Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
is dit ook territoriumdrift?
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
is dit ook territoriumdrift?
Sinds wij in een huis wonen met een tuin heeft Frenk een nieuwe hobby. Hij moet namelijk de eksters en andere vogels van het grasveld wegjagen.
Heeft 'ie helemaal zelf bedacht. Echt raar, want opeens zie ik Frenk woedend de tuin in stuiven.. Maar wat ik nog raarder vind is dat als we het pad aflopen en het erf af zijn hij diezelfde ekster tegen kan komen en dan mag 'ie rustig blijven zitten waar hij zit. Is dat nou ook een soort territoriumdrift? Zo van "dit is niet jouw tuin vriend
". Dat hij zo goed weet waar de tuin eindigt komt denk ik ook omdat wij hem tuinzindelijk hebben gemaakt en hij alleen buiten de poort mag plassen (of poepen). Dus dat zal daar dan wel aan bijgedragen hebben, niet waar?

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: is dit ook territoriumdrift?
ik denk wel dat het territoriumdrift is.. Ragyo heeft het ook, jaagt vogels met het grootste plezier de tuin uit maar daarbuiten hoeft het allemaal niet zo. Hij jaagt in het bos oid als hij los is ook niet achter vogels aan. Grappig is dat het hem alleen om grote vogels gaat als duiven en eksters, musjes laat hij bijna altijd met rust.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Re: is dit ook territoriumdrift?
'buiten' heeft hij uberhaupt geen enkele jaagneiging. Niet naar katten, niet naar vogels, niks. Op schiermonnikoog vorig jaar stond hij plots oog in oog met 3 fazanten.... Gaat 'ie kwispelen..