Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
best handig, die langharige honden
Moderator: moderatorteam
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
best handig, die langharige honden
Dieber heeft er op het moment een handje van om uit te vallen als ze aan de lijn loopt. Net het laatste plasrondje gedaan en net nadat ik Daan had losgeklikt komt er iemand over de straat aanlopen dus snel Daan bij de halsband vast gepakt en Dieber kort gepakt. Op het moment dat ze wilde uitvallen kon ik makkelijk haar baard vastgrijpen en zo zorgen dat ze haar mond hield.
Het was echt spitsuur met allemaal honden die ik nog nooit hier ben tegen gekomen dus bij de volgende even van het paadje af en om de auto's heen gelopen. Ik kon haar zo mooi afleiden en ze viel niet uit (ze wil ook als we aan de andere kant van een auto staan uitvallen). De vrouw die er liep met een stafford en nog 1 kleinere hond zei die van mij doen niks hoor je hoeft je niet te verstoppen. Uhm ik loop met een Truus Trut aan de lijn en met een auto er tussen gaat het net goed elkaar passeren op 2 meter afstand gaat nu nog niet lukken.
Ooit komen we er wel, voordat ze een jongetje is valt ze niet meer uit.
Het was echt spitsuur met allemaal honden die ik nog nooit hier ben tegen gekomen dus bij de volgende even van het paadje af en om de auto's heen gelopen. Ik kon haar zo mooi afleiden en ze viel niet uit (ze wil ook als we aan de andere kant van een auto staan uitvallen). De vrouw die er liep met een stafford en nog 1 kleinere hond zei die van mij doen niks hoor je hoeft je niet te verstoppen. Uhm ik loop met een Truus Trut aan de lijn en met een auto er tussen gaat het net goed elkaar passeren op 2 meter afstand gaat nu nog niet lukken.
Ooit komen we er wel, voordat ze een jongetje is valt ze niet meer uit.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Re: best handig, die langharige honden
dat lijkt me nog makkelijker, kun je ze ook ergens bij de rug grijpen indien nodig.Machie schreef:Wat dacht je van zo'n viltbaal! Ideaal joh!
Bij Dieber heb ik dan een pluk haar in mijn handen en mevrouw rent gewoon door.

-
Joekel
- Actief
- Mijn ras(sen): Schafpudel
Hé, dat doet Dieber haar broer nu ook, uitvallen naar andere honden. Maar alleen naar honden die aangelijnd zitten. Hij zelf is altijd los, maar daar komt nu dus verandering in. Wanneer ik een aangelijnde hond zie die ik niet ken, dan gaat meneer ook vast.
En baarden zijn behoorlijk handig als hondlief niet op wil houden met blaffen wanneer ik aan het wachten ben tot de training begint. Gewoon ff goed vasthouden. En dan houdt ie op met blaffen. Voor even dan.
En baarden zijn behoorlijk handig als hondlief niet op wil houden met blaffen wanneer ik aan het wachten ben tot de training begint. Gewoon ff goed vasthouden. En dan houdt ie op met blaffen. Voor even dan.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Dat gemak heb ik nog niet ontdekt, ik moet te ver krom
Maar gelukkig is het ook (nog!) niet nodig....
)
Ik heb me een keer op hem gestort toen er onverwacht een wielrenner aankwam en dat kostte hem een haar of twee, zijn vacht zit enorm goed vast en dat is dan weer handig om te weten
Maar gelukkig is het ook (nog!) niet nodig....
Ik heb me een keer op hem gestort toen er onverwacht een wielrenner aankwam en dat kostte hem een haar of twee, zijn vacht zit enorm goed vast en dat is dan weer handig om te weten
-
j@ck
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): zwarte mechelaar
Zaza is gladharig, dus niet handig omdat ze altijd uitvalt naar andere honden als ik haar aan de lijn heb.
Is er iemand die weet hoe ik dat in kan tomen?
Ik heb allerlei manieren al geprobeerd maar niets helpt, zelfs de manier van Cesar Milan niet.
Ik ben vriendelijk geweest, boos, doortastend, losjes, met koekje, met balletje, en ga zo maar door.
J@ck

Is er iemand die weet hoe ik dat in kan tomen?
Ik heb allerlei manieren al geprobeerd maar niets helpt, zelfs de manier van Cesar Milan niet.
Ik ben vriendelijk geweest, boos, doortastend, losjes, met koekje, met balletje, en ga zo maar door.
J@ck