Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kippenbotten gegeten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jisz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua's

Kippenbotten gegeten

Ongelezen bericht door Jisz »

Ik maak me een beetje zorgen.

Vanavond kippenvleugels gegeten en bord stond nog even op tafel.
Loop heel even naar boven en toen ik weer beneden kwam, ontdekte ik dat mn Lusie de kippenbotten van mn bord had gejat...
Wat nu? Ik lees op sommige forums: ontbijtkoek geven of watten geven.
Maar vraag me af wat nou echt de juiste reactie is... :denken:

Help?! :blauwoog:
My little dogs - a heartbeat at my feet
kipo
Zeer actief

Re: Kippenbotten gegeten

Ongelezen bericht door kipo »

volgens mij werkt dat niet, ontbijtkoek, dat valt in de maag gewoon uit elkaar.Van watten weet ik het niet, waarschijnlijk kan het geen kwaad, maar of het goed is :U:
Ik zou de dader goed in de gaten houden, bereide kippebotje kunnen scherpe splinters geven, die flinke schade aan maag of darmen kunnen veroorzaken, laten braken is om die reden ook niet aan te raden, schade aan de slokdarm zit je ook niet op te wachten. Bij braak- of buikpijnklachten direkt je DA bellen, perforatie van maag of darmen veroorzaakt geen diarree en vaak ook geen bloed in de ontlasting, maar heftige buikpijn en buikvliesontsteking (dus koorts kan ook). Sommige honden hebben ingewanden van beton, dus meteen gaan rennen voor operatie lijkt me niet nodig, maar de eerste 2-3 dagen liet ik haar niet uit mijn ogen.
Sterkte!
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

er was toch hier op het forum die een hond katoenen watten heeft staan te voeren bij zo'n zelfde probleem op aanraden van de DA?

maar dat was wel een maatje meer dan een wawa
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

meestal gebeurt er niets en gaat het wel goed.
in suriname krijgen de meeste honden een afgekloven kippenbotje als lekkernij...

vriendelijke groet,
ignit bekken
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ignit schreef:meestal gebeurt er niets en gaat het wel goed.
in suriname krijgen de meeste honden een afgekloven kippenbotje als lekkernij...

vriendelijke groet,
ignit bekken
Ja, maar die worden eerst even zacht gemaakt door die goochelaar zeker?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik denk dat het per hond verschilt of het heel veel kwaad kan. Met een hond die hap-slik-weg doet zou ik effe de DA bellen. Een hond die alles keurig fijnkauwt heeft die kippebotjes ook netjes in hele kleine stukkies geknarst en dan moet het er ook weer netjes uitkomen.

Met Jack had ik dus nu al bij de DA gezeten, die denkt dat kiezen voor de sier zijn en slikt alles ongekauwd naar binnen. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

EschaenStefanie schreef:er was toch hier op het forum die een hond katoenen watten heeft staan te voeren bij zo'n zelfde probleem op aanraden van de DA?

maar dat was wel een maatje meer dan een wawa
Ja, dat was ik. Skadi had een rozentak inclusief doorns versnipperd en naar binnen gewerkt.
Watten in yoghurt gedrenkt, ging naar binnen of het haar favo hapje aller tijden was.
Inderdaad op aanraden van mijn DA, twee à drie dagen lang.
De scherpe dingen draaien zich er in, en komen dan zonder schade te veroorzaken weer naar buiten als het goed is.

Ik zou in elk geval de DA bellen voor overleg, en de hond goed in de gaten houden.
Als 'ie sloom wordt, niet meer poept, gaat spugen of met bolle rug gaat staan als de dónder naar de dierenarts toe.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Gewoon goed in de gaten houden. Mijn honden eten vaak botjes die mensen laten slingeren na het gezellig barbequen bij ons in het bos, ze hebben er nog nooit wat aan overgehouden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Hier vond een tijdje terug ons toenmalig buurtjongetje het tijdens een BBQ ook een leuk idee om Rex een kippenvleugel te geven. Is helemaal goed gekomen.

Als je toch iets wil geven kan je inderdaad katoenen watten gedrenkt in iets lekkers geven. Ontbijtkoek heeft inderdaad echt geen zin, dat verteert gewoon :wink:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Jaap* schreef:
ignit schreef:meestal gebeurt er niets en gaat het wel goed.

vriendelijke groet,
ignit bekken
Ja, maar die worden eerst even zacht gemaakt door die goochelaar zeker?
:mrgreen:
Afbeelding
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Onze honden hebben ook wel en paar keer per ongeluk een kippenbotje op gegeten, gelukkig zonder problemen, ook nooit terug gevonden in hun ontlasting. :denken:
Maar met formaatje chihuahua is het maag-darm kanaal natuurlijk wel een stukje kleiner. Ik hoop dat het mee valt.
Groetjes Eva
Jisz
Vaste gebruiker

Hanneke2 schreef:Ik denk dat het per hond verschilt of het heel veel kwaad kan. Met een hond die hap-slik-weg doet zou ik effe de DA bellen. Een hond die alles keurig fijnkauwt heeft die kippebotjes ook netjes in hele kleine stukkies geknarst en dan moet het er ook weer netjes uitkomen.

Met Jack had ik dus nu al bij de DA gezeten, die denkt dat kiezen voor de sier zijn en slikt alles ongekauwd naar binnen. :roll:
Nou we zijn de nacht iig goed doorgekomen. Meestal kauwt juist zij alles wel netjes goed fijn, in tegenstelling tot die reu van mij:P(die denkt dat ie tandloos is volgens mij, net haringhappen bij hem:P)
Ze heeft vannacht goed doorgeslapen, geen krimp gegeven, voelde alleen wel een beetje rommelen in dr maag....heb wel ieder uur gecheckt of alles nog goed ging...dus was geen relaxte nacht:P
Ze ligt nu te slapen op de bank en heb dr net een wormenkuur gegeven (die had ze eigenlijk al 8 dagen eerder moeten krijgen maar dacht er nu pas aan:P) en die heeft ze keurig netjes opgegeten.
Ze heeft alleen nog niet gepoept, daar zit ik nog een beetje op te wachten dus...
Jisz
Vaste gebruiker

Nog steeds geen problemen ondervonden, ze heeft ook gewoon gepoept.
Lusie is sowieso ook wel een taaie maarja je weet maar nooit..(vooral niet met die kleine rasjes..)
Heb voor alle zekerheid wel de spoednummers klaar liggen :P;)
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Yuna (ook een Chi) heeft hier een keer een heel karbonadebotje gestolen, was ook erg scherp, ik was er net te laat bij, maar dat is er uiteindelijk ook goed doorgekomen. Ik heb haar toen een snee witbrood gegeven, ok, dat wordt ook zo verteerd, maar dan is het maagje wat voller. De labrador van een vriendin heeft ook een keer een hele (gestolen) kippenpoot doorgeslikt, zonder te kauwen, is ook probleemloos verlopen.

Zolang ze goed eet en ontlasting heeft zou ik me niet teveel zorgen maken. Zodra ze duidelijk minder eetlust krijgt of moet braken dan even langs de DA.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”