Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kong aanleren
Moderator: moderatorteam
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Kong aanleren
Diesel is een hond die erg op voedsel/eten gericht is. Maar hij begrijpt de kong echt niet. Het is voor hem te veel moeite om er eten uit te krijgen.
Of er brokjes inzitten of iets anders, als het hem niet gelijk lukt dan laat hij de kong liggen.
Kan ik het aanleren om een kong te gebruiken? Of heeft het geen zin, hij vind het nu niet boeiend dus dan zal hij het straks ook niet boeiend vinden?
Want zelfs alleen het randje insmeren met pindakaas laat hij vrij gauw liggen.
Of er brokjes inzitten of iets anders, als het hem niet gelijk lukt dan laat hij de kong liggen.
Kan ik het aanleren om een kong te gebruiken? Of heeft het geen zin, hij vind het nu niet boeiend dus dan zal hij het straks ook niet boeiend vinden?
Want zelfs alleen het randje insmeren met pindakaas laat hij vrij gauw liggen.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Kong aanleren
lola vindt het ook teveel moeite, net als vlees aan een stuk.
eerst even kijken, likje kan er nog af, dan gaan blaffen zodat baasje je komt redden en het makkelijk voor je maakt en als dat niet helpt ga je maar gewoon verder met wat je daarvoor aan het doen was..
sam daarentegen is helemaal lijp van de kong.
ik krijg het er bij lola niet in. diva gedrag is het denk ik
eerst even kijken, likje kan er nog af, dan gaan blaffen zodat baasje je komt redden en het makkelijk voor je maakt en als dat niet helpt ga je maar gewoon verder met wat je daarvoor aan het doen was..

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Gelukkig is Fritz dus niet de enige sukkel die dat ding niet snapt
Het kwartje valt gewoon echt niet... Dan doe ik er brokjes in die hij eruit probeert te likken alles waar hij niet bij kan laat hij liggen...
Ik ben eindeloos bezig met hem uitleggen dat hij ermee moet ROLLEN maar het is gewoon te moeilijk.. .Als ik er hele lekkere dingetjes indoe komt hij hem brengen zodat ik ermee kan rollen en de brokjes eruit komen
Hij kent het commando "touch" met je neus ertegen en het commando "Paw" met je poot ertegen..
Maar het kwartje valt gewoon niet
Meestal smeer ik dus maar een boterham met leverworst en prop die er voor de helft in.. Is ingewikkeld zat voor hem
Het kwartje valt gewoon echt niet... Dan doe ik er brokjes in die hij eruit probeert te likken alles waar hij niet bij kan laat hij liggen...
Ik ben eindeloos bezig met hem uitleggen dat hij ermee moet ROLLEN maar het is gewoon te moeilijk.. .Als ik er hele lekkere dingetjes indoe komt hij hem brengen zodat ik ermee kan rollen en de brokjes eruit komen
Hij kent het commando "touch" met je neus ertegen en het commando "Paw" met je poot ertegen..
Maar het kwartje valt gewoon niet
Meestal smeer ik dus maar een boterham met leverworst en prop die er voor de helft in.. Is ingewikkeld zat voor hem

- Judith
- Zeer actief
Jamaar Diesel is geen diva, die is gewoon dom. Zelfs als een koekje 1 meter verder ligt en je zegt zoek, rent hij de andere kant opmassam schreef:lola vindt het ook teveel moeite, net als vlees aan een stuk.

- M@scha
- Zeer actief
Judith-Diesel schreef:Jamaar Diesel is geen diva, die is gewoon dom. Zelfs als een koekje 1 meter verder ligt en je zegt zoek, rent hij de andere kant opmassam schreef:lola vindt het ook teveel moeite, net als vlees aan een stuk.
ik krijg het er bij lola niet in. diva gedrag is het denk ik![]()
dan is dat het want lola is een lieve meid maar ook echt heel dom

- Judith
- Zeer actief
massam schreef:Judith-Diesel schreef:Jamaar Diesel is geen diva, die is gewoon dom. Zelfs als een koekje 1 meter verder ligt en je zegt zoek, rent hij de andere kant opmassam schreef:lola vindt het ook teveel moeite, net als vlees aan een stuk.
ik krijg het er bij lola niet in. diva gedrag is het denk ik![]()
dan is dat het want lola is een lieve meid maar ook echt heel domzoals pascal zegt: ze zou op een hometrainer nog haar hand uitsteken
Volgens mij moet ik het maar opgeven. Ik zie al dat dit onbegonnen werk is
Als hij het niet wilt snappen zal ik het hem dus in feite niet aan kunnen leren

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Fritz is heel slim dus dat kan het niet zijnmassam schreef: dan is dat het want lola is een lieve meid maar ook echt heel domzoals pascal zegt: ze zou op een hometrainer nog haar hand uitsteken

- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Loekie vindt z'n kong ook niet bijzonder hoor. Hij haalt ook alleen de brokjes eruit waar hij bij kan, en de rest laat hij zitten. Eigenlijk vindt hij de kong op z'n leukst als er niks in zit, en hij er lekker achteraan kan rennen of er op kauwen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- mariskazwart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever
Spikey snapt het wel, maar het lukt hem niet om er iets moeilijks uit te krijgen. Dan zit hij net zolang te piepen en zachtjes te janken, tot ik hem maar help en alles er uit peuter....

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
What's in a namemassam schreef:
dan is dat het want lola is een lieve meid maar ook echt heel domzoals pascal zegt: ze zou op een hometrainer nog haar hand uitsteken
Groetjes, Marjan
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
-
HHGoogle
- Actief
- Mijn ras(sen): Langharige Hollandse Herder
- Contacteer:
Google kon de kong ook met gemak laten liggen als het hem te lastig werd. Omdat hij nu niet zoveel mag bewegen geven we nu zijn Carnibest in een kong, aangezien hij daar een moord voor doet gaat hij er dan wel even voor zitten/liggen. Zijn maaltijd is hem heilig, hij heeft nu inmiddels zoveel handigheid in gekregen dat hij binnen 3 minuten de carnibest eruit heeft gekregen.. nu hij het trucje kent doet hij ook meer moeite voor andere snoepjes die we in de kong proppen. Dus ja, hij heeft het noodgedwongen moeten leren 
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Luna is ook zo'n muts, het moet niet teveel moeite kosten. Ik doe nu alleen zwaar stinkende snoepjes er in die ze lekker vind en eventueel knip/hak/breek ik ze in gewenste vorm zodat ze ze er makkelijk uit krijgt. Maar daar houdt het dan ook wel mee op, als er geen snoepje uit valt na 3 keer duwen met de neus is het niet leuk meer.

- M@scha
- Zeer actief
Nawosh schreef:What's in a namemassam schreef:
mijn Lola had het buskruit ook niet uitgevonden
schrijft op: nooit meer een hond lola noemen...

-
monique16
- Zeer actief
ik had m van de week volgepropt met pens
(ging bijna over mijn nek)
maar hij was helemaal leeg !
(ging bijna over mijn nek)
maar hij was helemaal leeg !
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Als je er leverworst in smeert, wat doet hij dan? Gaat hij het er dan wel uitlikken?
- de purmerpeitjes
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-Pei
Nee, nee echt niet, mijn Lola kan als de beste met de Kong overweg ....dus aan de naam ligt het echt niet hoormassam schreef:Nawosh schreef:What's in a namemassam schreef:
mijn Lola had het buskruit ook niet uitgevonden
schrijft op: nooit meer een hond lola noemen...
Hier trouwens allemaal Kong fanaten. Zo slim he, die SharPeitjes ...