of dieren die geholpen kunnen worden niet ingeslapen.
Ze gaat met de eigenaar om de tafel om afstand te doen en dan komt het onze kant op.
De laatste keer een frans bulldogje wat 1x gebeten had, maar ook bijv. katten die aangerede zijn en waarvan mensen de kosten niet kunnen of willen betalen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:Ik moet overigens nodig op vakantie ;-)
Ik las eerst "wanneer laat de DA jou inslapen" :piew: :Q:
Dat lees ik ook steeds :mrgreen:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik heb echt geen idee :19:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Maar ja, hoe moet zo'n dierenarts dat dan controleren of het waar is?
Dan kom ik bij hem met mijn hond en vertel dat mijn hond een kind vreselijk gebeten heeft en dat ik hem nu in wil laten slapen.
Nou, wat moet zo'n DA dan? Die moet dat dan toch ook maar geloven?
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

gelukkig zou ik daar niet over in discussie hoeven...er wordt al vaak te lang doorgemmodderd volgens mijn DA
Kimmie

Nanna schreef:Ik moet overigens nodig op vakantie ;-)
Ik las eerst "wanneer laat de DA jou inslapen" :piew: :Q:

Afbeelding dat wordt het volgende topic... :mrgreen:
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik heb een tijd stage gelopen bij een dierenarts. Het verbaasde me hoeveel mensen met hun hond of kat aankwamen met de conclusie dat hij al oud was of iets dergelijk en daarom maar ingeslapen moest worden. Was verder niks mis met het dier. Dierenarts deed dit ook gewoon.

Ik ben zelf ook niet van het aanmodderen dus heb wel beesten in laten slapen waar nog van alles aan gesleuteld kon worden. Daar deed ze gelukkig niet moeilijk over. Maar dan waren ze wel ziek, en niet oud-en-ik-heb-er-zelf-eigenlijk-geen-zin-meer-in.
Kimmie

dat bedoel ik ook zieke honden oke,maar honden waar niets aan mankeerd,zoals dat oudje wat ik nu aangeboden krijg..beestje is nog nooit ziek geweest kern gezond oud omaatje...

mijn DA zegt op haar beurt,die zou ik niet in laten slapen,en de opa inschattende die de hond aanbied zal zijn hond niet over het balkon van zijn bejaardenflat gooien,of met een steen om de nek in de sloot werpen.

zo hebben we afgelopen jaar een jonge rottweiler teef opgevangen van mensen ,deze zou PLE hebben en daardoor alles onderplassen en was zwaar vermagerd ( ze woog als volwassen hond maar 20 kilo) ,op zaterdag is de hond opgevangen,de afspraak voor inslapen stond voor de maandag..

de hond mankeerd echt niets,is inmiddels 20 kilo aangekomen,en zo'n wereld wijffie..echt had haar graag willen hebben,wat een geweldig beest :love: ,als ik naar haar kijk en bedenk dat die zomaar dood gespoten had geworden draait echt mijn maag om..
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Uit verhalen van eigenaars en andere gevallen weet ik dat het wel gebeurt dat dierenartsen op aangeven van eigenaars (ja hij heeft een kronkel in zijn kop die hond) inslapen.
Er zijn gelukkig ook dierenartsen die pas na tussenkomst van een volgens hem betrouwbare GT overgaan tot inslapen als de bevestiging er is dat het niet meer goed komt. Toch zijn er dierenartsen die in sommige gevallen hier toe overgaan omdat ze vermoeden dat een hondje van huis naar huis gezeuld wordt vanwege gedrag of steeds terug zal komen op marktplaats of in een asiel door zijn gedrag en daardoor ook van lijden sprake zal zijn.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Onze vorige DA zou dat niet doen, maar daar ben ik enkel met de katten geweest. Zij heeft zelf een opvangkliniek voor katten, dus ik vermoed dat als zij in zo'n situatie kwam waarbij het baasje dat persé wilde en zij het niet nodig vond, ze dat kat eerst zelf zou houden en kijken of het beestje herplaatst kan worden.

Van onze huidige DA zou ik het niet weten, zijn met Luna alleen voor de entingen geweest en het chippen. Ken de beste man amper ;)
Indy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Indy »

Mijn DA laat honden met ernstige gedragsproblemen wel inslapen als de eigenaar dat wil. Oude maar gezonde honden niet. Een tijdje geleden heeft hij een herder in laten slapen die de chihuahua van dezelfde mensen aan gort gebeten had.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Kimmie schreef:dat bedoel ik ook zieke honden oke,maar honden waar niets aan mankeerd,zoals dat oudje wat ik nu aangeboden krijg..beestje is nog nooit ziek geweest kern gezond oud omaatje...

mijn DA zegt op haar beurt,die zou ik niet in laten slapen,en de opa inschattende die de hond aanbied zal zijn hond niet over het balkon van zijn bejaardenflat gooien,of met een steen om de nek in de sloot werpen.

zo hebben we afgelopen jaar een jonge rottweiler teef opgevangen van mensen ,deze zou PLE hebben en daardoor alles onderplassen en was zwaar vermagerd ( ze woog als volwassen hond maar 20 kilo) ,op zaterdag is de hond opgevangen,de afspraak voor inslapen stond voor de maandag..

de hond mankeerd echt niets,is inmiddels 20 kilo aangekomen,en zo'n wereld wijffie..echt had haar graag willen hebben,wat een geweldig beest :love: ,als ik naar haar kijk en bedenk dat die zomaar dood gespoten had geworden draait echt mijn maag om..
Dat verhaal ken ik nog goed, van die mensen hoor je zeker niks meer.. :S:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”